eken h9 kamera 216 tl gümrük vergisi

Katılım
23 Mar 2015
Mesajlar
498
aliexpresten 35,77 dolarlık eken h9 kamera sipariş verdim. 35,77 dolarlık kameraya 216 tl gümrük vergisi işlemişler. üstelik bütün ödeme belgeleri ve kredi kartı extresini yollamama ragmen.
bu saatten sonra izlenecek yol varmı. çünkü bu tutarla teslim almam mümkün değil.
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
688
Ürün Fiyatı:229,90TL
Ödenen Tutar : 209,90 TL
İndirim :20,00 TL

Haziran başında 2. kere aynısını sipariş verdim. Şimdi bir baktım da 350-400 civarlarına çıkmış.
 
Katılım
7 Mar 2006
Mesajlar
660
aliexpresten 35,77 dolarlık eken h9 kamera sipariş verdim. 35,77 dolarlık kameraya 216 tl gümrük vergisi işlemişler. üstelik bütün ödeme belgeleri ve kredi kartı extresini yollamama ragmen.
bu saatten sonra izlenecek yol varmı. çünkü bu tutarla teslim almam mümkün değil.

Ptt disinda bir kargo firmasi ise yuksek vergi cikarabilir. Malesef boyle sorun cikarmak icin var onlar...
 
Katılım
30 Ağu 2012
Mesajlar
838
Kategori 3 Sınıfında ithalatının yapılması için başvuruda bulunun. Aracı firmaya bunu söylerseniz eğer ürünün kategori 3 sınıfında geçmesi için gümrüğe itirazda bulunacaktır. Kategori 3'ü araştırın. Bu şekilde 1 keresinde 330$ lık. bir keresinde 35$ lık gümrüklü ürünümü 1 kuruş masraf etmeden ülkeye soktum.

Özellikle DHL gibi firmalar ürün fiyatı ne olursa olsun standart gümrük işlemlerine tabi tutuyor ve ürünün gümrüklü olması durumunda gümrük işlemleri tamamlanıncaya kadar depolarında ürünü bekletiyorlar. Yanlış hatırlamıyorsam en son günlük 22,5euro gibi bir ardiye ücreti vardı. Varsın 2-3 gün depoda beklediğini düşünün. Çıkan ardiye ücretleri ürünün fiyatının 3-4 katını bulabiliyor. Böyle duruma düşerseniz mutlaka kategori 3 ile şansınızı deneyin.
 
Katılım
12 Haz 2014
Mesajlar
547
up'te takılan bir kargom vardı ek vergi çıkarmışlardı. zati eşya olduğunu ticari olmadığını adetli ürün olmadığını söyleyince ücretsiz almıştım.
 
Katılım
23 Mar 2015
Mesajlar
498
PTT mi 216 tl istedi ?

ewet pttnin takip sitesinde gümrük ücretleri kısmında gümrük vergisi 208 tl gümrüğe sunma ücreti 4.5 tl damga vergisi 0,6 tl olarak işlenmiş görüyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:19 ----------

Ürün Fiyatı:229,90TL
Ödenen Tutar : 209,90 TL
İndirim :20,00 TL

Haziran başında 2. kere aynısını sipariş verdim. Şimdi bir baktım da 350-400 civarlarına çıkmış.

anlamadım gümrük vergisiyle ilgili bişeymi söylediğinizi anlamadım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:20 ----------

Ptt disinda bir kargo firmasi ise yuksek vergi cikarabilir. Malesef boyle sorun cikarmak icin var onlar...

ptt ile geliyor ürün. pttnin takip kısmındaki ücretlerde yazıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:21 ----------

Kategori 3 Sınıfında ithalatının yapılması için başvuruda bulunun. Aracı firmaya bunu söylerseniz eğer ürünün kategori 3 sınıfında geçmesi için gümrüğe itirazda bulunacaktır. Kategori 3'ü araştırın. Bu şekilde 1 keresinde 330$ lık. bir keresinde 35$ lık gümrüklü ürünümü 1 kuruş masraf etmeden ülkeye soktum.

Özellikle DHL gibi firmalar ürün fiyatı ne olursa olsun standart gümrük işlemlerine tabi tutuyor ve ürünün gümrüklü olması durumunda gümrük işlemleri tamamlanıncaya kadar depolarında ürünü bekletiyorlar. Yanlış hatırlamıyorsam en son günlük 22,5euro gibi bir ardiye ücreti vardı. Varsın 2-3 gün depoda beklediğini düşünün. Çıkan ardiye ücretleri ürünün fiyatının 3-4 katını bulabiliyor. Böyle duruma düşerseniz mutlaka kategori 3 ile şansınızı deneyin.

aracı firma yok. bildiğimiz ptt ile geliyor. adrese kağıt göndermişler.aynı zamanda mesajda geldi. esyanın değeri tespit edilememiştir. ödeme veya havale bedelini gösteren belgeleri tarafımıza mail atın. veya gelip alın diye. ama ben çalışıyorum. istanbul ukime gidip almam mümkün değil. bunun üzerine gerekli evrakları mail ve faks yoluyla gönderdim. bakmamış olacaklarki böle bir vergi çıkarılmış. ukim den telefondakiler bimerden şikayet oluşturun daha hızlı sonuç alırsınız diyor.
 
Katılım
17 Ocak 2016
Mesajlar
298
%20 - Gümrük vergisi
%20 - ÖTV

Kesiliyor ama tutar çok fazla çıkmış. Gümrük işlerinde tutarsızlık çok. Elemanların insafına kalıyoz.
 
Katılım
8 Eki 2016
Mesajlar
236
Bir yanlışlık var ürün gelirse teslim almayın ptt şubesine gidin şube müdürüyle görüşün.
 
Katılım
5 Ocak 2018
Mesajlar
198
Gümrük memuru üzerinde ki fiyata inanmayıp kendi bildiği bir fiyattan vergilendirmiş.
 
Katılım
23 Mar 2015
Mesajlar
498
Gümrük memuru üzerinde ki fiyata inanmayıp kendi bildiği bir fiyattan vergilendirmiş.

ben elimdeki extreleri. alideki ilan görünütüsünü dahi yolladım. uğraştıracaklar şimdi . kargo gelecek red yapacağım daha sonra ukime gidip itiraz dilekçeleri verip düzelttirmeye çalışacağım. bilmiyorum ne yapsam ayağıma gelen ürünü almayıp ukime geri göndereceğim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:38 ----------

Bir yanlışlık var ürün gelirse teslim almayın ptt şubesine gidin şube müdürüyle görüşün.

bırakmicam zaten cimerden şikayet ettim. kargo geri döndükten sonra elime evraklarımı alıp ukime gidicem inat değilmi. pttyede gidip dilekçe yazırıcam.
 
Katılım
8 Eki 2016
Mesajlar
236
ben elimdeki extreleri. alideki ilan görünütüsünü dahi yolladım. uğraştıracaklar şimdi . kargo gelecek red yapacağım daha sonra ukime gidip itiraz dilekçeleri verip düzelttirmeye çalışacağım. bilmiyorum ne yapsam ayağıma gelen ürünü almayıp ukime geri göndereceğim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:38 ----------



bırakmicam zaten cimerden şikayet ettim. kargo geri döndükten sonra elime evraklarımı alıp ukime gidicem inat değilmi. pttyede gidip dilekçe yazırıcam.

Bir arkadaşımda aynı olayı yaşadı teslim aldı avel sonra yaptıkları savunma şu oldu vergi yüksek çıktıysa teslim almayıp itiraz etseydiniz.
verdiği para yalan oldu.
 
Katılım
23 Mar 2015
Mesajlar
498
Bir arkadaşımda aynı olayı yaşadı teslim aldı avel sonra yaptıkları savunma şu oldu vergi yüksek çıktıysa teslim almayıp itiraz etseydiniz.
verdiği para yalan oldu.

ben ukimi de gümrüğüde aradım. dedikleri tek şey. ürün size gelecek teslim almayın. sonra ukime geri gelecek. ondan sonra itirazını yapın. ama teslim almayın dediler.ilk başta bende öle düşündüm.ama ürünü alırsak alidende disput açamayız. bende öle yapıcam. göndericininde hatası var. üzerine ürün bilgilerini yazmamış. aliexprestende disput açtım zaten bakalım süreci paylaşacağım.
 
Katılım
6 Mar 2018
Mesajlar
517
öyle matrah bir kamerada değil bende var, iki yıldır kullanıyorum yedek bataryada alsaydınız keşke
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
n11 de bile fiyatı 247 tl ..hani türkiye fiyatı olsa 1000 tl 1500 tl diyicem ki türkiye fiyatı üstünden vergilendirme yapmışlarda ürünün türkiye fiyatı bile 247 tl..
 
Katılım
8 Eki 2016
Mesajlar
236
ben ukimi de gümrüğüde aradım. dedikleri tek şey. ürün size gelecek teslim almayın. sonra ukime geri gelecek. ondan sonra itirazını yapın. ama teslim almayın dediler.ilk başta bende öle düşündüm.ama ürünü alırsak alidende disput açamayız. bende öle yapıcam. göndericininde hatası var. üzerine ürün bilgilerini yazmamış. aliexprestende disput açtım zaten bakalım süreci paylaşacağım.

Saçmalık ya ben dainese mont aldım 1300 tl ye 210 lira vergi ödedim, senin kameraya biçilen fiyatta hemen hemen aynı yani.
 
Katılım
23 Mar 2015
Mesajlar
498
öyle matrah bir kamerada değil bende var, iki yıldır kullanıyorum yedek bataryada alsaydınız keşke

ewet ama aldık bikere sonradan tekrar sipariş edebilirim kamera bi gelsinde.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:40 ----------

n11 de bile fiyatı 247 tl ..hani türkiye fiyatı olsa 1000 tl 1500 tl diyicem ki türkiye fiyatı üstünden vergilendirme yapmışlarda ürünün türkiye fiyatı bile 247 tl..

bende anlamadım. bi yanlışlık olduğu kesin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:41 ----------

Saçmalık ya ben dainese mont aldım 1300 tl ye 210 lira vergi ödedim, senin kameraya biçilen fiyatta hemen hemen aynı yani.

dağıtıcıda şu anda gelsin geri göndericem. düzeltirmeye çalışıcam vergisini.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst