15 Temmuz Sehitler köprüsünde vespayla savrulmak

Katılım
11 Ağu 2006
Mesajlar
162
İlk motorum 50 cc bir scooter dı. Köprüde heyecanlı dakikalar çok yaşadım :) sizi sıkıntıya sokmayacak bir hızla düşüp geçmek bana mantıklı geliyor.
 
Katılım
26 Eyl 2013
Mesajlar
290
Gidon fazla sıkılmadan serbest tutulur.
Rüzgarın estiği yöne ağırlık verilir o tarafa doğru hafiften kontra tekniği ile rahatça devam edilir.
 
Katılım
3 Şub 2019
Mesajlar
99
2gun once motorla istanbul fsm gebze izmit den kandira kefgen e gittim istanbul acayip derecedr ruzgarli suan 1 saat once döndüm ruzgar biraz olsa azalmis durumda benide savuruyor baya
 
Katılım
3 Ağu 2005
Mesajlar
1,191
Motosikleti
Yamaha Tracer 9 GT+ Honda Activa
poyraz kuvvetli savrulmak gayet normal, trafik durumu gibi yağmur ve rüzgar için her zaman internette bir bakınırım.

misal bu siteler ve telefon uygulamaları her zaman favorimdir.
https://www.windy.com/?41.002,29.034,10

https://www.mgm.gov.tr/deniz/ww3-ayrintili.aspx?b=Marmara&t=W&s=15&g=p#sfB

Rüzgarda eğer çok abartı bir durum yoksa korkmadan geçebilirsiniz, size tavsiyem hızınızı kesmemek, yavaşlamak ya da yüksek süratle gitmek en büyük hata, gerçi hızlı gitmek nispeten daha dengeli ama düşük süratle yapraktan farkınız kalmaz, rüzgarın şiddeti bir de altınızdaki motorun direnci ile birleşince sakat durum yaşamak olasıdır, geçen yıllarda msx 125 ile rüzgarlı havalarda köprüden birçok defa geçtim ki motor 100 kilo ben 80, evet baya hissediyorsunuz ama hiç sıkıntı yaşamadım, daha önceleri de 200-250lük scooter'larla çok defa geçtim, uzun yıllardır da geçiyorum, şimdi de büyük motorla geçiyorum rüzgarın şiddetini her zaman hissediyorsunuz. Önemli olan köprü ayaklarından geçerken dikkatli olmak, rüzgar anlık bir durur sonra güzelce vurur şiir gibi :) biraz motoru yatırın yeter, hızı sabit ama düşük olmayacak şekilde normal seyirde tutmak, araç aralarında riske girip durmamak gerekir, mümkünse otobüs gibi büyük araçları rüzgarı perdeleyecek şekilde kullanmak yeterli, fırtına hariç bence hiçbir önemi olmayan durum.

50 kilo bile olsanız bu sefer de yüzey alanınız düşük onun da avantajını kullanabilirsiniz, sadece paniklemeyin yeter.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Büyük ihtimalle 2 saat sonra iş çıkışı bende karşıya geçeceğim. Mt-07 182kg, bende 85kg. Beraber tatlı tatlı geçeceğiz :)
 
Katılım
4 Haz 2016
Mesajlar
1,362
Motosikleti
Triumph Tiger 800XRx
Rüzgar bazen çok korkutucu olabiliyor. Total 280 kg bişey olmaz filan desem de fena sallıyor, özellikle alttan üstten karıştırıp deli deli estiğinde 😄
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arabalarda bile hissediliyor bazen...
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
Büyük küçük her türlü motorda sıkıntı yaratan bir durum gerçekten. Ben mümkün olduğunda metrobüsü sağıma almayı tercih ediyorum, işe yarıyor. Ayrıca sabit, ortalama bir hızda, yeteri kadar yüksek devirde olmak da kontrolü artırıyor. Rüzgar mecburen kontra yaptırabilir (yatık kullanma), bunda bir sorun yok, ancak köprü ayağına gelince rüzgar aniden kesiliyor ve nedensiz yere bir saniyeliğine yatık kalıyorsunuz. Maceranın tadı... Scooter'da diz örtüsü gibi profili genişleten şeyler durumu kötüleştirebilir. Büyük ve çantalı endurolar/kros motorlar ise doğası gereği rüzgardan daha çok etkileniyor.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
"Bana hic bir sey olmuyor" diyen yigit araniyor :)
 
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
840
Sağa doğru savuruyorsa, sola doğru hafif kontra vererek köprü boyunca devamlı o şekilde gitmeyi dene. Ben öyle yapıyorum. Yavaş veya hızlı gitmek; gelicek rüzgarın savurma etkisini azaltmaz.
 
Katılım
3 Haz 2018
Mesajlar
815
Yok ben artık parmagimı tükrükleyip kontrol etmeden girmem köprüye.. vespaya kabahat buluyodum ama sizlerde de oluyosa beni aşar :(

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:59 ----------

Abla desen daha iyi ama neyse :)

İlk yorumda 50 kg de ben deyince. Bende dedim nasıl biri ya. Dikkat etmek gerekiyor muş. :)
 
Katılım
3 Haz 2018
Mesajlar
815
Yok ben artık parmagimı tükrükleyip kontrol etmeden girmem köprüye.. vespaya kabahat buluyodum ama sizlerde de oluyosa beni aşar :(

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:59 ----------

Abla desen daha iyi ama neyse :)

İlk yorumda 50 kg de ben deyince. Bende dedim nasıl biri ya. Dikkat etmek gerekiyor muş. :)

Hiç köprüden geçmedim ama rüzgarlı ilk sürüşümde bende çok korktum. Ne yapacağımı da bilmiyordum. Bi sağa gidiyor bir sola. Alışmak lazım heralde.
 
Katılım
8 Eki 2016
Mesajlar
236
Bayramın 2.günü cbr500r ile işe gelişte ve dönüşte bende yaşadım bu olayı fena rüzgar vardı, hızınız düşükken daha fazla etkiliyor özellikle köprü ayaklarından geçenken yediğiniz ters rüzgar motoru düşük hızda yatırıyorsanız daha tehlikeli oluyor, ben çözümü gidonu sıkmayarak, motoru dizlerimle tutarak hızımı düşürmeyerek ve köprü ayaklarından geçerken biraz da gaz açarak hallediyorum, rüzgar düşük süratte grenajlı motosikletleri çok etkiliyor.
Ataşehirde ani bir rüzgar yedim kask kafamdan çıkıyor sandım boyundan ameliyatlıyım boynuma aşırı yük bindi fena bir ağrı hissettim, rüzgar ben gibi acemileri gerçekten baya zorluyor :)
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,456
Motosikleti
D400
dün biraz alışveriş yaptık; normalde bizim burada sahil şeridinde yağmur oldugunda savurur rüzgar seni.

Tabi ben + hanım + toprak + çadır + canta + saksı + sandalye 'yi 162 cc motora yükleyince rüzgar savuramadı :queen:
 
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
840
dün biraz alışveriş yaptık; normalde bizim burada sahil şeridinde yağmur oldugunda savurur rüzgar seni.

Tabi ben + hanım + toprak + çadır + canta + saksı + sandalye 'yi 162 cc motora yükleyince rüzgar savuramadı :queen:

Bi gün taşınmaya karar verirsen nakliyeciye gerek yok ustam. Buzdolabını çamaşır makinesini yükle motora götür.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst