eğer söz konusu taksicilerse gayet de grup olarak suçlanabilir bence. bir insan bindiği 10 taksinin 9'unda kazıklanmaya çalışırsa, insanca muamele görmezse sonuç bu olur. sizin kabilede taksiciler üzerinde bir regülasyon olabilir belki bilemiyorum. burdakilerde yok. burada orman kanunları geçerli. this is sparta!
Taksiciler ayrı bir ırktan gelmiyor, aramızdan çıkıyor. Sadece işleri gereği, insanların güvenini suistimal edip dolandırmak kısmen daha kolay onlar için. Aynısı siyasetçiler için de geçerli. Güven gerektiren her iş öyle...
Danimarka'da, Kore'de, Fransa'da, Kanada'da taksi kullandım ama dolandırılmadim hiç. Ama Fas'ta, daha hava alanından çıkıyorken Hoşgeldiniz öpücüğü kondurdu taksiciler. Demek ki bizim millet olarak ahlaki standartlarimiz öyle ki, aramızdan böyle taksiciler çıkıyor.
Aynısı siyasetçilerimiz içim de geçerli. Avrupalı siyasetçilerin karısına beleş uçak bileti alınca olay oluyor istifa ediyorlar, bizimkilerin milyonlarca lira yolsuzluğu bizzat itiraf ettikleri konuşmaları dinledik, fotoğraflarını gördük, akrabalarının offshore hesaplara yığdıkları milyonlar ortaya çıktı, hepsinin çoluğu çocuğu çulsuzken iktidara geldikten sonra deli gibi zengin oldu, ama demek ki bunlar bizim için çok da sorun değil ki hâlâ seçmeye devam ediyoruz.
Kötü araç kullanmaya gelince, New York taksileri meşhurdur o konuda. Tüm gün sıkışık trafikte direksiyon sallayınca insanlar kurallara karşı daha bi gevşek oluyorlar demek ki...