İlk marsta her zaman motoru ısıtamamak devam etmek ve zararları?

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Çabuk ısınması için radyatörün önüne karton koyar ısı normal e çıktı mı geri çekerim....
:) Şaka muhtemelen ama motor soğukken radyatör zaten çalışmıyor. İçinde mumlu vana var. Mum eridikten sonra antifriz devir daime başlıyor.
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
1,792
:) Şaka muhtemelen ama motor soğukken radyatör zaten çalışmıyor. İçinde mumlu vana var. Mum eridikten sonra antifriz devir daime başlıyor.

Dediğiniz doğru ancak termostatda ufak bir delik bulunur, Term. kapalı olsa bile sıvı çevrimi yine de olur.
Tabii termostat varsa ve çalışıyorsa..
Bende, ortam çok soğuk değilse karton koymaya gerek olmadığını düşünürüm.
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
Ben devirdaim sürekli olur diye biliyorum, sonuç olarak motor ilk çalıştığı anda su pompası çalışmıyor mu?
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Ben devirdaim sürekli olur diye biliyorum, sonuç olarak motor ilk çalıştığı anda su pompası çalışmıyor mu?

Lan ben şaka yaptın sandım, ciddi miydin? :mrgreen:

Evet motor çalışınca pompa sürekli suyu dolaştırmaya çalışır, ama belli bir sıcaklığa erişmeyince (80-90 dereceler) termostat açmaz. Yani motor çok ısınmadıysa termostat suyun önünü açıp radyatöre gitmesine izin vermez, izin verseydi motor daha çabuk soğurdu. Amaç motoru sürekli soğutmak değil, optimum çalışma sıcaklığında tutmaktır.

Hayır zaten düşündüğün gibi olsa, su sürekli radyatörde dolaşsa bile karton koyma işi yolda giderken radyatöre giren havayı engellemek için mantıklı. Durduğu yerde işe yaramaz ki, taksicilik yaptığım 2000'li yıllarda rasyatör ızgarasını koli bandıyla kapatırdım, soğuk motor fazla yakıt tüketir.

Başlığın konusuna gelirsek, benzini bedava mı alıyorsunuz arkadaşlar? Motoru çalıştırın, eldiveninizi kaskınızı takın. Bu zaten ortalama 30 saniye sürecektir, sonra binin motora ve düşük devirde ilerlemeye başlayın. İlk bir iki dk çok devirlenip hızlanmayın yeter, zaten motor durunca değil hareket edince daha kolay ve rahat ısınır.

Hiç bir kullanım kılavuzunda motoru rölantide 2-3 dk çalıştırın yazmaz, çalıştırıp yavaşça ilerleyin yazar genelde.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ben devirdaim sürekli olur diye biliyorum, sonuç olarak motor ilk çalıştığı anda su pompası çalışmıyor mu?
Su pompası sürekli çalışıyor, devir daim sürekli oluyor, ama su pompası antifrizi motordan alıp yine motora geri yolluyor, ta ki motor ısınıp radyatör yolu açılana kadar:
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
Lan ben şaka yaptın sandım, ciddi miydin? :mrgreen:

Hayır zaten düşündüğün gibi olsa, su sürekli radyatörde dolaşsa bile karton koyma işi yolda giderken radyatöre giren havayı engellemek için mantıklı. Durduğu yerde işe yaramaz ki, taksicilik yaptığım 2000'li yıllarda rasyatör ızgarasını koli bandıyla kapatırdım, soğuk motor fazla yakıt tüketir.

Dolmuşçu stayla...

Hocam ben zaten duruken değil giderken yapıyorum bunu. motoru çalıştırdım mı max 50-60 saniye beklerim. hatta o kadar bile beklemem.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:43 ----------

Ve karton koyup gidince yakıt inanılmaz düşüyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:47 ----------

Su pompası sürekli çalışıyor, devir daim sürekli oluyor, ama su pompası antifrizi motordan alıp yine motora geri yolluyor, ta ki motor ısınıp radyatör yolu açılana kadar:
http://youtu.be/y5p31F_dVJU

Tabi ben sistemi daha basit zannettiğim için...
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Dolmuşçu stayla...

Hocam ben zaten duruken değil giderken yapıyorum bunu. motoru çalıştırdım mı max 50-60 saniye beklerim. hatta o kadar bile beklemem.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:43 ----------

Ve karton koyup gidince yakıt inanılmaz düşüyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:47 ----------



Tabi ben sistemi daha basit zannettiğim için...

Termostat sağlıklı çalışıyorsa senin mantığa gerek yok, ama sık bozulan bir şey olduğu için taksici ve dolmuşçular açık konumda kullanırlar genelde. Kışın da radyatöre hava girişini kısarak dengelerler.

Yazın zaten püfür püfür :)
 
Katılım
30 Eyl 2016
Mesajlar
436
motor en iyi yolda ısınır.. marşa basın gidin sadece ısınana kadar çok yüklenmeyin.. böylece zamandan ve yakıttan az da olsa tasarruf edersiniz
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Arkadaşlar 1 dakika ısıtma sonrasında hafif hafif yola çıkmak ya da 3-5 dakika ısıtıp yola çıkmak konularında motorun karbüratörlü ya da enjeksiyonlu olmasının bir farkı var mıdır?
 
Katılım
23 Mar 2016
Mesajlar
423
Başlıkta anlatıldığı gibi; 3-5 dakika ısıtmaya gerek yok, bir dakika gayet yeterli. Motorun enjeksiyonlu olup olmaması ısıtma yönteminiz açısından önemli değil.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst