Motosiklet piyasasının hali nedir?

Katılım
4 May 2018
Mesajlar
587
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ikinci el telefon satan vatandaş.

- Kız arkadaşınla tartışacaksın telefonu fırlatacaksın,güzel kap alacaksın,hoparlörü iyi değil değişeceksin değiştirmek şart,kırılmaz taktıracaksın ona para ödeyeceksin ödeyeceksin de ödeyeceksin :)) Güzel satış yöntemi valla :)
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
ben böyle muhabbetleri hiç sevmiyorum herhalde bu bir türkiyede vardır isteyen istediği fiyatı çeker hatta adam 20 bin liralık motoruna 100 bin lirada çeker en fazla satamaz o kadar.. satmak iseyende doğru düzgün rakamdan koyar satar..

kimsenin anlamadığı şu herkesin satma gibi bir derdi yok.. bazısı malının havasını atıyor aklı sıra gövde gösterisi yapıyor , bazısı kefal sazan avına çıkıyor belki bir saftirik düşerde satarım saftirike diye.. satmak isteyen neyse piyasası veriyor gidiyor mal.. hatta elinden hızlı çıksın vakit keybetmiyim sıcak paraya ızlı dönmiyim diyen adam bin iki bin altına veriyor piyasasının hemen çıkartıyor elden..

sıcak para yatan maldan her zaman iyidir..

ticaret kafası olan insan ben bu malı satıyım gelen parayı çalıştırsam işletsem zaten bir kaç ayda parayı toparlarım hatta katlarım der diğeri aman değerinde satıyım diye 5 ay bekler satarsa ancak satar..
 
Katılım
30 Haz 2018
Mesajlar
63
Bu kazık piyasada sıfır motor almakta dert,bugün şans eseri bir olaya şahit oldum.
Bir süre önce,bir arkadaşıma,çoluklu çocuklu ailesi olan birinin kullanabileceği,hatta ailecek motora binip gezebilecekleri tipte bir motosiklet gösterebilmek adına sahibinden com üzerinden 2 çekişli Ural Ranger motosikleti favorilerime eklemiştim.Daha sonra ilanı silmeyi unutmuşum bugün şöyle bir gezinirken birde ne göreyim
motosikletin fiyatı 139.000 TL den,134.000 TL ye düşmüş,daha sonra bir indirime daha girmiş ve şu an fiyatı 129.000 TL olmuş


sahibinden com ilan numarası (595489966)
buda linki
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...emirli-yil-sonuna-ozel-fiyat-595489966/detay/

bu geçen süre zarfında toplamda 10.000 TL indirime uğramış bu neyin ÖTV si neyin KDV si herkes çakal olmuş resmen milleti düzüyorlar

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:31 ----------

Bu kazık piyasada sıfır motor almakta dert,bugün şans eseri bir olaya şahit oldum.
Bir süre önce,bir arkadaşıma,çoluklu çocuklu ailesi olan birinin kullanabileceği,hatta ailecek motora binip gezebilecekleri tipte bir motosiklet gösterebilmek adına sahibinden com üzerinden 2 çekişli Ural Ranger motosikleti favorilerime eklemiştim.Daha sonra ilanı silmeyi unutmuşum bugün şöyle bir gezinirken birde ne göreyim
motosikletin fiyatı 139.000 TL den,134.000 TL ye düşmüş,daha sonra bir indirime daha girmiş ve şu an fiyatı 129.000 TL olmuş


sahibinden com ilan numarası (595489966)
buda linki
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...emirli-yil-sonuna-ozel-fiyat-595489966/detay/

bu geçen süre zarfında toplamda 10.000 TL indirime uğramış bu neyin ÖTV si neyin KDV si herkes çakal olmuş resmen milleti düzüyorlar
1173117080


---------- Mesajlar birleştirildi - 16:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:56 ----------

1173117080
 
Katılım
8 Ocak 2019
Mesajlar
12
Fiyatlar aşırı yüksek. Satmak isteyen fiyatını düşürür satar. Sırf tutulan model diye fazla fazla fiyat yazıyorlar. Mesela aynı model yılı, aynı temizlikte yzfr6 nasıl yzfr1'den pahalı olabilir benim aklım almıyor. Ya da k1200s 19 bin'e de var 32 bin'e de. Bu uçurum nasıl olur? cbr650f'in 0'ı 38bin 2. elini 36'dan koyuyorlar. Kim alırki 2 daha koyup 0'ını almak varken. Atıyorum adam aynı modelin tertemiz, kazasızını, 3000km'dekini 25'e koyuyor, diğeri sadece kafa demiri boyalı, 40.000km, zımba gibi makina diyip 26'ya koyuyor. Ve daha bunun gibi bir sürü garip ilan.

Arkadaşa kesinlikle katılıyorum SS 600 CC motor alacağım, aynı model 1000 CC motorlardan daha pahalı, çok saçma.
 
Katılım
4 May 2018
Mesajlar
587
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşa kesinlikle katılıyorum SS 600 CC motor alacağım, aynı model 1000 CC motorlardan daha pahalı, çok saçma.

adam üzerine 8-10 binlik egzoz koyuyor fiyat yükseliyor. Şahsen motoru beğendiysem al egzozunu der ona göre fiyat söyle derdim.
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
motoru almak değil sürmek mesele.. şimdi servisden arkadaşın vstorm 650 aldık normal bakım bir tps gaz kelebeği ile ilgili sorunu vardı arka disk ön arka balata değişdi 2500 tl verdik çıkdık servis resmi değil özel servis..

Motoru sürmek değil bakım genel giderlerini karşılayabilmek mesele.. bugün rutin bakım için giren 250cclik motor bile artık 500-600 tl den aşağa bakımlardan çıkmıyor..
 
Katılım
21 Haz 2018
Mesajlar
283
Cep telefonlarından alınan %25 ÖTV %50 olacakmış yakında, eğer meclisde onaylanır ise. Biz motosikletlerin ÖTV oranında indirim beklerken daha da bindirim gelebilir. Şaşırırmıyız...
 
Katılım
30 Haz 2018
Mesajlar
63
üstadım bu cep telefonlarına özel bir durum bildiğim kadarı ile,sadece cep telefonları ile ilgili olarak alınan ötv nin artırılma oranı %200 e kadar cumhurbaşkanlığı yetkisine bırakıldı.
yani cumhur başkanı meclisten kanun gelmesini beklemeden dilediği zaman zarfında cep telefonlarına ait ÖTV bedelini %200'e kadar artırabilecek
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,448
Motosikleti
D400
üstadım bu cep telefonlarına özel bir durum bildiğim kadarı ile,sadece cep telefonları ile ilgili olarak alınan ötv nin artırılma oranı %200 e kadar cumhurbaşkanlığı yetkisine bırakıldı.
yani cumhur başkanı meclisten kanun gelmesini beklemeden dilediği zaman zarfında cep telefonlarına ait ÖTV bedelini %200'e kadar artırabilecek

iphone 20bin tl olur artık :D
 
Katılım
1 Ağu 2017
Mesajlar
361
üstadım bu cep telefonlarına özel bir durum bildiğim kadarı ile,sadece cep telefonları ile ilgili olarak alınan ötv nin artırılma oranı %200 e kadar cumhurbaşkanlığı yetkisine bırakıldı.
yani cumhur başkanı meclisten kanun gelmesini beklemeden dilediği zaman zarfında cep telefonlarına ait ÖTV bedelini %200'e kadar artırabilecek


http://www.technolabs.net/cep-telefonunda-yuzde-50-otvnin-onu-acildi


%200 değil de %50 ye kadar artış olabilecek.
Yeni samsung s10 heralde 10- 15 bin TL arası olur.
 
Katılım
8 Haz 2014
Mesajlar
856
20 yaşında motorlara 20, 25 istiyor, sonra da satamıyorlar... bi de 3 yıldır acil satılıklar var :)
 
Katılım
1 Eyl 2014
Mesajlar
251
31 marttan sonra 250cc altı ötv indirimi sona erecek,zaten fuarda açıklanacak fiyatlar dudak uçuklatacak ki 31 mart sonrası fiyatlar tekrar artışa geçecek,bu sene sonuna kadar döviz kurlarında çok değişiklik olacağı sanılmıyor,zira Amerika bile aralık 2019 dolar/tl kurunun 5.60 civarında olacağını söylüyor ki en fazla 5.75 e falan çıkar ancak vergiler belimizi bükecek yeni ötv oranları açıklanacak,şu anda bile ikinci el motosikletine sıfır makinadan 500-1000 lira aşağı fiyat çeken arkadaşlar aylardır satamıyor,düşünce ikinci elde sıfırı pahalandı ben aldığım paradan fazlaya satarım havasında olursa uzunca bir süre herkes şu anda sahip olduğu motora binecek,motosiklet piyasasını bırakın otomobil piyasası bile en az %70 düşecek,şu anda ötv indirimleri olmasına rağmen otomotiv sektörü 2018 ocak ayında sattığı rakamın %40 ını anca sattı,hatta ve hatta birçok firma,motosiklet markası siparişle motosiklet getirecek ve servisten para kazananlar hariç servis hizmeti olmayan sadece bayilik yapan birçok mağaza kapanacak.
 
Katılım
16 Şub 2019
Mesajlar
8
Benim acemi olarak araştırdığım ve takip ettiğim kadarıyla durum çok karışık...
Örneğin x markası 30xxx km’de 10 ₺ iken aynı temizlikte aynı marka 20xxx km’de 7₺ e durum böyle olunca insan motor almaya çekiniyor piyasada çakal dolu. Açıkcası 2. el piyasası tüketiciden dolayı mı uçuk yoksa dolar ötv vesaire sebebinden mi uçuk henüz çözemedim. Ya herkes kendi motorunu eşsiz görüyor ya da artniyetliler. Tabi aksi kişileri tenzih ederim. Ama benim kendi gözlemim tüketici (satıcı) çakal, dolar yüksek, vergiler ağır...
 
Katılım
30 Haz 2018
Mesajlar
63
Bu kazık piyasada sıfır motor almakta dert,bugün şans eseri bir olaya şahit oldum.
Bir süre önce,bir arkadaşıma,çoluklu çocuklu ailesi olan birinin kullanabileceği,hatta ailecek motora binip gezebilecekleri tipte bir motosiklet gösterebilmek adına sahibinden com üzerinden 2 çekişli Ural Ranger motosikleti favorilerime eklemiştim.Daha sonra ilanı silmeyi unutmuşum bugün şöyle bir gezinirken birde ne göreyim
motosikletin fiyatı 139.000 TL den,134.000 TL ye düşmüş,daha sonra bir indirime daha girmiş ve şu an fiyatı 129.000 TL olmuş


sahibinden com ilan numarası (595489966)
buda linki
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...emirli-yil-sonuna-ozel-fiyat-595489966/detay/

bu geçen süre zarfında toplamda 10.000 TL indirime uğramış bu neyin ÖTV si neyin KDV si herkes çakal olmuş resmen milleti düzüyorlar



BİLSEYDİM YAZMAZDIM FİYAT 166,400 TL OLMUŞ :)
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Geçen yaz xmax motorumu satmiştim,cebimde kılçıksız 20bin gayme vardi,zorlasam 30bine çikarirdim.

Forumda,@Angrypower`le enine boyuna konuşmuştuk.

Nc700s(2012-2013)
Xt660(2011-2012)
Vstrom650(2009-2010)
Versys (2010-2011)

Veya 0km

Mt25
Dominar
Veya
Borca girerek mt07

Bir paraya baktim,bir servise baktim,kalktim birde yedek parçaya,aksesuara baktim,olmadi işletme giderlerine baktim..o arada evin yolunu bulamadim.

Sonra dedim ikinci el pulsar bakayim.

Cebime 8bin tl koydum

4 motor buldum,kurcuklanmiş,yag kaçiran,şanzimani öten..

Sağa çeken,sola çeken,motor yağina su kariştiran.vs.vs.

O arada,tvs satan bir yer gozume ilişti,karaduzen makina,180lik.hemen aldim.

Motoru goren arkadaşlarim,yaa hacim ala ala bunumu aldin muhabbeti yapsalarda,zamanla,gidişini,sorunsuzlugunu,sağlamliğini gordukçe, abi aslinda en iyisini sen yaptin konusuna döndü..

Daha sonra,hindistana santral projesi için giden bir muhendis abiyle diyaloğum oldu,

Hindistanda,

Diğer markalar ile yilda bir servise gidersin,tvs ile servisin yolunu unutursun,hakikaten dedigi gibi çikti.

20bine dayandi,makinam saat gibi..şeytan kulagina bazuka...

Az yakiyor,servis derdi yok.yağ degiştir devam.

Kalan butçeyide yatirim amaçli kullandim.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Yaw benim eskiden hep 2.viteste şanzıman uğuldardı. Bunda ise 4te yapıyor. Daha uğuldamayanını görmedim. Sebebini de bilmiyorum :queen:
 
Katılım
25 Nis 2007
Mesajlar
1,046
Konu aslında malum site algısı ile oluşan bir durumdur.

Şöyle ki, Motosiklet adedi az olduğundan ve sahipleri motosikletlerini "en temizi" bende moduyla düşündüğünden sitede biri A motosiklete 20 yazıyorken bu kafada diğer arkadaşta bunun motosikleti 20 ediyorsa benimki en az 23 eder diye yazıp duruyor..

Piyasa realitesi sizin yazdığınız fiyatla değil alıcının motosiklete kaç para verdiğiyle alakalı..

Gözlemleidğim şu ki 1.000-10.000 km aralığında 2.el motosikletlerden saçma sapan fiyatlar talep ediyor. Hal böyleyken 3-5 daha koyup sıfır alıyor alacak olan.. Yani bende olsam sıfır alırım. 20 yerine 25 öderim kafam rahat olur..

Motosiklet pazarı sektör ve zamlardan kaynaklı gerçek rakamlarla hareket edemiyor..

Malum siteye doğru fiyatla koyarsanız maksimum 10 gün içerisinde her motorlu araç satılır-alınır...
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Yaw benim eskiden hep 2.viteste şanzıman uğuldardı. Bunda ise 4te yapıyor. Daha uğuldamayanını görmedim. Sebebini de bilmiyorum :queen:

Sebebini uçmakdere virajlarinda ve tem de ara..

Yaw ben bir motor alana kadar,sen ustune 2 motor aldin hala daha dertlisin:pr:

Zaten gece gece yemek muhabbeti yaptik,aç uyudum..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst