Magnezyum (çakmak taşı) ile kıvılcım çıkartmak

Katılım
19 Ağu 2018
Mesajlar
838
Arkadaşlar merhaba herkese
ben motosikletimde kullandığım dizlerdeki slider için magnezyum diğer adıyla çakmak taşı olan maddeyi kendi atölyem'de ürettiğim sliderin içine ufak parçalar şeklinde yapıştırıp koymayı planlıyorum üretimde herhangi bir sıkıntı yok fakat bu magnezyum çubuğunu resimde gösterdiğimden alsam asfaltı değince kıvılcım çıkartır mı?
normalde kullanmam gereken kamp için magnezyum çakmak taşı kıvılcım çubuğunu kullanmam lazım ama bu resimdeki kıvılcım çıkartır mı?
hBOTuq.jpg


yapmam istediğim bu
yLhShu.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
4,435
Çakmak taşı'nı bilmem , Magnezyum çubuk tehlikeli olabilir , napalm gibi etrafta'ki kuru ot vb şeyleri tutuşturacak kadar uzun (salise) yanar halde olabilir yapışabilir .

Vazgeç bu sevda'dan.
 
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
550
Motosikleti
QJ SRT800s
kendi atölyende slider üretebilecek kadar kimya ve mühendislik bilgin var, şofben rezistansını bizemi soruyosun yani ?

gece yağışlı bir havada virajda düşüp popo üzerinde 15-20 metre kaydım. arka cebimde metal sigara tabakası vardı, kuyruklu yıldız gibi arkamdan kıvılcımlar çıkıyodu.
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,758
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
kendi atölyende slider üretebilecek kadar kimya ve mühendislik bilgin var, şofben rezistansını bizemi soruyosun yani ?

gece yağışlı bir havada virajda düşüp popo üzerinde 15-20 metre kaydım. arka cebimde metal sigara tabakası vardı, kuyruklu yıldız gibi arkamdan kıvılcımlar çıkıyodu.

Demekki sende star ışığı var.:queen:
 
Katılım
19 Ağu 2018
Mesajlar
838
çelik vida ile denedim az çıkıyor magnezyum çubuk ile yapacağım işte hemen muhalefet:mrgreen:
 
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
178
kendi atölyende slider üretebilecek kadar kimya ve mühendislik bilgin var, şofben rezistansını bizemi soruyosun yani ?

gece yağışlı bir havada virajda düşüp popo üzerinde 15-20 metre kaydım. arka cebimde metal sigara tabakası vardı, kuyruklu yıldız gibi arkamdan kıvılcımlar çıkıyodu.

Aradigim yorum :) :)

Demekki sende star ışığı var.:queen:

Ahahahhahahaha
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Yav amma güldüm ha. Bunlar fevkalade enteresan, değişik kafalar.

Yaratıcı/özgün mü desem, yoksa işsiz ve gailesiz mi desem; ne desem bilemedim.

Harikasınız çocuklar (Zeki Müren söylüyormuş gibi düşünün)
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Bazen, neden sizin gibi zevklerim ve dertlerim yok diye hayiflaniyorum.
 
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
1,667
Magnezyum çok yüksek enerji çıkararak yanabilen bir metaldir. Yani metal olduğuna bakma ısıtınca çok fena yanıyor. Hatta birkaç defa çakmak ile tutuşturulduğunu ve meşale gibi çok şiddetli beyaz ışık çıkartarak yandığına şahit oldum. Sen bu çubuğu yüksek hızda asfalta sürttüğünde bir anlığına istediğin gibi beyaz kıvılcımı atacak fakat sonra çok kısa sürede tutuşma sıcaklığına ulaşıp yanmaya başlayacak. Öyle kibrit gibi üfleyerek sallayarak da söndüremezsin. Geçmiş olsun...

Sürtme esnasında çıkan kıvılcımın ışığı sürtme sonucu oluşan talaşların sıcaklığı ile oluşuyor. Çıkan kıvılcım görülebilir ışık çıkartacak kadar sıcaksa ışığı görüyorsun. 800 dereceden sonra kırmızı, 1200 derecede sarı, 1500 den sonra da beyaz ışık çıkıyor. Bu yüzden düşük sıcaklıkta eriyen aluminyum gibi metaller kıvılcım atmıyor. Aluminyum 650 derece civarında eridiği için görülebilir ışık çıkartacak kadar ısınmasına fırsat kalmadan eriyip dağılıyor. Çelik ise 900 derece civarında dayanımını kaybettiği için çıkan talaş 900-1200 derece arasında oluyor ve kırmızı-sarı arası bir renkte görülüyor.

Şimdi diyeceksin ki magnezyum da 650 derece civarında eriyor ama beyaz ışık çıkartıyor? İşte bunun sebebi magnezyumun ısındığı zaman hava ile reaksiyona girerek yanması ve çıkan enerjinin ışığa dönüşmesi. Bu reaksiyon olmasaydı magnezyum da aluminyum gibi kıvılcım çıkarmadan toza dönüşecekti.

Özetle slider için titanyum kullanman çok daha güvenli olur. Titanyum bulamıyorsan karbon çeliği de iş yapabilir.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Magnezyum çok yüksek enerji çıkararak yanabilen bir metaldir. Yani metal olduğuna bakma ısıtınca çok fena yanıyor. Hatta birkaç defa çakmak ile tutuşturulduğunu ve meşale gibi çok şiddetli beyaz ışık çıkartarak yandığına şahit oldum. Sen bu çubuğu yüksek hızda asfalta sürttüğünde bir anlığına istediğin gibi beyaz kıvılcımı atacak fakat sonra çok kısa sürede tutuşma sıcaklığına ulaşıp yanmaya başlayacak. Öyle kibrit gibi üfleyerek sallayarak da söndüremezsin. Geçmiş olsun...

Sürtme esnasında çıkan kıvılcımın ışığı sürtme sonucu oluşan talaşların sıcaklığı ile oluşuyor. Çıkan kıvılcım görülebilir ışık çıkartacak kadar sıcaksa ışığı görüyorsun. 800 dereceden sonra kırmızı, 1200 derecede sarı, 1500 den sonra da beyaz ışık çıkıyor. Bu yüzden düşük sıcaklıkta eriyen aluminyum gibi metaller kıvılcım atmıyor. Aluminyum 650 derece civarında eridiği için görülebilir ışık çıkartacak kadar ısınmasına fırsat kalmadan eriyip dağılıyor. Çelik ise 900 derece civarında dayanımını kaybettiği için çıkan talaş 900-1200 derece arasında oluyor ve kırmızı-sarı arası bir renkte görülüyor.

Şimdi diyeceksin ki magnezyum da 650 derece civarında eriyor ama beyaz ışık çıkartıyor? İşte bunun sebebi magnezyumun ısındığı zaman hava ile reaksiyona girerek yanması ve çıkan enerjinin ışığa dönüşmesi. Bu reaksiyon olmasaydı magnezyum da aluminyum gibi kıvılcım çıkarmadan toza dönüşecekti.

Özetle slider için titanyum kullanman çok daha güvenli olur. Titanyum bulamıyorsan karbon çeliği de iş yapabilir.

O zaman motoru da yakar bu meret.
 
Katılım
10 Ağu 2018
Mesajlar
1,043
Şimdi diyeceksin ki magnezyum da 650 derece civarında eriyor ama beyaz ışık çıkartıyor? İşte bunun sebebi magnezyumun ısındığı zaman hava ile reaksiyona girerek yanması ve çıkan enerjinin ışığa dönüşmesi. Bu reaksiyon olmasaydı magnezyum da aluminyum gibi kıvılcım çıkarmadan toza dönüşecekti.

Bu kısmı pek anlayamadım. Zaten yanma etkileşimlerinin neredeyse hepsi oksijenle olmuyor mu? Ve zaten yanmaların sonucunda ışık enerjisi ortaya çıkmıyor mu?
Misal olarak çoğu odun parçası magnezyumun da alüminyumun da çok altında yanmıyor mu? Hem ışık saçıyor hem oksijen tüketiyor değil mi? Yanlış mı biliyorum?
 
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
1,667
Bu kısmı pek anlayamadım. Zaten yanma etkileşimlerinin neredeyse hepsi oksijenle olmuyor mu? Ve zaten yanmaların sonucunda ışık enerjisi ortaya çıkmıyor mu?
Misal olarak çoğu odun parçası magnezyumun da alüminyumun da çok altında yanmıyor mu? Hem ışık saçıyor hem oksijen tüketiyor değil mi? Yanlış mı biliyorum?

Doğru biliyorsunuz bir yanlışlık yok. Her maddenin yanması için gereken enerji ve yanması sonucu oluşan enerji farklı. odun yandığı zaman az enerji çıkarıyor magnezyum yandığı zaman fazla enerji çıkartıyor bu yüzden oluşan ışıklar farklı oluyor. Ayrıca magnezyum havadaki nem ile de reaksiyona giriyor. Bundan olayı oluşan ekstra bir enerji de var.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,524
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Arkanızdan gelen araç sürücüsü o kıvılcımları gördüğünde acaba panikler mi, paniklerse binde bir ihtimal bile olsa kaza yapar mı acaba diye düşünüyorum. İşin görsel kısmı tabi ki çok hoş, ona birşey denemez.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadas ayrintili yazmis ama tekrar edeyim: Magnezyum yanicidir. Slider tutusur ve yanar, siz panikleyip kaza gecirirsiniz, aleve yakin ne varsa da ya erir ya yanar... Alevi 2200 derecedir.
 
Katılım
7 Haz 2016
Mesajlar
11
Bu iş için titanyum parçacıklı sliderlar kullanılıyor. Örneğin WIZ firmasının güzel modelleri var.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst