Vitesliden Scooter'a Geçiş Hk.

Katılım
9 Mar 2016
Mesajlar
343
Scooter motorlar içinde en mantıklısı olabilir. Özellikle 250ccye kadar yeni bir motor alcak olsam kesinlikle scooter alırdım. Scooterlara bakılmıyor demişsiniz de buna katılmıyorum. Italjet dragster'a bakmayan yoktur. Ya da vespalar çok sevimli motorlar. Şimdiye kadar birçok scooterım oldu fakat en keyif aldığım bws100 dü. Tekerde düştüm ondan, sele açıldı anahtar bir tarafa uçtu bezler bir tarafa uçtu. İnfilak etti resmen. haha bu kadar eğlenceli bir scooter yok. Ahh ahh neden satarsın ki mis gibi motoru 2bin liraya sattım çok özlüyorum.
 
Katılım
16 Şub 2020
Mesajlar
1,252
Motosikleti
Yok
Bana ikisi de keyif veriyor sürerken. İki teker olması ve araba gibi kutunun içinde olmamak yeterli bana göre motordan zevk almak için.

Ha, scooter alırsan bence biraz yüksek cc.li bir şey almanı isterim. Ben, ehliyet problemi dolayısıyla 50cc.lik bir scooter almıştım, ama bana yetmiyor. Düz yolda maksimum 52-53 km/s, rampa çıkarken de, eğimine göre 20-25-30 km/s maksimum hız yapabiliyor, yetersiz geliyor. Şu coronavirüs belası bitip de piyasalar düzelirse bunu satıp bir Yamaha N-Max 155 almak niyetim var, o bana yetecektir.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Scooter motorlar içinde en mantıklısı olabilir. Özellikle 250ccye kadar yeni bir motor alcak olsam kesinlikle scooter alırdım. Scooterlara bakılmıyor demişsiniz de buna katılmıyorum. Italjet dragster'a bakmayan yoktur. Ya da vespalar çok sevimli motorlar. Şimdiye kadar birçok scooterım oldu fakat en keyif aldığım bws100 dü. Tekerde düştüm ondan, sele açıldı anahtar bir tarafa uçtu bezler bir tarafa uçtu. İnfilak etti resmen. haha bu kadar eğlenceli bir scooter yok. Ahh ahh neden satarsın ki mis gibi motoru 2bin liraya sattım çok özlüyorum.

Yorumunuz için teşekkür ederim.


Bana ikisi de keyif veriyor sürerken. İki teker olması ve araba gibi kutunun içinde olmamak yeterli bana göre motordan zevk almak için.

Ha, scooter alırsan bence biraz yüksek cc.li bir şey almanı isterim. Ben, ehliyet problemi dolayısıyla 50cc.lik bir scooter almıştım, ama bana yetmiyor. Düz yolda maksimum 52-53 km/s, rampa çıkarken de, eğimine göre 20-25-30 km/s maksimum hız yapabiliyor, yetersiz geliyor. Şu coronavirüs belası bitip de piyasalar düzelirse bunu satıp bir Yamaha N-Max 155 almak niyetim var, o bana yetecektir.

Bir Mt-10 var sizde bir de N-Max olursa daha ne ister insan. :)

Yorumunuz için teşekkür ederim.
 
Katılım
22 Eyl 2019
Mesajlar
492
Bana ikisi de keyif veriyor sürerken. İki teker olması ve araba gibi kutunun içinde olmamak yeterli bana göre motordan zevk almak için.

Ha, scooter alırsan bence biraz yüksek cc.li bir şey almanı isterim. Ben, ehliyet problemi dolayısıyla 50cc.lik bir scooter almıştım, ama bana yetmiyor. Düz yolda maksimum 52-53 km/s, rampa çıkarken de, eğimine göre 20-25-30 km/s maksimum hız yapabiliyor, yetersiz geliyor. Şu coronavirüs belası bitip de piyasalar düzelirse bunu satıp bir Yamaha N-Max 155 almak niyetim var, o bana yetecektir.

Abi bize de bir Dominar al bari ben sana taksit taksit ödeyeyim. :D:D
Maşallah mt-10 lar n-max ler falan. Allah bozmasın.
 
Katılım
16 Şub 2020
Mesajlar
1,252
Motosikleti
Yok
Abi bize de bir Dominar al bari ben sana taksit taksit ödeyeyim. :D:D
Maşallah mt-10 lar n-max ler falan. Allah bozmasın.

Benim yaşlarıma gelince sizin de durumunuz farklı olacak. Benim de gençken imkanım kısıtlıydı; gönlümde MZ 251 vardı o zamanlar motor olarak, ama alacak imkanım yoktu; 175'lik bir Çekoslavak Jawa alabilmiştim, onla mutluydum.
 
Katılım
22 Eyl 2019
Mesajlar
492
Benim yaşlarıma gelince sizin de durumunuz farklı olacak. Benim de gençken imkanım kısıtlıydı; gönlümde MZ 251 vardı o zamanlar motor olarak, ama alacak imkanım yoktu; 175'lik bir Çekoslavak Jawa alabilmiştim, onla mutluydum.

İnşallah abi ama biz daha da büyüyesiye artık mobilet e bile binemeyeceğiz bu gidişle. İnşallah bize de nasip olur hayalimizdekiler.
 
Katılım
15 Eki 2019
Mesajlar
206
Motosikleti
Tracer 7
50 cc den 250 cc ye kadar farklı scooterlar kullandım şehir içinde gerçekten çok rahat ve pratik. Ben şahsen maddi durumu elverişli olan herkesin 2 motosikleti olması gerektiğini düşünüyorum. Estetik açıdan güzel, hobi veya uzunyol (bu kişinin kendi sürüş planı karakterine göre değişebilir.) için bir motosiklet. Bir tane de şehiriçinde sürekli işe gidip gelirken kullanıp sağına soluna ne olduğunu düşünme derdi yapmayacak, yoğun trafikte rahatça sıyrılmanızı sağlayacak, az yakacak bir scooter. İlerideki hayalim 650 -700 cc bir enduro yanında ise 150-200 cc bir scooter.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
50 cc den 250 cc ye kadar farklı scooterlar kullandım şehir içinde gerçekten çok rahat ve pratik. Ben şahsen maddi durumu elverişli olan herkesin 2 motosikleti olması gerektiğini düşünüyorum. Estetik açıdan güzel, hobi veya uzunyol (bu kişinin kendi sürüş planı karakterine göre değişebilir.) için bir motosiklet. Bir tane de şehiriçinde sürekli işe gidip gelirken kullanıp sağına soluna ne olduğunu düşünme derdi yapmayacak, yoğun trafikte rahatça sıyrılmanızı sağlayacak, az yakacak bir scooter. İlerideki hayalim 650 -700 cc bir enduro yanında ise 150-200 cc bir scooter.

Yorumunuz için teşekkür ederim.
 
Katılım
17 Şub 2020
Mesajlar
235
Ben 41 yaşımdan sonra scootera gecenlerdenim, ne rahatlikmis anlatilmaz, yasanir anca, konfor on numara, yumusak suspansiyon, yumusak sele, vites atma derdi yok, yaslan arkana, uzat ayaklarini mis gibi, benim forzaya givi yuksek tur cami ve givi elcik koruma aldim, ne vucudunuz ne eliniz ne kaskiniz ruzgara maruz kaliyor, dizler bacaklarda ayni sekilde korunuyor. En sert kışta bile binebiliyorum, keyifle geziyorum, bagaji adam kesip koysaniz alacak buyuklukte, elimde hicbir esya kalmiyor, carsiya pazara gidiyorum kilolarca yuk yukluyorum. Arabami kullanmaz oldum, uzerinden inemiyorum scooterin.

Velhasil buyuk keyif, mutlaka denemeniz lazim, ben dahada baska motora binmem.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ben 41 yaşımdan sonra scootera gecenlerdenim, ne rahatlikmis anlatilmaz, yasanir anca, konfor on numara, yumusak suspansiyon, yumusak sele, vites atma derdi yok, yaslan arkana, uzat ayaklarini mis gibi, benim forzaya givi yuksek tur cami ve givi elcik koruma aldim, ne vucudunuz ne eliniz ne kaskiniz ruzgara maruz kaliyor, dizler bacaklarda ayni sekilde korunuyor. En sert kışta bile binebiliyorum, keyifle geziyorum, bagaji adam kesip koysaniz alacak buyuklukte, elimde hicbir esya kalmiyor, carsiya pazara gidiyorum kilolarca yuk yukluyorum. Arabami kullanmaz oldum, uzerinden inemiyorum scooterin.

Velhasil buyuk keyif, mutlaka denemeniz lazim, ben dahada baska motora binmem.

Yorumunuz için teşekkür ederim.
 
Katılım
10 Ağu 2018
Mesajlar
1,043
Bir cok yelpazede motor kullandim, birara bende meraklandim acaba mi dedim ve denemek istedim.. Alismisiz motoru bacaklarimizin arasina almaya :)
Kiz istemeye giden damat gibi dizlerim yan yana oturunca bayagi rahatsiz oldum donuslerde dusecegim hissi ve refleksle ayagimi acmam falan :) Tamam alisiyorsun ve rahat edebilirsin ama bana gore degilmis onu anladim :)

Scooterdaki oturuş şeklinden rahatsız olanın bir ben olmamam güzel:)
@vandamme ne kadar avantajı olan bir alet olsada(özellikle yokuşta vites derdinin olmaması ve arka frenin elde olmasının rahatlığı) oturuşu cidden rahatsız edebilir bilgin olsun. Yani mümkünse bir süre kullanıp sürüş şekline alışmak isteyip istemediğini düşün. Rahatsız edebilir seni de.
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Ben 41 yaşımdan sonra scootera gecenlerdenim, ne rahatlikmis anlatilmaz, yasanir anca, konfor on numara, yumusak suspansiyon, yumusak sele, vites atma derdi yok, yaslan arkana, uzat ayaklarini mis gibi, benim forzaya givi yuksek tur cami ve givi elcik koruma aldim, ne vucudunuz ne eliniz ne kaskiniz ruzgara maruz kaliyor, dizler bacaklarda ayni sekilde korunuyor. En sert kışta bile binebiliyorum, keyifle geziyorum, bagaji adam kesip koysaniz alacak buyuklukte, elimde hicbir esya kalmiyor, carsiya pazara gidiyorum kilolarca yuk yukluyorum. Arabami kullanmaz oldum, uzerinden inemiyorum scooterin.

Velhasil buyuk keyif, mutlaka denemeniz lazim, ben dahada baska motora binmem.


Istanbul'dan Izmir'e oradan da Kusadasi'na geldim, 2 adet sirt cantam vardi, birinde 15" macbook ivir zivir, kablolar vs. digerinde ise kiyafetler vardi. Yagmurda camurda macbooku sele altina koyamazsam nereye koyarim :)

Size yanit gibi oldu ama, hic vitesli motosiklet kullanmadim o yuzden zevkini bildigimi soyleyemem ama scooter rahatligini biliyorum :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Scooterdaki oturuş şeklinden rahatsız olanın bir ben olmamam güzel:)
@vandamme ne kadar avantajı olan bir alet olsada(özellikle yokuşta vites derdinin olmaması ve arka frenin elde olmasının rahatlığı) oturuşu cidden rahatsız edebilir bilgin olsun. Yani mümkünse bir süre kullanıp sürüş şekline alışmak isteyip istemediğini düşün. Rahatsız edebilir seni de.

Evet daha önce hiç kullanmadım 1 günlük kiralayıp iyice gezmek istiyorum :)
Yorumunuz için teşekkür ederim.


Istanbul'dan Izmir'e oradan da Kusadasi'na geldim, 2 adet sirt cantam vardi, birinde 15" macbook ivir zivir, kablolar vs. digerinde ise kiyafetler vardi. Yagmurda camurda macbooku sele altina koyamazsam nereye koyarim :)

Size yanit gibi oldu ama, hic vitesli motosiklet kullanmadim o yuzden zevkini bildigimi soyleyemem ama scooter rahatligini biliyorum :)

Yorumunuz için teşekkür ederim.
 
Katılım
24 Eyl 2006
Mesajlar
976
artılarından bahseden çok olmuş.
ben tüm artılarına katılmakla birlikte eksi yönlerini de söyleyeyim
- aynı keyfi vermez. depoyu dizlerinle kavrayıp viraja yatmak başkadır.
- arka tarafı kaymaya daha meyillidir (abs'li olursa pek sorun olmaz)
- kaldırıma çıkarıp indirirken daha dikkatli olmak gerekir, zira altını çarpabilir
- rüzgardan daha çok etkilenir.

arkadaşların bahsetmediği bir başka artısı ise, zincir temizleme derdi yoktur.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
artılarından bahseden çok olmuş. ben tüm artılarına katılmakla birlikte eksi yönlerini de söyleyeyim
- aynı keyfi vermez. depoyu dizlerinle kavrayıp viraja yatmak başkadır.
- arka tarafı kaymaya daha meyillidir (abs'li olursa pek sorun olmaz)
- kaldırıma çıkarıp indirirken daha dikkatli olmak gerekir, zira altını çarpabilir
- rüzgardan daha çok etkilenir.

Aynı keyfi verip vermeyeceğini muhtemelen binince anlayacağım :)
Eksi yanlarından bahsetmeniz güzel olmuş sağolun.

Yorumunuz için teşekkür ederim.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Benim çok yakın bir arkadaşım Cb650f kullanıyordu, birkaç ay önce sattı motorunu. Şu an emaneten kardeşinin Xmax 250'sini kullanıyor. 650F varken her haftasonu Şile-Ağva arasını muhakkak yapardık, vakit olduğunda da Kandıra-Kefken uzatırdık yolu. Şu an maxiscooterın inanılmaz kolaylık ve rahatlık olduğunu söylüyor ama Şile-Ağva tarzı bol virajlı, tempolu gezilere yeterince keyif alamadığı için katılmıyor.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Benim çok yakın bir arkadaşım Cb650f kullanıyordu, birkaç ay önce sattı motorunu. Şu an emaneten kardeşinin Xmax 250'sini kullanıyor. 650F varken her haftasonu Şile-Ağva arasını muhakkak yapardık, vakit olduğunda da Kandıra-Kefken uzatırdık yolu. Şu an maxiscooterın inanılmaz kolaylık ve rahatlık olduğunu söylüyor ama Şile-Ağva tarzı bol virajlı, tempolu gezilere yeterince keyif alamadığı için katılmıyor.

Cb650f gibi bir motordan scooter'a geçip memnunsa diyecek söz yok :)
Virajda keyif vermeyeceğini teorik olarak tahmin edebiliyorum :)

Yorumunuz için teşekkür ederim.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
2.el kymco agility city200i (gercekte 163cc)

125 ligi karburatorlu 10hp

16 jantli
Enjeksiyonlu
13hp

Veya

Sym symphony ST 125/200

16 jant

200 olan gercekte 163cc(enjeksiyonlu)
125 lik olan 10hp(karburatorlu)

13hp

Yamaha xenter155(en iyi tercih)

16 jant
4 valf
Su sogutma
15hp

En son

Suzuki adress 2.el

14 jant
9 hp
Enjeksiyon

Sele alti yarim kask alir,bir depoyla 240km gider.

Hee abi,butcem duşuk dersen

Lifan eagle 125 (xray)al çok sağlam makinadir.

13 jant boyu
10hp
Az yakit

Hala 0km si var

7.300tl

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:46 ----------

Esnaf arkadasimda var,50bin km de hala sağlam

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-lifan-lifan-eagle-s-ray-125-yetimoglu-plazada-571567956/detay
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
2.el kymco agility city200i (gercekte 163cc)

125 ligi karburatorlu 10hp

16 jantli
Enjeksiyonlu
13hp

Veya

Sym symphony ST 125/200

16 jant

200 olan gercekte 163cc(enjeksiyonlu)
125 lik olan 10hp(karburatorlu)

13hp

Yamaha xenter155(en iyi tercih)

16 jant
4 valf
Su sogutma
15hp

En son

Suzuki adress 2.el

14 jant
9 hp
Enjeksiyon

Sele alti yarim kask alir,bir depoyla 240km gider.

Hee abi,butcem duşuk dersen

Lifan eagle 125 (xray)al çok sağlam makinadir.

13 jant boyu
10hp
Az yakit

Hala 0km si var

7.300tl

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:46 ----------

Esnaf arkadasimda var,50bin km de hala sağlam

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-lifan-lifan-eagle-s-ray-125-yetimoglu-plazada-571567956/detay

Verdiğin detaylı bilgiler için çok teşekkür ederim hocam sağolasın :)

Bahsettiğin Lifan motorun ilanlarında gösterge paneli sararmış egzozu paslanmış motorlar gördüm...motor bloğu sağlam olabilir ama parça kalitesi malum :( o fiyatlara da fazlasını beklememek lazım zaten :)

Muhtemelen Sym Fiddle III 125 tercihim olacak yada Sym nin farklı bir modeli.

Japon alacak para yok malesef :)

Motor değişikliğini yakın zamanda yapmam mümkün değil...Ülkece şu sıkıntılardan kurutulup normal hayata dönmemiz şart...
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Scooter büyük rahatlık ama benim gibi asfaltta ilerlerken aniden orman yoluna giren sürücü profili için geçerli bir seçenek değil.

Ayrıca naked ile scooter motor sürüşleri arasında dağlar kadar fark var. scooter'da klozette kaka yapar gibi otururken, naked motorda adeta bir atı 🏇 dizginlemeye çalışır gibi sürüş yapıyorsunuz.

İkisi arasındaki tat ve doku farkı 180 derece oranında değişik.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst