100 cc motosiklet ile 24 saatte kaç kilometre ?

Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216






Çocukluk ve gençlik hevesimi tatmin için aldığım motosikletim ile 24 saat içinde kaç kilometre yol gidebilirim düşüncesi aklıma takıldı.
Buradaki amacım kendimi ve motosikletimi zorlamadan içimdeki bu düşünceyi sonuca kavuşturmak ve bunu yaparken de bu deneyimimi sizlerle canlı olarak paylaşmak.
Amacım birine veya birilerine bir şey ispatlamak birileriyle yarışmak kesinlikle değildir. Yaş artık kemale erdiği için bir daha böyle bir şey yapamayacağım ve aklımda acaba ne kadar gidebilirdim düşüncesi takılı kalacağı için en azından bu düşünceme cevap aramak istedim.

Motosiklet ile uzun yol yapmış veya uzun süreli motosiklet kullanan bire bir tanıdığım olmadığı için şu an için görüşlerinden yararlanabileceğim danışabileceğim kimse yok. Tamamen doğaçlama olacak.
Yanıma ne almalıyım neler gerekli hiç bir fikrim yok. Tek bildiğim yolda ben veya motosikletim dur yeter dediği anda durmak ve buraya kadarmış demek ilerisi için ısrar etmemek.

Takip etmek isteyen arkadaşlar belki bir saat sonra geri dönerim o yüzden fazla beklentiyi yükseltmesinler hayal kırıklığına yol açmayayım bunu da peşinen hatırlatayım.

GÜZERGAH: İstanbul - maltepe - küçükyalı mahallesinden paralı yollara girmeden sarp sınır kapısı istikameti ( Sarp sınır kapısına ulaşacağım gibi bir anlam çıkmasın sadece istikamet olarak belirtiyorum. ) güle oynaya ne kadar gidebilirsem. Bakarsın bir saat 50 kilometre sonrası geri dönerim.

HAREKET ZAMANI: 1 temmuz pazar gecesini 2 temmuz pazartesine bağlayan gece 00: 00 da hareket 2 temmuz pazartesini 3 temmuz salıya bağlayan saat 00: 00 da son. Kısacası kısmetse 2 temmuz pazartesi yolda olacağım.

TAKİP: map.66arti.com dan takip edebilirsiniz. kullanıcı adı: 5426631047 -- şifre : 1047 not: takip sistemini 1 temmuz pazar gecesi 23: 00 da açacağım daha önce takip etmeniz mümkün değil.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
31 Ağu 2007
Mesajlar
287
Abicim böyle bir maceraya gitmek istiyor san öncelikle kararlı olmalısın. Geri dönme ihtimali ile yola çıkarsan bu iş olmaz. Geceleri kamp yapabilecek çadır tulum v.s malzemeleri ni yanına al. Ekipmanlar in tam olsun. Yanında bir kişi olmasida şart. Tek kişi ile ne o yol biter nede zevk alırsın. Zamanın varsa keyfini cikara çıkara doğayı izleye izleye en az bir hafta lik sürede git o yolu. Rotan güzel. Birgün benimde aklımda yok değil aynı şeyi yapmak. İmkan ve zaman lazım. Haber kanalları ile de görüşebilirsin. 100 CC ile 1000 km yol yaptı şeklinde manşetleri suslemen büyük ihtimal sır. Hayallerin varsa kimseyi takma peşinden git. Sen sensindir çünkü. Senin hayallerin sadece sana aittir. Başkasına saçma gelmesi senin için değersiz olduğu anlamına gelmez. Burdan takip edecem.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:13 ----------

Yanında bir kişi derken artçı anlamında değil de , bir başka motorsiklet li kışının sana eşlik etmesi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:14 ----------

Ayrıca yolculuğunun samsun Küçükyalı arasinida sahil yolundan gidersen daha zevkli olur gibime geliyor. Sadece öneri. Sana kalmış tabi.
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
100 cc motosiklet günde herhalde 300-400 km yapılabilir.Ama ilk etapta baştan bir 150-200 km yapıp yorgunluk durumuna bakmak lazım.Çok uzun yolculuklarda sırt yada bel ağrısı olabiliyor.Ben geçen hafta farklı farklı günlerde plansız programsız hiç hesapta olmayan 1000 km yol yaptım.Bu 1000 km yi 2-3 gün ara ile 400km,300km,300km olarak yaptım.250 cc motosiklet ile bile bazen yorucu olmasa da belli kilometre ve saat sonra insanın canı sıkılmaya başlayabiliyor.
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
50 cc scooterla eşim ile beraber Yalova'dan Lüleburgaz'a kadar gittim.
Eziyet mi derseniz, uyuşan popo ve ağıran sırt dışında keyifliydi.

02-26.png


Yanlız bu motorun 50 cc olduğuna inanmıyorum artık. 80 km hız yapabiliyor iki kişiyken bile.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Lastik yaması,tamir kiti,seleye minder,yola çikmadan motorun yağını değiştir,yedek ampul,buji,tornavida,ufak takim taklavat,cırt kelepçe,yedek civata,somun vb.alarak tedarikli cık yola..

Cryptonla 400 km yol yapmiştim,eski motorum xmax ile mukayese edersek 1 tık daha yorucuydu.crypton balansorlu oldugundan bununda onemli etkisi var.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Ağu 2013
Mesajlar
422
Hocam tebrik ederim sizi,

Fakat bence 48 saate yayın. Zorlamasın sizi. Popo ağrıması çok oluyor çünkü :santa:
 
Katılım
18 Mar 2017
Mesajlar
384
İstanbul-Giresun yolculuğumda Spacy Alpha ile 13 saatte 654 km yapmışım. Genelde 90 km/h civarı sürdüm herhalde ama molalarla ortalama saatte 50 km'ye kadar düşmüş aldığım yol. 24 saatte aldığım yol ise yine 654 km çünkü sabah 07:00'da İstanbul'dan çıktım. Ertesi gün 07:00'da Gümüşhacıköy'de kaldığım otelden çıktım.

Ben şimdi sizin olayı tam anlamadım diyelim ki çıktınız 24 saatte 500 km yaptınız. Sonra geri mi döneceksiniz. Yani sadece 24 saat mi vaktiniz var. Bence o kadar gitmişken sonuca ulaşmadan dönmeyin. Bi 10 gün verin kendinize yavaş yavaş gidip gelin.
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Haz 2018
Mesajlar
675
Her insan hayallerinin peşine düşmeli bir şekilde, iyi veya kötü sonuçlanır orası değişir ancak bu maceraya atılmazsan zaten pişman olacaksın ölene kadar , bu arada her makineyle her yol gidilir lakin günümüzde tırlar bile şehirlerarası yollarda birbirleriyle yarışırken böyle uzun yola özellikle bu rotaya falcon marka 100 cc bir motosikletle çıkmak şahsen benim mantığıma pek yatmadı bu tamamen kendi görüşüm elbette yol yapılır ancak eğer imkan varsa en azından daha az problem çıkarma potansiyeli olan ve nispeten biraz daha güçlü bir motosikleti tercih ederdim ve tabii ki bu yaz gününde bol bol mola vererek ve hızlı gitmekten ziyade tadını çıkararak gitmeye özen göstererek gezmek çok iyi olur , susuz kalma riski çok büyük o yüzden mutlaka her zaman su taşımak, atıştırmalıklar taşımak, telefonu şarj etmek için ekipman taşımak ve tabi ki motosiklet için lastik tamir kitleri, anahtar, yedek sigorta tarzı tedbirler taşımak iyi olur
 
Katılım
15 Mar 2014
Mesajlar
404
Motosikleti
Honda CL250 /tvs jüpiter 110
Standart kamp malzemesi ve elfeneri al
Lastik tamir kiti,yedek ampul, yedek sigorta ve işini görecek kadar avadanlık al.
Yeterince para al.
Mutlaka yağmurluk al,
Motosikletin bakımlarını yap.
Motosikletinize basit Universal rüzgar camı taktir çok işini görür.
Yaz diye aldanma yanına mutlaka sıcak tutacak içlik al.
Hiç bir şeyi gereğinden fazla alma, yükün fazla olmasın

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:55 ----------

Siz bu forumun en özgün şahsiyetlerinden birisiniz. Selametle gidin gelin. Çok keyif alacağiniza eminim.
Bende 2015 yazında sizin rotanizi Kymco Agility 200 scooterim ile yapmıştım. https://youtu.be/Lf5JJFKseRI
 
Katılım
15 Şub 2017
Mesajlar
588
samsundan sonrası sahil yolu işlek yerler zevkli geçecektir samsuna kadar ki yolu çok iyi tanımıyorum. motorunu tanıyorsan huyunu biliyorsan olur tabi
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Hayallerin varsa kimseyi takma peşinden git. Sen sensindir çünkü. Senin hayallerin sadece sana aittir. Başkasına saçma gelmesi senin için değersiz olduğu anlamına gelmez. Burdan takip edecem.







Bu cümlelerin bana çok moral oldu. Teşekkür ederim. Amacım yanlış anlaşılmasın bu yolu bitirmek değil güle oynaya ne kadar gidebilirim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:28 ----------

100 cc motosiklet günde herhalde 300-400 km yapılabilir.Ama ilk etapta baştan bir 150-200 km yapıp yorgunluk durumuna bakmak lazım.Çok uzun yolculuklarda sırt yada bel ağrısı olabiliyor.Ben geçen hafta farklı farklı günlerde plansız programsız hiç hesapta olmayan 1000 km yol yaptım.Bu 1000 km yi 2-3 gün ara ile 400km,300km,300km olarak yaptım.250 cc motosiklet ile bile bazen yorucu olmasa da belli kilometre ve saat sonra insanın canı sıkılmaya başlayabiliyor.

Şu kadar yol yapacağım diye bir planım yok kendimi ve motosikletimi üzmeden ne kadar gidebilirsem 24 saat içinde.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:30 ----------

50 cc scooterla eşim ile beraber Yalova'dan Lüleburgaz'a kadar gittim.
Eziyet mi derseniz, uyuşan popo ve ağıran sırt dışında keyifliydi.

https://www.yukimotor.com.tr/wp-content/uploads/2018/01/02-26.png

Yanlız bu motorun 50 cc olduğuna inanmıyorum artık. 80 km hız yapabiliyor iki kişiyken bile.

Eşinin kıymetini bil. Benden söylemesi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:32 ----------

Lastik yaması,tamir kiti,seleye minder,yola çikmadan motorun yağını değiştir,yedek ampul,buji,tornavida,ufak takim taklavat,cırt kelepçe,yedek civata,somun vb.alarak tedarikli cık yola..

Cryptonla 400 km yol yapmiştim,eski motorum xmax ile mukayese edersek 1 tık daha yorucuydu.crypton balansorlu oldugundan bununda onemli etkisi var.

Tamir konusunda tamamen özürlüyüm en ufak bir sorunda ne yapacağım bilmiyorum bir şey olmaz deyip çıkacağım yola kısmetse. Yalnız lastik tamir köpüklerinden bir şişe alacağım bir tornavida ve ayarlı kurbağacık o kadar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:35 ----------

Hocam tebrik ederim sizi,

Fakat bence 48 saate yayın. Zorlamasın sizi. Popo ağrıması çok oluyor çünkü :santa:

Amacım bu yolu bitirmek olmadığı için yola çıkıp 24 saat geçirdikten sonrası ile ilgili hiç bir planım yok. O an kafama ne eserse.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:37 ----------

İstanbul-Giresun yolculuğumda Spacy Alpha ile 13 saatte 654 km yapmışım. Genelde 90 km/h civarı sürdüm herhalde ama molalarla ortalama saatte 50 km'ye kadar düşmüş aldığım yol. 24 saatte aldığım yol ise yine 654 km çünkü sabah 07:00'da İstanbul'dan çıktım. Ertesi gün 07:00'da Gümüşhacıköy'de kaldığım otelden çıktım.

Ben şimdi sizin olayı tam anlamadım diyelim ki çıktınız 24 saatte 500 km yaptınız. Sonra geri mi döneceksiniz. Yani sadece 24 saat mi vaktiniz var. Bence o kadar gitmişken sonuca ulaşmadan dönmeyin. Bi 10 gün verin kendinize yavaş yavaş gidip gelin.

Benim motosiklet maksimum 65 kilometre saat hız yapıyor. Dur kalk molalar falan ortalama kaça gelir ne kadar yol yaparım bilmiyorum. 24 saat sonra ne yaparım onuda düşünmedim o an karar vereceğim belki kapasitem 24 saate bile yetmiyecek darılmaca gücenmece yok pes ederim. Bunu gezi amaçlı yapmıyorum kafamdaki soruya cevap arıyorum gezi için başka planlarım var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:44 ----------

1 km anca gidersin sonra satarsın

Bu da mümkün çünkü motosiklet ile ilgili hevesten başka bir beklentim yok.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:45 ----------

Her insan hayallerinin peşine düşmeli bir şekilde, iyi veya kötü sonuçlanır orası değişir ancak bu maceraya atılmazsan zaten pişman olacaksın ölene kadar ,

Beni benden iyi anlattın. İlerde bu gücü de bulamayacağımı biliyorum en azında deneyeyim de 20 kilometre sonra nefesim tükendi kapasitem bu kadarmış döndüm diyeyim.
Motosiklet konusuna gelirsek ( orayı alıntı yapmadım kusura bakma ) canıma bir şey olmadıktan sonra baktım yolda kaldım başa çıkamıyorum en kötü ihtimal atarım onu bile göze aldım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:54 ----------

Standart kamp malzemesi ve elfeneri al
Lastik tamir kiti,yedek ampul, yedek sigorta ve işini görecek kadar avadanlık al.
Yeterince para al.
Mutlaka yağmurluk al,
Motosikletin bakımlarını yap.
Motosikletinize basit Universal rüzgar camı taktir çok işini görür.
Yaz diye aldanma yanına mutlaka sıcak tutacak içlik al.
Hiç bir şeyi gereğinden fazla alma, yükün fazla olmasın

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:55 ----------

Siz bu forumun en özgün şahsiyetlerinden birisiniz. Selametle gidin gelin. Çok keyif alacağiniza eminim.
Bende 2015 yazında sizin rotanizi Kymco Agility 200 scooterim ile yapmıştım. https://youtu.be/Lf5JJFKseRI

Motosikleti alınca o heves çadır, mat, yağmurluk. kap kaçak gibi bir çok şey aldım. Fakat onların hangilerini yanıma alacağıma karar vermedim. İçlik ve yağmurluk aklıma gelmemişti onları almaya karar verdim teşekkür ederim hatırlattığınız için. Alet edevat için o işler pek elimden gelmez. Not: linkini verdiğin filmi izliyeceğim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:59 ----------

samsundan sonrası sahil yolu işlek yerler zevkli geçecektir samsuna kadar ki yolu çok iyi tanımıyorum. motorunu tanıyorsan huyunu biliyorsan olur tabi

Artık nereye varırsak kısmet Adapazarından sonra hiç bir fikrim yok.
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,484
Belirleyici olan senin fiziksel ve ruhsal performansın.Ben 10 saat araba kullandıktan sonra bitiyorum.Daha fazlası için zorlamak çok tehlikeli bir hal alabilir.Bence direk 24 saatlik bir yolculuk yerine daha kısa mesafelerde kendi performansınızı ölçüp ona göre bir plan yapmak daha mantıklı.
 
Katılım
19 Ocak 2016
Mesajlar
1,484
Simülasyon işi yapıyorum. Simülasyonda amaç belli veriler girilip o verilere bakılarak insan ile test edilecek şeyleri makine ile test etmek.

O motorla saatte 50 ile gidersin. Mola yakıt alımı falan desek 45 olsun. 24 saatte 1.000 km gidersin. Sen azimlisin 1.100 olsun. Al işte bulduk 24 saatte gideceğin km yi. Riske girmeye gerek yok.

Ama sen diyorsun ki benimkisi merak. Birşey ispatlama, zorunda olma niyetim yok. Ben de küçükken tabela görürdüm. İpsala (Hudut) diye. Hep merak ederdim ne var abi orada diye. İlk arabamı alınca meraktan İstanbul'dan çıkıp oraya gittim geldim. Hatta geçen senelerde de çıkış yapıp Yunanistan tatili yaptım. İlginç bir deneyim olur size de.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Belirleyici olan senin fiziksel ve ruhsal performansın.Ben 10 saat araba kullandıktan sonra bitiyorum.Daha fazlası için zorlamak çok tehlikeli bir hal alabilir.Bence direk 24 saatlik bir yolculuk yerine daha kısa mesafelerde kendi performansınızı ölçüp ona göre bir plan yapmak daha mantıklı.

Aklıma takılan 24 saat te ne kadar sürebilirim bu belki 5 saat olacak belki 15 saat onu öğrenmek istiyorum. Performansımım sınırlarını zorlamak gibi bir niyetim yok.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:59 ----------

Simülasyon işi yapıyorum. Simülasyonda amaç belli veriler girilip o verilere bakılarak insan ile test edilecek şeyleri makine ile test etmek.

O motorla saatte 50 ile gidersin. Mola yakıt alımı falan desek 45 olsun. 24 saatte 1.000 km gidersin. Sen azimlisin 1.100 olsun. Al işte bulduk 24 saatte gideceğin km yi. Riske girmeye gerek yok.

Ama sen diyorsun ki benimkisi merak. Birşey ispatlama, zorunda olma niyetim yok. Ben de küçükken tabela görürdüm. İpsala (Hudut) diye. Hep merak ederdim ne var abi orada diye. İlk arabamı alınca meraktan İstanbul'dan çıkıp oraya gittim geldim. Hatta geçen senelerde de çıkış yapıp Yunanistan tatili yaptım. İlginç bir deneyim olur size de.

Benimde tahminim 35 kilometre saat ortalama en iyi ihtimal o ortalama ile ne yapabilirsem artık. İlerde içimde ukte kalmasın böyle bir şey yapsaydım ne olur du diye. Belki başkalarına göre rezil olacağım olsun en azından aklımda ki sorunun cevabı buymuş derim.
 
Katılım
28 Ara 2014
Mesajlar
520
Sayın abim,

Bisikletlerle dünya turu yapanların azımsanmayacak kadar çok olduğunu ve bu kişilerin yaşlarının 15 ile 70 arasında olduğunu düşünürsek.
Motorlu bir taşıt ile sakin olaraktan arıza bişey olmadığı sürece 24 saatte 600km kadar gidilebileceğini düşünüyorum.
Denemeye değer, bekleyip görelim
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst