Dolu Dolu Türkiyenin incisi Izmir Gezisi

Katılım
26 Kas 2014
Mesajlar
1,815
Selamlar :)
1 Temmuz Çarşamba sabahı 07:00 sularında evden motoruma atlayıp çıktım.
istanbul sancaktepe'den eskihisar feribot iskeletine gittim. Oradan feribot ile yalovaya geçtikten sonra, buradan eski izmir yolu ile birlikte izmire vardım. varıs 14:00
biraz uzun sürdü tabi ki ancak yaklaşık 50 tane radar gördüğüm için hızım max. 80-90larda seyrettim. tam düzlük görüyorum ve diyorum ki " tam radarlık yer ha " ve ileride radar yazısı görüyorum :D neyse ki ceza yemeden turumuzu tamamladık.

dönüşü ise izmir otoyolundan sağlıyorum. Aşırı rüzgarlı olan bu yolda birde ilave rüzgar eklenmiş ve motoru tutmak zorlaşmıştı. haliyle benzinde müthiş fazla yaktı :(

GÜN 1 ÇARŞAMBA
İzmire ben varıyorum ancak hatun başka şehirden geldiği için o benden geç varıyor. saat 17:00 sularında otele girip dinleniyoruz ve 18:30 gibi kendimizi izmirin alsancak sokaklarına bırakıyoruz :)

IMG-20200701-185009.jpg

IMG-20200701-185258.jpg

IMG-20200701-185635.jpg

IMG-20200701-191400.jpg

IMG-20200701-192824.jpg

IMG-20200701-193102.jpg

IMG-20200701-193328.jpg

IMG-20200701-193902.jpg

IMG-20200701-203244.jpg

IMG-20200701-205632.jpg


GÜN 2 PERŞEMBE ( Alaçatı/Çeşme)

İstanbulun sicaklarında daraldıktan sonra kendimizi attığımız ilk yer Alaçatı ve Çeşme oluyor.
Alaçatıya yaklaşık 80 KM yol gidiyoruz, Girişte emniyet bizi hemen kontrolden geçiriyor kısa ve güzel bir sohbet sonrasında alaçatının meşhur sokaklarına adım atıyoruz.
Müthiş güzel insanlar var.
İşte alaçatıdan bir kaç fotoğraf,
IMG-20200702-113452.jpg

IMG-20200702-113707.jpg

IMG-20200702-114244.jpg

IMG-20200702-115134.jpg

IMG-20200702-122446.jpg


Alaçatıyı gezdikten sonra biraz sıcağın etkisi ile kahvaltımızı yapıp hemen çeşme Ilıca plajına kaçıyoruz.
birde ne görelim, turkuaz rengi deniz :) daha öncesinde ölüdeniz,marmaris,bodrum,kemer gibi güzel denizler görmüştüm ama bu kadar uzun bir turkuaz rengi deniz görmemiştim. inanilmaz güzel, tek sorun derin olmaması :)

IMG-20200702-144401.jpg

IMG-20200702-144407.jpg


yola devam ve çeşme merkeze geliyoruz.
burada çok merak ettiğim çeşme kalesine çıkıyoruz. burada 2000 yıllık tarihde var osmanlı rus savaşı kalıntılarıda var.
IMG-20200702-151625.jpg

IMG-20200702-152346.jpg

IMG-20200702-153132.jpg

IMG-20200702-153736.jpg

IMG-20200702-154400.jpg


80 km daha yol yapıp alsancakta ki otelimize geri dönüyoruz :)
temizlenip dinlendikten sonra hemen kendimizi bir makarnacıya atıyoruz.
inanilmaz güzel ve ucuz
2 Adet makarna 1 adet mantı 1 LT kola toplam 30TL :) bu mekan alsancakın en meşhur caddelerinden biri olan şehir kıbrısları caddesinde Alavara isimli bir kafedir.
IMG-20200702-193824.jpg


GÜN 3 FOCA ( iptal ediyoruz, çeşme bizi yordu )

Foçaya gitmek için uyanmıştık, çünkü planda o vardı. ancak inanilmaz yorulmuştuk haliyle başaramadık :)
biraz daha uyumaya devam edip, izmiri gezmeye karar verdik.
işte izmirde gezdiğimiz o yerlerden bazıları

Agora antik kenti
IMG-20200703-133525.jpg

IMG-20200703-134942.jpg

IMG-20200703-135001.jpg

IMG-20200703-135026.jpg

IMG-20200703-133903.jpg


izmir arkeoloji muzesi
IMG-20200703-144232.jpg

IMG-20200703-153158.jpg


Tarihi Asansör
IMG-20200703-154558.jpg

IMG-20200703-154948.jpg

IMG-20200703-155102.jpg


Buralara da gidince sıcaktan bayılcak gibi oluyoruz, sokakları da gezdikten sonra kendimizi havalandırması kuvvetli olan bir restoranta atıp, bir şişe şarap alıp otele geri dönüyoruz ve birazcık içiyoruz :)


GÜN 4 Cumartesi SELÇUK


Sabah saat 8 daha sokaklar bomboş ve bizler yola düştük.
ilk rota EFES antik kenti
IMG-20200704-101121.jpg

IMG-20200704-101618.jpg

IMG-20200704-101804.jpg

IMG-20200704-101924.jpg

IMG-20200704-102151.jpg

IMG-20200704-102308.jpg

IMG-20200704-103003.jpg

IMG-20200704-103327.jpg

IMG-20200704-103426.jpg

IMG-20200704-103910.jpg

IMG-20200704-105234.jpg

IMG-20200704-105300.jpg

IMG-20200704-105324.jpg

IMG-20200704-105605.jpg

IMG-20200704-105834.jpg

IMG-20200704-110007.jpg

IMG-20200704-110922.jpg


efes antik kenti de bitiyor.

Şimdi ise buradan Yedi uyurlar mağarasına gidiyorum
IMG-20200704-113657.jpg

IMG-20200704-113855.jpg

IMG-20200704-114128.jpg


buradan da meryem ana evine gidiyoruz

IMG-20200704-133144.jpg

IMG-20200704-133528.jpg

IMG-20200704-133638.jpg


Buradan ise şirince köyüne gidiyoruz
bu köy sanki biraz fazla mı abartılmış :) bilemedim güzel ama sanki biraz abartılmış gibiydi :)
birazcık da şarap aldık :)

IMG-20200704-144828.jpg

IMG-20200704-144839.jpg

IMG-20200704-150257.jpg

IMG-20200704-150021.jpg

IMG-20200704-150310.jpg


buradan da ST.john bazikası, ST. jean klisesi ve Selçuk kalesine gidiyoruz
IMG-20200704-153222.jpg

IMG-20200704-153358.jpg

IMG-20200704-153900.jpg

IMG-20200704-154054.jpg

IMG-20200704-155450.jpg

IMG-20200704-155912.jpg


sıcak çok bastı buradanda maydonoz koyuna gidiyoruz :)
IMG-20200704-173302.jpg


gün 5 Foça
iptal olan programdan sonra, burayı da tamamlayalım dedik. keşke gitmeseydik bildiğin tatilköyüydü.
tarihi yerlere pek sahip çıkılamamış, bir kaç esnafı ile de konuştum onlarda birazcık itici geldiler bana.
bir tanesine " abi yeni foçada görülecek güzel yerler var mı ? " diye sorduğumda " ne biliyim ben gidicen görücen " dedi. Son günümüzde enerjimiz düştü ama genede devam ettik ve yolu bitirdik :) hiç bir şey göremeden geri geldik :)

foça pers mezar anıtı
IMG-20200705-130220.jpg


alsancakta bir kafe
IMG-20200705-164112.jpg


tam 2000 km yapmışım ve motorum artık 95.000 km :)

IMG-20200706-184421.jpg



sabırla okuduğunuz için çok teşekkür ederim, gezmeyi seviyorum ve tarihi yerleri daha çok seviyorum. inşallah herkesin çok daha iyi turları olur :)
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Güzel gezmişsiniz,
konuya ilgili tek tavsiyem yan profilden fotoğraf çektirme :)
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,456
Motosikleti
D400
bir izmirli olarak coguna gitmediğimi fark ettim.

Alavarayı özlediğimi fark ettim bi yandan. ah fakir doyuran mısırlı makarnam ah.

güzel bir gezi olmuş
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
ben gezmiş kadar oldum.
yalnız bi yer dikkatimi çekti.
galiba eskiden toplu tuvalet olarak kullanılan biyer.
yada başka bi iş için kullanılıyor emin olamadım :D
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
ben gezmiş kadar oldum.
yalnız bi yer dikkatimi çekti.
galiba eskiden toplu tuvalet olarak kullanılan biyer.
yada başka bi iş için kullanılıyor emin olamadım :D

Evet, tuvalet orasi, antik donemde abiler birlikte tuvalette muhabbet ederek yapiyolarmis, en azindan zenginler, fakirler yine daga tasa.
 
Katılım
26 Kas 2014
Mesajlar
1,815
Çok keyifli bir gezi olmuş.

teşekkür ederim, biraz daha serin olsaydı çok daha eğlenirdik gibime geliyor :)

Güzel gezmişsiniz,
konuya ilgili tek tavsiyem yan profilden fotoğraf çektirme :)

çok teşekkürler, ah neden acaba :) yoksa burnumdan dolayı mı :)

bir izmirli olarak coguna gitmediğimi fark ettim.

Alavarayı özlediğimi fark ettim bi yandan. ah fakir doyuran mısırlı makarnam ah.

güzel bir gezi olmuş

Valla hocam ne yalan söyleyeyim alavara kafe istanbulda ki lüks kafelerden daha güzel makarna yapıyormuş. bizde yarım ekmek tavuk fiyatına orada soslu makarna yenebiliyor. biz bayıldık, çok teşekkür ederim :)

ben gezmiş kadar oldum.
yalnız bi yer dikkatimi çekti.
galiba eskiden toplu tuvalet olarak kullanılan biyer.
yada başka bi iş için kullanılıyor emin olamadım :D

Evet orası zamanında Zenginlerin ilham aldıkları yermiş. Özellikle devlet işleri burada vali tarafında görüşülür ve karar kılınırmış. insanların ihtiyaçlarını giderirken bir ilham geldiğine inandığı yerin başlangıcı efesmiş :) hatta en parlak fikri verenler hemen arkasında bulunan havuza girebiliyormuş, hemde bir sürü hatunla birlikte :)
 
Katılım
17 Eyl 2019
Mesajlar
3
Tamam da arkadaşım yolculuğa çıkmadan önce gezilecek ve yemek yenilecek yerlerin bir listesini çıkarsam kimseye sormana gerek kalmazdı...
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
ooo benim memlekete gitmişsiniz.
boşuna egenin incisi demezler.
hazır gitmişken bi boyozunu yemeden dönmeseydiniz bari:)
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
Çok güzel bir gezi olmuş, fotoğraflara bakarken bizde gezmiş kadar olduk valla. :)

Motor da maşallah 95 bini devirmiş, bir 95 bin daha devirse bana mısın demeyecek gibi duruyor.

Kazasız belasız nice güzel gezileriniz olsun.
 
Katılım
26 Kas 2014
Mesajlar
1,815
Tamam da arkadaşım yolculuğa çıkmadan önce gezilecek ve yemek yenilecek yerlerin bir listesini çıkarsam kimseye sormana gerek kalmazdı...

tavsiyeniz için teşekkürler, tavsiyeleri isteyip rotayı oluşturmuştum.
Ayrıca hepimiz insanız ve akıl akıldan üstündür. orada yaşayan yerliler hepimizden çok biliyor :)
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/203383-izmir-gezi-rotasi-olusturma-hk.html



ooo benim memlekete gitmişsiniz.
boşuna egenin incisi demezler.
hazır gitmişken bi boyozunu yemeden dönmeseydiniz bari:)

alındım şimdi :) ilk denediğim şey boyoz ve bomba oldu :D ikiside çok güzeldi çelebiden bomba yemiştik ve gerçekten çok beğendik. ama boyozu çok sevdim denemez :D
Çok güzel bir gezi olmuş, fotoğraflara bakarken bizde gezmiş kadar olduk valla. :)

Motor da maşallah 95 bini devirmiş, bir 95 bin daha devirse bana mısın demeyecek gibi duruyor.

Kazasız belasız nice güzel gezileriniz olsun.

güzel görüşleriniz için çok teşekkürler :)
valla maşallahı var, yola çıkmadan önce sağa sola para sıkıştırdım biraz serviste ve faydasını gördük diyebilirim. o yorulmadı ama ben yoruldum valla :)
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
40
Motosikleti
Suzuki Vstrom 650
merhaba
güzel gezi olmuş ama sıçak etkilemiştir tekrar izmir yaparsan mordoğan karabur kanp atarsan şirinbaba kampig kalırsın deniz nefis selamlar
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,543
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Güzel bir gezi...
Kazasız belasız nice geziler...
 
Katılım
14 Mar 2019
Mesajlar
493
askerlik yaptığım memleket ve çarşı izinlerin de gezdiğim lokasyonlar. anılarım canlandı teşekkür ederim paylaşım için :) keşke alsancak dostlar fırının da boyoz ve yumurtayla kahvaltı yapsaydınız. bir eşi benzeri daha yok bence. bir çarşı iznin de 5 kişi 40 tane boyoz alınca tezgahtarlar bile şaşırmıştı :)
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
merhaba
güzel gezi olmuş ama sıçak etkilemiştir tekrar izmir yaparsan mordoğan karabur kanp atarsan şirinbaba kampig kalırsın deniz nefis selamlar

Yolu hala bok gibi mi Mordogan'in ? :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:17 ----------

Dönüşte Otobandan gelmişsiniz. Nekadar tutuyor?

Giris cikis yaptigin giselere gore degisiyor, otoyol a.s'nin web sayfasindan hesaplanabiliyor hocam, ama cok tutuyor, cok :D
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Otoyol A.Ş'nin sitesinde Osmangazi köprüsü kullanımlı İzmir için 6. sınıf Hgs.lere 205,30 TL çıkıyor. Bu güzergahta radar hız kontrolü yapılmıyorsa bence bu yolun kullanımı mantıklı, çünkü eski yolda ne kadar dikkat da etsen illa ki bir yerden hız cezası yeme potansiyeli var.
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Otoyol A.Ş'nin sitesinde Osmangazi köprüsü kullanımlı İzmir için 6. sınıf Hgs.lere 205,30 TL çıkıyor. Bu güzergahta radar hız kontrolü yapılmıyorsa bence bu yolun kullanımı mantıklı, çünkü eski yolda ne kadar dikkat da etsen illa ki bir yerden hız cezası yeme potansiyeli var.

Ben gecen yil Agustos'ta kullandim Yalova-Izmir arasini, yeni acildiktan sonraydi, daha benzin istasyonlarinin bazilari calisir durumda bile degildi. Radara denk gelmedim demek ki, cunku 130-140 civari gittim zaten son hizi da o kadar 250cc scooter sonucta :D

Yolun kullanimi soyle mantikli, daha guvenli sonucta daha genis ve sag seridi kimsecikler kullanmiyor, yanindan audiler mersolar 170-180 ile kendi seridinden gidiyor. Hizli oldugu icin kalabalikta yok, kamyon az, sollama geregi bile duymuyorsun. Bir de yol yeni, asfalti guzel. Sehir icine girmek yok, kirmizi isikti, yayaydi filan korkusu yok

Kotu yanlari; bol bol ruzgar oyle boyle degil bazi yerlerde, bir de her taraf ayni renk, ayni bitki ortusu, gorecek bir sey yok.
 
Katılım
26 Kas 2014
Mesajlar
1,815
merhaba
güzel gezi olmuş ama sıçak etkilemiştir tekrar izmir yaparsan mordoğan karabur kanp atarsan şirinbaba kampig kalırsın deniz nefis selamlar

gerçekten sıcaklar bizi bayıltır dereceydi ilk iki gün, sonra ise alıştık gibi. çünkü her akşam bir yerlerde denize girip serinledik :) tavsiyenizi defterime not aldım, çok teşekkür ederim :)

Dönüşte Otobandan gelmişsiniz. Nekadar tutuyor?

Merhabalar,
İzmir konaktan izmir otoyoluna bağlandım, yaklaşık 20 KM sonra benden 18 TL aldı, sonra otoyoldan devam ettim. yalova eskihisar yoluna bağlandım 95 TL aldı, eskihisar yalova yolundan 20 TL aldı.
Eskihisar - topçular feribotu 30 TL aldı
oradan sonra ise ücretsiz yollara girdim. toplam 130 TL felan yeni yol parası + 30 TL feribot
tavsiye etmiyorum ama yavaş bile gitsen rüzgar normal yoldan 7-8 kat fazla olduğu için yakıt ikiye katlanıyor.

giderken eski yoldan 80-90 ile gittim 20 LT 480 Lt benzin yaktı
gelirken yeni yoldan gelirken ise 80-90 gittim 317 Km sonra benzin bitti. bu sefer depoyu doldurum kalan 200 Km yi 120 ile gittim ve depo yarıdan dahada azalmıştı. sebebiyle kesinlikle izmir yolu güzel değil. güvenli mi ? evet çünkü büyük araçlar yok denecek kadar az, zaten yolda olanlar hep lüx araç hepsi soldan 180-190 gidiyor.

Güzel bir gezi...
Kazasız belasız nice geziler...

Çok teşekkü ederim, hepimiz kazasız belasız inşallah :)


askerlik yaptığım memleket ve çarşı izinlerin de gezdiğim lokasyonlar. anılarım canlandı teşekkür ederim paylaşım için :) keşke alsancak dostlar fırının da boyoz ve yumurtayla kahvaltı yapsaydınız. bir eşi benzeri daha yok bence. bir çarşı iznin de 5 kişi 40 tane boyoz alınca tezgahtarlar bile şaşırmıştı :)

ah hiç gitmezmiyim, tabi ki gittim hatta bomba da yedim acayip bişey :) izmir gerçekten güzelmiş :) yumurta yemedim ama olsun, farklı şeyleri denedim ve gerçekten izmir çok güzel :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst