Yağ yakmıyor ama yağ kalmıyor

Katılım
11 Eki 2014
Mesajlar
602
Başlık biraz tuhaf oldu ama derdimi sizlere söyle anlatmak isterim, 6 senedir kullanmakta olduğum CG diye tasfir edilen motora sahibim , her 500km de bir yağ değiştiririm bazıları çok erken diyebilir ama değiştirme sebebim motorda yağ kalmaması.

Motorun yağ yakmıyor ( egzozda her devirde gram yağ yakma belirtisi olan duman yok ).

herhangi bir şekilde yağ kacagida yok , blok pırıl pırıl yağ izi yok.

Ama 500 km sonra kalan yağ


yarim litre kadarı kalmış.

kullandığım yağ castrol 10 / 40 motosiklet yağı ama inanılmaz biz eksiltme var sizce sebebi nedir
 
Katılım
11 Eki 2014
Mesajlar
602
yakıyordur sen farketmiyorsun.

silindir piston at düzelir.

2 zamanli motorlar o kadar yag yakmiyor.

aga cg nin silindiri kaç para yarım gününü almaz söküp takması. kendini üzdüğüne değmez.

Haklisiniz 150 TL ye set mevcut, asıl problem neden böyle ?
Silindiri söktüm ölçümler yaptım, çizik varmı yıpranma varmı baktim ter temiz.
Ama dediginiz gibi en iyisi bir set alıp devam etmek.
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
ducatim vardı o da duman atmıyordu ama bin kmde yarım litreye yakın yağ yakıyordu
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Haklisiniz 150 TL ye set mevcut, asıl problem neden böyle ?
Silindiri söktüm ölçümler yaptım, çizik varmı yıpranma varmı baktim ter temiz.
Ama dediginiz gibi en iyisi bir set alıp devam etmek.

Silindirde birsey yoksa diyecegim ama gozle bakarak anlamayazsin,ölcüm yapilmasi.lazim..

Set pahali olsa sadece sekman degistir diyecegim.ama

Sökmusken yeni set takman daha iyi olacak

Alirken 50-60tl fazla ver,taiwan mali set al.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Hiçbir yerde aşınma belirtisi yoksa segman dönmesi olabilir , segmanların kesik uçları üst üste gelirse yağ eksiltir , susturucuyu sökersen yanmış yağın karbon birikintisini görebilirsin..
 
Katılım
24 Haz 2018
Mesajlar
2,499
Motosikleti
CBR 125 R 2014
malesef silindir piston alayı değişecek bende de aynı sorun vardı komple değişince düzeldi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:30 ----------

Paraçalar geri gönderildi inceleme için sonrasında parça değişimi yapıldı.
 
Katılım
8 Mar 2020
Mesajlar
47
Castrol 10-40 demişsin ama o yağ Po10-40

Bu kadar basit bir hata görünce aklıma geldi, bence motor yağ yakıyor ama sen farkında değilsin.
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
Kompresyon testi yapın.contalardan,keçelerden kaçırmadığını kontrol ettin mi?subap keçelerinin aşınması durumunda yağı yakma durumu olur,tabi segmanlardan sızacak miktardan az olabilir.ikisi de yağ yakmaya neden olsada motor çalışırken farklı emareler gösterecektir.duman,bujinin durumu, pistonun ,silindirin yüzeyi,motor performansı ipuçları verecektir.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
1,442
Kompresyon testi yapın.contalardan,keçelerden kaçırmadığını kontrol ettin mi?subap keçelerinin aşınması durumunda yağı yakma durumu olur,tabi segmanlardan sızacak miktardan az olabilir.ikisi de yağ yakmaya neden olsada motor çalışırken farklı emareler gösterecektir.duman,bujinin durumu, pistonun ,silindirin yüzeyi,motor performansı ipuçları verecektir.

kaptan, motor cg. garajıma cg ile bir arkadaşım gelse yağ yakıyor dese, arkadaşım daha çayını bitirmeden silindiri pistonu, supap keçelerini poşete koyup eline vermiştim.

bu devirde kimse cg motora kompresyon testi yapmaz. vakit kaybı.
 
Katılım
11 Eki 2014
Mesajlar
602
Castrol 10-40 demişsin ama o yağ Po10-40

Bu kadar basit bir hata görünce aklıma geldi, bence motor yağ yakıyor ama sen farkında değilsin.

Atık yağı koymak için sakladığım yağ kabı, castrol kullanıyorum resimdeki şişenin bir alakası yok.
 

ojo

Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
505
performansından memnunsan
yakıt tüketiminde sorun yoksa
kurcalama

500km de kalan yağın kalitesi çok kötü değildir, kontrol et
o kadar eksilmesine izin verme, 200km de ilave yap
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst