Hiç gitmediğim bir ilçeden motorsikletimin plakasına yazılan ceza

Katılım
23 May 2016
Mesajlar
43
Merhabalar;

Öncelikle paylaşım amacım herkesin başına gelebilecek bir olayın çözümündeki izlenen yollar ve fikir alışverişidir.

13.07.2018 tarihinde evime bir idari ceza tebligatı geldi. Açtığımda daha önce hiç gitmediğim bir ilçe olan Datça'da Fuda Otel önünde motorsikletimin plakasına 47/1-C (Trafik işaretlerine uymamak) ihlali 108 TL idari para cezası kesilmiş. Oysaki o tarihte ve saatte motorsikletim Aydın Efeler 'de kapalı garajımda ön fren tadilatı görmekteydi. Muhtemelen polis memuru kardeşimiz plakayı yanlış yazmış veya ikiz plaka durumu söz konusu olabilir diye düşündüm.

Zaman kaybetmeden Aydın Trafik Bölge Müdürlüğüne gittim. Memur arkadaş durumu anlatınca beni adliyeye yönlendirdi. Adliye'de Aydın 1.Sulh Mahkemesinden, Datça Sulh Mahkemesine itiraz dilekçesi yazdım. Aydın 1.Sulh mahkemesi katibi dilekçeyi telefon ile Datça adliyesinden takip edeceğimi söyledi.

4 gün geçtikten sonra Datça adliyesini sabah telefon ile aradım. Sulh Mahkemesi katibi dava olduğundan müsait olmadığı tarafıma bildirildi. Öğleden sonra aramam gerektiği söylendi. Öğleden sonra tekrar ulaştım, katibin hala davada olduğu ancak dosya numarası ile kendisinin bana yardımcı olacağı söylendi. Aydın 1.sulh mahkemesini dosya numarası için tekrar aradım. 1.Sulhdaki beyefendi efendi bir arkadaş çıktı ve dosya numarasına gerek olmadığını belirtti. Ayrıca detaylı olarak muhabere numarası ile datça sulh katibi ... hanımın dosyayı açtığını ancak henüz bir işlem yapmadığını belirtti. Tekrar Datça Adliyesini aradım. Halen ulaşamadım.

Gelişmeleri bu sayfadan aktaracağım. Memur arkadaşın yaptığı bir hata vatandaşı ne denli sıkıntılı işlere soktuğunu anlatmak istiyorum. Tabiki memur kardeşimde hata yapmak istemez ancak vatandaş bu tip olaylarda gereksiz masraflarla uğraşıyor. Adliyeye giderken işyerinden izin alıyorsun, adliyeye giderken yakıt parası ve park parası ödüyorsun, adliyeleri telefon ile ararken telefon ücreti, mesai içindeyken telefon ile itiraz dilekçesi takip ederek işini gücünü bırakıyorsun vesaire...
 
Katılım
6 Haz 2018
Mesajlar
449
Geçmiş olsun, sonucu ne olacak merak ettim. Sıkıntısız şekilde çözülür umarım.
 

noz

Katılım
27 Mar 2016
Mesajlar
142
Trafik polisleri bu gibi cezai durumlarda park halindeki araçların telefon ile fotoğrafını çekiyor..Bu konuyu gündeme getirerek fotoğraf talebinde bulunun...
 
Katılım
23 May 2016
Mesajlar
43
Datça adliyesi sulh ceza katibine uzun uğraşlar sonucu perşembe günü ulaştım. Dilekçe yazılmış, Datça trafik ve Tescil Amirliğine iletilecekmiş. Bu arada bazı arkadaşlar cezayı ödemek zorunda olduğumu, daha sonra iade alacağımı söylüyor. Allah aşkına bu kadar saçma bir sistem olabilir mi ?

Hiç bulunmadığınız bir ilçeden plakanıza ceza kesiliyor, siz gidip bu parayı ödüyorsunuz daha sonra iade almak için hangi kurumdan iade edilecek ise gidip boşuna yatırdığınız paranızı alıyorsunuz. Böyle bir mantık hatası olabilir mi ? Gerekçesi nedir merak ediyorum. Adliye itirazında işinizi bırakıp gidiyorsunuz, para iadesi alırken işinizi bırakıp gidiyorsunuz. Bakalım neler olacak, beklemedeyiz.
 
Katılım
26 Eyl 2013
Mesajlar
290
Okadar vakit harcayana kadar indirimli ödeyin 85 küsür tl bitsin gitsin. İtiraz etmek için koştur dur. Yakıt yak, otopark parası, boşuna artan km, motorun yorgunluğu, kaza riski vs vs hiç uğraşmaya deymeyecek rakamlar vallahi. Cezayı yazan memurun isim soyisminden de instada bulmaya çalışın olay böyle böyle haksız yazdınız ödedim boğazınızda kalsın de at gitsin.
 
Katılım
23 Mar 2016
Mesajlar
423
Okadar vakit harcayana kadar indirimli ödeyin 85 küsür tl bitsin gitsin. İtiraz etmek için koştur dur. Yakıt yak, otopark parası, boşuna artan km, motorun yorgunluğu, kaza riski vs vs hiç uğraşmaya deymeyecek rakamlar vallahi. Cezayı yazan memurun isim soyisminden de instada bulmaya çalışın olay böyle böyle haksız yazdınız ödedim boğazınızda kalsın de at gitsin.

Mantık güzelmiş birader, güle güle kullan. İtiraz etmediğin her haksız cezayla, yeni haksız cezaların önünü açıyorken bir de Instagram'dan bul demiş adamı. Sosyal medya dahisi mübarek. Yan yana selfie de çeksinler mi "bana 600km öteden ceza giydiren karşimle trafik keyfi" diye?
 
Katılım
24 Ocak 2018
Mesajlar
42
Cezada görüntü yoksa itiraz dilekçesine o tarihte motorun serviste olduğunu gösterir belge eklediyseniz ceza kolayca iptal olur diye düşünüyorum
 
Katılım
26 Eyl 2013
Mesajlar
290
Mantık güzelmiş birader, güle güle kullan. İtiraz etmediğin her haksız cezayla, yeni haksız cezaların önünü açıyorken bir de Instagram'dan bul demiş adamı. Sosyal medya dahisi mübarek. Yan yana selfie de çeksinler mi "bana 600km öteden ceza giydiren karşimle trafik keyfi" diye?

Ceza hız cezası olsa 400 500 tl itiraz edilirdi. Ama bu adam zaten itiraz peşinde koştururken 85 tl rahat rahat harcayacak. Neyin kime faydası olacak?
 
Katılım
23 Mar 2016
Mesajlar
423
Ceza hız cezası olsa 400 500 tl itiraz edilirdi. Ama bu adam zaten itiraz peşinde koştururken 85 tl rahat rahat harcayacak. Neyin kime faydası olacak?

Tayyip beyciğimi tanımasam, insanları uzun ve masraflı bürokrasiyle hakkını aramaktan vazgeçirip paraya konmanın peşinde olduğunu söylerdim lakin Tayyip beyciğim asla böyle bir şey yapmaz elbette.

Gerçi bu yalnızca Tayyip beyciğimin suçu değil şimdi, herhalde son otuz yıldır vatandaş hakkını aramaktan alıkonuyor.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Ceza hız cezası olsa 400 500 tl itiraz edilirdi. Ama bu adam zaten itiraz peşinde koştururken 85 tl rahat rahat harcayacak. Neyin kime faydası olacak?

Önemli olan haksızlığa direnmek. Hakkını ararken kar, zarar hesabı yaparak özelde ufak genelde ( toplamda ) büyük haksızlıklara engel olmak. Devletin amacı haksızlıkları önlemek değil mi?

Nasıl devlet haksızlık yapana ceza kesebiliyorsa bunu da devlet olmanın ( gücü kullanmanın ) kendisine verdiği bir hak olarak görüyorsa. Kişilerde devlet tarafından bir haksızlığa uğradığında devlete ceza yazabilmeli.

Kısacası bu şahıs şunu diyebilmeli sen bana 108 tl haksız yere ceza yazdın bende buna karşılık 550 tl ceza yazıyorum diyebilmeli. Devlet bu sistemi kurmalı mahkeme gibi formaliteleri kaldırmalı. Örneğin kaymakamlıklarda tüketiçi hakem heyetine bir dilekçe verilmeli gerisini devlet aygıtı kendi halletmeli devlet haklı ise vatandaş cezayı ödemeli vatandaş haklı ise devlet vatandaşa yaptığı hataya karşılık bu parayı vermeli.
 
Son düzenleme:
Katılım
23 May 2016
Mesajlar
43
Tabiki farklı fikirler çıkabilir. Ödeyip instagramdanda bulabiliriz. Şahsi fikirdir, Saygım var. İlk olarak cezayı hatalı yazan memur arkadaşın ispat etmesi gerekir. Tahminimce hatalı işlem ise eminimki bilerek yapılan bir hata değil. Ancak haklı olunan yerde de direnmek en mantıklısı. Aslında cezayı ödemek felan değil konu, ikiz plaka şüphesi diye bir şey soktular aklıma. İkiz plaka var ise bu zaat gidip bir suç işler ise al başına iş. Zaten ülkede kendini haklı çıkartana kadar 3 ay adliye koridorlarına koşuyorsun. (Burada 3 ay süresini mecazen belirttim) Gelişmeleri buradan aktarıcam. Başka arkadaşların başına gelir ise bir nevi yardımcı olur diye umuyorum. Umarım vukuatsız atlatırım. Saygılar.
 
Katılım
23 Mar 2016
Mesajlar
423
Tabiki farklı fikirler çıkabilir. Ödeyip instagramdanda bulabiliriz. Şahsi fikirdir, Saygım var. İlk olarak cezayı hatalı yazan memur arkadaşın ispat etmesi gerekir. Tahminimce hatalı işlem ise eminimki bilerek yapılan bir hata değil. Ancak haklı olunan yerde de direnmek en mantıklısı. Aslında cezayı ödemek felan değil konu, ikiz plaka şüphesi diye bir şey soktular aklıma. İkiz plaka var ise bu zaat gidip bir suç işler ise al başına iş. Zaten ülkede kendini haklı çıkartana kadar 3 ay adliye koridorlarına koşuyorsun. (Burada 3 ay süresini mecazen belirttim) Gelişmeleri buradan aktarıcam. Başka arkadaşların başına gelir ise bir nevi yardımcı olur diye umuyorum. Umarım vukuatsız atlatırım. Saygılar.

İkiz plaka ciddi bir şüphe, dilerseniz teyit ettirin; fotoğraf varsa fotoğraf isteyin. İkiz plaka durumlarında devlet plakanızı ücretsiz değiştirse ne güzel olurdu, başkasının çakallığı için 180 küsur lira ödemek zorunda kalmazdınız. Bu yüzden ikiz plaka olduğundan emin olun derim değiştirmeden önce.

Ben de umuyorum ki vukuatsız atlatırsınız.
 
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
2,684
Orada park cezası kesilen araç büyük ihtimalle motosiklet değildi. İtirazınız sonuçlanır ama biraz uzun bir süreç olacağı belli.
 
Katılım
23 May 2016
Mesajlar
43
Ceza tutanağında direk Honda Shadow VT750C Gri yazıyor... Direk benim makine... Adam plakaya kesmiş aracın modelini de plakadan işlemiş.. Memurun ismi mevcut tutanakta telefonla arıyorum, telefona da çıkmıyor...
 
Katılım
23 Mar 2016
Mesajlar
423
Ceza tutanağında direk Honda Shadow VT750C Gri yazıyor... Direk benim makine... Adam plakaya kesmiş aracın modelini de plakadan işlemiş.. Memurun ismi mevcut tutanakta telefonla arıyorum, telefona da çıkmıyor...

Çıkması zor, uğraşmak istemez tahminen. Siz o esnada motorun garajınızda olduğunu kanıtlamaya çalışın, yakın saatlerde önünden geçtiğiniz herhangi bir güvenlik kamerası iş görebilir. Belki, EXIF bilgileri konum içeriyorsa, motoru tamir ederken çekmiş olabileceğiniz fotoğraflar bile iş görebilir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst