Yetkili Servis 4000tl Parayı Sigortadan Değil Benden İstiyor

Katılım
17 Ocak 2017
Mesajlar
88
Geçen yaptığım kazada egzoza büyük bir darbe aldım karşısı tamamen kusurlu bulundu.

Ben cebimden para çıkmadan yaptıracağımı düşünürken servis motoru teslim almam için 4bin küsür tl para yatırmamı istiyor.

Durumun benle değil sigorta şirketiyle çözülmesini istedim fakat böyle bir yasal zorunluluğum olmadığımı söylediğimde paniklediler bi.
Usta muhasebeciye muhasebeci de oranın müdürü müdür nedir ona aktardı. Şimdi benden vekaletname istiyorlar.

Bu işin yasal yollarla halledilme şekli nedir?

Motor, honda cbr 250 2015 model
Servis de yetkili bayii+servis
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
sigorta şiketi ne diyor peki ödeme yapılcak mı sana muhtemelen bayide kendisini garantiye almak istiyor sigorta şirketiyle görüş bence
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
13 Ağu 2017
Mesajlar
2,510
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
genelde böyle olur zaten, siz ustaya sigorta size. Motosikleti servize çektiğinizde konuşsaydınız keşke.
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
kesin ödenicekse varsa durumunuz çıkarın motoru yada sigorta ödeyince çıkartın
 
Katılım
17 Ocak 2017
Mesajlar
88
Hasar dosyasını açan şirketi arıyorum yetkili servislerle anlaşmamız yok özel servislerle çalışıyoruz diyor. Ödeme yapan departmanda şuan kimse çalışmıyor dedi bide :D böyle bir yalan daha duymadım ya.

Kendi sigorta şirketimse kesinlikle para vermeyin servis sigorta şirketiyle halleder diyor. Siz de öderseniz 2 kere ödeme yapılmış olur diyor.

Karşı taraf tamamen kusurlu benden para çıkmaması lazım. Zaten öğrenci adamın 4000 tl yi çat diye çıkarabilmesini beklememeleri lazım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:14 ----------

genelde böyle olur zaten, siz ustaya sigorta size. Motosikleti servize çektiğinizde konuşsaydınız keşke.

Zaten yetkili servis burası. Neyi konuşup pazarlığını yapacam anlamadım ki? Ayrıca o dediğiniz olay yasal değil.
 
Katılım
20 Nis 2015
Mesajlar
855
vekaletname istemişlerse kendileri sizin adiniza tahsil edecekler, sizi hiç karıştırmayacaklar. sizin için en zahmetsiz yolu budur. içiniz rahat olsun.
 
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
2,684
Sigorta ile anlaşmalı servis değilse işleyiş böyle oluyor maalesef. İş sigorta şirketinde biter. Bir çoğu ödemeleri düzgün yapmaz geç öderler sistem böyle. Baştan konuşulmalıydı bu ödeme konusu iş bitimine bırakılırsa olacağı bu. Suç falan yok ortada neyi şikayet edeceksin.
 
Katılım
10 Kas 2006
Mesajlar
1,209
baştan servisin söylemesi gerekli.

prosedür motosiklet servislerinde böyle işler, siz parayı ödersiniz- sigorta 15-30 gün sonra size öder.
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Sigortadan karşılanacak hasarlarda 2 yöntem vardır.

1. Aracınızı yaptırır hasarı cebinizden öder ve sigorta şirketinden kendiniz alırsınız.

2. Servise vekalet verir ve sigortanın yapacağı ödemeyi sizin adınıza alabilmeleri için onları yetkilendirirsiniz.

İkinci yöntem için servisin herhangi bir mecburiyeti yok, baştan anlaşıp "vekalet ile işlem yapıyorsa" aracınızı teslim etmeniz gerekirdi.

Sizden vekalet istemişlerse ne güzel işte sizin adınıza uğraşacaklar demektir bu, ki uğraşacak bir şey de yok sigortanın parayı ödeyeceği günü bekleyip aracınızı öyle teslim edecekler.

Uzun zamandır dikkatimi çekiyor bu konularda sürücüler, özellikle motorcular çok bilinçsiz. Ehliyet kurslarında sigorta konuları ile ilgili bir saatlik ders verilse olmaz bunlar.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
13 Ağu 2017
Mesajlar
2,510
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hasar dosyasını açan şirketi arıyorum yetkili servislerle anlaşmamız yok özel servislerle çalışıyoruz diyor. Ödeme yapan departmanda şuan kimse çalışmıyor dedi bide :D böyle bir yalan daha duymadım ya.

Kendi sigorta şirketimse kesinlikle para vermeyin servis sigorta şirketiyle halleder diyor. Siz de öderseniz 2 kere ödeme yapılmış olur diyor.

Karşı taraf tamamen kusurlu benden para çıkmaması lazım. Zaten öğrenci adamın 4000 tl yi çat diye çıkarabilmesini beklememeleri lazım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:14 ----------



Zaten yetkili servis burası. Neyi konuşup pazarlığını yapacam anlamadım ki? Ayrıca o dediğiniz olay yasal değil.

pazarlık yapmı yazmışım kardeşim, sistem böyle işliyor. Servisler işi yapıp parayı beklemek istemiyor sebep arıyorsan elemanına, elektirik suyuna, dükkan kirasına, motoruna takacağı yedek parçaya trink para veriyor adam nakitini harcayıp senin vadeli paranı bekleyince mağdur olmuş olmuyor mu?
 
Katılım
18 Haz 2014
Mesajlar
954
İlanlarda gördüğün "sigortadan para almak için yüksek gösterildi" muhabbeti bu yüzden. Her servisin sigorta şirketleriyle anlaşması olmuyor. Hatta birçok motosiklet servisinin anlaşması yok. Çoğu servis genelde sorun etmiyor parayı sonradan sizin adınıza parayı alıyorlar.

Buradaki servis bu evrak işiyle uğraşmak istemiyor anlaşılan.
 
Katılım
3 Ara 2013
Mesajlar
403
Genelde bu sekilde isliyor sistem, ben hep parayi ödedim ve 10 gun icinde sigortadan para yatti
 
Katılım
9 Haz 2016
Mesajlar
1,836
yahu tamircinin sigorta şirketiyle muatap olma zorunluluğu nedenmiş ? Adam emeğinin karşılığı için neden sigortacıların peşinde koşsun ? Ben olsam motoru rehin alırım paramı getirene kadar da vermem.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Dallamanin biri eski arabama ön çamurluktan tiklamişti,tanidigim ustaya gittim dosya açti eksperi cağirdi zamanin parasiyla 400tl masraf çıktı,usta araci halletti gonderdi beni..

Matrax33,dosya açma exper takibini oto sanayide ustalar/dukkan sahibi yapar.

Dosyayi açar,tutanak ve fotolari ekler,exper gelir araci inceler ustayla gorusur işe başlar.

Servis,araç sahibine sorar odemeyi ben mi halledeyim sen mi halledeceksin.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Motor, honda cbr 250 2015 model
Servis de yetkili bayii+servis

Anladığım kadarı ile hondanın yetkili servisi yani burada herhangi bir tamirat veya bakım yaptırdığında kaliteye honda kefil. Sigorta şirketini servisin yetkili olup olmaması ilgilendirmez o tamiratın yapılıp yapılmadığına bakar.

Ödeme konusunda iki yol var

1- Servise parayı ödersin sonra sigorta şirketi eksperin belirlediği parayı senin hesabına havale eder.
2- Servis veya tamirci ile baştan konuşursun beni muhatap etmeyin diye bir vekaletname verirsin. Onlar tahsilat işini senin adına hallederler hiç bir şeye karışmazsın.
 
Katılım
4 Şub 2017
Mesajlar
649
vekaletle para alınması biraz uzun sürüyor onun için servisler yada tamirciler parayı nakit almanın derdinde.. sen servise verirsin daha sonra sigortadan alırsın bu normal bir durum.. kimse seni kazıklamaya yada kandırmaya çalışmıyor yani.. yada vekalet ver dedilerse onlar işlemleri başlatacak ve sigortadan talep edecekler. ver vekaleti bitsin gitsin işte..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst