Motor sola çekiyor nedendir?

Katılım
30 Kas 2017
Mesajlar
265
Motosikleti
XMAX 300, MT 25, ARORA BEATRİX, HONDA FORZA 250
Herkese merhaba

Motor 0 aldım fakat elleri bıraktığımda sola çekiyor bir yerinde bir sorun varmıdır Servisi aramalımıyım?
 

Acq

Katılım
7 Ağu 2018
Mesajlar
7
Dostum oncelikle selam bu konuyla gili tam bir fikrim yok eminimki benden daha bilgili kisilerde yanit verecektir ama bana göre
Ya gidonda bir dengesizlik olabilir ya motor üzerindeki oturuş biçiminden örneğin hafif sola oturursan o tarafa doğru çeker yani ağırlığın olduğu yere doğru bir sapma yaşanabilir diye düşünüyorum ama dediğim gibi bunlar sadece benim fikirlerim belkide başka bir problemi vardir umarim çözümünü bulursun.
 
Katılım
6 Haz 2018
Mesajlar
449
Ağırlığını tam ortaya verdiğine emin misin? çok hafif bir sapma bile normal bir biçimde sola yöneltir.
 
Katılım
22 Kas 2015
Mesajlar
709
250'lerde de sağa çekme var. çoğu kişi tarafından da bilinen bir gerçek. demek 300'lerde de devam ediyor. ama bu sefer sola :D
 
Katılım
31 May 2016
Mesajlar
626
Yukarıdakilere ek olarak ön tekerin balans ayarı düzgün mü? Arka tekerin balansı düzgün mü? Amortisörlerin sol kolu ile sağ kolu aynı oranda mı kapanıyor? Yolun eğimi sola doğru kayık mı yani sağ taraf daha yüksek sol taraf daha düşük mü? Buna benzer bi kaç sebeb daha olabilir...
 
Katılım
30 Kas 2017
Mesajlar
265
Motosikleti
XMAX 300, MT 25, ARORA BEATRİX, HONDA FORZA 250
Oturuşumdan mı diye öğlen bir deneme yapıcam. Dediğiniz şeyleride kontrol edicem. Birde bişey fark ettim selenin ön kısmı daha konforluymuş ama öne doğru geldiğimden bu sefer belim ağrıyor. Bozuk yollarda sırtı dayamadan önde yolculuk yaptın mı tümsekten bile geçerken hiç bişey hissetmiyorsun. Bozuk yola girince hemen öne kayıyorum :)
 
Katılım
31 Ağu 2010
Mesajlar
318
merhaba birde zincir gergisinin oraya bak.Arka lastiğin her iki tarafıda aynı ayardamı sıkılmış ?
 
Katılım
31 May 2016
Mesajlar
626
Birde selenin altında sol tarafta ağırlık yapacak bişi varmı motorun çekmesine sebeb olabilecek kilit vs.
 
Katılım
10 Ocak 2017
Mesajlar
3,076
Benim motorumda da hiçbir sorunu olmamasına rağmen sola çekme var sebebini anlamadım takipteyim
 
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
2,684
Motoru denerken düzgün asfaltta gidona yüklenmeden hafif sağa yanlayın motor kendini düzeltecek mi yoksa yattığınız yöne mi dönecek? Aynı işlemi sola yatarak deneyin arada fark varsa servis yolu göründü demektir. Bu testi yaparken ellerinizi bırakmayın ama herhangibir yöne doğru da itmeyin.
 
Katılım
31 May 2016
Mesajlar
626
Motoru denerken düzgün asfaltta gidona yüklenmeden hafif sağa yanlayın motor kendini düzeltecek mi yoksa yattığınız yöne mi dönecek? Aynı işlemi sola yatarak deneyin arada fark varsa servis yolu göründü demektir. Bu testi yaparken ellerinizi bırakmayın ama herhangibir yöne doğru da itmeyin.
Bu test biraz riskli gibi ama denemek yada denememek arkadaşa kalmış.
 
Katılım
10 Eki 2016
Mesajlar
1,005
Ellerini bırakınca oluşan hafif çekmeler normaldir.
Yani ok gibi dümdüz gidecek diye bir şey yok.
bunun yüzlerce sebebi olabilir;

Yol düz olmayabilir, sen tam ortaya oturmuyor olabilirsin, hatta vücudunun sol tarafı ile sağ tarafı aynı ağırlıkta olmayabilir.
Gidonun sol tarafı ile sağ tarafı ağırlıkça eşit olmayabilir.
Sol taraftaki tel (fren) ile sağ taraftaki teller (fren, gaz) arasında küçük bir fark varsa bile hafif çekmeler olur.

Ama rahatsız edici ise, yani motor sürekli sola gitmeye çalışıyor ve düz gitmek için efor gerektiriyor ise anormaldir.
 
Katılım
30 Kas 2017
Mesajlar
265
Motosikleti
XMAX 300, MT 25, ARORA BEATRİX, HONDA FORZA 250
Motorun hafif sağına oturduğumda bir tık daha iyi ama yine çekme var. Düz yolda giderken ellerin gidondayken sorun yok. Çok önemli değil herhalde 1000 rodaj bakımında soracam ustaya artık.
 
Katılım
19 Şub 2018
Mesajlar
71
Üye avatarının altında motosiklet modeli yazıyor. Mobil siteden girince görünmüyor.
Yine de konu sahibinin forum iletisini yazarken model belirtmesinin gerekli olduğunu düşünüyorum.
 
Katılım
31 Ağu 2010
Mesajlar
318
Belki motorunu değiştirdi ama avatarının altındaki bilgiyi güncellemedi bunu nerden bilicez =))
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
Egzozun olduğu tarafa doğru çekiyor ve siz bu çekmeye rağmen motoru kontrol edebiliyorsanız(eller gidonda olmadan) normaldir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst