Kışlık lastik yazın kullanılır mı aynı performansı verir mi?

Katılım
15 Mar 2018
Mesajlar
45
Selamın aleyküm.
biliyorum saçma ama fakir öğrenci kafası işte 😀Anlas winter grip 2 alıp yaz kış kullanmayı düşünüyorum sizce bir sorun yaşarmıyım. Cb125e si olan bi arkadaşımda irc winter grip vardı ayaklığı sürüyordu yere şehir içinde.
 
Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
1,549
Motosiklet için bilmem de araç da yazın kış lastiği kullanıldığında zamanla lastikten parçalar kopuyor. Ayrıca yakıt tüketimini arttırır
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
Hatalı bir hareket olur. Kullanılmaz mı? Çok zorda kalınca kabak lastik bile kullanılır ama ne gereği var? Kış lastiğini yazın kullanmaya kalkarsan lastiğin ömründen hızla yersin. Ayrıca sıcak asfaltta yol tutuş sorunları da yaşarsın çünkü o lastik ortalama 7 derece ve altında gerçek performansını verecek şekilde tasarlanıp imal ediliyor.

Aynı arabadaki gibi düşün, bazı şirket araçlarını yazın kış lastiğiyle kullananlar oluyor, normalde 5yıl dayanacak lastik daha 2. yılına girmeden kabaklaşıyor.

Yani hem ekonomik olmaz, hemde sıcak havalarda yol tutuş problemleri yaşarsın. Tercih senin...
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Lastiğin erimekten yağa basmış gibi olur ve uçarsın. Kullananlar var ama tavsiye edilmez.
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
Bende Anlas Winter Grip lastiği dört mevsim kullanmayı düşünüyordum.

Birgün 8°C havada 10 km kadar sahil yolunda kullanıp parkettiğimde lastiği kontrol etmiştim.

Benim WG2 lastikler ılık, arkadaşın stock lastikleri soğuktu.

Artık yazın kullanmayı düşünmüyorum. Lastiğe yazık olacak ve çok çabuk aşınacak.
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
istanbulda kuryelerin çoğu ve paketçilerin çoğu yaz kış kış lastiği kullanır.. tek eksisi ömründen yersin o kadar.. normal kullanımda ortalama yapıcağın km ile normal yaz lastiği ile 3 yıl sürebilicekken kış lastiğini aynı şartlarda 2 sene sürersin..

Benim mantığım şöyle çalışır yaz kış , yaz lastiği kalıcağına motorun üstünde , yaz kış kış lastiği kalsın.. kışın yoldan sürüşden hayatımdan motorumdan fedakarlık ediceğime yazın lastiklerimden fedakarlık ederim..
 
Katılım
29 Kas 2015
Mesajlar
1,029
valla ben yaz kış michelin city grip kullanıyorum, 3. kış oldu. 26 bin km falan oldu yani. ilk motorda 20 bin km, 2. motorda 6 bin km oldu. şimdiye kadar bi sıkıntı yaşamadım.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Gectigimiz sene haziran ortasina kadar yağmur yağdi,yollar malum.eski motorumla bir kaç tehlike atlattim.

Otomobilde değisim sezonuna uyarim,zira 4 teker,ama motorda farkli.

Bu sene kişliklarimi sökmem,devam ederim.

Yolda kizaklayip soğan olacagima..varsin lastiklerim patates olsun

85 tl ye formulaX(500ml) jel aldim öne arkaya bastim.

Degişim iki teker 100tl

Kabaca 200tl masraf.

Ugrasamam sök takla..
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
O zaman bende stock lastikleri acil durum yedeği olarak depoda tutup WG2 lerle 4 mevsim devam edeceğim demektir.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
İki tekerde kışlık lastik kullanmadım ama 4 tekerde 15 derece havanın üstünde lastiklerin kaydığını ve aracımın savrulduğuna şahit oldum. Yapmayın, etmeyin 2tekerde ben bu hareketi riskli görüyorum. Abs’si olanlarda güvenmesin. Bir viraja yatışta mazallah gider altınından.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
İki tekerde kışlık lastik kullanmadım ama 4 tekerde 15 derece havanın üstünde lastiklerin kaydığını ve aracımın savrulduğuna şahit oldum. Yapmayın, etmeyin 2tekerde ben bu hareketi riskli görüyorum. Abs’si olanlarda güvenmesin. Bir viraja yatışta mazallah gider altınından.

Otomobilde kiş lastigi ile yaz sezonunda,benzinlik zemininden geçen araclara bak,lastikler ciyakliyor..

Aracimda ihmal etmem değisim zamanlarini.

Motorumda swallow lastiklerin hamuru anlaşa gore bir tik daha sert hamurlu ama kisa surede isinip,hizli soguyor..

Kişliklar,Akdeniz,güneydoğu,ve egede kullanilsa sikinti olabilir.
 
Katılım
15 Mar 2018
Mesajlar
45
Bir takım Anlas Capra alıp Winter Gripleri kışın capraları yazın kullanmaya karar verdim. Köy yollarında kullanacaktım ztn birde bu WG'ler o kadar ısınınca yazın köyün kavrulan ziftli ve dişli asfaltında söylediğiniz sürelerden daha çabuk erir.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Otomobilde kiş lastigi ile yaz sezonunda,benzinlik zemininden geçen araclara bak,lastikler ciyakliyor..

Aracimda ihmal etmem değisim zamanlarini.

Motorumda swallow lastiklerin hamuru anlaşa gore bir tik daha sert hamurlu ama kisa surede isinip,hizli soguyor..

Kişliklar,Akdeniz,güneydoğu,ve egede kullanilsa sikinti olabilir.

Ben bir süre baya baya ağır vasıtaya kadar bir sürü araç kullandım. Havalar bir süre ısındıktan sonra ki 15 derece benim için eşik değeridir. Bütün araçlar kaymaya başladı. Yokuşlarda patinaja kaldılar, virajlarda savruldular. Fren mesafeleri saçmaladı.

Örneği kendi kullandığım megane3'ten vereceğim. Birgün hafiften yağmur yağıyor. Hava 15derecelerde. Acil bir işim var. Birden yolda herkes frene bastı. Bende haliyle frene bastım. İnanki o abs vuruşları hiç durmadı. Basmaya başladığım anda tetiklendi ve araçlar hareket etmese abartısız söylüyorum 20metre yol boyunca araba durmayacaktıki hızım 30-40 arası birşeydi. Basacak ve gidecek yer yoktu. 4tekere verdiğiniz önemin en 2katını verin 2tekerin lastiklerine. Haa bana pilot road 4 takıyorsun kışında diyebilirsin. Lakin pilot road4'ün yağmur tahliyesini ben çok başarılı buluyorum. Ayrıca çok soğuk havalarda da çıkmıyorum. En kötü hava 10derece falan civarı.
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
motorla araba çok farklı.. bodrumda antalyada hatta izmirde yaşayan tabiki yaz kış kış lastiği takmasın iklimine göre istanbulda benim tanıdığım konuşduğum kuryecilerin çoğu yaz kış kış lastiği ile geziyor..

hatta bir ara cub alma gibi bir niyetim vardı gerçi hala bir gelip bir gidiyor şu 50cc lerden düşünmüşdüm.. o sıra kuryeci bir arkadaşım kışlık lastik tak demişdi eğer alırsan.. çünkü ben saat akşam yani sabaha doğru 2-3 gibi çok süren bir insanım .. istanbulun yolların keyfide en güzel o saatlerde çıkıyor zaten.. bomboş ... o saatlerde yazın bile bazen yerler çiğ soğuk kaygan olabiliyor..
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Mar 2023
Mesajlar
293
Yeni konu açmak istemedim. Öğleden sonra lastik alacağım. Sadece tur için kullanmak istiyorum. Temmuz sıcağında Polonya'ya kadar olan kısım için (ordan öte havanın soğuyacağını var sayarsak ) kışlık lastik yakıt dışında bir sorun çıkarırmı sizce? Sıcak asfaltta yarılma vs gibi. Dört mevsim yada yazlık al diyenler olacaktır ama ben sadece turda kullanmak için istiyorum ve tur dönüşü atacağım. Gideceğim bölgelerde nispeten soğuk yerler. Sadece büyük bir sorun yaratırmı tecrübe eden varmı merak ettim.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,627
Motosikleti
Ns200 15"
Yeni konu açmak istemedim. Öğleden sonra lastik alacağım. Sadece tur için kullanmak istiyorum. Temmuz sıcağında Polonya'ya kadar olan kısım için (ordan öte havanın soğuyacağını var sayarsak ) kışlık lastik yakıt dışında bir sorun çıkarırmı sizce? Sıcak asfaltta yarılma vs gibi. Dört mevsim yada yazlık al diyenler olacaktır ama ben sadece turda kullanmak için istiyorum ve tur dönüşü atacağım. Gideceğim bölgelerde nispeten soğuk yerler. Sadece büyük bir sorun yaratırmı tecrübe eden varmı merak ettim.
Winter Grip'i 40 dereceye yakın havada kullandım sıkıntı yaşamadım.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Yeni konu açmak istemedim. Öğleden sonra lastik alacağım. Sadece tur için kullanmak istiyorum. Temmuz sıcağında Polonya'ya kadar olan kısım için (ordan öte havanın soğuyacağını var sayarsak ) kışlık lastik yakıt dışında bir sorun çıkarırmı sizce? Sıcak asfaltta yarılma vs gibi. Dört mevsim yada yazlık al diyenler olacaktır ama ben sadece turda kullanmak için istiyorum ve tur dönüşü atacağım. Gideceğim bölgelerde nispeten soğuk yerler. Sadece büyük bir sorun yaratırmı tecrübe eden varmı merak ettim.
Sizin motor neydi? Ona göre söyleyelim.
 
Katılım
22 Nis 2025
Mesajlar
5
Ve aleyküm selam dostum, hiç de saçma değil vallahi, fakir öğrenci kafası dediğin şey bazen en yaratıcı çözümleri üretiyor. 😄 Ben de zamanında yaz kış aynı lastiği kullanayım derken Anlas düşünesi gelmişti aklıma. Winter Grip 2, gerçekten kış için güzel lastik ama yazın sıcak asfaltta biraz fazla yumuşak kalıyor. Hem daha çabuk eriyor, hem de virajlarda beklediğin o güven hissini vermeyebilir. Bu arada CB125E’de ayaklığı sürtme olayı bence lastikten çok sürüş pozisyonu, amortisör ayarı ve hatta yolun eğimiyle bile alakalı olabilir. Ama şehir içi kullanıyorsan ve çok agresif sürmüyorsan yazın da idare eder diye düşünüyorum. İdare eder ama rahat eder mi o biraz tartışılır😅
 
Katılım
4 Haz 2016
Mesajlar
1,362
Motosikleti
Triumph Tiger 800XRx
Anlas Winter Grip Plus gideceğiniz rotada kullanılabilir gibi duruyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst