Egzoz Cezası Yedim.

Katılım
14 Eyl 2019
Mesajlar
24
Arkadaşlar selamlar, motosikletimin orjinal egzozundan fazla ses çıkıyor gerekçesiyle sadece uzaktan duydukları ses ile çevrilip ceza yedim.Egzozun ucundaki 3 vida ile tutturulan susturucusu yoktu motorumun ancak ne ölçüm yapıldı nede gelip yakından dinlenildi ses 1002tl ceza yedim.İtiraz etsem sonuç alır mıyım?
 
Katılım
26 Kas 2014
Mesajlar
1,815
teşekkürler emniyet genel müdürlüğü, sonunda olması gereken cezalar uygulanıyor :)
 
Katılım
2 Ara 2012
Mesajlar
538
İtiraz ettiğinizde sonuç alabilirsiniz ama aksini ispatlamanız lazım.
Cezayı yediğinizde makbuzla birlikte egzozun fotoğrafını ve videosunu çektiniz mi? -ki bunu yapsanız bile ucundaki susturucunun olmadığını söylüyorsunuz- bence hiç uğraşmayın erken ödeme indirimi ile 751.5 TL ...
 
Katılım
14 Eyl 2019
Mesajlar
24
Evet abi vergisini alıp piyasaya saldığı egzozdan ceza yazar, benzin 7 lira olur kimsenin sesi çıkmaz, her fırsatta trafik cezalarını zamlandırıp vatandaşı daha çok öfkelendirir bizde devletin altında tecavüze uğramaya devam ederiz :)
 
Katılım
10 Ocak 2017
Mesajlar
3,076
Çıkan sesin db ölçümü yapılmak zorunda değil çevreyi rahatsız edecek derecede yüksek ses çıkıyorsa ceza uygulanır tamamen polisin kulağına kalmış birşey
 
Katılım
26 Ocak 2014
Mesajlar
265
Yasada ceza içeriğinde db aralığı falan yok.Sen orjinal egzozla kesicide dolaşsan da bunu yazabilir. Stock olmayan bir egzozla doşasan da...
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,755
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
Ellerine sağlık. Ben bulvar üstü oturuyorum. Beylikdüzü'nde arabası,motoru İstanbul'da egzos yaptıran sesini burada deniyor. Yaşlısı mı var, bebeği mi var, hastası var? Ama düşünen yok. Gece demezler gündüz demezler. Kendi kafalarımı da şişmez o sesten. Yaşasın Türk Polisi.
 
Katılım
4 Eki 2019
Mesajlar
167
uzaktan duyup çevirdiler ise sende cevap vermişsin kendine uzaklardan duyulup bile rahatsız oluyorlarsa gayet doğal susturucun yok gayet doğal özel bir ölçüm yapmalarına gerek yok. toplumu rahatsız ededeck kadar yüksek ses çıkaran ceza yer bunun orijinal egzozunla da yiyebilirsin. motosiklette yapılmış her değişiklik cezanın önünü açar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:11 ----------

Evet abi vergisini alıp piyasaya saldığı egzozdan ceza yazar, benzin 7 lira olur kimsenin sesi çıkmaz, her fırsatta trafik cezalarını zamlandırıp vatandaşı daha çok öfkelendirir bizde devletin altında tecavüze uğramaya devam ederiz :)

ceza yiyecek hareketler yapmazsanız cezalara yapılan zamlar sizi alakadar etmez diye düşünüyorum
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Ellerine sağlık. Ben bulvar üstü oturuyorum. Beylikdüzü'nde arabası,motoru İstanbul'da egzos yaptıran sesini burada deniyor. Yaşlısı mı var, bebeği mi var, hastası var? Ama düşünen yok. Gece demezler gündüz demezler. Kendi kafalarımı da şişmez o sesten. Yaşasın Türk Polisi.

Aynı yerde oturuyoruz hemen hemen fakat buradakiler yavşaklığı meziyet sanıyorlar. Sonuç olarak bende egzozu savunanlardanım. Bu demek değildirki vatandaşları rahatsız etme haklarına sahipler. Çıkıp, gidip şehir dışında kuduranlara da ceza saplanmaması lazım.

Herşeyi kısıtla kısıtla, sonuç ne olacak?
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,543
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Arkadaşlar selamlar, motosikletimin orjinal egzozundan fazla ses çıkıyor gerekçesiyle sadece uzaktan duydukları ses ile çevrilip ceza yedim.Egzozun ucundaki 3 vida ile tutturulan susturucusu yoktu motorumun ancak ne ölçüm yapıldı nede gelip yakından dinlenildi ses 1002tl ceza yedim.İtiraz etsem sonuç alır mıyım?

Bu işi yapa yapa polislerin kulağı artık ses ölçüm cihazından iyi çalışıyordur. Susturucuyu neden söktün ki. Yerine tak sen onu. Sıkıntı yok. İstemiyorsan takma. :p
 
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
840
Forum ağlama duvarına dönmüş.. Hem kuralları bozuyorsun, hem de ceza yiyince ağlıyorsun. Üzerine gelip burada millete ahkam kesiyorsun. Hadi hadi yürü yavaştan yolunu al sen.
 
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
71
Ellerine sağlık. Ben bulvar üstü oturuyorum. Beylikdüzü'nde arabası,motoru İstanbul'da egzos yaptıran sesini burada deniyor. Yaşlısı mı var, bebeği mi var, hastası var? Ama düşünen yok. Gece demezler gündüz demezler. Kendi kafalarımı da şişmez o sesten. Yaşasın Türk Polisi.
Beylikdüzü İstanbul da değil mi? Bir an sanki başka şehre bağlı sandım.
 
Katılım
1 Ağu 2019
Mesajlar
249
Motosikletler orijinal egzozları takılıyken dahi kesiciye sokulduklarında veya yüksek devir kullanıldıklarında gayet çok ses çıkaran aletler.
sırf bu yüzden olabildiğince şehir içinde devir aralığım düşük dolaşıyorum.

Kimse kimseyi kandırmasın şimdi hepimiz bazen çocuk gibi "EHEHE MOTOSİKLETİM VAR" moduna girip kendimizi o sihirli alete teslim ediyoruz.. bağırtıyoruz veya 1. - 2. viteste dolaşıyoruz..
 
Katılım
8 Şub 2008
Mesajlar
187
Otuz yıldır İstanbulda yaşayan bunun yirmi yılını motor kullanarak geçiren biriyim. Belki çoğunuzun babası yaşındayım. Akıllı uslu kurallara uyan sakin biriyim. Fakat bu egzos konusu benim için tam bir muamma. Duyulmamak ve görülmemek sebebiyle bir çok kez diğer araba kullanıcıları tarafından kazaya maruz bırakıldım. yaklaşık beş sene evvel (bilenler bilir) taaa tireye gidip Halil ustaya el yapımı egzos taktırdım motoruma.
Usta ya defalarca çok ses değil duyulabilecek tok ve güzel bir ses istediğimi belirterek tam istediğim bir egzos yaptırdım. Bu Egzos la hiç ceza yemedim veya konu komşudan şikayet almadım (Büyük bir sitede oturuyorum). Fakat orjinal olmadığı için iki sene muayenelerden geçemedim. Bende orjinalini takıp öyle geçtim. Neyse bana sorarsanız çok bağırmayan veya aşırı gürültü çıkarmayan egzos bu şehirde trafikte olacaksanız şarttır. Birde şöyle bir şey var. Trafikte yanyana geldiğimiz Harley motorların sesi inanın misliyle fazla ses çıkarmasına rağmen ben daha bu motorların egzos tan ceza yediğini görmedim. E bu nasıl kanun nasıl yönetmelik o zaman. Şu an orjinal egzosumu kullanıyorum altına ufak bir tıpa açtım. sesi çok hoş oldu. Bazen xj6 cı arkadaşalar yolda veya parkederken bakıyor egzos ne marka diye. Son olarak muayene ve trafik kontrollerinde polisin sesi fazla veya az diye değil orjinal mi? değilmi? diye ceza yazma hakları olduğunu belirtmek isterim.
 
Katılım
26 Kas 2014
Mesajlar
1,815
kimileri farkındalıktan bahsetmiş. kimse sizin apaçi motorunuzun sesini duyup da, aman motorcugum geliyor ona yol vereyim de geçsin, demezé

özellikle mt07, mt25, r25, tek ve çift silindirli tüm motorların egzosları rezalettir! akıllı olun biraz, sizleri egzos seni tahrik veya tatmin etmiş olabilir. ancak bizi etmiyor. örneğin dört silindir bir r6 veya cbr1000rr veya s1000rr geçtiğinde ses bu abi diyorum!

ama tek ve çift silindirli motorlara agzos olmaz, usul usul kullanın. ben ilk motor aldıgımda egzosluydu. cbr 125r çok kısa bir süre sürebildim onu sesiyle, sonra gidip orjinaline 200 küsür para verip ( tee o zamanlar ) orjinalini taktirmiştim.
arkadaşımda r200gs adv var, egzos alıcam diyor kaç aydır. onu bile tutuyorum, motorların kendi sesi zaten güzel.

hele ki mt07 ye çakma egzos takıp chopper motor gibi gezen insanlara hiç anlam veremiyorum :D
 
Katılım
12 Ara 2013
Mesajlar
252
Motosikleti
KTM 390 ADVENTURE
kimileri farkındalıktan bahsetmiş. kimse sizin apaçi motorunuzun sesini duyup da, aman motorcugum geliyor ona yol vereyim de geçsin, demezé

özellikle mt07, mt25, r25, tek ve çift silindirli tüm motorların egzosları rezalettir! akıllı olun biraz, sizleri egzos seni tahrik veya tatmin etmiş olabilir. ancak bizi etmiyor. örneğin dört silindir bir r6 veya cbr1000rr veya s1000rr geçtiğinde ses bu abi diyorum!

ama tek ve çift silindirli motorlara agzos olmaz, usul usul kullanın. ben ilk motor aldıgımda egzosluydu. cbr 125r çok kısa bir süre sürebildim onu sesiyle, sonra gidip orjinaline 200 küsür para verip ( tee o zamanlar ) orjinalini taktirmiştim.
arkadaşımda r200gs adv var, egzos alıcam diyor kaç aydır. onu bile tutuyorum, motorların kendi sesi zaten güzel.

hele ki mt07 ye çakma egzos takıp chopper motor gibi gezen insanlara hiç anlam veremiyorum :D

Hocam bu konuda size katılamayacağım,çift silindir yüksek cc li motorlardan gelen tork ile (orj egsoz)birleşince gayet de güzel ses çıkıyor.BKZ mt-07,nuda 900,duke 790.:queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst