Vitesliden Scooter'a Geçiş Hk.

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Scooter büyük rahatlık ama benim gibi asfaltta ilerlerken aniden orman yoluna giren sürücü profili için geçerli bir seçenek değil.

Ayrıca naked ile scooter motor sürüşleri arasında dağlar kadar fark var. scooter'da klozette kaka yapar gibi otururken, naked motorda adeta bir atı dizginlemeye çalışır gibi sürüş yapıyorsunuz.

İkisi arasındaki tat ve doku farkı 180 derece oranında değişik.

Yorumunuz için teşekkür ederim.
 
Katılım
10 Ocak 2012
Mesajlar
779
Ben vitesliden maxisukutere geçtim kullanımı pratik bagaj hacmi çok iyi ama motosiklet kullanıyorum hissi yok denge yol tutuşu yok daha çok hareketli bi sandalyede gibi hissediyorsunuz.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ben vitesliden maxisukutere geçtim kullanımı pratik bagaj hacmi çok iyi ama motosiklet kullanıyorum hissi yok denge yol tutuşu yok daha çok hareketli bi sandalyede gibi hissediyorsunuz.

Anladım hocam yorumunuz için teşekkür ederim.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Scooter büyük rahatlık ama benim gibi asfaltta ilerlerken aniden orman yoluna giren sürücü profili için geçerli bir seçenek değil.

Ayrıca naked ile scooter motor sürüşleri arasında dağlar kadar fark var. scooter'da klozette kaka yapar gibi otururken, naked motorda adeta bir atı dizginlemeye çalışır gibi sürüş yapıyorsunuz.

İkisi arasındaki tat ve doku farkı 180 derece oranında değişik.

Demek xmax kullandigim zaman ondan kabız olmuyormuşum.

Hergun dörsedeki miciri birakiyordum.

Şaka değil ciddi diyorum.

Fitesli motur kullandigim zaman büyük hâcet ihtiyaci 2 güne sarkiyordu.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Demek xmax kullandigim zaman ondan kabız olmuyormuşum.

Hergun dörsedeki miciri birakiyordum.

Şaka değil ciddi diyorum.

Fitesli motur kullandigim zaman büyük hâcet ihtiyaci 2 güne sarkiyordu.

Ya haci scooter'a bindiğim zaman bi garip oluyor, naked'a alıştığım için midir nedir; bar taburesine oturmuş bir sopayı sağa sola çeviriyormuşum gibi geliyor.
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
1,442
yağmurda veya durkalk sırasında debriyaj aksamına güneş görmemiş küfürler ediyorum.
alışverişe gittiğimde bagaj problemi yüzünden lanetler okuyorum.
şehir içi kısa mesafe ve alışveriş için küçük bir scooter dahi alabilirim eğlenceliğine.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
yağmurda veya durkalk sırasında debriyaj aksamına güneş görmemiş küfürler ediyorum.
alışverişe gittiğimde bagaj problemi yüzünden lanetler okuyorum.
şehir içi kısa mesafe ve alışveriş için küçük bir scooter dahi alabilirim eğlenceliğine.

Anladım hocam teşekkür ederim.
 
Katılım
14 Eyl 2013
Mesajlar
622
Eğer bir yerden bir yere ulaşım aracı istiyorsanız scooter. Yok ben çok tutkulu bir adamım dersen vitesli motosikletten devam. Geçiş içinse başlarda biraz adaptasyon sorunu oluyor ama sonrası güllük gülüstanlık.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Eğer bir yerden bir yere ulaşım aracı istiyorsanız scooter. Yok ben çok tutkulu bir adamım dersen vitesli motosikletten devam. Geçiş içinse başlarda biraz adaptasyon sorunu oluyor ama sonrası güllük gülüstanlık.

Teşekkürler.
 
Katılım
20 Ara 2006
Mesajlar
162
R25 ten sonra 3 sene kadar ara verdim. Geçen ay 2019 model bir nmax 155 aldım.

Debriyaj olmaması ve oturuş cidden çok büyük rahatlık.
Tabi ki oturuş sebebiyle sizi o viraj psikolojisine sokamıyor.
Topcase ve sele altı bagaj çok büyük rahatlık. Arkama birisini alacağım zaman 50 kere düşünürdüm kaskı nereye sokacam diye. Şimdi at çantaya devam.
Market alışverişlerini veya eşyaları çantada taşıyıp sırt ağrısından da kurtuldum haliyle.
Zincir yağlama temizleme derdi yok.

Vitesli bir motor kullanmış birisi olarak 2 eksiklik hissediyorum.
1- Malum olarak eğimli bir yerde yan sehpada motor kesinlikle durmuyor. Hafif eğim olsun güle güle dersiniz motora. Viteslide tak bire dursun alet.
2- Eğimli yerlerde ışıklarda veya herhangi birşey için beklerken vitesli motorda at boşa bas arka frene iki el de serbest. Ama Scooter da bir el mecbur frende olmak zorunda.

Pişman mıyım dersek de, motorun yaşı kondisyonu itibarı ile çok memnunum ama bi 250 alsamıydım diye düşünmüyor değilim. Gerçi yine 110km ye kadar (son 121 gördüm) rahat çıkıyor ama malum hep fazlasını istiyoruz.

Arkadaşımın Piaggio medley 150 ile değiştirme şansım oldu yarım saatliğine. Arkadaşım ile ortak fikirlerimiz olarak;
Denememizde Nmax yokuş yukarı kalkışta bayağı fark açıyor. Bende topcase ve paraşüt etkisi yaratan mont olmasına rağmen.
Titreşim olarak Medley neredeyse sıfır titreşim iken Nmax de titreşimi hissediyorsunuz.
Medleyin gidon biraz sert, nmax daha yumuşak.
Oturuş olarak Nmax daha iyi.
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
R25 ten sonra 3 sene kadar ara verdim. Geçen ay 2019 model bir nmax 155 aldım.

Debriyaj olmaması ve oturuş cidden çok büyük rahatlık.
Tabi ki oturuş sebebiyle sizi o viraj psikolojisine sokamıyor.
Topcase ve sele altı bagaj çok büyük rahatlık. Arkama birisini alacağım zaman 50 kere düşünürdüm kaskı nereye sokacam diye. Şimdi at çantaya devam.
Market alışverişlerini veya eşyaları çantada taşıyıp sırt ağrısından da kurtuldum haliyle.
Zincir yağlama temizleme derdi yok.

Vitesli bir motor kullanmış birisi olarak 2 eksiklik hissediyorum.
1- Malum olarak eğimli bir yerde yan sehpada motor kesinlikle durmuyor. Hafif eğim olsun güle güle dersiniz motora. Viteslide tak bire dursun alet.
2- Eğimli yerlerde ışıklarda veya herhangi birşey için beklerken vitesli motorda at boşa bas arka frene iki el de serbest. Ama Scooter da bir el mecbur frende olmak zorunda.

Pişman mıyım dersek de, motorun yaşı kondisyonu itibarı ile çok memnunum ama bi 250 alsamıydım diye düşünmüyor değilim. Gerçi yine 110km ye kadar (son 121 gördüm) rahat çıkıyor ama malum hep fazlasını istiyoruz.

Arkadaşımın Piaggio medley 150 ile değiştirme şansım oldu yarım saatliğine. Arkadaşım ile ortak fikirlerimiz olarak;
Denememizde Nmax yokuş yukarı kalkışta bayağı fark açıyor. Bende topcase ve paraşüt etkisi yaratan mont olmasına rağmen.
Titreşim olarak Medley neredeyse sıfır titreşim iken Nmax de titreşimi hissediyorsunuz.
Medleyin gidon biraz sert, nmax daha yumuşak.
Oturuş olarak Nmax daha iyi.

Detaylı açıklamalarınız için çok teşekkür ederim.
 
Katılım
5 Eki 2019
Mesajlar
78
Alacaksanız maxi scooter almalısınız. 250cc forza xmax şiddetle tavsiyemdir.
 
Katılım
2 Haz 2018
Mesajlar
22
Motosikleti
Kawasaki Eliminator, Yamaha X-max
istanbul içinde işe gidip gelirken aprilia scarabeo 200 kullanırdım, 50 km. gidiş 50km. geliş, ön arka 16 inc jantları vardır. seri bir motordur, tavsiye ederim.

sonra biraz daha konforlu olsun istediğim için sym joymax 250 aldım. eğer konfor arıyorsanız joymax'ten başka bir motora bakmayın. eğer isteğiniz evden işe trafiksiz bir sürüşse scooter tek adres. konfor = joymax. kıvraklık = scarabeo.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
istanbul içinde işe gidip gelirken aprilia scarabeo 200 kullanırdım, 50 km. gidiş 50km. geliş, ön arka 16 inc jantları vardır. seri bir motordur, tavsiye ederim.

sonra biraz daha konforlu olsun istediğim için sym joymax 250 aldım. eğer konfor arıyorsanız joymax'ten başka bir motora bakmayın. eğer isteğiniz evden işe trafiksiz bir sürüşse scooter tek adres. konfor = joymax. kıvraklık = scarabeo.

Yorumunuz için teşekkür ederim.
 
Katılım
2 Haz 2018
Mesajlar
22
Motosikleti
Kawasaki Eliminator, Yamaha X-max
rica ederim. sizin güzergah nasıl? nereden nereye gidiyorsunuz?
 
Katılım
25 Nis 2019
Mesajlar
929
Motosikleti
Honda CB125F
Küçük scooter şehir içinde hele İstanbul'da inanılmaz avantajlı. Kapının önünde terlik olması gibi birşey. Tak ayağına her yere kolaylıkla git :) Bu lanet durumdan önce benim scooteri satıp üzerine biraz daha koyup şehirler arası için maxiscooter yada naked almaya kara verdim ama sonra kıyamadım bunu satmaya. Şu süreçten sağ salim çıkarsak biraz daha sabredip birazda borçlanıp :) scooterımı satmadan 250CC bir makine alıcam inşallah. Büyük teker bir scooter istiyorsan Agility, Scarabeo, SYM Symphony ve Xenter gibi modellere bir bakmanı tavsiye ederim
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst