Sahibinden'de verdiğim ilandan sonra gelen whatsapp mesajı...

Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok

Spam degil, "scam" aslinda.

https://www.wikiwand.com/en/Advance-fee_scam#/Online_sales_and_rentals

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:24 ----------

Internet'in Turkiye'de ilk zamanlarindan beri bilinen bir ornek aslinda bu tip olaylar. Internette "Nigerian Scams" olarak bilinir, arastirdiginizda hemen cikacaktir. Diger farkli yontemleri

https://www.wikiwand.com/en/Advance-fee_scam#/Online_sales_and_rentals

Sahibinden'i tarayarak, ilanlari gezen crawlerlar (otomatik olarak ilanlari indeksleyen ve siniflandiran program/scriptler) ile ilanlari toplayip mesaj atiyorlar, aglarina ne gelirse. sahibinden ile ilgisi yok pek.


https://www.sahibinden.com/guvenli-alisverisin-ipuclari/
 

sdt

Katılım
13 Şub 2010
Mesajlar
270
Artık sahibinden ilanları ile de ürün satmak pek riskli olmaya başlamış.
Çok uzun zamandır yapmıyordum böyle şeyler.
Dolandırıcıların yöntemlerini geliştirmek için uygun ortam sağlıyoruz aslında.
Allah kimseyi düşürmesin ellerine.
Alnının teri ile almış olduğu ev araba ne varsa artık bir dolandırıcının kucağına düşmek çok acı bir tecrübe olsa gerek.
Gerçekten dürüst insanlara rastladığımızda da hayretler içerisinde kalmanın neden bu kadar şaşkınlık verdiğini daha iyi anlar oldum böylece.
Umarım bu da benim gibi herkese bir tecrübe olmuş olur.
Ama kötü hatırlanacak değil de bertaraf edebildiğimize sevindiğimiz bir anı olarak.
Tekrar hepinizin vermiş olduğu tavsiyelere çok teşekkür ederim.
Gerek buradan, gerekse özelden ulaşan herkese çok teşekkürler.
 
Katılım
15 Kas 2017
Mesajlar
51
Bak ben adanalıyım ama çok daha düzgün amerikan tarzında yazardım.
Ama yine de param çok sevaba gireyim dersen sen bilirsin.
 
Katılım
12 Eyl 2018
Mesajlar
203
Kimse görmediği bir ürüne ve tanımadığı bir adama 1500 dolar ödeyip kargo beklemez bence. Siz olsanız böyle bir alış veriş yapar mısınız? Hiç gerek yok başınızı ağrıtmayın.
 
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094
herkes mi ingilizce biliyor.

birisi insanlık namına çevirisini yapsın lütfen.
 
Katılım
8 Eki 2016
Mesajlar
236
Arkadaşlar selamlar;
Sahibinden verdiğim ilan sonrası whatsapp'tan mesaj aldım.
Açıkçası şüpheli bir durum.
Yazışmaları yüklemeye çalışacağım. Ama neresinden kaçırdığımı bilemiyorum. Sizin de fikrinizi almak istiyorum.
Bu satış gerçekleşir mi yoksa hiç gerçekleşmemeli mi?
Sizlerin de başınıza böyle bir iş geldi mi daha önce?
[url=https://hizliresim.com/BzqAJL][url]https://i.hizliresim.com/BzqAJL.jpg[/url][/url]

[url=https://hizliresim.com/lZMWoQ][url]https://i.hizliresim.com/lZMWoQ.jpg[/url][/url]

Yollama...
Senin olayın aynısı işyerinde arkadaşın başına geldi sony profesyonel makineyi kaptırdı kit lens + tele zoom lensle.
sana çakma banka maili yolluyorlar bank of america adına
sözde kargo adamın eline ulaştığında para hesabına yatacakmış, hikaye tabi.
Bana anlattılar mevzuyu araştırdım dolandırılmışsınız gidin kargoyu geri çekin dedim cuma akşam saatleri sallamadılar pazartesi gideriz felan.
makine bedavaya gitti+ 200 küsür lirada kargo ödemişlerdi.
Tele zoom lens de gözüm kalmıştı param yoktu alamamıştım :cherry:
 
Son düzenleme:
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Türkiye'de yeni olup, Sahibinden'den alışverişe başlamak :) Ayrıca hiç bir yabancı kargo'ya Cargo demez, Shipping'dir o :)



Bir de anlamadığım bir metin var orada;

I pay for the money. Burada ne demek istediniz ?


Neyseki, dolandırıcı olduğunu geçte olsa fark etmiş, zarar görmemişsiniz.
 

sdt

Katılım
13 Şub 2010
Mesajlar
270
Türkiye'de yeni olup, Sahibinden'den alışverişe başlamak :) Ayrıca hiç bir yabancı kargo'ya Cargo demez, Shipping'dir o :)



Bir de anlamadığım bir metin var orada;

I pay for the money. Burada ne demek istediniz ?


Neyseki, dolandırıcı olduğunu geçte olsa fark etmiş, zarar görmemişsiniz.

Google çeviri ne demişse ben de onu demişim aslına bakarsanız :queen:
Yani önce paramı isterim dedim ama sanırım robot da beni anlamış! :mrgreen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:05 ----------

Yollama...
Senin olayın aynısı işyerinde arkadaşın başına geldi sony profesyonel makineyi kaptırdı kit lens + tele zoom lensle.
sana çakma banka maili yolluyorlar bank of america adına
sözde kargo adamın eline ulaştığında para hesabına yatacakmış, hikaye tabi.
Bana anlattılar mevzuyu araştırdım dolandırılmışsınız gidin kargoyu geri çekin dedim cuma akşam saatleri sallamadılar pazartesi gideriz felan.
makine bedavaya gitti+ 200 küsür lirada kargo ödemişlerdi.
Tele zoom lens de gözüm kalmıştı param yoktu alamamıştım :cherry:

Yok başkan zaten o işi ben kendi etrafımdaki biri ile hallettim. cihazı bu sabah sattım. Elden teslim edip elden teslim alacağım parayı.
sıkıntı yok çok şükür.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:06 ----------

Konu ile alakası yok ama,
Bu çaresizliğin komik hali işte buna güldüm :)

Hello yes no good bye
Bendeki ingilizce bu kadar.
Ama google çevirinin de maşallahı var. Ne dersen çeviriyor namıssız :)
 
Katılım
14 Haz 2008
Mesajlar
625
daha yeni benzer olay oldu iphone 8 plus satacaktı tanıdık, Ankara dan birisi alırım demiş , satıcıdan bazı bilgilerini de öğrenmiş ,beni haberdar ettiler, telefonu ver parasını alırsın diye, tamam dedim, kargo bana gelecekti, kargo firmasına gittim ama telefonu benden önce benim adıma almışlar kargo fırması tipine v.s kanmış adamın, kimliğine bile bakmadan vermiş, şimdi mahkemelik konu ,para iadesi bekleniyor, her yer hırsız ,dolandırıcı dolu küçük bir açık buldularmı tokadı basıyorlar, sağlam alışveriş yapmak lazım
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
herkes mi ingilizce biliyor.

birisi insanlık namına çevirisini yapsın lütfen.

İngilizce bilmeyenler için dev hizmet, buyrun kabaca özetleyeyim:

Çavuş Vlastuin isimli amerigalı asker bi hatun arkadaşın laptopunu sahibindende görüp talip olmuş. Diyor ki "Türkiyede çoh yeniyim, incirliğe geldim suriye görevi için, gelmişken bu laptopu yeğenime alam ama yiğenim nijeryada çalışıyor. Ben parayı sana yollayam sende laptopu yiğencağızıma nijeryaya yolla".

Arkadaş da bi heves olur demiş :) Sonrası dolandırıcılık olduğu ortaya çıkmış. Arkadaşın mail adresini falan hacklemeye çalışmışlar başaramamışlar.

Sorunun cevabı ise evet,hepimiz ingilizce biliyoruz derdimizi anlatacak kadar :p
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
İlanda numara paylaşmayın bence. Böyle vakalar olmasa bile vaktinizi çalacak bir sürü insan var. Zaman kıymetli valla, telefonum hep sessizdedir, işi olan mesaj atsın. :)
 

sdt

Katılım
13 Şub 2010
Mesajlar
270
İlanda numara paylaşmayın bence. Böyle vakalar olmasa bile vaktinizi çalacak bir sürü insan var. Zaman kıymetli valla, telefonum hep sessizdedir, işi olan mesaj atsın. :)

Büyük oranda hak verdim size. :cat:

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:37 ----------

Satma hocam dolandırıcı bu belli.
Alıcı çok başkasına satarsın boşver.

Başkasına sattım hocam. Teşekkür ederim. :thumleft:
 
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
1,716
Kimse de dememiş ki aga bu dolandırıcıdir. Ben insanı görevimi yapıp. Uyarayım. Satma kardeşim benim.

(konuyu okumadan yorum yazan boş beleş insan tayfasına sevgilerimi gönderiyorum :)
 
Katılım
27 Tem 2018
Mesajlar
160
Kimse de dememiş ki aga bu dolandırıcıdir. Ben insanı görevimi yapıp. Uyarayım. Satma kardeşim benim.
(konuyu okumadan yorum yazan boş beleş insan tayfasına sevgilerimi gönderiyorum :)

Hakikaten kimse yazmamis :)

Keske siz de okusaydiniz. Arkadas baskasina satmis :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst