Kapalı otoparka motosiklet girişlerinin engellenmesi

Katılım
19 Kas 2018
Mesajlar
536
Bizim otoparka da plaka tanıma sistemi yaptılar.Her daire içinde bir araç tanımlama hakkı var.Benim arabada kayıtlı olduğu için motor için kayıt yaptıramadım.Aracı olmayan dairelerle görüşüp onların dairesine kayıt ettirmem söylendi.Bunu yapsam bile sürekli plakayı kameraya okutmak sıkıntılı.
Ben ne yapıyorum kapıya geldimmi iki kere bip bip yapıyorum güvenlik kapıyı açıyor :) Bazen geldiğimi görüp direk açıyorlar.

Öyle motoru içeri almayacak adamı üzerim.

Peki bu plaka tanıma sistemine plakanızı kayıt ettirirken herhangibir ücret ödedinizmi ?
 
Katılım
11 Eki 2017
Mesajlar
29
Tam emin değilim ama Ağırlık sensörü değildir o muhtemelen loop sensör dür. Oda ağırlık değil metal dedektörü gibi sadece metal algılar. Belki iyi bir kalibrasyon ile motosikleti algılaması sağlanabilir. Nasıl bir sistem olduğu tam öğrenmek lazım

Ben de böyle olduğunu biliyordum, belki sensör ayarıyla çözülebilir. Texasvari çözümler, ileride döner dolaşır sizi bulur. Eğer seçilmiş bir yöneticisi ise ilk kat malikleri toplantısında konuyu gündeme taşıyın, sorununuzu herkesin anlayabileceği şekilde anlatın, işe yarar( normal şartlarda).

Apartmandaki eksikliklerden dolayı yöneticiyi şikayet etmek bir çözüm ancak gelebilecek tüm maddi cezalar tüm kat maliklerini bağlar, siz de zarar görürsünüz.
 
Katılım
18 Ağu 2015
Mesajlar
389
Sensörü montaj yapan firmanın bir köşede telefonu vardır. Tel Açıp teknik çözüm bulunabilir.
 
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,484
Peki bu plaka tanıma sistemine plakanızı kayıt ettirirken herhangibir ücret ödedinizmi ?

Sistemi kurmak için zaten para topladılar bazı başka işlerle beraber.Plaka kayıt ederken bir ücret ödeme olmadı.Zaten mantıksız.
Plaka sistemi yapmalarının sebebi 2 aracı olanlar kapı kumandasından çoğaltıp diğer araçlarınıda koyuyordu.Yada misafir aracı kumandayla açıp içeri alıyordu.Plaka sistemi bunları azalttı.
 
Katılım
1 Ara 2018
Mesajlar
59
Bizde para toplandı ancak daire sahipleri ile toplantı yapılıp karar alınmadan toplandığı için iade edildi. 1 adet arabam var onu daireme kaydettirdim. Motosikletler araç giremeyen yerlere çektikleri için onlara daire bazı sayıya bakmadan dağıttılar. Şimdide salı günü deneme yapıcak firma falan diyorlar sanırım notore gidip ihtar çekmek ve direk cimer üzerinden kayıt açtırmak en iyisi yoksa çözülmeyecek.
 
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,484
Yeri kazıp koydukları sensör tam olarak ne işe yarıyor ve neden koyma ihtiyacı duymuşlar acaba.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:05 ----------

Muhtemelen loop dedektör arkadaşların dediği gibi.Manyetik alan ile araçların kütlesini ölçüyor sanırım.Bunu motosikletide algılayacak şekilde ayarlanabilir belki.
 
Katılım
8 Ağu 2015
Mesajlar
205
Yeri kazıp koydukları sensör tam olarak ne işe yarıyor ve neden koyma ihtiyacı duymuşlar acaba.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:05 ----------

Muhtemelen loop dedektör arkadaşların dediği gibi.Manyetik alan ile araçların kütlesini ölçüyor sanırım.Bunu motosikletide algılayacak şekilde ayarlanabilir belki.

Bu olay Amerika'daki trafik ışıklarında mevcut. %99'u araçların ağırlığına göre ayarlandığı için, motosiklet o manyetik alan kısmına geldiğinde algılanmıyor ve sürücü yeşil yansın diye sonsuza kadar bekleme olayı oluyor yada arkadaki bir arabaya işaret edip o alana çektiriyor ve kırmızı ışık yeşile dönüyor. Forumun birinde okumuştum en basit çözüm olarak motoru stop edip tekrar çalıştırdıklarında manyeto'nun ürettiği elektrik sensörü tetikliyor ve yine kırmızı ışığın yeşile dönmesini sağlıyor.
 
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
2,767
Site aidatını site sakinlerinin faydalandığı hizmetlerden faydalanana kadar ödemeyeceğini belirt hocam. Noterden ihtar çek, kanunda yeri var neticede. Uğraştıracağını anlarsa çözer yönetici.
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
Bu olay Amerika'daki trafik ışıklarında mevcut. %99'u araçların ağırlığına göre ayarlandığı için, motosiklet o manyetik alan kısmına geldiğinde algılanmıyor ve sürücü yeşil yansın diye sonsuza kadar bekleme olayı oluyor yada arkadaki bir arabaya işaret edip o alana çektiriyor ve kırmızı ışık yeşile dönüyor. Forumun birinde okumuştum en basit çözüm olarak motoru stop edip tekrar çalıştırdıklarında manyeto'nun ürettiği elektrik sensörü tetikliyor ve yine kırmızı ışığın yeşile dönmesini sağlıyor.

demek amerikalılar da motorcuları hiç düşünmüyor. tanıdık geldi...
 
Katılım
19 Ocak 2016
Mesajlar
1,484
Dava aç. Dava uzun sürer ama kazanırsın. Maksimum süreceği de adli tatil ile beraber 6 ay. Yani Aralık ayı gibi işin hallolur. Fazla komplike şahit-evrak yok. O vakite kadar arıza çıkartabilirsin. Yönetime sık sık mail at, çevre komşulardan taraftar toplamaya çalış.

Site diye milleti kandırıyorlar işte. Site içerisinde evleri olan arkadaşlarıma gidiyorum, sadece bana sorun çıkartmaktalar. Kendisi de park yeri bulamıyor. Misafir gittik mi ben de bulamıyorum.
 
Katılım
1 Ara 2018
Mesajlar
59
Bakalım diğer motosikleti olan arkadaşlarlada görüştük herkes sinirli. Zaten tek sorun motosiklet değil olası bir deprem yada yangın durumunda me bir acil çıkış var ne başka bir kapı. Gerçekten insanların bu kadar düşüncesizce iş yapmasını anlamıyorum. Garajın şu an tek yaya giriş çıkışı 1 kapısı var oda bina içine açılıyor ve çıkış yapmak için 1 kat merdiven çıkmanız lazım, yangın durumunda veya deprem anında kimse ne o merdiveni çıkabilir nede dur arabama bineyimde şu direkt dışarı açılan otomatik kapı açılsın diye düşünebilir. Ve bunları anlattığınızda hala daha yapacak bir şey yok git dışarı bırak diyor. Televizyonda hayret edip izliyorum kavga , şiddet olaylarını ama belli nasıl olduğu.
 
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,484
Nasıl bir vurdum duymazlık.Ben motoru içeri koymak isteyeceğim biri çıkıp dışarı koy yapacak bir şey yok diyecek.O bariyeri o sensörü onun bir yerine montajlarım.
 
Katılım
19 Eki 2017
Mesajlar
126
Bizim otoparkta da benzer bir sistem var.
Yaklaşık 70 cm*150 cm bir alan dış kenarlardan kesilip içine o zamazingodan koymuşlar.
Doğru pozisyonu bulana kadar güvenlikçileri epey bi bıktırdım.
Dikdörtgenin içine tam yerleşince açılıyor kapı.
Ama algılamada bir köşe daha çabuk yanıt veriyor.
O köşeyi bulabilirseniz biraz daha kolay olur.

Güvenlik gerektiği zaman o köşeye (iç tarafa) büyükçe bir metal kürek koyarak açabiliyor.
 
Katılım
1 Ara 2018
Mesajlar
59
Sorun 4 günün sonunda çözüldü. Basınç yada ağırlık değil metal sensörüymüş firma hassasiyeti ayarlayıp çözdü ama bu 4 gün boyunca son ana kadar yönetim uğraşmamak için elinden geleni yaptı. Yasa, şikayet diye diye yaptırdık. Şimdi sorun acil durumlarda çıkış olmaması onun içinde cimere yazdım. Yardımlarınız için herkese teşekkürler.
 
Katılım
25 Eki 2018
Mesajlar
57
otopark mevzusu oldukça sorunlu bir konu..hele hele ortak otopark..her dairenin özel otoparkı olmadıktan sonra sorun çözülmez gibi..
kişiye özel otoparkı olan arkadaşlar yardımcı olabilir mi acaba ? standart bir otopark 1 otomobil ve motosikleti rahatça park etmeye uygun mu? tapuda kişi adına kayıtlı mı? asansör otoparka iniyor mu vs
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
178
Eski bir apartmanda oturuyorum zaten daracik girisi var ben direk apartman icine koyuyorum motorumu. Onceleri yeni gelen komsular sikayet etmisti,buraya koyma kokuyo yag akitiyo falan diye sonra sustular.. Tamam hos degilde napiyim mecburen koyuyoruz :)
 
Katılım
25 Eki 2018
Mesajlar
57
Eski bir apartmanda oturuyorum zaten daracik girisi var ben direk apartman icine koyuyorum motorumu. Onceleri yeni gelen komsular sikayet etmisti,buraya koyma kokuyo yag akitiyo falan diye sonra sustular.. Tamam hos degilde napiyim mecburen koyuyoruz :)

evet siz mevcut duruma bir çözüm uydurmuşsunuz,idare ediyorsunuz..bizim apartmanın girişinde 2 kişi yan yana zor yürür ..motor alan birisi hemen apartmanın içinde girişe koymuştu,elimizde poşetlerle girince motora sürterek geçebiliyorduk.1-2 hafta sonra oradan kaldırıp apartamanın dışına saçak dibine koydu.yağmurdan koruyamıyordu ve çalınmaya açık bir yerdi..düşük cc bir motor olduğu için çok da rahatsız etmemiş olabilir dışarıya koymak motor sahibini..
ben ideal olanı nasıldır acaba onu merak ediyorum..kişiye özel otoparkı olanların durumu nasıl acaba?
 
Katılım
29 Tem 2019
Mesajlar
944
Motosikleti
Honda Forza (NSS250)
benim yamaha mı otoparka almayacak kisi henuz dunyaya gelmedi.

yerim oyle yonetimi.
 
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
178
ben ideal olanı nasıldır acaba onu merak ediyorum..kişiye özel otoparkı olanların durumu nasıl acaba?

Gordugum bildigim olarak imkan ve sartlar dahilinde otoparklar da iki tekerler icin ayrica yer oluyor. Adam arabasini tahsis edilen park yerine cekiyor,motorunu yada bisikletini yine tahsis edilen yere cekiyor.
Mesela patronun oturdugu yerde otopark fazlasiyla var 4 kat asagi iniyor oyle yani.
 
Katılım
3 Ağu 2005
Mesajlar
1,191
Motosikleti
Yamaha Tracer 9 GT+ Honda Activa
Arabam yoksa gider benim daireme ayrılmış yere bisiklet dahi koyabilirim bu benim yasal hakkım, onu da geç garajlarda motosikletler için resmi olarak alan da ayrılması gerekiyor, ben olsam ciddi ciddi konuşurum yasal durumu izah ederim, yaptıklarının yasal dayanağının olmadığını anlatırım, anlamıyorlar mı yönetime bir ihtar çekerim isterlerse dava süreci başlar, o süreçte dışarıda duran motoruma bir şey olursa da mahkeme sürecinde, tazminat olarak da isterim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst