CF Moto CF Moto 400 NK Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
24 May 2018
Mesajlar
14
500kmde degilim 500 kmdir kullanıyorum toplam motor 4200 kmde.
Mod ekonomi modundayken böyle spor moda almadım hiç.
Motor dik konumda kontrol ediyorum benzin göstergesini.
Motorun yağ bölümünü gösteren cam yerini kontrol ettim karışmış gibi görünmüyor.
Şamandırada sıkıntı olsa en son 211 km deydi trip fulledigimde 14.905 lt benzin aldı yani şamandıra sıkıntı olsa yada benzin göstergesi 14.905 lt almaz yani gösterge ve şamandırada problem yok gibi bu verilere göre

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:18 ----------

Önümüzdeki hafta içi servise gidicem baktircam sonuçları sizinle de paylaşıcam.
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Haz 2018
Mesajlar
2
Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba, Takip edenler az çok hatırlayacaktır zira sonrasında UMA firması hakkında yargısız infaz yapmamak adına yaklaşık 25 gün önce burada yapmış olduğum paylaşımı bir gün sonrasında kaldırmıştım. Takribi 2 ay önce yaşamış olduğum Manavgat’taki bayi ile anlaşamam sebebiyle Antalya’da bir tane Mondial bayisinden Cf 400 nk aldım, havaların kötü gitmesinden dolayı hemen hemen motoru neredeyse hiç kullanmadım desem yeridir, motoru alıp eve döndüğüm günün ertesinde motordan gelen seslerin sağlıklı olmadığı düşüncesiyle Manavgat’taki servise götürdüm bu arada km sadece 80km’deydi ( Antalya Manavgat arası 75 km) ayrıca vitesi 1’den 2 ‘ye atarken vites boşa düşüyor sonra tekrar kaldırıp 2’ye atmam gerekiyordu ki bu durumuda tamamen iyi niyetimle motoru henüz tanımama bağladım velhasıl servise gidip çıkan acayip sesi ve vitesteki sorunu anlatınca; sesin normal olduğunu ilk rodaj bakımı 300 kmde yağ değişince sesin daha da düzeleceğini vitesin ise ayarının yukarıda olduğunu, biraz aşağı alırsak düzeleceğini söyledi AMA düzelmedi :) Dediğim gibi 300 km’ye ancak bir ayda çıkabildim ve bu arada çıkan abuk subuk sesler daha da arttı, vites daha da sorun yapmaya başladı ve ekranda PO 0134 diye bir arıza kodu verdi doğruca tekrar Manavgat’ta ki servise motoru götürdüm tekrar söylediği şu ; yağını değiştirip arıza ışığını söndürelim çıkan sese ve vitese bakalım, motoru öğlen bıraktım akşam tekrar almaya gittiğimde ; Ben de bunun bilgisayarı yok arıza lambasını söndüremedim dedi, vites bana normal geldi dedi ki beraber tur attık vites yine 2’ye atarken boşa düştü, ses ise abartılacak bir şey değil normal dedi (Bu arada 32 yaşında bir mühendisim, kendimi bildim bileli babam Galerici yani kısacası bir motorun ne kadar sağlıklı çalışıp çalışmadığı hakkında bir usta kadar olmasa da bir çırak kadar fikir sahibiyimdir) Sonra ise benden 165₺ yağ bakım ücreti isteyip Antalyada ismini vermek istemediğim bir başka UMA servisine gitmem için akıl verdi!!! Ama dediğim gibi hiç bir sorunumu çözememesine rağmen utanmadan 165₺ paramı aldı. VE gelelim sonrasına : 04.05.2018 tarihinde Motoru Antalyadaki UMA servisine götürdüm öncesinde hem onları hem Uma merkezi arayıp bilgi aldığımda Anlattığınız kadar abartacak bir şey yoktur resetleriz düzelir dediler, Ama oraya götürünce usta motorun orada kalması gerektiğini söyledi motoru bırakıp otobüsle Manavgat’a döndüm( Uzun zamandır otobüse binmemiştim o yüzden iyi oldu:) . İki gün sonra arayıp geleyim mi hazır mı diye sorduğumda daha motora bakmadık dediler, Genel merkezi aradığımda rahat olun ustamız çok iyidir bi aksilik olmuştur hemen yapıp hazır eder dediler, Sonra arkadaşlar günler günleri kovaladı, usta bu iş beni aşar deyip motosikletin motorunu komple söküp UMA merkeze Nazilliye gönderdik dedi ve günler süren telefon görüşmeleri sonrasında UMA merkezde İsimleri Selçuk ve Semih olan iki tane beyefendi ile günler süren tartışmamız, Ben inatla bana Ayıplı Mal satıldığını ve motorumun tamir görmesi değil tamamen değişmesi veya paramın iadesini ve hatta kullandığım gün başına gerekirse amortisman kaybınıda kesin ama yeter ki beni bu lanet Cf’den kurtarın diye yalvardım, günler günleri kovalerken yok çinden mühendis geldi o bakıyor yok onu beğenmedik bizim mühendisler bakacak falan filan. En son bu Selçuk Bey isimli beyefendiye defaatle şunu söyledim; Ben motorumun tamirini değil ayıplı mal olmasından dolayı değişmesini , veya paramın iadesini ve bu süre zarfında ulaşım hakkımın elimden alınmasından dolayı bana bir tane scooter vs motor verilmesi gerektiğini söyledim ama sonuç tahmin ettiğiniz gibi.(yani yasal haklarımın tüm gerekliliklerini) Nihayet tam 20 gün sonra 23.05.2018 tarihinde servisten aradılar ve motorunuz “tamir edildi”hazır gelin alın dediler, ben de akabinde bir kaç avukatla görüştükten sonra motoru servisten alıp Noterden Km Mührü vurdurup önce Tüketici hakem heyetine daha sonra nitelikli dolandırıcılık suçlamasıyla savcılığa gitmeye karar verdim çünkü niyetliyim pire için yorganı yakacağım ve bu niyetimi de tekrar UMA sorumlusu Selçuk Bey’e bildirdim ama yine “siz bilirsiniz” cevabını aldım...!!! ve değerli arkadaşlar gelelim en bomba kısma; arandıktan iki gün sonra 25.05.2018’de Antalyadaki servise motoru almaya eşimle beraber arabayla gittik, vardığımda motorum iç taraflarda bir yerlerdeydi yani motorun oradan çıkarılıp bana verilmesi en az 15 dakika eşim ve çocuğum boşuna beklemesin diye ustaya dedim ki “ Abicim motoru iyice denediniz mi, herhangi başka bi sorun var mı diye sordum?” verdiği cevap “olur mu yaa motor şu an saat gibi süper oldu”. Bunun üzerine eşime sen dön beni bekleme ben arkanızdan yetişirim arka arkaya gideriz Manavgat’a dedim ve gitti, akabinde dediğim gibi bi on-on beş dakika sonra motoru çıkardılar ve abi bi dene bakalım dediler. Evet motorun marşına bastım daha 100 metre gitmedim ki sinirden küplere binerek geri döndüm, Abi dedim bu ses ne!!!??? Önceki ses gitmiş doğru,vites normalleşmiş doğru, ama şahsına münhasır çok daha kötü bir çatırtı çuturtu sesleri gelmiş motora... Ustanın ilk tepkisi diğer Türkiyedeki bi milyon ustanınkiyle aynı tepki “ Ne sesi ya, alla alla , ya bu ses yoktu, yaa acaba normal sesi mi bu” Yazdıkça daha da geriliyorum o yüzden sonuca giriyorum motor yine serviste kaldı, ben yine otobüsle eve döndüm çünkü eşim çoktan yolu yarılamıştı, bu sefer motoru komple kamyonete atıp Nazilli’ye UMA merkezine götürecekmiş ustam.!
ve inanın ben ne ustaya ne de UMA’da çalışanlara en ufak kızgınlık hissetmiyorum çünkü tüm hata aynı paraya 3-4 yaşlarında daha yüksek cc’li çok temiz ikinci el bir japon motoru almak varken ben gittim bu “ÇİN MALI”nı aldım, işin daha traji komik yanı ise Antalya’daki bu servisin kapısında aynen şu yazıyor olmasıydı “ ÇİN MALI MOTORLAR TAMİR EDİLMEZ, LÜTFEN İÇERİ SOKMAYINIZ!”


Ayni sorunlar, ayni problemler. Muhtemelen benim motoru rodaj icin goturdugum servisteki motor senin motorundu. Yasadigin olaylardan haberim var.14 Mayista Antalya'dan sifir aldim. 980 KM de rodaj bakimi yapildi 1050 km de krank problemi oldu. Senin duydugun seslerde kranktan geliyordu muhtemelen. Rodaj bakimindan 2 gun sonra Topspeed denemesi yaptim , tekerleri isittim yaklasik 10 km yol aldim, su sicakligi 95lere gelince bi topspeed denemesi yaptim. 156 ya ciktigimda bi anda motor gaz yemedi ve garip sesler gelmeye basladi. Patirti cuturdu ilginc seslerdi , egsoz sesi cok degisikti ( sanki egsoz delinmis gibiydi ).

Servise gittigim de orda ogrendim gecenlerde de bu tarz bi problem olmus ve sifir motor takilmis. 30 mayista motoru teslim ettim. Motorda fabrikasyon hata oldugu tespit edildi ve motoru servise teslim etmemden 2 hafta sonra fabrika yeni engine gonderdi. Bugun ayin 20si ve hala motorum yok. Dun aksam usta motoru bugun cikartacagini soyledi.
Rica etsem bana iletisim bilgini verebilir misin? Yasal surecini yakindan takip etmek istiyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
2,214
Ayni sorunlar, ayni problemler. Muhtemelen benim motoru rodaj icin goturdugum servisteki motor senin motorundu. Yasadigin olaylardan haberim var.14 Mayista Antalya'dan sifir aldim. 980 KM de rodaj bakimi yapildi 1050 km de krank problemi oldu. Senin duydugun seslerde kranktan geliyordu muhtemelen. Rodaj bakimindan 2 gun sonra Topspeed denemesi yaptim , tekerleri isittim yaklasik 10 km yol aldim, su sicakligi 95lere gelince bi topspeed denemesi yaptim. 156 ya ciktigimda bi anda motor gaz yemedi ve garip sesler gelmeye basladi. Patirti cuturdu ilginc seslerdi , egsoz sesi cok degisikti ( sanki egsoz delinmis gibiydi ).

Servise gittigim de orda ogrendim gecenlerde de bu tarz bi problem olmus ve sifir motor takilmis. 30 mayista motoru teslim ettim. Motorda fabrikasyon hata oldugu tespit edildi ve motoru servise teslim etmemden 2 hafta sonra fabrika yeni engine gonderdi. Bugun ayin 20si ve hala motorum yok. Dun aksam usta motoru bugun cikartacagini soyledi.
Rica etsem bana iletisim bilgini verebilir misin? Yasal surecini yakindan takip etmek istiyorum.

Büyük geçmiş olsun-yaw gerçekten çok üzüldüm. İnsan çalışıp-çabalayıp, boğazından kısıp bir motosiklet alıp daha 1.000km'lerde böyle arıza yapması çok can sıkıcı. Şunu bir kez daha görmüş oldum; ucuz mal alacak kadar zengin değilim.Tekrardan geçmiş olsun-size bişey olmamış. Motor onarımı değil, yada kelle motor değişimi değil direkt paranızı geri isteyin bence.
 
Katılım
29 Mar 2018
Mesajlar
34
arkadaşlar bu motorun krank milleri yüksek devirde cozurduyor anladığım kadarıyla bnm motorda 0 blok takıldı şu an sorun yok nk 400 kullanıcılarına tavsiyem rodaj bitince modu alın spora gerçi eco spor pek bişi değişmiyor motoru sıkıştırın abi bopzulucaksa erken kmlerde sorunu görün nazik kullanırsın garantin biter bi gün gazlayım dersin eline alırsın motoru...

herkese keyifli sürüşler
 
Katılım
13 Şub 2018
Mesajlar
36
...
Ben benzin göstergesine güvenemiyorum. Depomda yarım depo benzin olduğu zaman bile benzin ışığı yanıyor. :farao: Bu yüzden 200-250kmde bir depomu fullüyorum. 300 ve 1000 km bakımlarına götürdüğümde ilk zamanlar bu şekilde yapar, sonrasında düzelir dediler. Bir süre daha kullandıktan sonra düzelmezse yakıt göstergesi ile ilgili sensör yada şamandıranın değişmesini isteyeceğim.
....


Bu mesajı yazdıktan sonra benzin göstergemde herhangi bir sapma olmadı :sunny: demekki biryerlere şikayet etmemi bekliyormuş :p

denemek için benzin göstergesi sıfırlandıktan sonra depomu fulledim, 15 litreye yakın benzin aldı. 2 litreyi yedek depo olarak kullanıyor sanırım.
 
Katılım
24 May 2018
Mesajlar
14
İşyerinden izin alamadigimdan gidemiyorum servise bir türlü yakıtla ilgili sorun yaşıyorum 15. sayfada belirtmiştim arkadaşlar nk400 kullanan arkadaşlardan yakıt tüketimi ile ilgili bilgi yazabilirmisiniz herkes bilgi sahibidir olmuş olur teşekkürler şimdiden arkadaşlar

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:12 ----------

Bu mesajı yazdıktan sonra benzin göstergemde herhangi bir sapma olmadı :sunny: demekki biryerlere şikayet etmemi bekliyormuş :p

denemek için benzin göstergesi sıfırlandıktan sonra depomu fulledim, 15 litreye yakın benzin aldı. 2 litreyi yedek depo olarak kullanıyor sanırım.

Peki 15 litre ile kaç km gitmişsin hesaplayabildin mi
 
Katılım
13 Şub 2018
Mesajlar
36
İşyerinden izin alamadigimdan gidemiyorum servise bir türlü yakıtla ilgili sorun yaşıyorum 15. sayfada belirtmiştim arkadaşlar nk400 kullanan arkadaşlardan yakıt tüketimi ile ilgili bilgi yazabilirmisiniz herkes bilgi sahibidir olmuş olur teşekkürler şimdiden arkadaşlar

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:12 ----------



Peki 15 litre ile kaç km gitmişsin hesaplayabildin mi


310 km yol gitmişim. Nerdeyse tamamı şehir içindeydi.
 
Katılım
29 Ocak 2018
Mesajlar
30
Ben mart ayinda almıştım motorumu 5 bin km yaptim bakiminida yeni soktum düzenli yaptm bakimini valla ben gazliyormda bugune kadar bi sıkıntı yasamadm kendi servisimden memnunum tavsiye ederm istanbul da avcilar ve beylikduzunde
 
Katılım
1 Ağu 2017
Mesajlar
361
Egzoz u değiştiren yok heralde ? Rodajım bitse tok bi ses alacağım egzoz la değiştireceğim en azından biraz düzgün ses cıksın :)
 
Katılım
24 May 2018
Mesajlar
14
Merhaba kardeşim Avcılar'da ki servise bende götürcem nasil bir yer 5bin bakımını olmadi tavsiyelerine göre orada dusunebilirim 4400 de şuan tek sıkıntım radyatör sıvısının dolduğu beyaz haznede sürekli sıvı eksiliyor ve 2.ciside abi benzin 14 litre ile anca 210 km yapıyor aldigimdan beri 5 kere felan fulledim hepsinde aynı 200 km civarında yapabiliyorum 14 litre benzinle yani çok yakıyor anlamsizca bı sıkıntı var ama nerde bu Avcılar'da ki yeri onerebilirsen oraya baktırmayi düşünüyorum
 
Katılım
31 Ocak 2016
Mesajlar
9
Egzoz u değiştiren yok heralde ? Rodajım bitse tok bi ses alacağım egzoz la değiştireceğim en azından biraz düzgün ses cıksın :)
Ben bi çılgınlık yapıp çinden sipariş geçtim ama gelsin bakalım görecez internette tiger egzoz kullanan gördüm sesi çok hoşuma gitti ama 800tl fiyat verdiler o yüzden çine yöneldim aynı performansı alırmıyım orasını görücez gelince

Merhaba kardeşim Avcılar'da ki servise bende götürcem nasil bir yer 5bin bakımını olmadi tavsiyelerine göre orada dusunebilirim 4400 de şuan tek sıkıntım radyatör sıvısının dolduğu beyaz haznede sürekli sıvı eksiliyor ve 2.ciside abi benzin 14 litre ile anca 210 km yapıyor aldigimdan beri 5 kere felan fulledim hepsinde aynı 200 km civarında yapabiliyorum 14 litre benzinle yani çok yakıyor anlamsizca bı sıkıntı var ama nerde bu Avcılar'da ki yeri onerebilirsen oraya baktırmayi düşünüyorum

bendede durum böyle full depoyla 240 km falan anca gidebiliyorum sürekli şehir içi kullanıyorum.
beyler bir soruda benden manetleri değiştiren olduğumu orjinal dışında farklı bir manet alıp takabilir miyiz?
 
Katılım
24 May 2018
Mesajlar
14
Arkadaşlar 5000 bakımına gidenler olmuş aramızda neler değişti ve hangi yağı kullandınız veee nekaaa tuttu
Motul 7100 yağ kullanmayı düşünüyorum buji olarak iridyum diyorlar daha performanslı ve ömürlü yakıt tasarrufu diyorlar herkesten yorum bekliyorum arkadaşlar 4827 kmdeyim
 
Katılım
8 Tem 2018
Mesajlar
8
merhaba arkadaşlar, 400 nk'mı perşembe günü Ankara'da ikinci el olarak aldım. Yan koruma takozunun birisinin kapak kısmı olmadığı için, parça arıyorum ama bulamadım aynısını. Aliexpress'ten alabileceğim parça var mıdır acaba? Tecrübeli arkadaşların yardımını rica ediyorum. PArçaların her ikisinin de resmi aşağıdadır.

757b505c589

c25fcbab057
 
Katılım
1 Ağu 2017
Mesajlar
361
Resimler gözükmüyor. Geçmiş yazılarda link olacaktı bunla ilgili bi bak
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst