"Zincir Yağlama Sistemi" için açık yağ arıyorum

Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
motosikletimde ATP otomatik yağlama sistemi kullanıyorum

normalde 90 numara şanzıman yağı kullanıyorum ama yazın sıcak zamanında yağ çok akışkan hale gelip janta sıçrama yapıyor
140 numara yağa geçmem lazım ama bide "kızak yağı" adı altında bi yağ daha var
bu kızak yağ denilen arkadaş daha yapışkan olup sağa sola örümcek gibi yapışıyor.

ama gel gör ki teneke ile satılıyor..

google amcada sörf yaparak açık satan yer varmı diye araştırdığımda bulamadım.

sizin bildiğiniz yer varsa yardımcı olursanız sevinirim.

bulamazsam 140 numara şanzıman yağı almam gerekecek.
 
Katılım
23 Tem 2019
Mesajlar
736
Motosikleti
CB650R
kızak yağını genelde torna, freze, cnc de kullanırlar. bir tesviyeciye gidip sorsanız yardımcı olur muhtemelen.

yalnız şöyle bir şey var 90 numara yağ sıvı ayçiçek yağı gibi akar, kızak yağı ise sanayağ becel gibi olur damlamayabilir sistemin kutusundan
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
kızak yağını genelde torna, freze, cnc de kullanırlar. bir tesviyeciye gidip sorsanız yardımcı olur muhtemelen.

yalnız şöyle bir şey var 90 numara yağ sıvı ayçiçek yağı gibi akar, kızak yağı ise sanayağ becel gibi olur damlamayabilir sistemin kutusundan

kızak yağın 220 numara akışkanlığı 90numara şanzıman yağına çok yakınmış.
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
Ben kışın 90 numara yağ kullanıyorum. Yazın da içine biraz (1/5 gibi) 120 numara diferansiyel yağı katıyorum. Yıllardır kullanıyorum, çok memnunum.
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
bi kaç tornacı yeri arıyarak ricada bulundum. bitanesi yardımcı olacğaını söyledi. müsait bi zamanda gidip 1 lt kadar yağ alıcam.
1 litre yağ bana fazlasıyla yeticektir.
yarısına bile gelmeden yaz biter zaten sonra gene 90 numaraya geçerim
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
bunun için petrole gitsen çok daha kolay olur
2 zamanlı motorlar içinde petrolde açık yağ satılır her numara yağ bulamasan bile büyük ihtimal 90 veya 140 numara yağ bulursun
veya sanayi de açık yağ satan oto yağ değişim dükkanları alternatif çözüm üretebilir
 

reo

Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
718
Evet 90 numara yağ yaz sıcağında çok akıcı oluyor. Ben de etrafta 140 numara yağ aradım ama henüz bulamadım.
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
Evet 90 numara yağ yaz sıcağında çok akıcı oluyor. Ben de etrafta 140 numara yağ aradım ama henüz bulamadım.

140 internette kolay bulunuyor 1 litrelik.
dediğim kızak yağını bulamasaydım onu alıcaktım.

140

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:02 ----------

bunun için petrole gitsen çok daha kolay olur
2 zamanlı motorlar içinde petrolde açık yağ satılır her numara yağ bulamasan bile büyük ihtimal 90 veya 140 numara yağ bulursun
veya sanayi de açık yağ satan oto yağ değişim dükkanları alternatif çözüm üretebilir

bi kaç petrole sordum onlarda olmayınca bıraktım bakmayı
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Ahmet Abi'de kızak yağı vardı sanki, yeni almıştı test ediyordu diye hatırlıyorum. Uğradığında oraya destek olur. Benim tank bitince deneme amaçlı 15-50 motor yağı koydum. Zincirden öyle bir atmış ki blok yağ kaçırıyor sandık,korktuk. 140 numara yağ koyduk Ahmet Abi'de.
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
Ahmet Abi'de kızak yağı vardı sanki, yeni almıştı test ediyordu diye hatırlıyorum. Uğradığında oraya destek olur. Benim tank bitince deneme amaçlı 15-50 motor yağı koydum. Zincirden öyle bir atmış ki blok yağ kaçırıyor sandık,korktuk. 140 numara yağ koyduk Ahmet Abi'de.

ahmet abinin yeri bana çok ters. anca fırça değişiminde yağım azalırsa takviye alırım.
eve giderken yolumun üstünde sanayi sitesinde bi kaç tornacıyı arayarak yardımcı olacak bi yer buldum.
bulamasaydım en kötü 140 numara internetten sipariş edecektim
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
ahmet abinin yeri bana çok ters. anca fırça değişiminde yağım azalırsa takviye alırım.
eve giderken yolumun üstünde sanayi sitesinde bi kaç tornacıyı arayarak yardımcı olacak bi yer buldum.
bulamasaydım en kötü 140 numara internetten sipariş edecektim

Kızak yağını bir kullan bakalım, memnun kalırsan ben de kullanmaya başlarım.
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
Kızak yağını bir kullan bakalım, memnun kalırsan ben de kullanmaya başlarım.

ahmet abi bana ufak bi kutu yağ hediye etmişti o da kızak yağıydı galiba yanlış hatırlamıyosam.
zincire çok iyi tutunuyor demişti. belki elindeki kızak yağı dediğin o bana verdiği ufak kutudaki yağ olabilir.
dün açıp kokladım çok ağır bi kokusu vardı ve çok koyu renkliydi.
hem onu kullanmanın vakti geldi hemde kenara kızak yağı depolamam lazım.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bu otomatik yaglama sistemi de ayri bi dert desenize :)
 
Katılım
23 Tem 2019
Mesajlar
736
Motosikleti
CB650R
kızak yağın 220 numara akışkanlığı 90numara şanzıman yağına çok yakınmış.

viskozite olarak bilmiyorum ama tasfiyede çalışırken kullandığımız kızak yağı neredeyse katıydı, boya fırçasıyla sürüyorduk tezgahın dişlilerine. Belki markaya, kullanım yerine göre değişiyor olabilir
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
Bu otomatik yaglama sistemi de ayri bi dert desenize :)

tüm derdimiz bu olsun :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:28 ----------

viskozite olarak bilmiyorum ama tasfiyede çalışırken kullandığımız kızak yağı neredeyse katıydı, boya fırçasıyla sürüyorduk tezgahın dişlilerine. Belki markaya, kullanım yerine göre değişiyor olabilir

68 numara olanından buldum. çok katı değildi bakalım nasıl sonuç vercek.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
68 numarası sıcak aylarda janta sıçrama yapmazsa yaz kış bunu kullanırım o zaman ben.
malum kışın sağnak yağmurda bile sürüyorum işe gidip gelirken

Üstat ne yaptın yağ işini? Ben de Ahmet abiye haftaya uğrayıp kızak yağı doldurtayım diyorum tanka.
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
ahmet abinin bana geçenlerde verdiği yağı kullanıyorum. şuan sıkıntı yok. kışın 90 numaraya geçicem zaten. ama az da olsa yazın olduğundan dolayı sıçratmanın önüne geçemedim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst