Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Merhabalar,

Malumunuz Dominar'ın ön fren diskinde yamulma sorunu var.
Yenilerini bilemem tabii ki ama benim 2018 Dominar'ın 2. diski de yamuldu maalesef.
Orjinal diskin yamulmasından sıkılıp fabrika ürünü dışında bir marka taktıran var mı?

Selamlar

Sıcakken su mu tutuyorsunuz??
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Ben 46000km kullandım diskten yana bir sorun yaşamadım veya ben hissetmedim, arkadaşın motorunu disk değişimi için pendikten Kadıköy e servise getirmiştim onda da hissetmedim ama değişti, yeni disk te aynı bir sıkıntı görmedim teslim ettim şuan hala bir sıkıntı var mı onu bilmiyorum.
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
Ben 46000km kullandım diskten yana bir sorun yaşamadım veya ben hissetmedim, arkadaşın motorunu disk değişimi için pendikten Kadıköy e servise getirmiştim onda da hissetmedim ama değişti, yeni disk te aynı bir sıkıntı görmedim teslim ettim şuan hala bir sıkıntı var mı onu bilmiyorum.

kemal başkan bu disklerin ne zaman değişmesi gerekir peki kaç bin km götürüyor
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
1,442
pulsar'da da arka disk sıkıntısı var. diski janta tutturan ince kafa imbus civatalar pek mukavemetli değil. farketmeden gevşiyor. frenleme ile disk yamuluyor.

disk değiştirdikten sonra mutlaka civatalarda loctite kullanın.
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
kemal başkan bu disklerin ne zaman değişmesi gerekir peki kaç bin km götürüyor

Kaç km götürebildiği kullanıcıya göre değişir, disk olayını km'ye göre ayarlayamazsınız.
Diskin üzerinde diskin kullanılabileceği minimum kalınlık yazar MINTHK X.X MM diye.
Dominar ön disk için minthk 4.5mm'dir. Alırsınız bir kumpas ölçersiniz, 4.5mm ya da aşağı kalınlıkta ise değiştirirsiniz.
Öyle 20-30 bin km'lerde kolay kolay o inceliğe düşüremezsiniz(ayağınız sürekli frende gitmiyorsanız tabii)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:17 ----------

pulsar'da da arka disk sıkıntısı var. diski janta tutturan ince kafa imbus civatalar pek mukavemetli değil. farketmeden gevşiyor. frenleme ile disk yamuluyor.

disk değiştirdikten sonra mutlaka civatalarda loctite kullanın.

2014 pulsarım 35-40bin km'lerde yapmıştı o işi bana, ışıklardan kalkarken bir yerden tak tak ses geliyordu, ilk önce anlamadım, motoru durdurup baktım bulamadım, sonra aynı şeyin birisinin başına geldiğini yine bu forumlarda okuduğum için aklıma geldi, arka disk vidalara dikkatli bakınca görmüştüm. Vidanın başını vura vura biraz düzeltmiş, elimle sıkıp eve geçince hepsini locktite ile sabitlemiştim, ve hepsi de elle açılacak kadar gevşemişti.
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
1,442
Kaç km götürebildiği kullanıcıya göre değişir, disk olayını km'ye göre ayarlayamazsınız.
Diskin üzerinde diskin kullanılabileceği minimum kalınlık yazar MINTHK X.X MM diye.
Dominar ön disk için minthk 4.5mm'dir. Alırsınız bir kumpas ölçersiniz, 4.5mm ya da aşağı kalınlıkta ise değiştirirsiniz.
Öyle 20-30 bin km'lerde kolay kolay o inceliğe düşüremezsiniz(ayağınız sürekli frende gitmiyorsanız tabii)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:17 ----------



2014 pulsarım 35-40bin km'lerde yapmıştı o işi bana, ışıklardan kalkarken bir yerden tak tak ses geliyordu, ilk önce anlamadım, motoru durdurup baktım bulamadım, sonra aynı şeyin birisinin başına geldiğini yine bu forumlarda okuduğum için aklıma geldi, arka disk vidalara dikkatli bakınca görmüştüm. Vidanın başını vura vura biraz düzeltmiş, elimle sıkıp eve geçince hepsini locktite ile sabitlemiştim, ve hepsi de elle açılacak kadar gevşemişti.

DIN 7984, 8.8 kalite imbus civata aldım norm civatadan. yeni disk sipariş ettim. yarın gelir muhtemelen takacağım hepsini.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
kemal başkan bu disklerin ne zaman değişmesi gerekir peki kaç bin km götürüyor

Kullanımınıza bağlı, balataya dikkat etmez bitmiş balata ile gezersen diski yersin, elinle de zaten balatanın gezdiği ve gezmediği yeri kontrol edebilirsin, balata kullanımı da öyle mesela çok fren kullanırsan balata da erken biter kullanıcı da bitiyor herşey. Servis harici bende boş vaktim de mümkün mertebe tüm vida somunları kontrol ederim ne vida gevşemesi nede vida kırılması hiç yaşamadım.
 
Katılım
13 Şub 2006
Mesajlar
558
Yeni kasa, ilk depo bitti, 254km de doldur artık uyarısı çıktı, 50 tl yakıt aldı, 3.9 litre/100 km ilk ortalama, tamamen açık yol.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yeni kasa, ilk depo bitti, 254km de doldur artık uyarısı çıktı, 50 tl yakıt aldı, 3.9 litre/100 km ilk ortalama, tamamen açık yol.

Kullanımınız nasıldı hocam agresif mi sakin mi ?
 

reo

Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
718
Son günlerde benim motorun da ön diskten gıcırtı sesi geliyor. Motoru çalıştırmadan yavaş hareketle ileri geri yapınca bir noktada gıcırtı yapıyor, tahminen çeyrek tur veya biraz daha kısa aralıkta bu sesi çıkarıyor. Balataya kum girmiş gibi.

Disk yamulmuş olabilir mi arkadaşlar?
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
Yeni kasa, ilk depo bitti, 254km de doldur artık uyarısı çıktı, 50 tl yakıt aldı, 3.9 litre/100 km ilk ortalama, tamamen açık yol.

ben 5 litrenin altında yakmıyorumdur ya çok sakin kullanıyorsun yada yeni domide biraz daha tasarruf var gerçi ben biraz apaçilik yapıyorum kıyaslama yanlış olur
 
Katılım
14 Nis 2006
Mesajlar
79
Son günlerde benim motorun da ön diskten gıcırtı sesi geliyor. Motoru çalıştırmadan yavaş hareketle ileri geri yapınca bir noktada gıcırtı yapıyor, tahminen çeyrek tur veya biraz daha kısa aralıkta bu sesi çıkarıyor. Balataya kum girmiş gibi.

Disk yamulmuş olabilir mi arkadaşlar?

Diskte yamulma olduğunu düşük süratte giderken sadece ön freni sıkarak yapacağınız panik frende hissedersiniz. Disk yamulduysa fren bir tutup bir bırakacaktır. Hoplaya hoplaya durursunuz...
Sizin bahsettiğiniz sorun balata temizliği ile çözülür gibi.
 
Katılım
20 Nis 2016
Mesajlar
55
Benim makina 9000 km civarında ve 7500de kesici açıyo 😲 . Halbuki daha öncelerde (net hatırladığım 6000km ve öncesi,daha fazlada olabilir) 8000 devir üzerinde açıyodu.
Yazılım attırmadım.Bu performans düşüklüğüne yazılım atılmadan mekaniklerle oynamak neden olabilirmi? (usta hiç güven vermedi)
Veya neyden kaynaklı olabilir?
 
Katılım
24 Nis 2019
Mesajlar
12
Hangi şehirdesiniz Hocam? Ankara'da yeni dominar ug si olan var mı görmeye gelsem. Hiç bir yerde yok.
 
Katılım
12 Eki 2018
Mesajlar
146
Merhaba, Dün opsiyonel koruma demirini taktırdım eski kasa dominara.Kayalar ve bay motonun takdigi takozsuz olan koruma demirlerinden.Fakat ayak peglerinde titreşim olmaya başladı. Acaba bir tavsiyesi olan var mı bu titreşime. Teşekkürler.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Merhaba, Dün opsiyonel koruma demirini taktırdım eski kasa dominara.Kayalar ve bay motonun takdigi takozsuz olan koruma demirlerinden.Fakat ayak peglerinde titreşim olmaya başladı. Acaba bir tavsiyesi olan var mı bu titreşime. Teşekkürler.

Fiyatı nedir koruma demirinin?
 
Katılım
29 Eyl 2018
Mesajlar
103
Herkese merhabalar. Yazın uzun yol planım var. Fabrikasyon lastikler üzerinde virajlarda hiç güven vermiyor anı gaz açışlarda arka taraf malum. Biraz araştırma yaptım ve fiyat kalite sınıf olarak birbirine yakın;

Michelin Pilot Power 2ct-1450tl civarinda
Mitas Sport Force Plus-1150tl civarında

İkisi arasinda sizce hangisini tercih etmeliyim?
İkisinide yada herhangi birini kullanan varsa yardımcı olursanız sevinirim...
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst