- Katılım
- 23 May 2016
- Mesajlar
- 43
- Konu Yazar
- #1
Merhabalar;
Öncelikle paylaşım amacım herkesin başına gelebilecek bir olayın çözümündeki izlenen yollar ve fikir alışverişidir.
13.07.2018 tarihinde evime bir idari ceza tebligatı geldi. Açtığımda daha önce hiç gitmediğim bir ilçe olan Datça'da Fuda Otel önünde motorsikletimin plakasına 47/1-C (Trafik işaretlerine uymamak) ihlali 108 TL idari para cezası kesilmiş. Oysaki o tarihte ve saatte motorsikletim Aydın Efeler 'de kapalı garajımda ön fren tadilatı görmekteydi. Muhtemelen polis memuru kardeşimiz plakayı yanlış yazmış veya ikiz plaka durumu söz konusu olabilir diye düşündüm.
Zaman kaybetmeden Aydın Trafik Bölge Müdürlüğüne gittim. Memur arkadaş durumu anlatınca beni adliyeye yönlendirdi. Adliye'de Aydın 1.Sulh Mahkemesinden, Datça Sulh Mahkemesine itiraz dilekçesi yazdım. Aydın 1.Sulh mahkemesi katibi dilekçeyi telefon ile Datça adliyesinden takip edeceğimi söyledi.
4 gün geçtikten sonra Datça adliyesini sabah telefon ile aradım. Sulh Mahkemesi katibi dava olduğundan müsait olmadığı tarafıma bildirildi. Öğleden sonra aramam gerektiği söylendi. Öğleden sonra tekrar ulaştım, katibin hala davada olduğu ancak dosya numarası ile kendisinin bana yardımcı olacağı söylendi. Aydın 1.sulh mahkemesini dosya numarası için tekrar aradım. 1.Sulhdaki beyefendi efendi bir arkadaş çıktı ve dosya numarasına gerek olmadığını belirtti. Ayrıca detaylı olarak muhabere numarası ile datça sulh katibi ... hanımın dosyayı açtığını ancak henüz bir işlem yapmadığını belirtti. Tekrar Datça Adliyesini aradım. Halen ulaşamadım.
Gelişmeleri bu sayfadan aktaracağım. Memur arkadaşın yaptığı bir hata vatandaşı ne denli sıkıntılı işlere soktuğunu anlatmak istiyorum. Tabiki memur kardeşimde hata yapmak istemez ancak vatandaş bu tip olaylarda gereksiz masraflarla uğraşıyor. Adliyeye giderken işyerinden izin alıyorsun, adliyeye giderken yakıt parası ve park parası ödüyorsun, adliyeleri telefon ile ararken telefon ücreti, mesai içindeyken telefon ile itiraz dilekçesi takip ederek işini gücünü bırakıyorsun vesaire...
Öncelikle paylaşım amacım herkesin başına gelebilecek bir olayın çözümündeki izlenen yollar ve fikir alışverişidir.
13.07.2018 tarihinde evime bir idari ceza tebligatı geldi. Açtığımda daha önce hiç gitmediğim bir ilçe olan Datça'da Fuda Otel önünde motorsikletimin plakasına 47/1-C (Trafik işaretlerine uymamak) ihlali 108 TL idari para cezası kesilmiş. Oysaki o tarihte ve saatte motorsikletim Aydın Efeler 'de kapalı garajımda ön fren tadilatı görmekteydi. Muhtemelen polis memuru kardeşimiz plakayı yanlış yazmış veya ikiz plaka durumu söz konusu olabilir diye düşündüm.
Zaman kaybetmeden Aydın Trafik Bölge Müdürlüğüne gittim. Memur arkadaş durumu anlatınca beni adliyeye yönlendirdi. Adliye'de Aydın 1.Sulh Mahkemesinden, Datça Sulh Mahkemesine itiraz dilekçesi yazdım. Aydın 1.Sulh mahkemesi katibi dilekçeyi telefon ile Datça adliyesinden takip edeceğimi söyledi.
4 gün geçtikten sonra Datça adliyesini sabah telefon ile aradım. Sulh Mahkemesi katibi dava olduğundan müsait olmadığı tarafıma bildirildi. Öğleden sonra aramam gerektiği söylendi. Öğleden sonra tekrar ulaştım, katibin hala davada olduğu ancak dosya numarası ile kendisinin bana yardımcı olacağı söylendi. Aydın 1.sulh mahkemesini dosya numarası için tekrar aradım. 1.Sulhdaki beyefendi efendi bir arkadaş çıktı ve dosya numarasına gerek olmadığını belirtti. Ayrıca detaylı olarak muhabere numarası ile datça sulh katibi ... hanımın dosyayı açtığını ancak henüz bir işlem yapmadığını belirtti. Tekrar Datça Adliyesini aradım. Halen ulaşamadım.
Gelişmeleri bu sayfadan aktaracağım. Memur arkadaşın yaptığı bir hata vatandaşı ne denli sıkıntılı işlere soktuğunu anlatmak istiyorum. Tabiki memur kardeşimde hata yapmak istemez ancak vatandaş bu tip olaylarda gereksiz masraflarla uğraşıyor. Adliyeye giderken işyerinden izin alıyorsun, adliyeye giderken yakıt parası ve park parası ödüyorsun, adliyeleri telefon ile ararken telefon ücreti, mesai içindeyken telefon ile itiraz dilekçesi takip ederek işini gücünü bırakıyorsun vesaire...