Son Dakika : Chp'den 15 Vekil İyi Partiye Geçti..

Katılım
29 May 2014
Mesajlar
1,056
işte tam olarak sıkıntı burada,
konuyu tam özetlemek için sürekli anlatılan bir kıssadan hisse var dile getirmek farz oldu,

copy paste yapıyorum kusura bakmayın,

Bir kuş soğuk bir kış gününde yiyecek bulmak için kanat çırpıp duruyormuş.
Hava o kadar ayazmış ki minik kuş dayanamayıp karın üstüne düşmüş.
Minik kuş çaresiz soğuk karın üstüne ölümü beklerken oradan geçen bir inek kuşun üstüne sıçmış.
Kuş öyle bir sinirlenmiş ki kanatları donmamış olsa kalkıp ineği dövecek.
Bide bakmış ki bokun sıcaklığı ile kanatları çözülmüş, yaşama geri dönmüş.
Öyle bir sevinçle ötüyormuş ki oradan geçen bir kedi bunun sesini duymuş ve boku eşeleyip kuşu boktan çıkarmış, kuş buna da çok sevinmiş KEDİ ye teşekkür edecekmiş ki KEDİ onu yemiş!

Bu hikayeden çıkaracağımız 3 anafikir var;
1)Her üstüne sıçanı düşmanın sanma!
2)Seni her boktan çıkaranı dostun sanma ,
3) ve en önemlisi: BOKUN IÇINDE MUTLUYSAN, SESİNİ ÇIKARMA

milliyetçi bir gazla yıllardır gözümüzün önüne sunulan düşmanlık tohumları yerine kardeşlik tohumlarını ekebilmek gerekli, siyaseti atatürkçü bir çizgiye çekemediğimiz sürece de bu kardeşlik tohumları ekilemeyecek...biz bu topraklar da BİZ diyebildiğimiz kadar güçlüyüz, alevisi sünnisi kürt türk laz çerkez rum müslüman hristiyan ateist... dil din ırk mezhep gözetmeden tam bağımsız bir türkiye diyecek lider gerekli
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
Dile getir
Unutma
Unutturma
Neden yapıldığını araştır.
Kimlerin işine yaradığını araştır.
Kimler ne için destek oldu araştır.
Adalet önünde hesap vermeleri için HESAP SOR.

Her şeyin farkındayım. Neye nasıl karar vereceğime siz değil ben karar verirm
 
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
137
Tarihte "Kutsal Roma-Cermen İmparatorluğu" diye bir devlet vardı.
Tüm tarihçiler tarafından mutabakatla söylenir ki:
Ne Kutsaldı
Ne Roma'ydı
Nede İmparatorluktu.


AK Parti

Adalet ve Kalkınma Partisi

Adaletli mi? ------- Ergenekon, Balyoz vs demeye lüzum yok hakimler savcılar anayasa mahkemeleri bile elden geçti,
Bugün polis bile görevini yapıp çakar takmaması gereken bir araca ceza yaptığı için sürgün yeyip meslekten atılabiliyor. Değil ki sen ben sade vatandaş...

Kalkındırdı mı? ---- Avrupa'da ortalama bir çalışan, ortalama 4-5 maaşıyla, istediği herhangi bir motosiklete sahip olabiliyor. Sen??
Yahu bu ülkede hükümetin açıkladığı asgari ücret, Diyanet işlerinin açıkladığı, oruç tutamayanların vermesi gereken (günlük 1 kişinin yemek masrafı olan) "fitre"den az.

Parti mi?----------- Parti Ortak düşünce ve görüşteki kişilerin oluşturdukları siyasal topluluktur. Sizce herhangi bir Ak Parti üyesi, Recep Tayyip Erdoğan'ın iradesi dışında hareket etmeyi göze alabilir mi? Alırsa sonuçları ne olur?

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:17 ----------

Gerçi Başlıktan sapmışız.
Chp'den 15 Vekil İyi Partiye Geçti..

Her ne kadar CHP'li veya IYI Parti'li olursunuz olmazsınız size kalmış lakin, Bence CHP'nin yaptığı hakikaten herkesçe takdir edilmesi gereken bir demokrasi örneğidir.

Kılıçtaroğlu'nu da IYI partiye geçen 15 vekilide şahsen takdir ediyorum.
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
1,792
..........
asgari ücret, Diyanet işlerinin açıkladığı, oruç tutamayanların vermesi gereken (günlük 1 kişinin yemek masrafı olan) "fitre"den az.
......

Yapma yahu, kaç para açıklamış?

...........

Neyse, ben baktım, asgari 19 TL.miş. Hadi 20 diyelim. X 30 = 600 TL. :)
 
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
1,405
Motosikleti
2013 Honda Cbf150
Her şeyin farkındayım. Neye nasıl karar vereceğime siz değil ben karar verirm

Batuhan sormuşsun ya ne yapacağız diye
Ona istinaden yazdım.
Tabiki sorgulayan ve düşünen her birey gibi kendin karar vereceksin.
Aksini düşünmedim zaten.
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
Anladım. Bazı olaylar hakkında aynı bazıları hakkında farklı düşünüyoruz. Size bu taraf bana öteki taraf daha riskli geliyor. Ülke hakkında hayırlısı olsun
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Velhasıl gerçekleri görmeye ve anlamaya hazırlanma süreci bizi beklemekte... Bakalım önümüzdeki senelerde nereye getirecek sayın cumhurbaşkanımız kendisini ve ülkesini. Görünen köy de kılavuz istiyor demek ki. Şimdiden hayırlı olsun hepimize...
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Ara 2013
Mesajlar
719
1. günde mağdurlardı şimdi de mağdurlar bitmedi sömürüleri.
oy neden verildiği açık
2-3 tane bakara makara söylenir, harçlıklarını mitinglerede dağıtlır,erzak olmadıysa esnaf borç defterlerini kapattırarak oylarını satarlar işte gerisi ucuz laf...
bin tane olay dönmüş balyozundan fetösüne ,fetösünden tapelerine man adalarına kadar ama hala bana bunu dedi diye bık bık konuşuyorlar ...
aday olma ihtimali kesinlikle olmasaydı bile,bir aday adayının bahçesine Genelkurmay Başkanı helikopterlere iniyor ve siz bunları hala trene bakar gibi
izliyorsanız diyecek bişey yok ... geleceğimizin k.koreden ,kongo'dan farklı olmayacağı açık
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
Yapma yahu, kaç para açıklamış?

...........

Neyse, ben baktım, asgari 19 TL.miş. Hadi 20 diyelim. X 30 = 600 TL. :)

takıldığın konuya bak allah aşkına, hangi ülke mültecileri kendi halkından üstün tutar söyler misin? biz kendi ülkemizde mülteci konumuna getirildik.

protesto yapamazsın, adalet ise sadece ensesi kalın olana var, para ise karın tokluğunu sağlıyor anca. yani adalet ve kalkınma partisi Türkiye'yi getirdiği son nokta bu.

Türk menşeili çipin var mı "çip"
kendi marka araban, motosikletin?
kendi marka uçağın, tankın?
elektriğini üretebiliyor musun?
uzaya kaç uydu yolladın?
ne biçim eğitim sistemimiz var? mühendis, mimar yetişiyor ama daha bırak türbün motorunu normal içten yanmalı motor tasarımımız yok! körfez köprüsüymüş bilmem ne tüneliymiş hani niye biz yapmadıkta milyar liraları gavur taşeron şirketlerine saçtık? çok mu paramız var söyler misin lütfen?

tank top tüfek devri bitiyor artık füzeler ve yazılımlar konuşuyor ama biz ise milleti yerli ve milli top tüfek ile oyalıyoruz.

çok paramı var ise bunu niçin geleceğin devrimi olan yazılıma elektroniğe dökmüyoruz? yada en azından aç karnımızı doyurmak için tarıma hayvancılığa destek vermiyoruz?

kendi buğdayımızı üretemiyoruz daha buğday buğday! aç kalırsam yakında avrasya tünelinin ucundan yemeye başlarım artık.

sen 2 ton çay satarsın ve o paraya gavur gelir 1 tane "iphone" telefon verir gider. (allah bilir bu adam şimdi çayın ihracak fiyatınıda merak edip araştırmaz ve iphone ithal fiyatınıda sorgulamaz üşengeçlikten, çünkü böyle cahillikten dolayı ak partililer zaten, kusura bakmayın bu konuda eleştirmeye hakkım var. söz konusu Türkiye ve bekası)
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
1,792
@Fatih, Sen altında bezle dolaşırken, bizim altımızda MZ vardı.

Sen kendi başının çaresine bak kardeşim. Akıl verme...
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
@Fatih, Sen altında bezle dolaşırken, bizim altımızda MZ vardı.

Sen kendi başının çaresine bak kardeşim. Akıl verme...

bu daha kötü ya işte, yaşın var ama zekan yok. bir insanın öğrenme kabiliyeti bu kadar mı zayıf olur? kuş kadar zekanız var hiç bir şeyden anlamıyorsunuz.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
bu daha kötü ya işte, yaşın var ama zekan yok. bir insanın öğrenme kabiliyeti bu kadar mı zayıf olur? kuş kadar zekanız var hiç bir şeyden anlamıyorsunuz.

Fatih.met, yaklaşımın yanlış. Olayı görmüyorsun. Birşeyler yazmışsın. Arkadaş da yazdıklarını karşı tezlerle çürütmek yerine, konuyu değiştirip senin küçüklüğüne gelmiş. Büyük ihtimalle elinde senin dediklerini çürütecek delil yok. Yoksa, senin yerli malı çip var mı sorusuna "İşte burada, kapı gibi yerli üretim çip var, sen bilmiyorsun" demek yerine niye senin bezinle uğraşsın. Her neyse, sen de ona uyup konunun dışında cevap vermişsin. Demen gereken şuydu: "Arkadaş, lafı eveleme, yaşımı maşımı bezimi bırak. Dediklerimde yanlış varsa açıkla, doğrusunu bilelim. Yok dediklerime cevap veremiyorsan, cevap verebilir hale gelince konuşuruz yine." Yazman gereken buydu.
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
1,792
Fatih.met, yaklaşımın yanlış. Olayı görmüyorsun. Birşeyler yazmışsın. Arkadaş da yazdıklarını karşı tezlerle çürütmek yerine, konuyu değiştirip senin küçüklüğüne gelmiş. Büyük ihtimalle elinde senin dediklerini çürütecek delil yok. Yoksa, senin yerli malı çip var mı sorusuna "İşte burada, kapı gibi yerli üretim çip var, sen bilmiyorsun" demek yerine niye senin bezinle uğraşsın. Her neyse, sen de ona uyup konunun dışında cevap vermişsin. Demen gereken şuydu: "Arkadaş, lafı eveleme, yaşımı maşımı bezimi bırak. Dediklerimde yanlış varsa açıkla, doğrusunu bilelim. Yok dediklerime cevap veremiyorsan, cevap verebilir hale gelince konuşuruz yine." Yazman gereken buydu.

Bu memlekette elektronik yonga üretiliyor, tasarlanıyor.
Elektronik devre tasarlamakla, yonga tasarlamanın farkı yoktur. Tek fark, yonganın mikro, nano boyutlarda olması.

Çok akıllı Fatih, Google'a girip "Yurdumuzda çip üretimi" yazsa bir sürü bilgiye ulaşabilir. Aselsan, Ermaksan, TR firm. IMI gibi.
Çip üretmeyi ne zannediyorsa artık, anlamadım. Eğitimini alan, b.sayarda tasarlar, donanımın varsa TR'de, yoksa dünyanın her yerinde ürettirirsin.

Milyonlarca çip bir koliye sığar.

Benim mesleğim bu zaten. Firmada, endüstriyel elektronik cihazlar tasarlayıp, üretiyoruz.

Fatih'e 80 li yılların başından TR deki elektronik gelişmeler, yapılanlar ile ilgili bir sunum yapmak isterdim ama anlayacağını zannetmiyorum.
Boşa kürek sallamak olur.

Üzgünüm.:)
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
İşte en azından biri cevaplanmış. Tabii burada ben soru sormak isterim. O çipi tasarlıyoruz, çok güzel. Ama onu üretecek laboratuvarı niye kuramıyoruz?
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
1,792
İşte en azından biri cevaplanmış. Tabii burada ben soru sormak isterim. O çipi tasarlıyoruz, çok güzel. Ama onu üretecek laboratuvarı niye kuramıyoruz?

Eğer ticari olarak ürettiğin yonganın satışları kurtarırsa üretim tesisi de kurabilirsin, örnekleri var.
Fakat adetler yurt içinde düşük kalabilir, dünyaya yüksek adetlerde satanlardan almak maliyet açısında uygun olabilir.

Sonuçta adam şan olsun diye değil, para kazanmak için bu işi yapıyor, değil mi?
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Kore de kafadan dünyaya satmaya başlamamıştır herhalde. Bir yerden başlamak gerekir ki sonra dünyaya satabilir hale gelesiniz. Benim asıl merak ettiğim, ülke içinde bu laboratuvarı kurabilecek teknoloji, işgücü ve mühendis var mı, yok mu? Yoksa parasını verip elin Japonuna laboratuvar kurdurtmaya "Biz kurduk" demem ben.
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
1,792
Üstat, siz bir işe zarar edeceğini bile bile girer misin?

Örnek; mesela bir tel., pc işlemcisi üretmeye kalksan kime satacaksın.
Ülke nüfusu 80 milyon, hadi çevresi ile 200 Milyon, ki afaki bi rakam. Alırlar mı?

Bu işi yapan diğer ülkelere bakalım. USA, CA, çevresi ile beraber 1-milyar.
Asya yaklaşık 3-4 milyar.

Soru, yatırımı nerede yaparsın?
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Devlet sübvansiyonuyla mümkün. Çip üretmeyi karlı bulmuyorken yerli otomobili karlı buluyor musunuz diye sormak isterim.
Ayrıca, konu hakkında bilginiz olduğunu düşündüğüm için sordum ama cevap vermediniz. Benim asıl merak ettiğim, ülke içinde bu laboratuvarı kurabilecek teknoloji, işgücü ve mühendis var mı, yok mu?
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
1,792
Aselsan, Netaş'la birlikte 90 lı yıllarda yonga üretimi ile ilgili çalışmalar yapmıştı.
Üretim donanımı ile ilgili bilgileri vardır, çok bi bilgim yok.

Fakat donanımı oluşturan makinelerin üretimini soruyorsanız, bilgim yok.

ITU de bazı donanımlar görmüştüm. Ne ile ilgili idi hatırlamıyorum.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
Bu memlekette elektronik yonga üretiliyor, tasarlanıyor.
Elektronik devre tasarlamakla, yonga tasarlamanın farkı yoktur. Tek fark, yonganın mikro, nano boyutlarda olması.

Çok akıllı Fatih, Google'a girip "Yurdumuzda çip üretimi" yazsa bir sürü bilgiye ulaşabilir. Aselsan, Ermaksan, TR firm. IMI gibi.
Çip üretmeyi ne zannediyorsa artık, anlamadım. Eğitimini alan, b.sayarda tasarlar, donanımın varsa TR'de, yoksa dünyanın her yerinde ürettirirsin.

Milyonlarca çip bir koliye sığar.

Benim mesleğim bu zaten. Firmada, endüstriyel elektronik cihazlar tasarlayıp, üretiyoruz.

Fatih'e 80 li yılların başından TR deki elektronik gelişmeler, yapılanlar ile ilgili bir sunum yapmak isterdim ama anlayacağını zannetmiyorum.
Boşa kürek sallamak olur.

Üzgünüm.:)

madem ülkemizde çip üretimi var peki niye biz orta halli bilgisayara bile milyarlar döküyoruz? çip üretiyoruzda neden akıllı telefonlar bu kadar pahalı?

senin bahsettiğin çipler şu bakkalarda falan kullanılan hesap makinelerin çipleri mi yoksa?

argoca konuşayım; bana kapak yapmayla uğraşacağına yaşam standartlarımıza bir göz at çünkü problem bu.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst