- Katılım
- 14 Ağu 2018
- Mesajlar
- 43
- Konu Yazar
- #1
arkadaşlar herkese merhaba;
şu an motorumda bir arıza var ve muhtemelen kaynağını buldum ve süreci buradan paylaşacağım.ancak bazı bilgiler vermenin yanı sıra bazı sorularım da olacak.ilgilenen ve paylaşımda bulunan arkadaşlarımıza teşekkür ediyorum.
öncelikle x max 250 karbüratörlü model motorum var 2.el aldım ve bu zamana kadar motorcuya pek elletmedim sayılır.ancak motora ateşleme gelmez oldu ve bir haftadır sıcaklardan dolayı sadece akşam saatlerinde yarım saat kadar kurcalayıp geri geliyorum.araştırmalarım sonucunda sorunun ateşleme bobininden kaynaklandığı hissine kapıldım pek emin olmamakla birlikte ama öncelikle değineceğim şey beni çok şaşırtan başka bir durum.
şöyle ki ; bobini söktüğümde üzerinde mondial yazdığını gördüm ve nette araştırdığımda görsel olarak 150 lik bir modelle birebir aynı olduğunu gördüm..böylece aldığımdan beri çözemediğim hafif hafif egzost patlatma ve fazla yakıt tüketme sorununu kafamda çözmüş oldum ( mu acaba ) ??? ilk sorum bu...beni daha da şaşırtan ben bu motoru hemen hemen 150 km/H hızda da kullandım ve banamısın demedi.150 cc motorun bobini bu motora bu zamana kadar güçte eksilme olmadan nasıl hizmet etti? son zamanlarda daha çok yakmaya ve performanstan düşmeye başladı.sonunda da ateşleme gelmez oldu.akünün artı kutbundan hat çektiğimde de sadece ısınıyor ama herhangi bir ateşleme gelmiyor metal bir nesneye atlama yapmıyor ancak akım iletiyor.(hafiften gıdıklandık tabii
).şimdi ben de x max in orjinal bobini 150 tl civarı olduğundan suzuki gn 250 bobin siparişi vermeyi düşünüyorum.şeklen farklı olsa da bir şekilde uydurabilir miyim bu da bir diğer sorum..daha önce daelim s2 250ye aynı bobini kullanmıştım ve sonuç tatmin ediciydi...yorum yapacak ve alakasız bobinlerin birbiri yerine bu kadar uzun süre kullanılıyor olabildiğini ilk defa duyacaklara selamlarımla...
şu an motorumda bir arıza var ve muhtemelen kaynağını buldum ve süreci buradan paylaşacağım.ancak bazı bilgiler vermenin yanı sıra bazı sorularım da olacak.ilgilenen ve paylaşımda bulunan arkadaşlarımıza teşekkür ediyorum.
öncelikle x max 250 karbüratörlü model motorum var 2.el aldım ve bu zamana kadar motorcuya pek elletmedim sayılır.ancak motora ateşleme gelmez oldu ve bir haftadır sıcaklardan dolayı sadece akşam saatlerinde yarım saat kadar kurcalayıp geri geliyorum.araştırmalarım sonucunda sorunun ateşleme bobininden kaynaklandığı hissine kapıldım pek emin olmamakla birlikte ama öncelikle değineceğim şey beni çok şaşırtan başka bir durum.
şöyle ki ; bobini söktüğümde üzerinde mondial yazdığını gördüm ve nette araştırdığımda görsel olarak 150 lik bir modelle birebir aynı olduğunu gördüm..böylece aldığımdan beri çözemediğim hafif hafif egzost patlatma ve fazla yakıt tüketme sorununu kafamda çözmüş oldum ( mu acaba ) ??? ilk sorum bu...beni daha da şaşırtan ben bu motoru hemen hemen 150 km/H hızda da kullandım ve banamısın demedi.150 cc motorun bobini bu motora bu zamana kadar güçte eksilme olmadan nasıl hizmet etti? son zamanlarda daha çok yakmaya ve performanstan düşmeye başladı.sonunda da ateşleme gelmez oldu.akünün artı kutbundan hat çektiğimde de sadece ısınıyor ama herhangi bir ateşleme gelmiyor metal bir nesneye atlama yapmıyor ancak akım iletiyor.(hafiften gıdıklandık tabii