Ötv Desteğine Rağmen Satışlar Beklenenin Çok Altında

Katılım
8 Haz 2018
Mesajlar
193
Bu rakamlar plaka tesciline göredir. O yüzden atv sayısı düşüktür. Plaka çıkaran atv sayısı az olması normal. Çünkü çoook büyük bölümü offroad kullanım.
 
Katılım
25 Nis 2007
Mesajlar
1,046
O değilde. 50 cc motosikleti konjonktür den istifade fırsat olarak gören yurdum motosiklet distributorlerine diyecek 2 çift lafım var.. bu bir fırsat değildir. Motosiklet sektrünü bitirmektir. 50 cc ile ancak Hindistan yada Çinde sektör oluşturursun.. Motosiklet sektörü hep kısa vadeli düşünüp 2 yıllık bile projeksiyon yapmamasının cezasını çekerken halen aynı şeyler tekrarlanıyor.. Yapmayın kardeşim. 8 bin liralara satılan 50 cc ler 12 aylık vadede elinizde, servisinizde , memnuniyetsizlikle , müşteri sadakatinin bozulmasıyla sonuçlanır. Bu yanlıştan dönün.. 125-250 cc arasını 1-2 yıl minimum kar ile geçirmeyi planlayın. 2020 ve 2021 de iflas etmek istemiyorsanız bunu yapın.. 50 cclik motosiklet pazarı yürümez..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
125-250 cc arasını 1-2 yıl minimum kar ile geçirmeyi planlayın. 2020 ve 2021 de iflas etmek istemiyorsanız bunu yapın.

Ülke olarak uzun süredir günü kurtarmak için geleceğimizi satmaktayız.

Bu ortamda esnaftan geleceğe yatırım yapmasını mı beklemek ne kadar makul?
 
Katılım
25 Nis 2007
Mesajlar
1,046
Ülke olarak uzun süredir günü kurtarmak için geleceğimizi satmaktayız.

Bu ortamda esnaftan geleceğe yatırım yapmasını mı beklemek ne kadar makul?

O zaman satsınlar şirketi malı mülkü dolara bassınlar :)) Türkiye'deki resesyonun tek nedeni devlet politikası değil. Sermaye sahibinin ve şirketlerin fazla şarkkurnazı olmaları.. otomotiv sektörü ve Motosiklet sektörünü için bunu net söyleyebilirim.. Başarılı yönetince işi başarılı olan markalar var Örneğin Nissan bu krizden dogru fiyatlama ve müşteri ilişkileri yönetimi ile başarı ile çıktı.. Demekki olaibliyor..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
O zaman satsınlar şirketi malı mülkü dolara bassınlar :)) Türkiye'deki resesyonun tek nedeni devlet politikası değil. Sermaye sahibinin ve şirketlerin fazla şarkkurnazı olmaları.. otomotiv sektörü ve Motosiklet sektörünü için bunu net söyleyebilirim.. Başarılı yönetince işi başarılı olan markalar var Örneğin Nissan bu krizden dogru fiyatlama ve müşteri ilişkileri yönetimi ile başarı ile çıktı.. Demekki olaibliyor..
Ben de otomotiv sektörü kötü durumda diye biliyordum. Cirosu artmış mı Nisan'ın önceki senelere göre?
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
Ben bu ithalatçıların yerinde olsaydım eğer;
1. Son 10 yılda hangi şehirde kaç motosiklet trafiğe tescil olmuş inceler buna göre aşağıdaki yöntemleri uygulardım.

2. Öncelikle üç grup oluştururdum.
a. En çok motosiklet satılan 5 il
b. En az motosiklet satılan 5 il
c. Nüfusu hızlı artmasına rağmen motosiklet satışı düşük kalmış 5 il

3. Bu üç gruptaki illerde en çok tercih edilmiş motosiklet sınıflarını belirlerim.

4. Grup a için bugüne değin neyi tercih etmişlerse aynen o ürün gruplarını
Grup b ve c için hiç tercih edilmemiş 2-3 motosiklet modelini piyasaya çıkarırdım.

5. Bu gruplar ve ürünlere yönelik olarak ücretsiz eğitimler verirdim. Öyle bir seferlik değil. Rutin sürekli ve en bir yıl boyunca devam ederdim bu eğitimlere. Burada eğitimleri iki gruba ayırır. Birincisinde motosikleti hiç bilmeyenlerin trafik dışında bir eğitim alanında motosikletle tanışmalarını sağlardım. Diğer motosikleti bilen kullanan grubaysa ileri sürüş eğitimleri verirdim.

6. Motosikleti sevdirdiğim geleceğin yeni motosikletçileri için trafik ehliyet eğitimlerini bünyemde ücretsiz olarak verir sadece devlet harçlarını ödemelerini isterdim.

Bir yılın sonunda ikinci yıl meyveleri toplama motosiklet satma yılım olurdu. Bu ikinci yıl satışları arttırabildiysem programa aynen devam eder diğer illeride hedef kitlem içerisine katardım.

Hadi be diyenler olabilir.

Hiç bir şey yapmadan bir şeyler yapabilen tek canlı tavuk.

Karıncanın hikayesi misali "en azından denedim" deme şansım olurdu...

Kalın sağlıcakla...
 
Katılım
12 Ağu 2012
Mesajlar
72
geçen ay çantalı forza 250 almak istedim. tüm yutta alacak motor kalmamış. tesadüfen 300km uzaktaki bir bayide 2018 model çantalı motosiklet buldum. ihtiyacım vardı. onu satın aldım. beklenen satışlar piyasada sıfır km motosiklet kalmadığı için de artmıyor olabilir.
 
Katılım
12 Eyl 2018
Mesajlar
203
geçen ay çantalı forza 250 almak istedim. tüm yutta alacak motor kalmamış. tesadüfen 300km uzaktaki bir bayide 2018 model çantalı motosiklet buldum. ihtiyacım vardı. onu satın aldım. beklenen satışlar piyasada sıfır km motosiklet kalmadığı için de artmıyor olabilir.

Bende forza 250ye bakmak, incelemek istemiştim. Hiçbir bayide yoktu temmuz ayında geleceğini söylediler. Bende burgman 200 aldım :)
 
Katılım
25 Nis 2007
Mesajlar
1,046
Bu saatten sonra 2006 da şahlanan motosiklet pazarını hiçbir hamle kurtaramaz.. Bu olay artık uzun vadeli düşünecek ve motosikleti tutku ile seven bir yatırımcının güçlü sermayesi ile 5 yıllık vadede ancak düzelebilir. Şuanki distributorler bunu yapamaz.. Japonlar için Türkiye çok çok küçük bir pazar umurlarında değiliz.. BMW borusan sayesinde var. İtalyanlar artık yok gibi.. Hİntliler aşırı pahalı artık. Çinlilerde rakiplere göre fiyatlanıp pahalı giriş yaptılar.. Bu kadar sığ vizyon ve sermaye bakışıyla bu sektör ayağa kalkamaz..

Geldiğimiz duruma bakın Türkiye gibi bir ülkede 50 cc ile satış yapıp başarı elde etmeye odaklanmış distributorler var :) Bitik sektör..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
K

Bu olay artık uzun vadeli düşünecek ve motosikleti tutku ile seven bir yatırımcının güçlü sermayesi ile 5 yıllık vadede ancak düzelebilir.
Yatırımcı tutku ile değil, hesapla hareket eder. Karlı yatırıma yönelir. Tutku ile yatırım olmaz, hibe olur.
 
Katılım
10 May 2015
Mesajlar
519
Motosikleti
Suzuki burgman 200
forza ve pcx yok piyasada millet alacak ama motor getirmiyorlar ne akla hikmetse
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bu nedenle ben olsam usd almamsuan gorecegi enyukseyi gordu cunkiu..
Bu mesajın yazıldığı 5 haziranda dolar: 5.69
9 gün sonra bugün dolar: 5.91
Ne diyorduk? :)
Bu arada Moody's kredi notumuzu da indirdi. Milli ve yerli kredi derecelendirme kurumu şart. :queen:
 
Katılım
24 Haz 2018
Mesajlar
2,497
Motosikleti
CBR 125 R 2014
3000 tl maaşın 1500 tl si daha ayın 15.de duman oluyor :D kalan 1500 tl ile neyin tutksu olacak kdv de kalksa ötv de kalksa 1500 tl ile hayaller hep hayal :D
 
Katılım
28 Tem 2013
Mesajlar
4,319
Bu mesajın yazıldığı 5 haziranda dolar: 5.69
9 gün sonra bugün dolar: 5.91
Ne diyorduk? :)
Bu arada Moody's kredi notumuzu da indirdi. Milli ve yerli kredi derecelendirme kurumu şart. :queen:
doların 7.5 euronun 8 tl yi gordugu zaman yapılan zamlar ne hikmetse dolar düşünce aşağı inmiyor
bir ilginç konu ise Japonyada Kawasaki ucuzken burada Kawasaki ayrı bir alemde takılıyor
 
Katılım
25 Nis 2007
Mesajlar
1,046
Bu mesajın yazıldığı 5 haziranda dolar: 5.69
9 gün sonra bugün dolar: 5.91
Ne diyorduk? :)
Bu arada Moody's kredi notumuzu da indirdi. Milli ve yerli kredi derecelendirme kurumu şart. :queen:

Ustadım meseleyi yanlış anlamışsınız.. Dolar 7,20 görmüştü aylar önce.. Dolar tabiki stabil kalmayacak.. Ancak 7.5 ve 8 leri kimse beklemesin bunu defalarca yazdım.. Önümüzdeki orta vadede bile doların 7,5 - 8 leri bulmasını hiç mümkün bulmuyorum...

Kredi notunun düştüğü Başkan Erdoğanın ABD ye posta koyduğu ortamda doların 1 TL artması birşeyi değiştirmez :)

Bu kadar bilinçsiz yatırımcının USD ye bastığı paranın büyük bölümü zararla sonuçlanacak.. Bunuda buraya yazıyorum..

Bu arada ülkeler öyle kamuoyu onunde atıp tutar ancak bir bakmışsınız IMF ile masaya oturmuşuz.. ABD ile enteresan bir mutabakata varmışız :)

Bakın bu ara etrafınızdaki insanlara da sorun bankalar kredi verme eğilimine girdi. Finansal istihbarat her zaman siyasal istihbarattan önce gelir.. Bankalar bile dolar pozisyonlarını değiştiriyor demek bu..

Bu yazdıklarımın arkasındayım.. Şu seçimler bi geçsin :) bakalım..
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Ustadım meseleyi yanlış anlamışsınız.. Dolar 7,20 görmüştü aylar önce.. Dolar tabiki stabil kalmayacak.. Ancak 7.5 ve 8 leri kimse beklemesin bunu defalarca yazdım.. Önümüzdeki orta vadede bile doların 7,5 - 8 leri bulmasını hiç mümkün bulmuyorum...

Kredi notunun düştüğü Başkan Erdoğanın ABD ye posta koyduğu ortamda doların 1 TL artması birşeyi değiştirmez :)

Bu kadar bilinçsiz yatırımcının USD ye bastığı paranın büyük bölümü zararla sonuçlanacak.. Bunuda buraya yazıyorum..

Bu arada ülkeler öyle kamuoyu onunde atıp tutar ancak bir bakmışsınız IMF ile masaya oturmuşuz.. ABD ile enteresan bir mutabakata varmışız :)

Bakın bu ara etrafınızdaki insanlara da sorun bankalar kredi verme eğilimine girdi. Finansal istihbarat her zaman siyasal istihbarattan önce gelir.. Bankalar bile dolar pozisyonlarını değiştiriyor demek bu..

Bu yazdıklarımın arkasındayım.. Şu seçimler bi geçsin :) bakalım..

yahu sen aşırı sevimli, dev bir kedisin.

keşke hayata senin kadar pozitif bakabilseydik..
 
Katılım
25 Nis 2007
Mesajlar
1,046
yahu sen aşırı sevimli, dev bir kedisin.

keşke hayata senin kadar pozitif bakabilseydik..

eyvallah :) lakin Türkiyenin %90 ı internette youtube de gördüğü adamların kasıtlı gazlamalarına itibar ediyorsa orada gizli bir pozitiflik var diyorum :)

Yahu ekonomi iyi diyen olmadı.. Ekonomiyi hükümet berbat yönetti. Yönetiyor.. İş adamları parayı doğru kullanamıyor vs vs.. Ben dedimki Türkçe olarak yazıyorum tekrar.. DOLAR 7.20 LERİ GÖRMÜŞTÜ.. ANCAK YAKIN ZAMANDA 7-8 LERİ GÖRMEK İÇİN YATIRIM YAPACAK OLANLARI UYARIYORUM BENİM ANALİZİME GÖRE ORTA VADEDE BİLE 7 ÜZERİ MÜMKÜN DEĞİL DİYORUM. SİYASET VE POLİTİKA ENTERESANDIR ORTAK ÇIKARLARDA MUTABAKAT SAĞLANIR DİYORUM. IMF FALAN GELİR DİYORUM.. VS VS.. Türkçesi bu..

Memleketin gidişatından ekonomisinden, yönetim şeklinden en çok şikayet edenlerden biri benim..
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
eyvallah :) lakin Türkiyenin %90 ı internette youtube de gördüğü adamların kasıtlı gazlamalarına itibar ediyorsa orada gizli bir pozitiflik var diyorum :)

Yahu ekonomi iyi diyen olmadı.. Ekonomiyi hükümet berbat yönetti. Yönetiyor.. İş adamları parayı doğru kullanamıyor vs vs.. Ben dedimki Türkçe olarak yazıyorum tekrar.. DOLAR 7.20 LERİ GÖRMÜŞTÜ.. ANCAK YAKIN ZAMANDA 7-8 LERİ GÖRMEK İÇİN YATIRIM YAPACAK OLANLARI UYARIYORUM BENİM ANALİZİME GÖRE ORTA VADEDE BİLE 7 ÜZERİ MÜMKÜN DEĞİL DİYORUM. SİYASET VE POLİTİKA ENTERESANDIR ORTAK ÇIKARLARDA MUTABAKAT SAĞLANIR DİYORUM. IMF FALAN GELİR DİYORUM.. VS VS.. Türkçesi bu..

Memleketin gidişatından ekonomisinden, yönetim şeklinden en çok şikayet edenlerden biri benim..

hacı abi, ileride loto falan çıkar, piyango vurur; ne bileyim define falan buluruz, mısırdaki dedemizden miras kalır, ekonomimiz şahlanır.

sen de haklısın tabi, umudumuzu yitirmememiz gerekiyor..
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,001
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
"Yeni projeler" elle tutulur hale gelene kadar IMF gelmez memlekete; çünkü o durum "mevcut projenin" artık bitmiş / miyadının dolmuş olduğu manasına gelir...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst