- Konu Yazar
- #1
Hocam şimdi hem gelir vergisi toplanıyor hem de harcamalardan vergi alınıyor ya. Neden böyle? Gelir vergisi olmasa, satılan her ürüne sabit bir % x vergi konsa. x de artık kaç para lazımda ona göre çok ya da az ayarlansa mesela. Daha çok tüketen zenginler daha çok öder, daha az kazanan az tüketenler daha az öder. Hem de daha basit, etkili, denetimi kolay bir sistem olmaz mı? Bu düşünce, uluslararası iş yapan şirketler konuya dahil olunca mı cortluyor? Hem gelirden hem de harcamadan vergi alınması ne sağlıyor?