Ankara-Adana 505 km

Katılım
31 Mar 2004
Mesajlar
379
Ankara-Adana 505 km (resimleri ve yazıyı ekledim)

2 gün önce giden varmı diye topic açmıştım ama havada kalmıştı, pazar günü ybr 125 ile 8,5 saatte ankaradan adanaya geldim. Ankaraya döner dönmez fotoları yükleyip, motorun gidişiyle ilgili yazıcam. Bugün eski yoldan toroslara gidecektim ama yağmur yüzünden erteledim. Ama ilk fırsatta gideceğim. :queen:

......................................................................................................
Ankaraya otobüsle :farao: döndüm hemen yol notlarımı paylaşıyorum..

Akşamdan çantamı hazırladım, motorun yağını, lastiklerini kontrol ettim. Meteorolojinin sitesinde bütün yol güzergahım yağmurlu gösteriyordu ama kafaya takmıştım bikere :) Yağmur ihtimalini düşünerek çantamı çöp posetinin içine koyup öyle sıkıştırdım fileye ve bu çok işime yaradı.



Sayacı sıfırladım ve sabah 09:30 yola çıktım, ilk uzun yol denemem olacağı için çok heyecanlıydım, en uzun yol tecrübem bu geziye kadar birgünde toplam 100 km yi geçmemişti. Konya-Adana ayrımına kadar yola alışmıştım. Ankaradan çıktığımda saatin erken oluşundan sanırım biraz üşüdüm ama sonra düzeldi. Yollar sakin ve düz, sorunsuz ilk 100 km yi geçip ilk molamı verdim, çayımı içip tekrar yola koyuldum. bu arada sürekli havadaki bulutlara bakıyordum. Aksaray a kadar durmadan gittim, sürekli kendimi motive etmek için yolun yarısını geçmeye çalışıyordum.. Aksarayda, bi marketten metro, kola falan aldım (yorulunca kendimi ödüllendirmek için :) ) Bi süre daha gittikten sonra güzel manzaralı bi yere çekip kendimi ödüllendirdim :) Ulukışlaya kadar yol çok sıkıcıydı, çünkü yol dümdüz.. Kaskın içinde şarkılar söyleyerek, motosikletimle konuşarak yol geçti.. Ulukışlaya varmadan bi mola daha verip dinlendim.. Yolun bu kısmına kadar hızım 70 ile 90 arasındaydı. yokuş yukarı yollarda çekişten biraz düşüyor o yüzden 80 le giden bi aracı yokuş yukarı sollamaya çalışmayın (ybr için geçerlidir). Yolda genellikle kamyonlar oluyor, (sollayabildiğim tek araçlar) ortalama hızları 70-80.. Kamyonları bu hızda sollarken çok dikkat edin çünkü onların yardığı havanın içine girince motor biraz daha hızlanıyor, arayı iyice açmadan önlerine geçmeyin! Pozantının girişinde beklenen yağmur yavaş yavaş yağmaya başladı, biraz hızlanınca bende bi yol üstü restoranında hem yemek molası verdim hemde yağmurun dinmesini bekledim, ama dinmedi :pale: gözümü karartıp sağanak yağmurda devam ettim. bu arada yolculuğumun en güzel yolları pozantının o yeşil manzaralı yollarıydı. Neyse otobanın girişine kadar feci ıslandım otobanın ilk 20 km si yağmur beni iyi benzetti, resmen damlalar mermi gibi oluyordu 80 kmh hızda giderken..buğulanan vizör ayrı bi dertti zaten.. Yağmur dinince, otobandaki gördüğüm ilk servis alanında ıslanan kotumu, ayakkabılarımı değiştirdim.. (su geçirmez pantolon şartmış) Bu arada iyiki çantamı çöp poşetinin içine koymuşum, yoksa kuru hiç bişeyim kalmazdı, son 80 km de zatüre olurdum :) .. otoban yokuş aşağı olduğu ortalama 100-110 la çok süper bişekilde son 80 km yi geçtim, yağmurdan sonra bide güneş açmıştı :D Adanada babaannemlerin evine geldiğimde sıfırladığım sayacım 505,5km yi gösteriyordu :cherry: saat tam altıydı. motosikletim yol boyunca hiç sorun çıkarmadı, titreşim hiç yoktu, çok fazla bi yorgunluğumda yoktu. Sele biraz rahatsızdı o kadar ama bi süre sonra alışılıyor :) (yinede bi dahaki sefere minder alıcam) . Ayrıca 1 senelik Lazer-Vertigo kaskım çok rahattı, sonradan aldığım siyah vizörüm buğulanmasa çok süper olucaktı.

Bu geziyi annemden habersiz yaptım, arayıp anne ben motorla adanaya gittim diyince 2 gün konuşmadı benimle. babam eski motorcu olduğu için başından haberi vardı, şimdi her ortamda 19 yaşında ankaradan motorla geldi falan diyor.



umarım yazıyı ve resimleri beğenirsiniz. Sevgiler..






tuz gölü

kendimi ödüllendirdiğim yer



bulutlar üstümde







üstümü değiştim yola devam..
 
Son düzenleme:
Katılım
31 Mar 2004
Mesajlar
379
ortalama hız 80, toplamda 1 saat mola vermişimdir..
 
Katılım
9 Eyl 2005
Mesajlar
1,392
yahu 7,5 saat içinde birkere durmak... bana çok uzak ondanmı şaşırdım nedir.adamın k... çıkar be abi... bu saatte bi yanlışlık yok dimi?
 
Katılım
17 Haz 2006
Mesajlar
187
yahu 7,5 saat içinde birkere durmak... bana çok uzak ondanmı şaşırdım nedir.adamın k... çıkar be abi... bu saatte bi yanlışlık yok dimi?

Özelliklede ybr125 ile yol bayağı yorar sanırım kaç kere mola verdi acaba??
Gerçekten yolda adamın kçı çıkar... Otur otur 7.5 saat nereye kadar :mrgreen:
 
Katılım
31 Mar 2004
Mesajlar
379
1 kere durmadım. kısa kısa 4 kere durdum. biri yemek molası oldu o yarım saatti. sabah 9:30 ta ankaradan çıktım saat 6 da adanadaydım.. selesi biraz rahatsız ama bi süre sonra alışıyor insan. titreşim hiç yok o yüzden yormuyor.
 
Katılım
17 Haz 2006
Mesajlar
187
1 kere durmadım. kısa kısa 4 kere durdum. biri yemek molası oldu o yarım saatti. sabah 9:30 ta ankaradan çıktım saat 6 da adanadaydım.. selesi biraz rahatsız ama bi süre sonra alışıyor insan. titreşim hiç yok o yüzden yormuyor.

Ben biraz uzun uzun molalara alışık olduğum için garipsedim sanırım resimleri de bekliyoruz unutma haaaa :wiinkk:
 
Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
1,860
ice300 arkadaşım, tebrikler. Güzel bir gezi yapmışsın. Kazasız sürüşler dilerim.
 
Katılım
17 Ara 2005
Mesajlar
677
uzun yol yolcuları her zaman taktirle karşıladığım motosikletçilerdir. kutlarım seni.
 
Katılım
3 Haz 2006
Mesajlar
207
kaancım senin mct ile ne kadar ağrı çekersin ama bizdeki ybr de vibration olmadığı için hiç bi problem olmuyo :D helel dostum sana... grurlandırdın bizleri :D
yalnız sana bir bir ybr 'ci tavsiyesi... orjinal lastikleri bir an önce değiştrmelisin. çünkü ıslak zeminde çok kayıyor:D ben motoru aldığın 6. günü değiştirdim. şimdi kafam rahat. yolunuzda açık olsun farınızda..
 
Katılım
31 Mar 2004
Mesajlar
379
kaancım senin mct ile ne kadar ağrı çekersin ama bizdeki ybr de vibration olmadığı için hiç bi problem olmuyo :D helel dostum sana... grurlandırdın bizleri :D
yalnız sana bir bir ybr 'ci tavsiyesi... orjinal lastikleri bir an önce değiştrmelisin. çünkü ıslak zeminde çok kayıyor:D ben motoru aldığın 6. günü değiştirdim. şimdi kafam rahat. yolunuzda açık olsun farınızda..

teşekkürler :) bu yolda, 80 kmh ile yağmurda giderken bile lastiklerde kayma olmadı. tabi yollar genişti ve çok keskin virajlar yoktu. tek korkum çamurlanan asfalttı onuda sorunsuz geçtim. tavsiyen için saol.
 
Katılım
23 Ara 2005
Mesajlar
399
1 kere durmadım. kısa kısa 4 kere durdum. biri yemek molası oldu o yarım saatti. sabah 9:30 ta ankaradan çıktım saat 6 da adanadaydım.. selesi biraz rahatsız ama bi süre sonra alışıyor insan. titreşim hiç yok o yüzden yormuyor.
eğer bu sekıldeyse 7,5 saat degılde 9,5 saat oluyor degılmı ? :cat: :silent:
 
Katılım
11 Eyl 2006
Mesajlar
1,052
bravo sana nediyelim darısı benim başıma demekden başka yapıcak bişeyim yok
 
Katılım
31 Mar 2004
Mesajlar
379
birazdaha resim istesek senden olurmu:cherry:

keşke daha çok resim çekseydim ama maalesef en güzel manzarası olan pozantı yolunda yağmur yağdığı için bu kadar resim çekebildim. :pr: elimde olan diğer resimler koyduğum resimlerin bi kaç farklı açısı.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst