Hırsızları Caydırmak İçin Hangi Zincir Kilidi Almalı? Auvray, Abus, Securage vb. ?

Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
3,455
Merhaba arkadaşlar. Motosikletimin çalınmasını engellemek ve caydırmak için sağlam bir kilit arıyorum. Şu an sadece alarmlı bir disk kilidi kullanıyorum. Ürün bu: https://www.motomax.com.tr/securage-alarmli-disk-kilidi-4351

Forumu araştırdım ama güncel bir konuya rastlayamadım. Mevcut konularda da fazla bir detay mevcut değil. Son zamanlarda yapmış olduğum araştırmalarda Auvray, Maggi ve Kovix gibi markalara rast geldim. Bu markaların zincir kilitlerini kullananlar var mı aramızda?

Aklımda olan modeller şu şekilde:

Securage Guardian https://www.motomax.com.tr/securage-guardian-kesilmez-zincir-kilit-16x200-11430

Auvray Xtrem Zincir + U Kilit https://www.koctas.com.tr/auvray-chain-extreme-zincir-kilit-140-cm-sra-sertifikali/p/1000300686

Kovix KCL10-150 Alarmlı https://www.ozenmotor.com.tr/ProductDetails/-kovix-kcl10-150-alarmli-zincir-kilit/392/11632

Maggi Fortknox Star https://www.feyizoglu.com/Maggi-Fortknox-Star-150cm-16mm-Zincir-Newblade-85mm-18mm-Cok-Amacli_53917.html

Abus 8077 Granit Detecto X-PLUS https://www.motoplus.com.tr/urun/9921292310008/Abus-8077-Granit-Detecto-X-PLUS-Sari-Alarmli-Kilit

Fiyat performans ve sağlamlık olarak hangisi daha iyidir? Bilenleriniz yardımcı olursanız sevinirim. Maddi durumu biraz toparladıktan sonra, 2 disk kilidi, bir veya iki zincir kilitle kombine etmek istiyorum. :)
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Ben motorumu ilk aldığımda maddi durmumu sonuna kadar zorlayıp abus granit extreme zincir kilit almıştım. Görüntüsü bile caydırıcı. Tabi kasko da yaptırdım.
 
Katılım
1 Ağu 2019
Mesajlar
249
Onguard 8016L Beast kullanıyorum.. kesinlikle öneririm

Geceleri dışarıdaysa zincirleyip, gün içerisinde zincir başını yanıma alıyorum sağda solda disk kilidi olarak da kullanıyorum
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
3,455
Ben motorumu ilk aldığımda maddi durmumu sonuna kadar zorlayıp abus granit extreme zincir kilit almıştım. Görüntüsü bile caydırıcı. Tabi kasko da yaptırdım.

O paraya iki adet zincir almak daha iyi olmaz mı? Hem ön hem de arka lastiği kilitlemiş oluruz. Securage Guardian da sağlam gibi ama pek yorum yok ürünler ile alakalı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:15 ----------

Bilgi Uni Motor Klubu test yapmıştı Magginin bir kilidini kesemiyorlardi. Ben Onguard beast 14 mm kullanıyorum. F/p ürünü ona da bir bakabilirsiniz. Ek olarak da branda caydırıcı önlemlerden birisi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:51 ----------

https://www.amazon.com.tr/OnGuarD-Beast-Bisiklet-Motosiklet-Kilidi/dp/B07BKWB42B

Benim kullandığım zincir bu.

Diğer ürünlere göre çok daha uygun gözüküyor. Youtube'da bir kaç video gördüm OnGuard ile ilgili. Yapılan testler gerçekse, tam bir f/p ürünü olabilir. Brandam mevcut, apartmanın giriş içerisine koyuyorum, kapı girişine 5 metre kadar ileride. Kamera da var ama yine de tedbiri elden bırakmamak lazım. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:55 ----------

Onguard 8016L Beast kullanıyorum.. kesinlikle öneririm

Geceleri dışarıdaysa zincirleyip, gün içerisinde zincir başını yanıma alıyorum sağda solda disk kilidi olarak da kullanıyorum

Zinciri, ağırlığından dolayı taşıyamayız ama U kilidini disk kilidi olarak kullanmak artı bir avantaj benim için. Zincirinin kalınlığı 14mm mi?
 
Katılım
24 Ara 2019
Mesajlar
2,051
bu işin fiyat performansı olmaz.bana göre ucuz seçimide olmaz heleki şu dönemde 30bnden alta motor kalmadı artık alması kolay değil.zaten mont gibi kask gibi değiştirme olayı yok 1 kere alınıcak o yüzden direk olarak abus al derim.aynı kiliti 2 senedir kullanıyorum kullanım kolaylığı bakımından hemen hemen mutluyum.güvenlik kısmından sıkıntı yok kesilmesi imkansıza yakın tasarımıda içine girdiği için sağlamlığı belli.sevmediğim yanı duracell pil dışında öbür piller çabuk bitiyor ayrıca hassasiyeti çok yüksek değil bu hem iyi hem kötü.bu arada oradaki sitedenmi alıcaksın bilmiyorumda geçenlerde 950 tl falan görmüşlüğüm var n11 de.fuarda geliyor zaten extra indirim olur bekle abusu vur geç bidaha düşünme aklında kalmasın motor.
 
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
1 ve 4 numaradaki zincirleri tavsiye ederim, 4 numaradakinin youtubede videolarını izledim,bununla beraber bikaç tane zinciri kaynakçıya getirip kırma,kesme,taşlama,ve oksijen kaynağıyla eriterek açma testlerine tabi tutulmuştu,,bunlardan 4 düncü sıradaki Maggi Fortknox en iyisi çıkmıştı,16mm kalınlığında olması makasın ağzına girmediği için kesilmesini mümkün kılmıyor,,ben olsam bunu tercih ederdim

disk kilidi olarakta son sıradaki Abus 8077 Granit Detecto alarmlı disk kilidini öneririm,bu işin zirve noktası o çünkü,ve bendede aynısı var ,zamanında zorda olsa paraya kıyıp almıştım iyiki almışım,5 yıldır kullanıyorum tavsiye ederim
 
Katılım
1 Ağu 2019
Mesajlar
249
O paraya iki adet zincir almak daha iyi olmaz mı? Hem ön hem de arka lastiği kilitlemiş oluruz. Securage Guardian da sağlam gibi ama pek yorum yok ürünler ile alakalı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:15 ----------



Diğer ürünlere göre çok daha uygun gözüküyor. Youtube'da bir kaç video gördüm OnGuard ile ilgili. Yapılan testler gerçekse, tam bir f/p ürünü olabilir. Brandam mevcut, apartmanın giriş içerisine koyuyorum, kapı girişine 5 metre kadar ileride. Kamera da var ama yine de tedbiri elden bırakmamak lazım. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:55 ----------



Zinciri, ağırlığından dolayı taşıyamayız ama U kilidini disk kilidi olarak kullanmak artı bir avantaj benim için. Zincirinin kalınlığı 14mm mi?

Evet 14 mm, hem ağır hem kalın, ben söylediğim gibi bahçe için kullanıyorum. dışarıya giderken de başlığını yanımda götürüp disk kilidi yapıyorum..
Şehir dışı veya misafirlikler içinde çok ağır olmayan kesilemez çelik halat altım plastik kaplı onu taşıyıp aynı şekilde bağladıktan sonra başlık olarak bu onguardın kilidini kullanıyorum..

Bağlarken bu tarz şeyleri Disk kilidi bağlar gibi diske geçirip daha sonra zincirin 2 ucunu sağlı sollu denk getirerek kilitlerseniz ki ben öyle yapıyorum

Tekeri sökmekten başka çaresi kalmaz.. Zinciri bir tur da amortisörlerin üzerinden veya şaseden geçirirseniz ise o motosikleti götüremez :)
 
Katılım
27 Haz 2013
Mesajlar
1,447
bu işin fiyat performansı olmaz.bana göre ucuz seçimide olmaz heleki şu dönemde 30bnden alta motor kalmadı artık alması kolay değil.zaten mont gibi kask gibi değiştirme olayı yok 1 kere alınıcak o yüzden direk olarak abus al derim.aynı kiliti 2 senedir kullanıyorum kullanım kolaylığı bakımından hemen hemen mutluyum.güvenlik kısmından sıkıntı yok kesilmesi imkansıza yakın tasarımıda içine girdiği için sağlamlığı belli.sevmediğim yanı duracell pil dışında öbür piller çabuk bitiyor ayrıca hassasiyeti çok yüksek değil bu hem iyi hem kötü.bu arada oradaki sitedenmi alıcaksın bilmiyorumda geçenlerde 950 tl falan görmüşlüğüm var n11 de.fuarda geliyor zaten extra indirim olur bekle abusu vur geç bidaha düşünme aklında kalmasın motor.

Hocam riders of bilgi bu testleri yapmışlardı video yok youtube da, abusu makasla kesebiliyorlardı, makasla kesemedikleri tek zincir maggiydi, benim de kullandığım onguard beast yoktu testte, keşke olsaydı.
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
1,442
bu konuyu yıllarca konuştuk. sanayiden grade80 zincir ve kaliteli bir marka kayar milli kilit ile tüm güvenlik sorunlarınız çözülür.
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
3,455
bu işin fiyat performansı olmaz.bana göre ucuz seçimide olmaz heleki şu dönemde 30bnden alta motor kalmadı artık alması kolay değil.zaten mont gibi kask gibi değiştirme olayı yok 1 kere alınıcak o yüzden direk olarak abus al derim.aynı kiliti 2 senedir kullanıyorum kullanım kolaylığı bakımından hemen hemen mutluyum.güvenlik kısmından sıkıntı yok kesilmesi imkansıza yakın tasarımıda içine girdiği için sağlamlığı belli.sevmediğim yanı duracell pil dışında öbür piller çabuk bitiyor ayrıca hassasiyeti çok yüksek değil bu hem iyi hem kötü.bu arada oradaki sitedenmi alıcaksın bilmiyorumda geçenlerde 950 tl falan görmüşlüğüm var n11 de.fuarda geliyor zaten extra indirim olur bekle abusu vur geç bidaha düşünme aklında kalmasın motor.

Abus 8077 Granit Detecto modelini mi kullanıyorsunuz hocam? Pili ne kadar süre gidiyor? Değiştirilmesi kolay mı? :) Disk kilidinin yanına sağlam bir zincir de almayı düşünüyorum. Totelde 2bin civarında bir meblağ çıkacak anlaşılan. :p

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:04 ----------

1 ve 4 numaradaki zincirleri tavsiye ederim, 4 numaradakinin youtubede videolarını izledim,bununla beraber bikaç tane zinciri kaynakçıya getirip kırma,kesme,taşlama,ve oksijen kaynağıyla eriterek açma testlerine tabi tutulmuştu,,bunlardan 4 düncü sıradaki Maggi Fortknox en iyisi çıkmıştı,16mm kalınlığında olması makasın ağzına girmediği için kesilmesini mümkün kılmıyor,,ben olsam bunu tercih ederdim

disk kilidi olarakta son sıradaki Abus 8077 Granit Detecto alarmlı disk kilidini öneririm,bu işin zirve noktası o çünkü,ve bendede aynısı var ,zamanında zorda olsa paraya kıyıp almıştım iyiki almışım,5 yıldır kullanıyorum tavsiye ederim

Bahsettiğiniz test videosunun linkini atabilir misiniz? Disk kilidi olarak büyük ihtimal Abus'u tercih edeceğim. Onun yanına da Maggi, Securage veya diğer zincirlerden 2 adet alacağım zaman içerisinde. Biraz tuzlu olacak benim için ama tedbiri de elden bırakmamak lazım, bu hırsızlık olaylarını gördükçe.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:06 ----------

Hocam riders of bilgi bu testleri yapmışlardı video yok youtube da, abusu makasla kesebiliyorlardı, makasla kesemedikleri tek zincir maggiydi, benim de kullandığım onguard beast yoktu testte, keşke olsaydı.

Maggi ve Securage'in zincirlerini test eden 1 2 tane video var. Onun dışında da başka video yok maalesef. Kullanıcı yorumu da çok az olunca, insan biraz düşünüyor, acaba gerçekten sağlam mı diye. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:08 ----------

bu konuyu yıllarca konuştuk. sanayiden grade80 zincir ve kaliteli bir marka kayar milli kilit ile tüm güvenlik sorunlarınız çözülür.

Önerebileceğiniz bir marka var mı kayar milli kilide?

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:10 ----------

zincirini bilememde disk kilitini makasla vs kesilcek durumu tasarımı yok zaten ancak bu şekilde. https://www.youtube.com/watch?v=3m2hCDblvac

Yaklaşık 3 dakikada işi bitiyor Abus'un ama bu şekilde kesilebilmesi için de motorun bulunduğu yerin hayalet şehir olması lazım. :p Çıkan sesten dolayı elbet birileri uyanır, gece yapacaklarsa bu işi. :)
 
Katılım
24 Ara 2019
Mesajlar
2,051
valla nasıl bir yerde saklıyorsunuz motoru bilmiyorum ama abus 8077 ve çok abartı olmayan 300 400 tl lik bir zincir set varsa alarmlı hayli hayli iş görür.ben zincir kullanmıyorum.çalınamaz diye bir şey zaten yok adam kucaklar yine götürür amaç caydırmak olmalı alarm ve zincir hayli yeter.abus zaten bu işi yapanların gayet bildiği bir marka adamı uğraştırdan caydıran cinsten en güvensizi o bile olsa değil ama isim olarak ve alarm olarak caydırıcılı.örneğin ucuz alarmlı diskler gerçekten adamlar için 20 saniye max sürüyor.ses çıkışı aleni belli üzerine sakız yapıştırıyorlar ses gidiyor levye takımıylada direk olarak kanırtılıp kırılıyor.pil ömrü kısa dediğime bakma şu an varta falan sanırım üzerinde 4 ay gidiyor belki daha fazla duracel 8 ay rahat gidiyor.ses çıkış gücüde ufaktan değişiyor.8077 uyarı yapmıyor direk çalmaya başlıyor 3 bip devamı alarm yani.
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
3,455
valla nasıl bir yerde saklıyorsunuz motoru bilmiyorum ama abus 8077 ve çok abartı olmayan 300 400 tl lik bir zincir set varsa alarmlı hayli hayli iş görür.ben zincir kullanmıyorum.çalınamaz diye bir şey zaten yok adam kucaklar yine götürür amaç caydırmak olmalı alarm ve zincir hayli yeter.abus zaten bu işi yapanların gayet bildiği bir marka adamı uğraştırdan caydıran cinsten en güvensizi o bile olsa değil ama isim olarak ve alarm olarak caydırıcılı.örneğin ucuz alarmlı diskler gerçekten adamlar için 20 saniye max sürüyor.ses çıkışı aleni belli üzerine sakız yapıştırıyorlar ses gidiyor levye takımıylada direk olarak kanırtılıp kırılıyor.pil ömrü kısa dediğime bakma şu an varta falan sanırım üzerinde 4 ay gidiyor belki daha fazla duracel 8 ay rahat gidiyor.ses çıkış gücüde ufaktan değişiyor.8077 uyarı yapmıyor direk çalmaya başlıyor 3 bip devamı alarm yani.

Motoru apartmanın girişine koyuyorum, kapıdan 5-6 metre içeride. 7/24 kamera da mevcut ama yine de tedbiri elden bırakmamak lazım. Hırsızlıklar genelde gece yarısından sonra olduğu için, kapıyı kırıp motoru götürmeleri çok uzun sürmez. Zincir alırsam, motoru doğalgaz borusuna sabitleme gibi bir imkanım da var. :p Hırsıza kilit dayanmaz, maksat caydırmak ve minimum seviyede riski azaltabilmek. Abus 8077'yi büyük ihtimal alacağım ama onun yanına zincir kilit de düşünüyorum. Karar veremedim ona henüz. Detaylı kullanıcı yorumu ve inceleme mevcut olmadığı için bilemiyorum hangisi daha iyidir diye. :)
 
Katılım
7 Tem 2015
Mesajlar
408
bu konuyu yıllarca konuştuk. sanayiden grade80 zincir ve kaliteli bir marka kayar milli kilit ile tüm güvenlik sorunlarınız çözülür.

Çok mantıklı, 2 tane yapsak bundan toplam 350-400 liraya mâl olur. Teşekkür ederim bu kıymetli bilgi için.

Hırsızları caydırmak adına da, dışına şekilli şüküllü bir kez dikersek falan tadından yenmez bence :)
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Ben zincir olarak bu abus modelini almıştım: bunun 140cm olanı da var ama 170cm bile sanki az daha uzun olsa iyi olur dedirtiyor bazen.
https://www.hepsiburada.com/abus-59-12hks170-extreme-chain-plus-zincir-kilit-siyah-pm-HB0000030EYN

Bununla evin önünde kaldırımdaki ağaca zincirliyordum. Bir de dokunan kurcalayan olursa bip bipleyip caydırsın diye securage marka aslında işini bilen hırsızın kırabileceği bir disk kilidi kullanıyorum. Disk kilidince abus almaya para yetmemişti bari zincir sağlam olsun disk de kurcalarken biraz ötsün yeter diyerek almıştım.

Tabi bunun üzerine kasko yaptırmayı da ihmal etmiyorum. Ne olur ne olmaz. xmax250 şimdi sıfırı 32bin lira olmuş. kasko olmazsa çalındığında bir daha alamam.

Bir de motoru parkettiğim yerde giriş kattaki dükkanın önünde bir pitbull köpek bağlı ama zincirini koparıp sokaktan geçen rastgele birine koşup kendini sevdirme derdinde, en fazla kuyruğunu sallayıp uzaktan havlar hırsızlara. Zaten sanırım köpek gece çalışmasın diye gece içeri alıyorlar.

Bu istanbul artık ne hale geldiyse pitbull köpeği bile aman hırsız çalmasın diye dışarıda bırakmıyorlarsa fena.
 
Katılım
24 Ara 2019
Mesajlar
2,051
Motoru apartmanın girişine koyuyorum, kapıdan 5-6 metre içeride. 7/24 kamera da mevcut ama yine de tedbiri elden bırakmamak lazım. Hırsızlıklar genelde gece yarısından sonra olduğu için, kapıyı kırıp motoru götürmeleri çok uzun sürmez. Zincir alırsam, motoru doğalgaz borusuna sabitleme gibi bir imkanım da var. :p Hırsıza kilit dayanmaz, maksat caydırmak ve minimum seviyede riski azaltabilmek. Abus 8077'yi büyük ihtimal alacağım ama onun yanına zincir kilit de düşünüyorum. Karar veremedim ona henüz. Detaylı kullanıcı yorumu ve inceleme mevcut olmadığı için bilemiyorum hangisi daha iyidir diye. :)

tamam işte yer gayet iyi binaya da yakın olduğu için alarm çaldığı zaman ekolu bir şekilde artarak sesi çıkar.bu arada zincir alsanız bile yanınızda taşıyamazsını ama disk kiliti her zaman kullanılıcak bir şey.uygun alarmlı zincir ve abus al devam et derim.motor alarm sistemleride düşünülebilir.
 
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
350
Üç kişi çok rahat kaldırıp götürüyorlar.
Ön tekeri çıkarıp kalanını çaldıklarını gördüm.

Zincir iyi olsun ama mümkünse şasiden zincirleyin derim.
 
Katılım
27 Haz 2013
Mesajlar
1,447
Çok mantıklı, 2 tane yapsak bundan toplam 350-400 liraya mâl olur. Teşekkür ederim bu kıymetli bilgi için.

Hırsızları caydırmak adına da, dışına şekilli şüküllü bir kez dikersek falan tadından yenmez bence :)

Kayar milli kilide nitrojen spreyi sıkıp cok rahat kırıyorlar. Bazı hırsızlar plazma kaynak ve sogutucu sprey ile geziyorlar. Abus'un iddiası soğutucu spreye dayanıklı olduğu yönünde. Plazma ya hiçbir kilit / zincir dayanamaz zaten. En garanti yöntem kasko yaptırmak yoksa hırsıza kilit para etmiyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst