Anahtarlık kalabalığı (çok anahtar sıkıntı yaratır mı)

Katılım
24 Tem 2018
Mesajlar
7
Daha önce buna benzer bir konu açıldı mı bilmiyorum fakat internette aratmama rağmen pek bir sonuç bulamadım.

Sanırım büyük bir çoğunluğunuz motor ile alakalı tüm anahtarları tek anahtarlıkta taşıyor benim gibi, birden fazla anahtarlık taşımak pek pratik değil çünkü(en azından taşırken) - fakat kontak anahtarı, disk&zincir kilit anahtarı, garaj anahtarı, arka bagaj anahtarı v.b. derken o anahtarlık şiştikçe şişiyor ve açıkçası yolda giderken gidonun bir yerine takılacak da bir sıkıntı çıkaracak diye endişeleniyor insan.

Buna benzer kalabalık anahtarlıklar ile problem yaşayan ya da buna alternatif bir çözüm üreteniniz var mıdır? Ya da şöyle sorayım, avuç dolusu anahtarlığı kontağa takıp motor sürmek yanlış mıdır?

Teşekkürler.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
çanta. çare çanta. ben ilk olarak klasik badem bıyıklı memur çantası ile başladım. sonra postacı çantası gibi çapraz takılan çanta ile dolaştım bir süre. en son, yani şu anda minik boy bir sırt çantası ile geziniyorum. her şeyim bu sırt çantasının içinde. bir sürü anahtar, cüzdan, telefon, sigara, çakmak, ilaçlar, şarj aleti. seyahat esnasında çok işe yarıyor. su ve benzeri şeyleri koymak için birebir.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Haz 2018
Mesajlar
168
çanta. çare çanta. ben ilk olarak klasik badem bıyıklı memur çantası ile başladım. sonra postacı çantası gibi çapraz takılan çanta ile dolaştım bir süre. en son, yani şu anda minik boy bir sırt çantası ile geziniyorum. her şeyim bu sırt çantasının içinde. bir sürü anahtar, cüzdan, telefon, sigara, çakmak, ilaçlar, şarj aleti. seyahat esnasında çok işe yarıyor. su ve benzeri şeyleri koymak için birebir.

Arkadaşın bahsettiği şekilde bir çantayı ben de aldım. Dekatlonda14.90 di galiba fiyatı. Uygun ve kullanışlı. Tavsiye edilir
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2015
Mesajlar
1,743
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
motor anahtarı disk kilidi anahtarı ve sevdiğin bir anahtarlık dışında bir şey takma derim.motor değil araba da da hiç tavsiye etmiyorlar çarpa çarpa ciddi zarar verebiliyor kontaklara.aklıma hep mt07 geliyor bazı arkadaşlar uzun boyunluklu anahtarları takıp rüzgarla kontak kapatanlar olmuştu:cherry:
 
Katılım
21 Haz 2016
Mesajlar
38
Benim sadece tek anahtar kontak bide ona bağlı anahtarlığım var. Diğer anahtarları kilit garaj ev vs. bunları yanımda yada motorun göğüslüğünde taşıyorum. Daha önce başıma geldi çünkü hepsi tek anahtardı kullanınca vermiş olduğu ağırlık kontağı bozdu, kontak yuvasında temazsızlık oluştu anahtar zor girmeye başlamıştı. kontak çevresinde bulunan parçaları da zarar veriyor. Sallantıdan çiziliyor. Ve çoban zili gibi ses çıkarıyor. :)
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
En mantıklısı kontak anahtarını tek kullannmak.Ben arabada da motosiklette de kontak anahtarını tek kullanıyorum.Anahtarlık bile takmıyorum.Diğer anahtarlar ve anahtarlıkla kullandığınızda en iyi ihtimalle kontağın etrafını çizer,ses yapar sinir bozar.Daha kötü ihtimal ağırlıktan dolayı kontağı bozar.Kalan anahtarları da seyir halindeyken kesinlikle göğüs hizasında bir cebe koymayın.Bir kaza anında yaralanmaya sebep olabilir.
 
Katılım
10 Eki 2016
Mesajlar
1,005
Çare NC. :pr:
NC'nin ön bagajına istediğin kadar anahtar koyabilirsin.

Ama diğer motosikletler için de çoğu zaman koltuk altında veya başka yerlerde iyi kötü küçük bir bagaj alanı oluyor.
Tüm anahtarları kontakla birlikte taşımak mantıklı değil, çizer, ses yapar, kontaga ağır gelir ve ayrıca immobilizer için de (yanılmıyorsam) sorun olabilir.
 

pea

Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
1,365
Motosikleti
Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
Motorun anahtarını tek kullanıyorum. Kilitlerin anahtarları, diğer anahtarlıkta.

Motorla kilitlerin anahtarlarını birlikte taşımayı çok riskli buluyorum. Düşürürsen, kaybedersen geçmiş olsun, direkt götürürler.
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Daha önce buna benzer bir konu açıldı mı bilmiyorum fakat internette aratmama rağmen pek bir sonuç bulamadım.

Sanırım büyük bir çoğunluğunuz motor ile alakalı tüm anahtarları tek anahtarlıkta taşıyor benim gibi, birden fazla anahtarlık taşımak pek pratik değil çünkü(en azından taşırken) - fakat kontak anahtarı, disk&zincir kilit anahtarı, garaj anahtarı, arka bagaj anahtarı v.b. derken o anahtarlık şiştikçe şişiyor ve açıkçası yolda giderken gidonun bir yerine takılacak da bir sıkıntı çıkaracak diye endişeleniyor insan.

Buna benzer kalabalık anahtarlıklar ile problem yaşayan ya da buna alternatif bir çözüm üreteniniz var mıdır? Ya da şöyle sorayım, avuç dolusu anahtarlığı kontağa takıp motor sürmek yanlış mıdır?

Teşekkürler.

Baska mesajlarda da yazilmis, Decathlon'dan 10LT hacmindeki Quechua cantam var, evin anahtarlari, sigara, su, gunes gozlugu, telefonlar, kablolar, giris kartlari, ruhsat, kimlikler, kartlar hepsi ayni cantada.

Gectigimiz hafta kontak/kilit anahtarligina evin garaj kumandasi takiliydi, E5'te giderken kumanda dusmus, garaja giremedim yedegim olmadigi icin, gidip yeni kumanda satin aldim. Simdi kumandayi ayirmayi dusunuyorum. Scooterimin torpido gozune de guvenemiyorum kolay aciliyor, zor kapaniyor :)
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Motor için 2 anahtarlık taşırım. Birincisi kilitler için ( disk kilidi + U kilit + asma kilit) . İkincisi motor anahtarı ve topcase anahtarı. Topcase anahtarını ve marş anahtarını aynı anahtarlıkta taşımamın sebebi, topcase anahtarını birçok defa çanta üzerinden unutup gazlamış olmam.İkisini aynı anahtarlığa takınca unutmak mümkün olmuyor.
 
Katılım
24 Tem 2018
Mesajlar
7
Benim sadece tek anahtar kontak bide ona bağlı anahtarlığım var. Diğer anahtarları kilit garaj ev vs. bunları yanımda yada motorun göğüslüğünde taşıyorum. Daha önce başıma geldi çünkü hepsi tek anahtardı kullanınca vermiş olduğu ağırlık kontağı bozdu, kontak yuvasında temazsızlık oluştu anahtar zor girmeye başlamıştı. kontak çevresinde bulunan parçaları da zarar veriyor. Sallantıdan çiziliyor. Ve çoban zili gibi ses çıkarıyor. :)

İşte tam da bundan endişeleniyordum, özellikle de sürüş esnasında kontağı bozarsa, kickstarter da yoksa sıkıntı.

Motor için 2 anahtarlık taşırım. Birincisi kilitler için ( disk kilidi + U kilit + asma kilit) . İkincisi motor anahtarı ve topcase anahtarı. Topcase anahtarını ve marş anahtarını aynı anahtarlıkta taşımamın sebebi, topcase anahtarını birçok defa çanta üzerinden unutup gazlamış olmam.İkisini aynı anahtarlığa takınca unutmak mümkün olmuyor.

Bu çok mantıklıymış, görünür bir yerde olmadığı için insan unutuyor arkada. Topcase ve kontak hariç tüm anahtarları başka bir anahtarlığa ayırmak lazım öyleyse.
 
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
2,684
Tek motor anahtarı + zincir kilidi anahtarı birlikte. Disk kilidi anahtarı üzerinde, kilitlediğim zaman ev anahtarları ile birlikte çantada.
 
Katılım
13 Şub 2018
Mesajlar
36
Toplamda 3 anahtarlık taşıyorum. 1. Anahtarlıkta sadece motorun anahtarı, 2. anahtarlıkta kilitlerinin anahtarı, 3. anahtarlıkta ise ev-iş yeri anahtarları var.

Ev-işyerine ait anahtarlık sürekli sırt çantamda oluyor. Eve-işyerine girerken çıkartıp kapıyı açıyorum.

Motorun anahtarı ve kilitlerin anahtarları pantolonumun cebinde oluyor. Kilit takacağım zaman cebimden anahtarları çıkartıp hızlı bir şekilde kilitliyorum.

Anahtarları 3e ayırmanın kendimce avantajları var. Mesela motorun kilidi ve kontak anahtarı aynı yerde olsa, düşürdüğümde yada motorun üzerinde unuttuğumda motorun götürülme riski çok daha fazla oluyor. Motorun anahtarı tek olduğundan dolayı yolda herhangi bir zırıltı sesi yapmıyor.

Ama hergün evden-işten çıkarken, 3 anahtarı da yanıma almışmıyım diye kontrol etmekte dezavantajlarından birisi.
 
Katılım
2 Ağu 2014
Mesajlar
289
Kontak anahtarına anahtarlık dahi takmıyorum, tek kullanıyorum. Küçük bir bozuk para çantasına disk kilidi anahtarı, sitenin otomatik kapı kumandası ve üç-beş lira bozuk para koyup, boynuma asıyorum. Stop ettiğimde, kontak anahtarını da aynı bozuk para çantasına koyuyorum.
 
Katılım
4 May 2018
Mesajlar
587
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
2 anahtarlık ayrı yerde kullanıyorum. Biri motorun anahtarı diğeri evin vs. Bu şekilde kullanmayı tavsiye ederim. Anahtarlık sert yada anahtar çok olduğun da motora zarar veriyor.

 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst