Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
21 Ağu 2016
Mesajlar
1,008
Stomp grip bende depoya değil de onun altındaki siyah kısma düşünüyorum çünkü dizler oraya denk geliyor ve dizlik kullandığım için orayı çizecek sanki.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Aynen. Bende zaman zaman dizliklerle kullanıyorum. Bugün de öyle yaptım mesela. Norton hocam sen alıp karar kıl da bende senden kopya çekeyim :p
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
[/COLOR]
Stomp grip bende depoya değil de onun altındaki siyah kısma düşünüyorum çünkü dizler oraya denk geliyor ve dizlik kullandığım için orayı çizecek sanki.

Evet dizler asıl oraya denk geliyor bu yüzden ora boyasız sanırım ama oraya siyah alınabilir, bunu ben de düşünebilirim.Çünkü Yazın ben de pantolonu bırakıp önce soft dizliğe geçsem de bi süre sonra o da pişirdiği için sert dizliğe geçiyorum o çizebilir, gerçi pulsarda çizmemişti.
Forumların güzel tarafı bu işte gereksiz kavga, tartışma olmadığı zaman harika beyin jimnastiği ve fikir alış verişi oluyor
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Stomp grip için takipteyim. Tur camı içinde düşüncelerdeyim. Takarsam fiyakası bozulur die :salut:
 
Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
131
Duruşu bence güzel, biadil olarak adlandirilan düz cam var bende. Kafada patlatiyor dedigim büyük ihtimalle rüzgar direk yukariya geldigi için kaskda pit pit rüzgar carpma sesi yapiyor. Fiziksel olarak çok fazla birseyi yok.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Aradım servisi 1 tane kalmış. Kimseye satmayın akşam gelip taktıracağım dedim. Bakalım zaten en kötü ihtimal koşun taktıracaktım. Dişli işine girsem mi die düşünüyorum şuan. Torkun azalması bu dandik lastiklerle yararıma olur. En fazla Pulsar gibi kalksa bana yeter.
 
Katılım
1 May 2018
Mesajlar
27
Öncelikle hayırlı, uğurlu olsun motorunuz. İlk motor olarak biraz pahalı bir tercih olsa da almışsınız, illa ki kullanılır, dikkatle sürün. tecrübeniz yoksa eğitim almaya bakın, çok fark ettiriyor. ben zamanında Honda GS2 almıştım ilk motorumu aldıktan 3500km sonra ve çok faydasını gördüm. (Sonrasında da teorik çeşitli eğitimler v.s.)

Ben Gece Mavisi aldım, çok da memnunum o renk aldığıma. İlk başta beyaz diyordum ama şimdi bu renkten çok memnunum, oldukça koyu ve simli gibi güneşte içinde parıldayan bir boyası var. Depodaki o ped zaten çıkacak gibiydi çıkarttım attım ve aşağıdaki gibi bir ped taktım, deponun yanlarına da stomp grip taktım.
Foto:
[url]https://resmim.net/f/v4yAxt.jpg[/url]
[url]https://resmim.net/f/4gxaVx.jpg[/url]
Yaptıklarım:
Aynaları elimdeki tvs aynaları ile değişmiştim ama byugün orjinalleri tekrar taktım, çünkü gidon yükseltme ile orjinalleri bir denemek istiyorum, randıman vermezse TVS aynalarını geri takacağım, olduk.a yüksek ve iyi gösteriyordu çünkü. Bakalım Perşembe günü uzun bir rodaj sürüşü yapacağım aynanın sonucunu yazarım.
Aldığımda hemen yaptığım şey gidon yükseltme takmak oldu GP kompozit. Bende km sayaç kablosu dışında hiç bir kablo gerilmedi ama km kablosu dönerken filan etkilemese de gerginleşti ve bu sebepten yerinden fırladı, kapağını oturtamadım ve kelepçe ile sabitledim rodaj bakımında serviste düzelttireceğim. Dediğim gibi depo üstüne ve yanlara ped taktım.Yanlara taktığım şeffaf 3M stomp gripler deli gibi yapışıyor kaymak mümkün değil. :)
Bu arada bugün gidon yükseltmeyi biraz daha gidonu kendime yakın olavak şekilde tekrar ayarladım, önceki sürüşte ileride kalmış gibi geldi bana, şimdi cruiser motor gidonu gibi oldu çok beğendim. GP kompozitin iyi yanı ufaktan da olsa kendinize gidonu yaklaştırabilme şansı veriyor. Takması biraz zahmetli servis taksa daha iyi olabilir. Ben motoru şehir dışı bir bayiden getirttiğim için kendim otoparkta taktım, yoksa alırken taktırıdım açıkçası. Böylece km telim çıkmazdı :)
Bu arada padok aldım, nortonûn kinin aynısı. Zincirimi yağladım, çünkü motoru teslim aldığımda epey kuru idi zincir. (Bu iş için ve belki kafama eserse ara yağ değişimlerinde kullanacağım.)

Yapacaklarıma gelirsek:
- Rodaj bakımında servise dörtlü flaşör ekleteceğim.(Pulsar da da vardı çok işime yarıyordu)
- Arka çanta demiri illa ki alacağım çünkü ben de %80 - 90 işe git gele kullanıyorum ve çıplak haliyle efektif olmuyor benim için motosiklet.(Ben GP almıycam çok aşağıda duruyor, diğerinin görüntüsü ve fonksiyonelliği daha iyi geldi bana.) Topcase zaten 45 litre kargo topcase'im var.
- Uzun ön tur camı. (Bunu da muhtemelen kışa girerken alırım.
- Kışa girerken bir takım (muhtemelen Michelin, Pulsarda çok memnundum) lastik alacağım.
- Duruma göre 2000 km sonra belki bir 42'lik arka dişli taktırabilirim, eğer titreşime ve vites aralıklarına etkisi olacaksa.
- Belki ucuz yollu bir çift mini sis farı olabilir.(İşten hep gece geç saat dönüyorum, bu sebeple görünür olmak önemli benim için)

Bunlar haricinde şu an başka bir şey düşünmüyorum.

Motoru aldım daha 2 kez ve 60 km sürebildim, soğuk algınlığıyla ilaç şu bu kendime gelemedim(motordan değil balkondan:) )
Bugün hiç değilse üstüne oturayım ayarlarımı yapayım diye otoparkta biraz hasbıhal ettim kendisi ile.
bakalım artık 3.defa perşembe günü süreceğim, kısa sürede rodajı bitirip işe git gele başlamam lazım çünkü. Muhtemelen 3 - 4 güne 500km yaparım ve bakıma sokup işe gidip gelmeye başlarım.



Merhaba,

Öncelikle yorumlarınız için teşekkür ederim. Aldığınız tank pad ve stomp grip ler gerçekten çok yakışmış.

Ayna değiştirmek benim de aklımda, ancak gidon yükseltme ile orjinal aynaları bir müddet deneyeceğim. İhtiyaç duyarsan değiştiririm.

Zincir yağlamak için ben kdiner in önceki mesajlarında koyduğu bir çubuk benzeri bişey ayarlamayı düşünüyorum. Daha pratik gözüküyor. Olmaz ise mecbur biz de padok alacağız. Ayrıca son zamanlarda Oktay motor'un orta sehpa taktırabildiğini duydum ama emin değilim.

Dörtlü de eğer motor üzerinde çok emanet gibi durmuyorsa ben de taktırırım.

Ayrıca geçmiş olsun. Bir an önce iyileş de güzel havaları kaçırma bari :)
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,293
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Merhaba,

Öncelikle yorumlarınız için teşekkür ederim. Aldığınız tank pad ve stomp grip ler gerçekten çok yakışmış.

Ayna değiştirmek benim de aklımda, ancak gidon yükseltme ile orjinal aynaları bir müddet deneyeceğim. İhtiyaç duyarsan değiştiririm.

Zincir yağlamak için ben kdiner in önceki mesajlarında koyduğu bir çubuk benzeri bişey ayarlamayı düşünüyorum. Daha pratik gözüküyor. Olmaz ise mecbur biz de padok alacağız. Ayrıca son zamanlarda Oktay motor'un orta sehpa taktırabildiğini duydum ama emin değilim.

Dörtlü de eğer motor üzerinde çok emanet gibi durmuyorsa ben de taktırırım.

Ayrıca geçmiş olsun. Bir an önce iyileş de güzel havaları kaçırma bari :)

Oktay usta orta sehpa takıyor ama yeniden imal ediyor. YouTubede videosu mevcut. Bana 3gün sonra gel al dediler. O yüzden yanaşmadım :)

Bende tur camı taktım. Şeklini bozdum motorumun. Performans dişliyi de takacaktım ama son bir tane kalmış ve söz vermiş. Müşterisi hazır kapamadım. Artık başka zamana kaldı o iş.
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Merhaba,

Öncelikle yorumlarınız için teşekkür ederim. Aldığınız tank pad ve stomp grip ler gerçekten çok yakışmış.

Ayna değiştirmek benim de aklımda, ancak gidon yükseltme ile orjinal aynaları bir müddet deneyeceğim. İhtiyaç duyarsan değiştiririm.

Zincir yağlamak için ben kdiner in önceki mesajlarında koyduğu bir çubuk benzeri bişey ayarlamayı düşünüyorum. Daha pratik gözüküyor. Olmaz ise mecbur biz de padok alacağız. Ayrıca son zamanlarda Oktay motor'un orta sehpa taktırabildiğini duydum ama emin değilim.

Dörtlü de eğer motor üzerinde çok emanet gibi durmuyorsa ben de taktırırım.

Ayrıca geçmiş olsun. Bir an önce iyileş de güzel havaları kaçırma bari :)

Teşekkürler. Zaten stomp gripleri deponun yanları çizilmesin aynı zamanda da sıkınca kaymasın diye taktım, kaymama konusunda ciddi işe yarıyor.
Depo pedine gelince, benim orjinal o siyah olan çıkmak üzereydi zaten pek bir işlevselliği de yok. pulsardaki daha kaliteli ve bulunduğu yeri koruyan bir şeydi, bundaki öyle değil, o yüzden söktüm gitti, ben sökmesem zaten kendisi zamanla çıkacak gibiydi.
Bakılım yarın üçüncü kez bineceğim sürmek için, hala tam iyileşmiş değilim ama hava iyi hız da yapmayacağım için binerim.

Bu arada orjinal aynaları dün geri takarken ben de fark ettim sol ayna dibindeki vidalardan biri gevşekti ve sıktım bende, bakalım yarın gidon yükseltme ile bir de onları deneyeceğim. TVS aynaları gayet iyi iş görüyor ama orjinalleri de dün durduğu yerde kontrol ettim iyi ayarlanınca arkayı gösterecek gibi, yarın sürüşte netleşecek artık. Bu aynalardaki gecşekliğin titreşime sebep olduğunu sanmıyorum ama, çünkü tvs aynalarıda da ufaktan titreşim oldu devri biraz yükseltince geçen sefer sürdüğümde fark ettim. Yine de yarın tekrar deneyeceğim bakalım.

Flaşör benim için şart gibi, gece sürüşü de sıklıkla yaptığım için. pulsarda gidona sabitlemişlerdi biraz iç kısma, bu sefer sol aynamı az bişey içeri çektim, bakalım o aralığa monte ettirmeyi düşünüyorum flaşör düğmesini, ama işlevselliği için mutlaka taktıracağım.

Uzun ön cam, o biadil düz olanı ben de yakıştığını düşünüyorum, pulsarın biadil camı daha çirkin geliyordu mesela bana, bununki hiç fena durmuyor, motoru daha da büyük gösteriyor arka çanta ile birlikte, hoş gösterse ne olur, göstermese ne olur, öyle şekil şemal çok aşırı takılmıyorum artık, işlevsellik, efektiflik benim için daha önemli, çünkü ağırlıkla ulaşım amaçlı kullanıyorum motosikleti artık.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Eki 2017
Mesajlar
1,413
Motosikleti
Ns200
Ayaklık açık olmadığı halde, motor viteste, debriyaj çekili iken marş almayan kimdi. bugün benimki de almadı :) boşa atınca çalıştı. Önceden bu şekilde 2-3 kez çalıştırdım, bugün niye çalışmadı anlamadım. Tekrar deneyeceğim yarın.
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Bendim.Hala aynı, rodaj bakımında ya da belki daha önce servise göstereceğim.Marş düğmesine basınca kontak kapalıymış muamelesi yapıyor adeta. Dün de denedim tık yok boşa almadıkça.Ben de ayaklık stop da ettirmiyor açınca.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:57 ----------

Biraz önce sürüşten eve girdim. Abartıp 130 km yol yapmışım. Darlık - Teke yoluna gittim, harika yol, tam bir eğitim yolu.
Motor da ne yalan söyleyeyim, bu uzun kullanımda hele de o yolda beni çok tatmin etti, rodajda olmasına rağmen, oh be! dedim açıkçası:).

Bir kaç tespit:
130 km yola rağmen(gerçi üst sınır 75 - 80km olacak şekilde ve genelde 40 - 70km arası sürdüm) devasa bir yorgunluk yok. Pulsar NS150'den bariz olarak daha rahat bir sürüşü var. Daha fazla güven veriyor bu da kesin.
Üstündeki lastikler Darlık virajlarında hiç de fena değillerdi, sürüş boyunca en ufak bir kayma olmadı, tabii ilk kalkışlarda ben de gazı çok dikkatle açtım, o yüzden kalkışlarda da hiç yanlama olmadı.
Motordaki titreşim aynalarda ve gidonda gazı açmaya başlayınca hissediliyor ama aynalar kıpraşsa da arkası seçilmeyecek hale gelmedi hiç, daha üst devirlerde de durum sadece bu kadarsa mesele yok demektir.(Ama yine de titreşime bi faydası oluyorsa 43 ya da 42 dişli işini düşünebilirim. 43'e daha yakın gibiyim, hem motor yorulmaz,hem tork da azalmaz sanki.
Bu arada sanırım yeniden TVS aynalarına döneceğim, orjinal aynalar gidon yükseltmeyle düşündüğümden biraz daha iyi hale gelmiş olsa da, yine de o TVS aynalarındaki ferah feza arkayı görme işi yaş. O yüzden rodaj sonrası TVS aynalarını takarım, onlar hem yüksek hem daha dışarıda, görüş çok daha rahat oluyor, cruiser mode on hesabı:p.

Bu arada gidon yükseltmede kendime biraz daha yaklaştırarak yaptığım iyileştirme müthiş olmuş, sürüş o kadar rahatladı ki, benim gibi sportif amaçlı değilde seyahat ve işe git gele kullanacaklar gidon yükseltmesiz bu alet sürülmez diyesim var.:)

Bir de sorum var yine:
Benim motorun radyatör seviyesini gösteren o yeşil sıvı minimum'a daha yakın duruyor, tam ortada ya da maksimuma yakın seviyede değil. Sizlerde nasıl? Bana az gibi geldi, bakımda bunu da söyleyeceğim.

Böylece bakımda hem bu sıvı seviyesini, hem yan ayaklık marş mevzusunu hallettireceğim. Yan ayaklığın oradaki kablo ve kibrit kutusu modundaki aparata baktım ama kablolar girip çıkıyor gibi değil içine sabitlenmiş gibi, yani kendim halledeceğim bir şey değil. Bakalım haftaya bakımda servis ne diyecek.

Muhtemelen haftaya bugün rodajı tamamlar ve aksilik olmazsa haftaya Cuma rodaj bakımını yaptırırım, bakımda bir çanta demiri ve duruma göre (yaz sonu desem de) uzun ön cam da taktıracağım galiba, bütçe elverirse tabii. Ama çanta demiri şart bugün sırt çantası ile sürdüm benim gibi yaşlı ve azıcık konfor arayan adama sırt çantası olmuyor aga.:):mrgreen: O 45 litre çanta oraya takılacak, çaresiz yok.:bounce::cherry:

Motora 3. binişimde toplamda 200 küsur km yaptım bile. Motorun sürüşü zevkli orası kesin, Darlık yolunda oldukça eğlendik kedisi ile.
Ara ara oraya idmana gitmek de fayda var, zira bazı aşırı dar virajlarda azıcık daha idmana ihtiyacım var, düz yollarda sürmekten pas yapmış bünye.:)

Bir kaç da foto atalım o kadar yazı okuttuk boşa gitmesin :mrgreen:

oOB0pR.jpg
[/url][/IMG]

0EOlAL.jpg
[/url][/IMG]

PlXnV6.jpg
[/url][/IMG]
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Ağu 2016
Mesajlar
1,008
Bugün kamera ie deneme çekimi yaptım. Nasıl çıktı bilmiyorum. Akşama bir göz atıcam bilgisayarda.
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Benim de 600km yaklaştı. Cumartesi günü ümraniyede ilk bakımı yaptırmayı düşünüyorum.
Su kontrolü olarak daha önce seyretmiştim oktay motorun videosunda https://youtu.be/QUn-EdZm5Zw?t=3m55s

Antifiriz tankı imiş, seviye o videodaki kadar çok değil ben de ama minimum çizgisinin de üstünde, söylediğine göre sıkıntı yok ama yine de bakımda bir baktırayım.
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,293
Aslında top speed mevzusu hepimiz biliyoruz ama sadece bilgi olsun diye yazıyorum.Dün 169 km çıktım.Öndeki rüzgarlığı sökmeye karar verdim.Motorun aerodinamikini bozduğunu düşünüyorum.Ayrıca başıma çok rüzgar vuruyor rahatsız ediyor.Belki ben abartıyorum ama motulden memnun kalmadım birdaha asla kullanmıyacağım.Liquemolly ondan çok iyi bence.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Bende o rüzgarlığı takınca bugün 160km/sa gördüm. Rüzgarla boğuşmama da gerek kalmadı. 1,83m 94kg adamım. Rüzgarı o cam benim için kesince 15km/sa hızlandım. Arka dişli mevzusunu dün de dedim. Elinde kalmamış Oktay Usta’nın. Artık ara ara yoklayacağım geldi mi? Geldi mi? Die. Rüzgarlığı tip olarak sevmesem de işlev olarak gözüme girdi :(
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
Bende o rüzgarlığı takınca bugün 160km/sa gördüm. Rüzgarla boğuşmama da gerek kalmadı. 1,83m 94kg adamım. Rüzgarı o cam benim için kesince 15km/sa hızlandım. Arka dişli mevzusunu dün de dedim. Elinde kalmamış Oktay Usta’nın. Artık ara ara yoklayacağım geldi mi? Geldi mi? Die. Rüzgarlığı tip olarak sevmesem de işlev olarak gözüme girdi :(

geçen bende gittiğimde dominarlı bi abi vardı arka dişli değiştiriyordu o da sonuncuyu o almıştır :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst