Fanlı/Fansız LED far kullananlar??

Katılım
2 Ara 2012
Mesajlar
538
Başlıkta belirttiğim gibi LED ampul kullananların görüş ve önerilerini almak için açıyorum konuyu.
Aliexpress'te, şu an motorumda takılı olan H4 ampulün flamanı ile aynı konumda ledleri olan birkaç ürün belirledim.
Ancak bunların bazıları arkası fanlı modeller, kafama takılanlar:

1. Fanlı olanlar çok fazla bakım istiyor mu? ( sonuçta toz vs birikecek )
2. Fansız olanlar yeterli soğutmayı sağlayabiliyor mu?
3. ve en önemli soru, tavsiye eder misiniz? ( kullanım ömrü, aydınlatma, görünürlük vb )

almayı düşündüğüm ürün:

o5w2gx.png
 
Katılım
3 Eyl 2016
Mesajlar
1,583
Fanlının bir dez avantajı koruma kapagiyla sigmiyor. Ya kapagi kapatmayacaksiniz yada kapagi deleceksiniz.
 
Katılım
2 Ara 2012
Mesajlar
538
Fanlının bir dez avantajı koruma kapagiyla sigmiyor. Ya kapagi kapatmayacaksiniz yada kapagi deleceksiniz.

Bu da büyük bir sorun aslında, en iyisi mevcut düzende bir değişiklik yapmamak galiba, far aynası su ve toz alırsa sonuçları iyi olmayacak.
Teşekkürler
 
Katılım
10 Tem 2017
Mesajlar
258
Motosiklet modeli nedir bilmiyorum ama far tasi derinliği önemli ben mct250 için fanlı far kullanmıştım.Aydınlatma falan gayet iyi olmuştu delme, kırma gibi birşey de yapmamıştım.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Fanlının bir dez avantajı koruma kapagiyla sigmiyor. Ya kapagi kapatmayacaksiniz yada kapagi deleceksiniz.
Motosikletten motosiklete değişiyor muhtemelen. Benimki de H4 ve Led ampulle arkası sorunsuz kapandı, iç yumuşak koruma dahil. Uzun süredir kullanıyorum, memnunum. Orijinali gece çok karanlıktı. Bu bariz daha iyi.
 
Katılım
2 Ara 2012
Mesajlar
538
Motor ybr 250, far tası derinliği yeterli gibi ancak tesisatın tüm soketleri far arkasında, ampul takılı iken kalan kısımdaki boşluğu ölçerek işe başlayayım öyleyse.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:36 ----------

Bazıları kötü aydınlatmıyor diyor bazıları tam tersi.

Kötü aydınlattığını söyleyenler muhtemelen uygun ampulü almayanlardır, 3 veya 4 köşeli olan modeller de var ancak ışık nereye odaklanır bilinmez
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
1,462
Ben fanlı olanı kullanıyorum. 4600 lümen ışık şiddetine sahip. Çok memnunum. 2 ay oldu değiştireli. Geçen gün bir bakayım dedim fan toz çekmiş mi diye hiç bir şey yoktu şaşırdım. Tabi ben skuter de kullandığım için o alan genel de kapalı bölgede kalıyor. Bir de arkadaşların dediği gibi maalesef koruyucu lastiği kesmek zorunda kaldım. Tabi bunla kaldım mı hayır. Bu sefer yuvaya oturmadı onun için epoksi ile kalıp yaptım mis gibi oldu. Ürün bu.

pnkbQn.jpg


MD2Vjk.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Eyl 2016
Mesajlar
1,583
Motosikletten motosiklete değişiyor muhtemelen. Benimki de H4 ve Led ampulle arkası sorunsuz kapandı, iç yumuşak koruma dahil. Uzun süredir kullanıyorum, memnunum. Orijinali gece çok karanlıktı. Bu bariz daha iyi.

drift 125 150 titanic 150s e denededik hicbirinde kapanmadı
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
led farda önemli olan led de kullanılan chipsettir.. cree lumileds ve osram olmak üzere arabalara chipset üreten firmalar vardır..

yukarda resimdeki arkadaşın çekdiği cob led cob led araba aydınlatması için yapılmamışdır.. kısa süreli aydınlatmalar için yapılmışdır. keza smd de öyle.. bunlar uzun süreli kullanıma gelmez çabuk ısınır ve gitgide ışıma gücü düşer.. smd ler zaten çok çabuk yanar 30 lu yada 50 li li bir smd plaka al yak 12 saat .. 12 saat sonra rahat 5-6 tanesinin yanmadığını görürsün aşırı ısınmadan yanmışdır led ler..

arabaya gelirsek cob chipset de cree firmasınındır piyasadaki pek çok smd falan dahil cree firmasının chipsetleridir.. motor yada araba için cree nin yaptığı chipsetler belli bunların dışına çıkmayın diyicemde bunlarda türkiyede yok pahalı falan diye getirmiyorlar herhalde ucuz diye cob ledleri satıyorlar millete gerçi ucuz diye denilenlerde burda 150 tl ise aliexpress de 5 dolar 10 dolar..

ilk resimdeki philipsin lumileds o iyi araba için o .. creenin xhp serisi vardır gene xhp50,xhp70 falan.. bu arada çinliler olur olmaz her lede fansız yapıyorlarda her led fansız olmaz bazi chipsetler aşırı ısınıyor..

fanlı led de motorda özellikle cob lar bir zaman sonra arıza çıkartıyor vibrasyondan ondan bundan sarsılmadan yeterli hava alamamakdan ötürü ..
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
Başlıkta belirttiğim gibi LED ampul kullananların görüş ve önerilerini almak için açıyorum konuyu.
Aliexpress'te, şu an motorumda takılı olan H4 ampulün flamanı ile aynı konumda ledleri olan birkaç ürün belirledim.
Ancak bunların bazıları arkası fanlı modeller, kafama takılanlar:

1. Fanlı olanlar çok fazla bakım istiyor mu? ( sonuçta toz vs birikecek )
2. Fansız olanlar yeterli soğutmayı sağlayabiliyor mu?
3. ve en önemli soru, tavsiye eder misiniz? ( kullanım ömrü, aydınlatma, görünürlük vb )

almayı düşündüğüm ürün:

http://i68.tinypic.com/o5w2gx.png

bu fotodaki ürünün linkini alabilir miyim ?
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
Bende bayramdan sonra motoruma led takmayı düşünüyordum. Orijinal ampul biraz yetersiz kalıyor bazen.

Bi arkadaşım arkası uzun ve fanlı olan bir led hediye etti ilk önce onu deneyeceğim, olmazsa eğer konuyu açan arkadaşın bahsettiği ledlerden alıp takarım muhtemelen.

En büyük sorun arkadaşların dediği gibi arka koruma kapağının iyi kapanmaması. Ledin arkası fanlılarda genelde fazla uzun olduğu için uymuyor. Birkaç farklı motora taktık çoğunda uymadı arka kapak. Kimisinde hafif aralık kaldı kimisi hiç yuvaya oturmadı. Benim motor honda nc 700 integra olduğu için sanırım yan grenajı sökmem gerekecek değişim için. Bazı motorlarda denemesi kolay, far yuvası kolay ulaşılır oluyor.


bu fotodaki ürünün linkini alabilir miyim ?

Hocam aliexpress.com a girip H4 led yazıp aratınca 2. sırada çıkıyor hemen. Markası infarny olan. Link de bu : Tıkla

Ben fanlı olanı kullanıyorum. 4600 lümen ışık şiddetine sahip. Çok memnunum. 2 ay oldu değiştireli. Geçen gün bir bakayım dedim fan toz çekmiş mi diye hiç bir şey yoktu şaşırdım. Tabi ben skuter de kullandığım için o alan genel de kapalı bölgede kalıyor. Bir de arkadaşların dediği gibi maalesef koruyucu lastiği kesmek zorunda kaldım. Tabi bunla kaldım mı hayır. Bu sefer yuvaya oturmadı onun için epoksi ile kalıp yaptım mis gibi oldu. Ürün bu.

https://i.hizliresim.com/pnkbQn.jpg

https://i.hizliresim.com/MD2Vjk.jpg

Hocam aydınlatma efsane olmuş. Peki kalıp yaparak yeni kapak yapıp kapatınca aşırı ısınma vs gibi sorunlar yaşamadın mı acaba?

Ledin arkasında fan var malum,devirdaim yapacağı hava sadece farın içindeki kapalı ortamdaki hava,peki o hava o ledi soğutmaya yetti mi?
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Haz 2014
Mesajlar
3,215
Motosikleti
600RR
arkadaşlar orjinal farım 35w ama bu kadar düşük güçte led bulamadım,55w falan taksak far tası erime yapar mı ? yoksa ledler ısınmıyor mu.
 
Katılım
12 Ara 2013
Mesajlar
252
Motosikleti
KTM 390 ADVENTURE
Ben fansız h4 led kullanıyorum fanlı modelini elektrikci arkadaş önermedi aldığım 2 yıl garantili çok memnunum.Selektör yakınca şimşek çakıyor resmen :queen:
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
1,462
@Suleymane bu zamana kadar bir sorun yaşamadım. Hele hele öğle vakitleri havanın 50 derece civarında olduğu bir zaman da bile sorun çıkarmayan ampül sanırım ilerleyen zamanlarda da kolay kolay sorun çıkarmaz. Evet aydınlatma efsane ki bunu orjinal halojen farlarından çok memnun olarak söylüyorum. Bildiğiniz üzere burgmanlar da far tası da geniş olunca ışık daha güzel dağılıyor. Kaldı ki kısa far hala halojen onu da bu ledden yapmak istedim lakin burgmanlar da kısa ve uzunlar aynı. Kısa farın önüne tas koymuş mühendis arkadaşlar o yüzden uzun ampül takılmıyor sökülmesi lazım. Onda da hem karşıdan gelene işkence olacak hem de farın yapısı bozulacağı için uğraşmak istemedim. Ama oraya uygunsorun çıkarmayan bir led alacağım.
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
1,792
arkadaşlar orjinal farım 35w ama bu kadar düşük güçte led bulamadım,55w falan taksak far tası erime yapar mı ? yoksa ledler ısınmıyor mu.
Ledler; Halojen, flamanlı ampuller gibi ısınmazlar. Takabilirsin.
Zaten 35-50 Watt ışık şiddeti olarak yazılır. O kadar akım çekmezler.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst