Mondial Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
Yok dostum denedik de nafile, zaten hiç dokunulmamış bi somun üst kapağın somunu. Benden önceki sahibi de hiç dokunmamış motora somunların durumundan anladığım kadarıyla, hatta subap ayarı da yapılmamış benden önce.

bana olan sizede olmuş daha 1000 kmde kaçırdı benimki mecbur söktük dışından sıvı mrtal sürdüm nafile
 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
Benimki de tam kırmızıya boyadığım yerden kaçırıyor işte, bu bölgeyi açmak için motoru mutlaka sökmeli miyiz?

[url]https://i.hizliresim.com/P1raJ9.jpg[/url]

Maalesef hocam motoru komple indirmeniz, külbütör kapağını söküp contayı ve yüzeyleri güzelce temizleyip yağdan arındırıp sıvı conta sürüp tekrar takmanız ve uygun torkta da sıkıştırmanız gerekli. Geçmiş olsun tekrardan. Aslında evoların motorlarını indirmede bir şey yok tek başınıza da alabilirsiniz ancak arka bağlantısı arka çatal miliyle beraber olduğu için orta ayak yoksa motorunuzda mutlaka motoru iyi bir şekilde önden sabitlemeniz ve orta ayak yerine kriko ya da taş vs. koymanız gerekir. Yoksa yan ayakla olacak iş değil.
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Maalesef hocam motoru komple indirmeniz, külbütör kapağını söküp contayı ve yüzeyleri güzelce temizleyip yağdan arındırıp sıvı conta sürüp tekrar takmanız ve uygun torkta da sıkıştırmanız gerekli. Geçmiş olsun tekrardan. Aslında evoların motorlarını indirmede bir şey yok tek başınıza da alabilirsiniz ancak arka bağlantısı arka çatal miliyle beraber olduğu için orta ayak yoksa motorunuzda mutlaka motoru iyi bir şekilde önden sabitlemeniz ve orta ayak yerine kriko ya da taş vs. koymanız gerekir. Yoksa yan ayakla olacak iş değil.

Sağlık olsun abim hallederiz Allahın izniyle :) Şu an çok acil gibi görünmüyor o yüzden ağırdan alıyorum.

Bu arada bakın gördünüz mü ? Benim motor düzelince ses seda yok, benim motor arızalanınca forum bi şenleniyor :) Dedim ben size ama demi :) İlla burada hareket olması için benim motorun bozulması gerekiyorsa sıkıntı yok biz bozuk da gezeriz :)
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
Sağlık olsun abim hallederiz Allahın izniyle :) Şu an çok acil gibi görünmüyor o yüzden ağırdan alıyorum.

Bu arada bakın gördünüz mü ? Benim motor düzelince ses seda yok, benim motor arızalanınca forum bi şenleniyor :) Dedim ben size ama demi :) İlla burada hareket olması için benim motorun bozulması gerekiyorsa sıkıntı yok biz bozuk da gezeriz :)

açtın şom ağzını bozdun motoruda :))
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
açtın şom ağzını bozdun motoruda :))

hiç önemli değil dostum bizim gönlümüz zengin. Varsın 300 -400 masraf olsun. Önemli olan yanımızda olan dostlarımız olsun. Önemli olan muhabbet olsun. Herkese diyorum, Bursalı Ali abi var. ''en son bursadan gelip senin motoru nazilliye alıp götürecem'' dedi. O yaşında Bursadan Ankaraya gelmeyi göze aldı. Kırklarelinden Mertcan var ''Yakın olsak benim motorun parçalarını seninkine takar deneriz'' dedi. Dostluk için sıfır motoru riske atmayı göze aldı. Ankarada Maktama var ''Ne zaman istersen alet edevatımı alır tamir için yardıma gelirim'' dedi. Ve daha sayamadığım nice dostlarım. Sence hangi 300 -400 bu dostluğun üstündedir? Önemli olan forum şenlensin, dostluk güçlensin. Motor her türlü tamir edilir
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
en büyük dert ufak bir conta olsun buralarda olsan beraber bile hallederdik benim motoru ustayla 6 saatte indirip bindiridk :D

Cansın dostum eyvallah. Allah razı olsun.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:34 ----------

Kapağın kenarlarını taşlamıyorlar değil mi ? Sadece pislik kalmasın diye temizliyorlar. Herhangi bir zımpara falan gibi bir işleme tabi tutmuyorlar?
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
Cansın dostum eyvallah. Allah razı olsun.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:34 ----------

Kapağın kenarlarını taşlamıyorlar değil mi ? Sadece pislik kalmasın diye temizliyorlar. Herhangi bir zımpara falan gibi bir işleme tabi tutmuyorlar?

yok sadece temizlik sonra contayı basıp 1 kapağı sıkıyorlar sonra geri topluyorlar
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
....
Kapağın kenarlarını taşlamıyorlar değil mi ? Sadece pislik kalmasın diye temizliyorlar. Herhangi bir zımpara falan gibi bir işleme tabi tutmuyorlar?
Yok, kapaktaki ve oturduğu yerdeki sıvıconta kalıntıları temizleniyor, o iş için de en güzel ürün bulaşık süngerinin yeşil kısmıdır.
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Allahım şeytan dürtüyor. Tek başıma girişiyorum motora sonra ertesi gün kalkamıyorum yattığım yerden. (Bak yine sormaya başladım taşlıyorlarmı, nasıl takıyorlar vs vs. hep şeytan işi :). 6 saat eğil kalk eğil kalk. Yok yok bekliyecem biraz daha.
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
Allahım şeytan dürtüyor. Tek başıma girişiyorum motora sonra ertesi gün kalkamıyorum yattığım yerden. (Bak yine sormaya başladım taşlıyorlarmı, nasıl takıyorlar vs vs. hep şeytan işi :). 6 saat eğil kalk eğil kalk. Yok yok bekliyecem biraz daha.

acelesi yok ben o kaçakla 1200 km yol yaptım sadece görüntüyü kirletiyor
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
acelesi yok ben o kaçakla 1200 km yol yaptım sadece görüntüyü kirletiyor

Evet yere damlayacak kadar bile sızmıyor aslında, Sadece dediğin gibi görüntü kirliliği yapıyor. Ama benim motor subap ayarı yaptığımdan beri daha hızlı ısınmaya başladı gibi geliyo bana. Yani yüzde hesabına vuracak olursak %20 daha hızlı ısınıyor gibi. Hararet yapacak kadar değil tabii ki. Hatta fan bile açmıyor. Çok yüklendiğimde uzun yokuşlarda falan en fazla 3 dişe 1 2 dakika kadar çıkıp sonra tekrar 2 dişe iniyor. Şu havalarda çok sorun etmiyorum ama yazın başıma sıkıntı açarsa diye korkmuyorum da değil hani. İlk defa su soğutmalı motosiklet kullanıyorum. Onun cahilliği de var tabi. % 20 lik bi ısı yüksekliğinden bi sorun olur mu bilemedim.
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
Evet yere damlayacak kadar bile sızmıyor aslında, Sadece dediğin gibi görüntü kirliliği yapıyor. Ama benim motor subap ayarı yaptığımdan beri daha hızlı ısınmaya başladı gibi geliyo bana. Yani yüzde hesabına vuracak olursak %20 daha hızlı ısınıyor gibi. Hararet yapacak kadar değil tabii ki. Hatta fan bile açmıyor. Çok yüklendiğimde uzun yokuşlarda falan en fazla 3 dişe 1 2 dakika kadar çıkıp sonra tekrar 2 dişe iniyor. Şu havalarda çok sorun etmiyorum ama yazın başıma sıkıntı açarsa diye korkmuyorum da değil hani. İlk defa su soğutmalı motosiklet kullanıyorum. Onun cahilliği de var tabi. % 20 lik bi ısı yüksekliğinden bi sorun olur mu bilemedim.

ben de ilk defa su soğutmalı kullanıyorum fakat bu havada bırak 3 ü 2 ye zor geliyor benim motor 10 km gidince anca hatta fan müşürü ile sorun yaşamıştım ilk aldığımda hararet yapmıştı motor
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
Üst kapağın bağlantı yeri ile şasi bağlantı arasında 1cm filan boşluk var kapak o yüzden çıkmıyor :(


Silindir başında ufak bi kaçak gözlemledim :(
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Valla çok üzüldüm dostum. Biraz önce de kendi motoruma baktım. Yağ kaçağı iyice artmış. Dün temizlemiştim dünden beri çeyrek çay bardağı kadar sızıntı olmuş. Korkutmaya başladı beni. Dün Bursalı Ali abiyle de konuştuk bu konuyu, galiba bu motorun maaliyeti yüksek olan bazı yerlerini (Delphi beyin, Siemens gösterge vb gibi) kaliteli kullanmış olmalarına rağmen bazı yerlerini (Kontak, akü, contalar, lastikler vb gibi) çin malı mantığından çıkaramamışlar. Asıl sorunu burada yaşıyoruz. Kalitesine aldandığımız malzemelerin gölgesinde kalan kalitesiz ve satın alma maaliyeti düşük malzemeler başımıza iş açıyor. Aslında fiyatı yüksek olan beyin ve gösterge gibi malzemelere bütçe ayırırken 3 5 kuruşluk conta ve lastik gibi malzemelerin kalitesine de önem verilseymiş bu motorun herhangi bir japon motordan bir eksiği kalmazmış. (servis sıkıntısı hariç) Neyse kalitesiz malzemeleri de kendi imkanlarımızla ömrünü doldurdukça kalitelileri ile değiştirirsek aynı sonuca dolaylı yoldan ulaşmış olacağız sanırım. Allah motor bloğumuza zeval vermesin yeterki.
Tekerinize taş değmesin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:56 ----------

Günaydın forum ailem. Cumanız sağlıklı, hayırlı, bereketli olsun
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
Valla çok üzüldüm dostum. Biraz önce de kendi motoruma baktım. Yağ kaçağı iyice artmış. Dün temizlemiştim dünden beri çeyrek çay bardağı kadar sızıntı olmuş. Korkutmaya başladı beni. Dün Bursalı Ali abiyle de konuştuk bu konuyu, galiba bu motorun maaliyeti yüksek olan bazı yerlerini (Delphi beyin, Siemens gösterge vb gibi) kaliteli kullanmış olmalarına rağmen bazı yerlerini (Kontak, akü, contalar, lastikler vb gibi) çin malı mantığından çıkaramamışlar. Asıl sorunu burada yaşıyoruz. Kalitesine aldandığımız malzemelerin gölgesinde kalan kalitesiz ve satın alma maaliyeti düşük malzemeler başımıza iş açıyor. Aslında fiyatı yüksek olan beyin ve gösterge gibi malzemelere bütçe ayırırken 3 5 kuruşluk conta ve lastik gibi malzemelerin kalitesine de önem verilseymiş bu motorun herhangi bir japon motordan bir eksiği kalmazmış. (servis sıkıntısı hariç) Neyse kalitesiz malzemeleri de kendi imkanlarımızla ömrünü doldurdukça kalitelileri ile değiştirirsek aynı sonuca dolaylı yoldan ulaşmış olacağız sanırım. Allah motor bloğumuza zeval vermesin yeterki.
Tekerinize taş değmesin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:56 ----------

Günaydın forum ailem. Cumanız sağlıklı, hayırlı, bereketli olsun

Mesajınızı geç gördüm kusura bakmayın bu kaçak benim sıkıştırmamdan kaynaklıda olabilir yumuşak kullanmıyorum motoru :) ama sorun değil yolda bırakmasın yeterli :) sağolun sizede hayırlı sabahlar :)
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Mertcan sen motoru indirip resim çektiğin günden beri o resimler benim bilgisayarın masa üstünden hiç silinmedi. Hatta ara ara bakarım. Şunu farkettim Motorun arka salıncağını ve üst bağlantısını söktüğümüzde zaten şase aşağı iniyor. O zaman motoru tamamen ayırmadan kapağı alabilmek için yer açılmıyor mu? Yanlış mı hesap ediyorum acaba?

 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst