Yaptığım en büyük altın hatası

Katılım
11 Eki 2014
Mesajlar
602
Sokağa çıkma yasağı var , gelin sohbet edelim.

Düşük ücretle çalışan birisiyim = Asgari ücret demek.

3 sene boyunca her ay yarim altin ala ala kendi ekonomik durumuma göre çok iyi birikim yapmıştım.

bundan 3 sene önce akrabamla geçen diyalog !

- La gardas bak altın uzun seneler yükselmez get ev al kendune.

+ Ev alsam kredi çekmem lazım borca girmem

- Eyi ozaman araba al en azından araban olur

+ Haklisin galina zaten ya motosiklet yada araba almayı düşünüyorum.

Bu gaz vermeden sonra motosiklet bakmaya gittim , kendimi opel bayisinde buldum.
40 bin lira kredi çekerek üzerine altınları bozdurarak 2017 model astra araçı aldım.

Arabayı hiç sevmem ama tamamen akraba gazlamasından bir insan nasıl hata yapar tecrübe edindim.

Arabayı aldık her ay 1500lira kredi taksidi cebe para kalmıyor!
Onu geçtim aldığım ilk gün araba kapının önünde dururken , Ekonomik olarak bize çok çoook destek veren suriyelinin biri geldi pikap la arkadan geçirdi.

Nasıl canım yandı bir bilseniz ilk gün ve bagaj göçük.

sigorta kasko bu masraflardan geçinmeye para kalmadı, kredi çektik diye kasko şart.

aslan besleyen yemini esirgemez doğru aracı alırken bilader maddi anlamda destek verecegini söyledi ve bu destek 2 ay sürdü.

Sözün özü aracı alındığımdan bu yana 2.5 sene geçti araba yerine altına devam etseydim daha büyük kâr sağlayacaktım, cebimde param olacaktı, belki daha uygun bir motor alacaktım.

En iyisi altından şaşmamak yada torpaktan.

TEŞEKKÜRLER.

Dip not = Aracı 72 bin tl 'ye aldım pesinat ve kredi faizi ile 90 bin tl 'ye geldi 2.5 senede aracın sıfır fiyatı 72 den ikinci eli 110 bin tl oldu faizi saymayın diyorlar ama sayınca kâr filan yok , bindiğimize sayıcaz artık.
 
Katılım
20 Eyl 2018
Mesajlar
1,100
Motosikleti
Ducati Multistrada 950
Güzel kardeşim konu dışına açsana şu konuyu yahu..
 
Katılım
11 Eki 2014
Mesajlar
602
Mobilden girdigim için yanlışlık oldu , konuyu doğru kategoriye alırsanız sevinirim.
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
1,788
Ne alırsanız alın , altın , dolar gibi parametrelere göre zarardasınız.
Aldığınız şey ihtiyaç ise yapacak birşey yok.
Aldığınız şey zevk ise , zevkin bedeline say :)
Yoksa bu iş uzar gider.
 
Katılım
11 Eki 2014
Mesajlar
602
Ne alırsanız alın , altın , dolar gibi parametrelere göre zarardasınız.
Aldığınız şey ihtiyaç ise yapacak birşey yok.
Aldığınız şey zevk ise , zevkin bedeline say :)
Yoksa bu iş uzar gider.

bende Onu söylüyorum :) Mesela niyetim yoktu ama 40 bin lira kredi çekip arabaya değilse altına bassaydım al sana 2 tane Astra :) o zamanlar kredi çekip altın alma fikrim vardı ama altınları bankada tutmak istemedim ozamam evde tutmam lazımdı buda çok riskli vaz geçmiştim
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
1,788
Araba sevdası Türk milletinin kanayan yarası diyelim o zaman :)
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
Yaptığınız hata değil.

Birikiminizi altın olarak değerlendiriyordunuz ve nirenginiz altın fiyatlarıydı. Araba aldığınız andan itibaren nirenginiz arabanın fiyatı, amortismanı, aşınma payı, değer kaybı olmalı.
Aksi halde kafayı yersiniz.

Örneğin kuyumcular için altın fiyatı artınca "off parayı götürdü" adamlar denir. Halbuki kuyumcuyu dolar, euro enterese etmez. Adam seneye 10 kg 22 ayar altınla girmişse, seneyi yine 10 kg altınla kapatıyorsa, borç yapmadı, kira, su, elektriğini ödediyse kardadır. Adam için altının gramı 100 veya 500 lira olmuş önemli değildir.
Önemlidir o da önümüzdeki dönem satışları ve karı düşecektir.

Çapraz değerlerle hesap yaparsanız bu işi çok iyi bilmelisiniz ve işiniz bu olmalı.

Bir arkadaşım var. Yıllar öncesinden yatak odasında tavana dev ekran taktırmıştı. Başucunda dğnyanın önemli borsaları için saat vardı. Adam gece her ülke borsasının açılışında kalkar, buğday, şeker, altın, gümüş, dolar, euro, nohut aklınıza gelen herşeyi internetten borsada alır satardı.

Bakın o çapraz hesap yapardı.

Ama çağraz hesap tüketim malı için uygun ve doğru değildir.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,548
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Asgari ücretle her ay nasıl yarım altın alabildin mübarek? Hiç mi başka şeye harcaman yok?
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
Asgari ücretle her ay nasıl yarım altın alabildin mübarek? Hiç mi başka şeye harcaman yok?

Tommy, alınıyor.
Bir iş arkadaşım var. Çocuk bekar. Sigarası yok. Zırtpırt telefon değiştirme merakı yok. Başka şirketlerdeki çocuklarla ortak altın gününe girmiş. Her ay bir çeyrek artırabiliyor.

Sigarası içkisi olan adam, her ay bir yarım altını veriyor bunlara. Sigara hem sağlığa hem keseye zarar.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
ben daha yüksek maaş ile ay sonuna zor getiriyorum sen nasıl yarım altın aldın?

Tek ihtimal var, alkol sigara kullanmayan ve ailesiyle yaşayan bir bekarsın :queen:


110 olmus araba , sat işte neyine bekliyon.
 
Katılım
11 Eki 2014
Mesajlar
602
Asgari ücretle her ay nasıl yarım altın alabildin mübarek? Hiç mi başka şeye harcaman yok?

Haklisiniz , biraderim çevik kuvvet memuru beraber yaşıyoruz bir nevi ondan geciniyordum, tam aksine aldığım asgari ücret cebime kalıyordu bende çok fazla harvurup harman savuruyordum .
o günler geride kaldı bilader evlendi kendi ailesine bakar oldu.

Bu arada biz birbirimize çok destek veren bir aile anlayışıyla büyüdük yani benim bir maaşımı ailemden biri harcasın lafı sözü olmaz çünkü biz bir aileyiz o yüzden bu şekilde atılımlar yapabildim
destekçim vardı
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Sakın pişman olma, sonsuza kadar yatırım yaparak ömrünü harcayamazsın. Biraz da yemek lazım. Para, güzel/kaliteli yaşamak için bir araçtır.

Nihayetinde ölüp azot döngüsüne karışacağız. O vakit biriktirdiğin paranın hiçbir değeri kalmayacak.
 
Katılım
8 Eki 2018
Mesajlar
346
Aldığınızdan pişman olmayın be abiler. Bizim enflasyonda bugün aldığın herhangi bir şey için yarından kârdasin zaten. Araban olmuş binmişsin bu zamana kadar mis gibi. Altin olsa ne olur karda olsan zararda olsan ne olur en fazla banka hesabında birkaç sıfır daha olurdu da ne farkederdi. Para da sanal oldu artık. Önemli olan dünya gözüyle yaşamak istediğin beğendiğin şeylere sahip olabilmek, bir şeyde gözünün kalmamasi. Hem araban da hurdaya çıkmadı şimdi satsan bir sürü para eder. Ama şimdi almaya kalksan altindaki karını da arabada oluşan farka verirdin sonuçta değişen çok da bir şey yok
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Bir arkadaşım var. Yıllar öncesinden yatak odasında tavana dev ekran taktırmıştı. Başucunda dğnyanın önemli borsaları için saat vardı. Adam gece her ülke borsasının açılışında kalkar, buğday, şeker, altın, gümüş, dolar, euro, nohut aklınıza gelen herşeyi internetten borsada alır satardı.

kimseyi kandırmayalım ::secreet: O ekranın tavanda olma nedeni çok daha farklı olmalı ::shifty2:
 
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
545
yanlıs anlamayın birikim yapmak vs cok guzel ama asgari ucretle calısıp 90 bin lira borca girme nasıl bir mantık acaba?
dunyanın baska ulkesinde bunu yapan var mıdır?

aclık sınırında yasayıp ama arabam var demek nasıl bir mazoşistliktir.. aklımda bin bir türlü soru...
 
Katılım
11 Eki 2014
Mesajlar
602
yanlıs anlamayın birikim yapmak vs cok guzel ama asgari ucretle calısıp 90 bin lira borca girme nasıl bir mantık acaba?
dunyanın baska ulkesinde bunu yapan var mıdır?

aclık sınırında yasayıp ama arabam var demek nasıl bir mazoşistliktir.. aklımda bin bir türlü soru...

Bu konuyla ilgili yukarıda açıklama yaptım, okumanızı ısrarla tavsiye ederim.
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
kimseyi kandırmayalım ::secreet: O ekranın tavanda olma nedeni çok daha farklı olmalı ::shifty2:

Yok yahu Kural.
Ailece görüştüğümüz çok yakınen tanıdığım bir arkadaşım. Adamın işi bu. Bir gece sabaha karşıda beni aramıştı. Bilmem hangi borsada prinç fiyatı düşmüş, tam alınasıymış, banada alacakmış.

Her ne kadar artık yaşlandığından gece Hongkong borsası takip etmesede, hala işi bu...

Ha arada o tvyi başka amaçlada kullanıyorsa bilemem :)
 
Katılım
28 Tem 2013
Mesajlar
4,319
Yanlış marka ve model araç alarak hata yapmışsın alsaydın bir Civic bak gör yüzde 50den fazla üstüne koydu(1 senede) ama altın da daha fazla üste koymuştur o ayrı mesele
 
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
545
Bu konuyla ilgili yukarıda açıklama yaptım, okumanızı ısrarla tavsiye ederim.

kardesim okudum merak etme :) demek istedigim ve sormak istedigim de o degildi.. isterse 1 kurus harcama bütün maaşın cebinde kalsın yine de mantıksız bir iş yapmıssın..

kural 1: motor ya da araba gibi ürünler yatırım ürünü degildir hic bir zaman.. işletim masrafı cok fazladır... vergisi, benzini, sigortası, kaskosu gibi sabit bir ton giderin olur bir de üstüne kaza yaptıysan hasardan dolayı zararı da olacaktır ve satarken her zaman eksidesindir..

bu aracı 10 liraya aldım 13 liraya sattım dediginde karda olmuyorsun ticari olarak her zaman zararda oluyorsun cunkü...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst