On bir Ayın Sultanı Ramazan

Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Buji,millet oruçlu iken o foto oraya koyulunca, bilmem ki nasıl söylesem, hani pek de iyi olmadı gibi. Neredeyse ahaliye oruçlarını bozduracan . Ben şimdi o resme bakıp bakıp ah ve dahi vah ediyorum. Hünkar beğendi sizlerin olsun , beğenmediğini de bu fakire gönderin.
Ramazanın bütün insanlık aleminde hayırlara vesile olması dileğiyle.
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
Buji,millet oruçlu iken o foto oraya koyulunca, bilmem ki nasıl söylesem, hani pek de iyi olmadı gibi.
aklınca trollük yapıyor

bu örnek üzerinden biraz oruç meselesini irdeleyelim

mesela buji' nin attığı resme bakmak bana rahatsızlık vermedi; biri karşımda yemek yese bile hissedilir bir rahatsızlık duymuyorum, bunu denedim defalarca
ancak buji' nin kötü niyetini okuduğum için sinirlendim mesela
vücudun ihtiyacı olanı vermediğimizde, hayatta kalma içgüdüsünün en kuvvetli baskı noktasından patlak veriyoruz
kimimizin orucu açlığa, kimimizinki öfkesine karşı koymak anlaşılan
 
Katılım
19 Ocak 2016
Mesajlar
1,484
Kendi adıma 1-2 yorum yapmak istiyorum.

Ramazan biraz da fakirliği, yokluğu, açlığı ve nefsi terbiyeyi öğretmelidir. Gün boyu yeyip içilmiyor, akşam kişi başı 60-80-100 TL ile iftar menülerinde şaşalı sofralar ve israflar yapılıyor. Maddi durumu yetersiz kişiler gündüz aç iken, akşam mideleri dolduruyor mu? Hayır.

İsteyen istediği fiyata, istediği kadar istediği yerde yer içer. Tepesinden helikopterle servis alır, altın sürahiye hortumlarla içecek koyar. Buna kimsenin lafı olamaz. Benim de yok. Benim sitemim bu işin ramazan ayında, oruç alet edilerek yapılması. Bence ramazanda yıl boyu yenmeyen yemekleri yiyeceğimize, biraz daha mütevazi olunmalıdır diye düşünüyorum. Diyanet oruç tutamayanlar için günlük fidye miktarını bu yıl 19 TL olarak açıkladı. Hadi sen abarttın tatlılar ve fazladan hurmalar yedin. Olsun 25 olsun 30. Çok abarttın 35. Bence üzeri fiyatlar insanı "ramazan ayı için" düşündürmelidir diye düşünüyorum.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
walla açın halinden anlamak için aç kalmak bana ters geliyor arkadaşlar.

açın halinden anlamak nedir yahu? hedef, ortalıkta aç ve açıkta insan birakmamak, fakirliği yok etmek olmalı bence.

yorumları alayım.
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
walla açın halinden anlamak için aç kalmak bana ters geliyor arkadaşlar.
açın halinden anlamak nedir yahu? hedef, ortalıkta aç ve açıkta insan birakmamak, fakirliği yok etmek olmalı bence.
yorumları alayım.

bunu ilahiyat kürsüsünde mütalağa ettik. umum fikriyat, orucun, açın halinden anlama seremonisi olmadığı yönündeydi yanlış hatırlamıyorsam
açlığı bitirmek için zekat ve sadaka kurumları var zaten
demek oruç bir başka bir şey
Haramlarla birlikte bazı helalleri de bir süreliğine terketmek
içmizdeki hayvan, zora gelince, kendini gösteriyor; baskılarına karşı koyarsak, terbiye edip, kontrole alabiliyoruz
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,297
Motosikleti
DOMİNAR 400 UG 23
Birilerinin halinden anlamak için oruç tuttuğumu sanmıyorum.ALLAH emrettiği için oruç tutuyorum.İnanç meselesi inanmayıp tutmayan tutmaz.Kimsede zorlayamaz.İnanıpda tutmamak için kıvırtanada göt lazım tutmak için derler.Kolay değil bu havada oruç tutmak.Herkesin harcıda değil.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
oruç tutupta adam olmayanlar ne olacak mesela? oruç bence vücudun sıhhatli olması için olan bir ibadet. oruç sağlığa faydalı.
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,297
Motosikleti
DOMİNAR 400 UG 23
Kendi adıma 1-2 yorum yapmak istiyorum.

Ramazan biraz da fakirliği, yokluğu, açlığı ve nefsi terbiyeyi öğretmelidir. Gün boyu yeyip içilmiyor, akşam kişi başı 60-80-100 TL ile iftar menülerinde şaşalı sofralar ve israflar yapılıyor. Maddi durumu yetersiz kişiler gündüz aç iken, akşam mideleri dolduruyor mu? Hayır.

İsteyen istediği fiyata, istediği kadar istediği yerde yer içer. Tepesinden helikopterle servis alır, altın sürahiye hortumlarla içecek koyar. Buna kimsenin lafı olamaz. Benim de yok. Benim sitemim bu işin ramazan ayında, oruç alet edilerek yapılması. Bence ramazanda yıl boyu yenmeyen yemekleri yiyeceğimize, biraz daha mütevazi olunmalıdır diye düşünüyorum. Diyanet oruç tutamayanlar için günlük fidye miktarını bu yıl 19 TL olarak açıkladı. Hadi sen abarttın tatlılar ve fazladan hurmalar yedin. Olsun 25 olsun 30. Çok abarttın 35. Bence üzeri fiyatlar insanı "ramazan ayı için" düşündürmelidir diye düşünüyorum.

Bilinçli kişiler bu dediklerini zaten yapmaz.Yapanda zaten yanlış yapmış olur.İftarda birşey yiyemiyorsun.Bir tas çorba sonrası yok.Boşunada israfa gerek yok.Bugünkü iftar menüm.Karpuz çörek peynir.Belkide en güzeli kendini bilmek.Ramazanda şaşalı sofralar kuranlardan hiç haz etmem.Oruç tutmak güzel birşey.Güneşin altında akşamakadar yardıran adam içinde oruç tutmak kolay değil.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst