Hırsızları Caydırmak İçin Hangi Zincir Kilidi Almalı? Auvray, Abus, Securage vb. ?

Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,517
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Mahalle,ilçe,şehirdeki hırsızlarla kanka olmak da kötü de olsa bir çözüm. Motorun sahibinin siz olduğunu bilirlerse çalmaya teşebbüs etmezler belki. İmkan varsa şasiden zincir geçirmek, sabit bir noktaya motoru bağlamak, alarmlı disk kilidi, gps takip, kasko..İmkan varsa her yolu uygulamak şart.
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
1,442
Kayar milli kilide nitrojen spreyi sıkıp cok rahat kırıyorlar. Bazı hırsızlar plazma kaynak ve sogutucu sprey ile geziyorlar. Abus'un iddiası soğutucu spreye dayanıklı olduğu yönünde. Plazma ya hiçbir kilit / zincir dayanamaz zaten. En garanti yöntem kasko yaptırmak yoksa hırsıza kilit para etmiyor.

valla hocam motorumda arvento var. yerinden oynatanın aklını alırım. anında yakalarım.
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
3,455
Ben zincir olarak bu abus modelini almıştım: bunun 140cm olanı da var ama 170cm bile sanki az daha uzun olsa iyi olur dedirtiyor bazen.
https://www.hepsiburada.com/abus-59-12hks170-extreme-chain-plus-zincir-kilit-siyah-pm-HB0000030EYN

Bununla evin önünde kaldırımdaki ağaca zincirliyordum. Bir de dokunan kurcalayan olursa bip bipleyip caydırsın diye securage marka aslında işini bilen hırsızın kırabileceği bir disk kilidi kullanıyorum. Disk kilidince abus almaya para yetmemişti bari zincir sağlam olsun disk de kurcalarken biraz ötsün yeter diyerek almıştım.

Tabi bunun üzerine kasko yaptırmayı da ihmal etmiyorum. Ne olur ne olmaz. xmax250 şimdi sıfırı 32bin lira olmuş. kasko olmazsa çalındığında bir daha alamam.

Bir de motoru parkettiğim yerde giriş kattaki dükkanın önünde bir pitbull köpek bağlı ama zincirini koparıp sokaktan geçen rastgele birine koşup kendini sevdirme derdinde, en fazla kuyruğunu sallayıp uzaktan havlar hırsızlara. Zaten sanırım köpek gece çalışmasın diye gece içeri alıyorlar.

Bu istanbul artık ne hale geldiyse pitbull köpeği bile aman hırsız çalmasın diye dışarıda bırakmıyorlarsa fena.

Bu zinciri test eden bir video var youtube'da, Abus'un 8077 granit disk kilidi ile aynı süre zarfında spiral makinesi ile kesiliyordu. O fiyat farkına 2 adet kilit alıp, caydırıcılığı arttırmak daha mantıklı gibi sanki. :)

bahsettiğim test videosu bunlar;




---------- Mesajlar birleştirildi - 16:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:15 ----------

tamam işte yer gayet iyi binaya da yakın olduğu için alarm çaldığı zaman ekolu bir şekilde artarak sesi çıkar.bu arada zincir alsanız bile yanınızda taşıyamazsını ama disk kiliti her zaman kullanılıcak bir şey.uygun alarmlı zincir ve abus al devam et derim.motor alarm sistemleride düşünülebilir.

Abus 8077 ile Onguard Beast ikilisi yaparsam 1500 TL civarına halletmiş oluyorum. Zincirler ağır olacağından dolayı taşıyamayacağım zaten. Çoğunluk süre zarfında apartman içinde kalacağı için, en çok orada güvende kalması önemli benim için. Dışarı çıktığımda da Abus 8077 yeterli olur sanırım. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:21 ----------

Üç kişi çok rahat kaldırıp götürüyorlar.
Ön tekeri çıkarıp kalanını çaldıklarını gördüm.

Zincir iyi olsun ama mümkünse şasiden zincirleyin derim.

Çalmak isteyen, elbet bir şekilde kafasına takıp götürür zaten. Riski azaltabilmek önemli. Şaşeye bağlama işi biraz sıkıntı gibi. Arka maşaya rahat bağlanır. Ön çatallara da bağlayabilirim ama motor bloğunun olduğu yere bağlamak için boş bir yer yok. Belki anca manifold çıkışına bağlanır :p

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:27 ----------

Kayar milli kilide nitrojen spreyi sıkıp cok rahat kırıyorlar. Bazı hırsızlar plazma kaynak ve sogutucu sprey ile geziyorlar. Abus'un iddiası soğutucu spreye dayanıklı olduğu yönünde. Plazma ya hiçbir kilit / zincir dayanamaz zaten. En garanti yöntem kasko yaptırmak yoksa hırsıza kilit para etmiyor.

Kasko en güzel yöntem evet ama aşırı pahalı yıllık dönem için. Risk yüksek olduğu için de çoğu şirket kasko yapmıyor motosiklete. :/

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:28 ----------

Mahalle,ilçe,şehirdeki hırsızlarla kanka olmak da kötü de olsa bir çözüm. Motorun sahibinin siz olduğunu bilirlerse çalmaya teşebbüs etmezler belki. İmkan varsa şasiden zincir geçirmek, sabit bir noktaya motoru bağlamak, alarmlı disk kilidi, gps takip, kasko..İmkan varsa her yolu uygulamak şart.

İmkanım biraz daha yüksek olsaydı 2 zincir, 2 disk kilidi, gps takip ve kasko yapardım. %100 çalınmaya önlem olurdu o zaman :) Ama 2 metrelik bir zincir alırsam, apartman içerisinde olan doğal borusuna bağlama imkanım var. :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:32 ----------

valla hocam motorumda arvento var. yerinden oynatanın aklını alırım. anında yakalarım.

Kullandığınız ürün hakkında bilgi verebilir misiniz? Memnun musunuz?
 
Katılım
17 Haz 2019
Mesajlar
71
Ben aralık ayında kasko sordum xmax 2016 için, 2200₺ fiyat verdiler ve şartı vardı. Güvenlikli otopark (sadece belirtilen adresteki otopark olacak) + kamera. Onun dışında ki çalıntılara ödeme yapmıyordu
 
Katılım
27 Haz 2013
Mesajlar
1,447
Hocam ben 16mm g80'de karar kıldım. Fakat alacağım kayar milli kilidin, mil kısmının zincirin tek bir halkasına küçük gelme durumu var mı? Bu hususlar dahilinde, kayar milli kilidin milini kaç mm seçmemiz gerekir?

Zincir ölçüleri burada

0rjb2L.jpg
 
Katılım
31 Eki 2019
Mesajlar
313
zincirini bilememde disk kilitini makasla vs kesilcek durumu tasarımı yok zaten ancak bu şekilde. https://www.youtube.com/watch?v=3m2hCDblvac

Videoyu izledim, kilidi kesmek yerine 30 saniyede motosikletin ön diskini kesebilirmiş :D Yine de sanayi tipi taş kesme makinesi ile 3 dakikada kesebilmeleri gayet iyi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:19 ----------

Bu zinciri test eden bir video var youtube'da, Abus'un 8077 granit disk kilidi ile aynı süre zarfında spiral makinesi ile kesiliyordu. O fiyat farkına 2 adet kilit alıp, caydırıcılığı arttırmak daha mantıklı gibi sanki. :)

bahsettiğim test videosu bunlar;

https://www.youtube.com/watch?v=lLINKlFxlpM

https://www.youtube.com/watch?v=3m2hCDblvac

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:15 ----------



Abus 8077 ile Onguard Beast ikilisi yaparsam 1500 TL civarına halletmiş oluyorum. Zincirler ağır olacağından dolayı taşıyamayacağım zaten. Çoğunluk süre zarfında apartman içinde kalacağı için, en çok orada güvende kalması önemli benim için. Dışarı çıktığımda da Abus 8077 yeterli olur sanırım. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:21 ----------



Çalmak isteyen, elbet bir şekilde kafasına takıp götürür zaten. Riski azaltabilmek önemli. Şaşeye bağlama işi biraz sıkıntı gibi. Arka maşaya rahat bağlanır. Ön çatallara da bağlayabilirim ama motor bloğunun olduğu yere bağlamak için boş bir yer yok. Belki anca manifold çıkışına bağlanır :p

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:27 ----------



Kasko en güzel yöntem evet ama aşırı pahalı yıllık dönem için. Risk yüksek olduğu için de çoğu şirket kasko yapmıyor motosiklete. :/

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:28 ----------



İmkanım biraz daha yüksek olsaydı 2 zincir, 2 disk kilidi, gps takip ve kasko yapardım. %100 çalınmaya önlem olurdu o zaman :) Ama 2 metrelik bir zincir alırsam, apartman içerisinde olan doğal borusuna bağlama imkanım var. :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:32 ----------



Kullandığınız ürün hakkında bilgi verebilir misiniz? Memnun musunuz?

Ben de küçük motoru su borusuna bağlıyordum. Şimdi büyük motor apartmanda sıkıntı oluyor, o yüzden dışarı aldım.
 
Katılım
14 Eyl 2015
Mesajlar
272
Onguard 8016L Beast kullanıyorum.. kesinlikle öneririm

Geceleri dışarıdaysa zincirleyip, gün içerisinde zincir başını yanıma alıyorum sağda solda disk kilidi olarak da kullanıyorum

Ben de aynısından kullanıyorum, 3 sene oldu bi sıkıntı yaşamadım. Zincirin kendisi zaten 8.5 kilo, dosta güven düşmana korku salıyor. :mrgreen:

Yanına bir de abus disk kilidi aldınız mı harika kombinasyon.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Ben aralık ayında kasko sordum xmax 2016 için, 2200₺ fiyat verdiler ve şartı vardı. Güvenlikli otopark (sadece belirtilen adresteki otopark olacak) + kamera. Onun dışında ki çalıntılara ödeme yapmıyordu

Bana aralık ayında 2016 model xmax 250 için 2bin küsür fiyat verdiler kaskoda.
Benim kaskonda şartı yoktu, sadece anahtarla çalınma şartı vardı, kapalı garaj vb. şartları yoktu. Hatta daha önce Geöen yıl mart ayında kaza yapınca yamaha servisinde değişen parçaların masrafını + kaskın yarı fiyatını karşılamışlardı. Unico sigortaydı benim kasko.
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
3,455
Videoyu izledim, kilidi kesmek yerine 30 saniyede motosikletin ön diskini kesebilirmiş :D Yine de sanayi tipi taş kesme makinesi ile 3 dakikada kesebilmeleri gayet iyi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:19 ----------



Ben de küçük motoru su borusuna bağlıyordum. Şimdi büyük motor apartmanda sıkıntı oluyor, o yüzden dışarı aldım.

Dışarısı, mevcut riski daha da arttırıyor. İmkân olsa garaj gibi bir yere koyabilsek keşke ama yok :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:33 ----------

Ben de aynısından kullanıyorum, 3 sene oldu bi sıkıntı yaşamadım. Zincirin kendisi zaten 8.5 kilo, dosta güven düşmana korku salıyor. :mrgreen:

Yanına bir de abus disk kilidi aldınız mı harika kombinasyon.

Onguard Beast fiyat olarak içlerinde en uygunu. 14mm ve 10 kg'ya yakın ağırlığı varmış ama zincir hakkında bir tane video harince hiç bir yerde başka test videosu yok. Mevcut video da National Geographic'in fazla sansasyonel bulduğum bir reklam videsou. Biraz abartı geldi bana açıkçası:)
 
Katılım
14 Eyl 2015
Mesajlar
272
Bu arada zincir kalınlığı da önemli, 14mm kalınlığı demir makası kesemiyor o bakımdan diğer modellerine göre bi tık önde. Bir de disk kilit olduğunda zaten yeterince caydırıcılığı kazanmış oluyorsunuz.
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
3,455
Bana aralık ayında 2016 model xmax 250 için 2bin küsür fiyat verdiler kaskoda.
Benim kaskonda şartı yoktu, sadece anahtarla çalınma şartı vardı, kapalı garaj vb. şartları yoktu. Hatta daha önce Geöen yıl mart ayında kaza yapınca yamaha servisinde değişen parçaların masrafını + kaskın yarı fiyatını karşılamışlardı. Unico sigortaydı benim kasko.

Bugün sigortacı ile görüştüm, tam kapsamlı karşılayan kaskonun fiyatı 4330 TL. Yüzde 25 muafiyetli olursa 2870 TL. :(
 
Katılım
14 Eyl 2015
Mesajlar
272
Bugün sigortacı ile görüştüm, tam kapsamlı karşılayan kaskonun fiyatı 4330 TL. Yüzde 25 muafiyetli olursa 2870 TL. :(

Onda da kamera gören yerde ve kapalı garajda olması gerek gibi şartları var. Çalınma durumunda para vermemek için her türlü taklayı atıyor kasko firmaları. Hiç kasko yaptırmadım bu yüzden.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Onda da kamera gören yerde ve kapalı garajda olması gerek gibi şartları var. Çalınma durumunda para vermemek için her türlü taklayı atıyor kasko firmaları. Hiç kasko yaptırmadım bu yüzden.

Benim kaskoda öyle şartlar yoktu.
Bir tek anahtarı üzerinde bırakmama şartı vardı.

Ama yine de yüksek. xmax 250'nin kaskosu Toyota yaris arabanın yaklaşık iki katına malolmuştu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:47 ----------

Bugün sigortacı ile görüştüm, tam kapsamlı karşılayan kaskonun fiyatı 4330 TL. Yüzde 25 muafiyetli olursa 2870 TL. :(

Motorun modeline, fiyatına ve kullanan kişinin yaşına vb. bakıp hesap yapıyorlar sanırım.
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
3,455
Bu arada zincir kalınlığı da önemli, 14mm kalınlığı demir makası kesemiyor o bakımdan diğer modellerine göre bi tık önde. Bir de disk kilit olduğunda zaten yeterince caydırıcılığı kazanmış oluyorsunuz.

Zincir kalınlığı önemli bir etken ama zincirin ne şekilde imal edildiği daha önemli. Keşke bir kaç inceleme videosu daha olsaydı kesilmeyle alakalı. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:29 ----------

Onda da kamera gören yerde ve kapalı garajda olması gerek gibi şartları var. Çalınma durumunda para vermemek için her türlü taklayı atıyor kasko firmaları. Hiç kasko yaptırmadım bu yüzden.

Fiyatlar yüksek olduğu için kilitlere ağırlık vereceğim mecburen. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:30 ----------

Benim kaskoda öyle şartlar yoktu.
Bir tek anahtarı üzerinde bırakmama şartı vardı.

Ama yine de yüksek. xmax 250'nin kaskosu Toyota yaris arabanın yaklaşık iki katına malolmuştu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:47 ----------



Motorun modeline, fiyatına ve kullanan kişinin yaşına vb. bakıp hesap yapıyorlar sanırım.

Motosiklet yeni model olduğu için yüksek fiyat çıktı sanırım. Yaş 30, 3. motosikletim. :)
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Zincir kalınlığı önemli bir etken ama zincirin ne şekilde imal edildiği daha önemli. Keşke bir kaç inceleme videosu daha olsaydı kesilmeyle alakalı. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:29 ----------



Fiyatlar yüksek olduğu için kilitlere ağırlık vereceğim mecburen. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:30 ----------



Motosiklet yeni model olduğu için yüksek fiyat çıktı sanırım. Yaş 30, 3. motosikletim. :)

Yeni model motosiklet de o zaman nerden baksak 30bin liralık motosiklet, ben olsam yemem içmem, her gün işe giderken aldığım simitten vazgeçerim yine kasko yaptırırdım.
 
Katılım
3 Haz 2018
Mesajlar
168
Sizle üzücü bir haber paylaşayım, maalesef bunların hepsi yalan. Geçenlerde bir arkadaşın ns 200 için zincirle kilitle hiç uğraşmayıp ön kafayı komple sökmüşler. Fardır göstergedir kafa karenajlarıdır hepsi komple gitti. Maalesef gözüne koyan azimli hırsız bir şekilde zarar veriyor.
 
Katılım
24 Nis 2019
Mesajlar
34
Motosikleti
Multistrada V2
yerli üretim olarak şuna da bakabilirsiniz. yaklaşık 1 yıldır kullanıyorum, açıkta kalan baklalardaki küflenme dışında bir sıkıntı yaşamadım şimdiye kadar

http://kesilmeyenzincir.com/
 
Katılım
16 Eki 2018
Mesajlar
507
Merhaba arkadaşlar. Motosikletimin çalınmasını engellemek ve caydırmak için sağlam bir kilit arıyorum. Şu an sadece alarmlı bir disk kilidi kullanıyorum. Ürün bu: https://www.motomax.com.tr/securage-alarmli-disk-kilidi-4351

Forumu araştırdım ama güncel bir konuya rastlayamadım. Mevcut konularda da fazla bir detay mevcut değil. Son zamanlarda yapmış olduğum araştırmalarda Auvray, Maggi ve Kovix gibi markalara rast geldim. Bu markaların zincir kilitlerini kullananlar var mı aramızda?

Aklımda olan modeller şu şekilde:

Securage Guardian https://www.motomax.com.tr/securage-guardian-kesilmez-zincir-kilit-16x200-11430

Auvray Xtrem Zincir + U Kilit https://www.koctas.com.tr/auvray-chain-extreme-zincir-kilit-140-cm-sra-sertifikali/p/1000300686

Kovix KCL10-150 Alarmlı https://www.ozenmotor.com.tr/ProductDetails/-kovix-kcl10-150-alarmli-zincir-kilit/392/11632

Maggi Fortknox Star https://www.feyizoglu.com/Maggi-Fortknox-Star-150cm-16mm-Zincir-Newblade-85mm-18mm-Cok-Amacli_53917.html

Abus 8077 Granit Detecto X-PLUS https://www.motoplus.com.tr/urun/9921292310008/Abus-8077-Granit-Detecto-X-PLUS-Sari-Alarmli-Kilit

Fiyat performans ve sağlamlık olarak hangisi daha iyidir? Bilenleriniz yardımcı olursanız sevinirim. Maddi durumu biraz toparladıktan sonra, 2 disk kilidi, bir veya iki zincir kilitle kombine etmek istiyorum. :)

hazır Kocaeli'de yaşıyormuşsunuz gidin tuzlaya orada gemi zinciri satan yerler var,16 mm grade 80 zincir kestirin istediğiniz uzunlukta (en az 2 mt tavsiye ederim, 230 civarında hemen hemen her ağacın etrafına dolanır..) sonra da magginin alarmlı asma kilidini takarsınız, arkanıza bakmazsınız..
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
3,455
Yeni model motosiklet de o zaman nerden baksak 30bin liralık motosiklet, ben olsam yemem içmem, her gün işe giderken aldığım simitten vazgeçerim yine kasko yaptırırdım.

Kasko en iyi çözüm ama aşırı pahalı. Muayene gibi 2 yılda bir olsa bu fiyata o zaman daha iyi olacaktı. Mart ayında arabanın kasko sigorta masrafı geliyor. O yüzden bu aralar sıkıntı. En azından maddiyatı toparlayana kadar sağlam bir kilit almam lazım. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:28 ----------

Sizle üzücü bir haber paylaşayım, maalesef bunların hepsi yalan. Geçenlerde bir arkadaşın ns 200 için zincirle kilitle hiç uğraşmayıp ön kafayı komple sökmüşler. Fardır göstergedir kafa karenajlarıdır hepsi komple gitti. Maalesef gözüne koyan azimli hırsız bir şekilde zarar veriyor.

Hırsızların çoğu çıkma yedek parça için çalıyor zaten. Bilinmeyen sitelerden, facebook gibi yerlerden asla yedek parça satın alınmamalı. İnsanlar da ucuz olduğu için çıkma parçalara yöneliyorlar...

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:31 ----------

hazır Kocaeli'de yaşıyormuşsunuz gidin tuzlaya orada gemi zinciri satan yerler var,16 mm grade 80 zincir kestirin istediğiniz uzunlukta (en az 2 mt tavsiye ederim, 230 civarında hemen hemen her ağacın etrafına dolanır..) sonra da magginin alarmlı asma kilidini takarsınız, arkanıza bakmazsınız..

Gemi zincirlerinin dayanıklığı ne şekilde bilmiyorum. Normal marka zincirlere göre daha ekonomik olur tabi.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst