Okuduğum konu bu sekildeydi ; ama daha once hic duymadığım icin doğruluğuna emin olamadım.
Motoru soğuk havalarda start ettikten sonra çok düşük devirlerde çalıştırmak çok yüksek devirlerde çalıştırmak kadar zararlı olabilir. Motor soğukken tüm klerensler maksimumdadır ve aslında motor normal ayarlarının dışında çalışmaktadır. Bu yüzden ısınma süresini kısaltabildiğimiz kadar kısaltmalıyızdır. Çok düşük devirlerde Blow By dediğimiz segman kenarlarından kartere gaz kaçması kolaylaşır, yağ kısa zamanda kirlenir asidite olur, Blow By esnasında sıcak gazlar tam yanmamış yakıt buharlarını segman kanallarına bulaştırarak karbon birikimini arttırır ve segmanların daha kısa zamanda takozlaşmasına neden olur.
Tüm bundan özetle, çok titizim ben deyip motoru düşük devirlerde uzun süre ısıtmak iyi birşey değildir. Rolenti devri 1000rpm olan bir motoru kabaca 2000-2500 RPM lerde ısıtmak yeterlidir kanımca. Bütün bu bilgiler El Kitabına ters düşmemelidir, bu yüzden Kitap ne diyor ise önce buna bakılmalıdır. Bir de şunu eklemeliyim, uzun süre Jigle çekili vaziyette ısıtmak da iyi değildir. Zengin karışım bol miktarda asidik gaz üretilmesi demektir. Tavsiyem, motor el gazı ile gaz verildiğinde çalışabilecek durumda ise muhakkak el gazını kullanmakta fayda vardır.