avometre ve pil şarj cihazı tavsiye

Katılım
29 May 2014
Mesajlar
1,056
arkadaşlar evde bulunan arçelik marka K 6124 şarjlı el süpürgesi son günlerde arıza yaratmakta



bazen çok kısa süre(5-6 saniye) bazen uzun süre(30-40 saniye) ama eski durumuna göre çok kısa sayılır çalış(ma)makta

sizden isteğim tamirciye götürsem biliyorum ki "piller bitik komple pil değiştirmemiz lazım" filan diyecekler

ölçüm için multimetre ve batary charge balancer diyorlar pil şarj cihazı almam gerekiyor

çok para bağlamadan önerileriniz varsa hani şunu al diyebileceğiniz tamirciye gideceğime kendim yapayım

diğer sorum, anlayan vardır videoda açıklamalara yazdım ama yine yazayım, çalıştırdığım zaman avucumun altında kalan bir röle var bu röleden yoğun titreşimle tırrrt diye ses geliyor sanırım gereken voltaj pillerden sağlanamadığı için röle aç-kapa yapıyor??? mu tahminim doğru olabilir mi???

aklımdakiler,

https://urun.n11.com/elektrik-olcum-cihazlari/wellhise-mas-830l-dijital-multimetre-olcu-aleti-P128014648

https://urun.n11.com/helikopter/imax-b6-80w-pil-sarj-cihazi-P395366346?gclid=CjwKCAjwv4_1BRAhEiwAtMDLstEEWYEAi j283Np36YtCQfNTkFEoT5faOXucjVPTOiZYuIluWKXsiRoCbf0 QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

cevaplar için şimdiden teşekkürler
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
tam da o satıcıdan o multimetreyi almıştım. görünmemesi gereken satılar görünüyor. iade edeceğim galiba.
 

ojo

Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
505
şarj cihazı alakasız

pillerden biri bozuksa hepsi bozukmuş gibi olur. zincir en zayıf halkası kadar güçlüdür


 
Son düzenleme:
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
1,056
şarj cihazı alakasız

pillerden biri bozuksa hepsi bozukmuş gibi olur. zincir en zayıf halkası kadar güçlüdür


https://www.youtube.com/watch?v=KT9Xd7qxU_4

Pillerin tamamı ölmüş olamaz herhalde eğer kurtulabilecek veya canlandırılabilecek durumda pil varsa onları şarj aleti ile kurtarıp belki hiç pil almadan yada gerekliyse 3 4 tane pil ile tamamlamak. İçinde 12 tane 18600 1.2 v ni Mh pil var fiyatları da kafadan sallıyorum 25 30 tl den fazla...tamirciye para verip komple pil değiştirmek yerine kendim yapayım malzemeler en azından bana kalır düşüncesindeyim
 
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,484
Aslında bu gibi pil işlerini yapan yerler var.Pilleri götürüp ölçtürüp bozuklarını atıp yerine yenisini takıp yeniden punta ile birleştiriyorlar.
Sizin piller nasıl paket halde bilmiyorum ama muhtemelen punta ile birleştirmek gerekebilir.İstanbul kartalda bildiğim bir yer var bu yakadaysanız.

Bu arada o şarj aleti fazla profesyonel.Model araçlardaki lipo piller için.Sizin bu tarz bir şarj aletine ihtiyacınız olacağını düşünmüyorum.
Ancak almışken böylesi olsun diyorsanız alınabilir.
 
Son düzenleme:

ojo

Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
505
Pillerin tamamı ölmüş olamaz herhalde eğer kurtulabilecek veya canlandırılabilecek durumda pil varsa onları şarj aleti ile kurtarıp belki hiç pil almadan yada gerekliyse 3 4 tane pil ile tamamlamak. İçinde 12 tane 18600 1.2 v ni Mh pil var fiyatları da kafadan sallıyorum 25 30 tl den fazla...tamirciye para verip komple pil değiştirmek yerine kendim yapayım malzemeler en azından bana kalır düşüncesindeyim

her hücrenin voltajının ayrı ayrı takip edilmediği seri bağlantıda (hücre koruması olmayan)
voltajı düşük pil, diğer pillerin daha yüksek şarja maruz kalmasına
voltajı yüksek pil, diğer pillerin daha derin deşarja maruz kalmasına
sebep olur
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,484
her hücrenin voltajının ayrı ayrı takip edilmediği seri bağlantıda (hücre koruması olmayan)
voltajı düşük pil, diğer pillerin daha yüksek şarja maruz kalmasına
voltajı yüksek pil, diğer pillerin daha derin deşarja maruz kalmasına
sebep olur

Peki pillerinde hücre koruması olan şarjlı süpürge varmı.Bizimki söylenmeye başladı bu konuda :) Yakında masraf çıkarır bari uzun ömürlü bir şey alalım.
 
Katılım
22 May 2011
Mesajlar
660
Zamanında anneme elektro lüks şarjlı süpürge almıştım. Çok kaliteli bir cihazdı ama nedense hiç şarj tutmadı kullanılmadan depoya kaldırdık. Nikel pillerin yerine lityum pillerle değiştirmeyi düşünüyorum. Youtube da çok video var bununla ilgili ama işi doğru yapanına rastlamadım. Halen araştırma aşamasındayım. Öğrendiklerime göre;
1- Takılacak lityum pillerin kapasitelerinin olçulmesi, birbirine yakın olanların kullanılması gerekiyor.
2- Cihazın çalışma voltajı ve çektiği en yüksek akım öğrenilerek buna uygun sayıda pil bağlantısı yapmak gerek.
3- Lityum pillerin şarj edilmesi için balans kartı pillere uygun olarak bağlanmalı. Bu pillerin hepsinin aynı seviyede dolmasını ve boşalmasını sağlıyor.
4- Bundan emin olmamakla birlikte pillerin dolması için güç kaynağına şarj modülü bağlanması gerekiyor. Sanırım bu pillere uygun voltajı sağlıyor.
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Konusu geçmişken ben de bir şey sorayım. :)
12v bataryalı, şarjlı bi su pompası vardı meraktan bataryanın dış kabuğunu soydum ve içinden alkaline piller çıktı. :( Kim bilir kaç kere şarj edilmişler, henüz bir şey olmamış ama tehlikeli gibi geldi bana. Pillerin üzerinde kocaman şarj etmeyin yazıyor. :) Alkaline pilleri şarj eden var mı aranızda ya da benim gibi habersiz şarj eden var mı?
 
Katılım
9 Tem 2018
Mesajlar
717
Motosikleti
Honda CBF 250
İmax B6 80w Pil Şarj Cihazı ve O sarı 20 küsür liralık avometre ile her işimi görüyorum. amatörseniz sarı 20 tl lik avometre fazlasıyla iş görüyor. Buzzerli versiyonu alın mutlaka. devre- kablo devamlılığı kontrolu yaparken ses çıkarsın. ekrana bakmakla uğraşmayın. aynı fiyat.

İmax B6 80w Pil Şarj Cihazı pil şarjı konusunda işin piri zaten. biraz krokodil kablo ve bir havya ( lehim yapmak için alırsanız sıkıntı yaşamazsanız.
 
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
1,056
İmax B6 80w Pil Şarj Cihazı ve O sarı 20 küsür liralık avometre ile her işimi görüyorum. amatörseniz sarı 20 tl lik avometre fazlasıyla iş görüyor. Buzzerli versiyonu alın mutlaka. devre- kablo devamlılığı kontrolu yaparken ses çıkarsın. ekrana bakmakla uğraşmayın. aynı fiyat.

İmax B6 80w Pil Şarj Cihazı pil şarjı konusunda işin piri zaten. biraz krokodil kablo ve bir havya ( lehim yapmak için alırsanız sıkıntı yaşamazsanız.

en azından kullanıcısı bir tane çıktı, amatörüm ve sadece bu iş için ve evdeki tüm pilleri rechargable pillerle değiştirip şarj etmek için imax b6 yı almayı düşünüyorum, 2 sorum var

1. bu pilleri imax b6 ile canlandırmak gerçekten mümkün müdür? piller 18600 1.2 v ni mh pil(ilk alındığı performansı tabi ki vermeyecek biliyorum)

2. almışken avometreyi biraz kalite olsun diye uni-t ut33d modelinde karar kıldım ne düşünürsün
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
Avometre olarak uni-t ut33 tavsiye ederim, hem ucuz hemde kaliteli bir alet. Uzun zamandır kullanıyorum.
 
Katılım
9 Tem 2018
Mesajlar
717
Motosikleti
Honda CBF 250
en azından kullanıcısı bir tane çıktı, amatörüm ve sadece bu iş için ve evdeki tüm pilleri rechargable pillerle değiştirip şarj etmek için imax b6 yı almayı düşünüyorum, 2 sorum var

1. bu pilleri imax b6 ile canlandırmak gerçekten mümkün müdür? piller 18600 1.2 v ni mh pil(ilk alındığı performansı tabi ki vermeyecek biliyorum)

2. almışken avometreyi biraz kalite olsun diye uni-t ut33d modelinde karar kıldım ne düşünürsün

1. 18600 diye bir pil hiç duymadım görmedim.. 18650 diyorsan ( lityumdur) , ömrünü tamamlamış bir pil verimli çalışmıyor. Lİpo şarj ile pilleri dolduruyor evet fakat eskimiş ve iç direnci yükselmiş bir pil kendi kendine hızla boşalıyor, ve akım çekincede aşırı ısınma yapıyor. en iyisi değiştirmek. ben letgodan eski laptop bataryaları alıyorum 20-30 tl ye. genelde 6 adet 18650 çıkıyor içinden. her grupta 1 yada 2 si arızalı çıkıyor. ben kampta kullanmak üzere 8 pilli bir powerbank yaptım bu şekilde. 4 lü boş kutu alıp 4 içine 4 adette dışına bantlı bir şekilde duran bir power bak :) görüntü kötü ama işlevsellik 10 numara.
youtube anlatılan hemen hemen herşeyi denedim verim alamadım. ni mh pilleri imkanın varsa lityum pillerle değiştir. ni mh ler performansı düşük piller ve sarj - deşarj ömürleri de çok kısa. Pil kapasitesi ölçmek meşakkatli iş. Youtube da Murat Şen diye biri var. onun piller ile ilgili videolarını izle. sana çok şey katar.

2.avometrenin daha iyisini alacak gücün varsa al tabii. Ben sadece en ucuzunun bile amatör işlerimde bana yeterli geldiğini belirtmek istedim. Mesela senin önerdiğin avometre de fazladan hold: hafızada veri tutma var, ekran aydınlatma var ve 1.5v, 9v, ve 12v pil testi var. bende yok :) bu ekstra özellikleri kullanmasan bile , daha kaliteli bir makine gibi duruyor. ömrü uzun olur.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst