Hem gelirden hem harcamadan vergi alınmasının sebebi ne?

Katılım
16 Ara 2012
Mesajlar
1,634
Hocam şimdi hem gelir vergisi toplanıyor hem de harcamalardan vergi alınıyor ya. Neden böyle? Gelir vergisi olmasa, satılan her ürüne sabit bir % x vergi konsa. x de artık kaç para lazımda ona göre çok ya da az ayarlansa mesela. Daha çok tüketen zenginler daha çok öder, daha az kazanan az tüketenler daha az öder. Hem de daha basit, etkili, denetimi kolay bir sistem olmaz mı? Bu düşünce, uluslararası iş yapan şirketler konuya dahil olunca mı cortluyor? Hem gelirden hem de harcamadan vergi alınması ne sağlıyor?
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
ben bu yüzden maaşımı belirleyemiyorum şimdi 6. ayda filan kesintiye giricem maaşım 150 lira filan azalıyor yıl sonlarına doğru vergi yüzdesi dahada artıyor yaklaşık 250lira maaşımdan kesiliyor böyle saçma sisteme ben
 
Katılım
20 Nis 2015
Mesajlar
855
Hocam şimdi hem gelir vergisi toplanıyor hem de harcamalardan vergi alınıyor ya. Neden böyle? Gelir vergisi olmasa, satılan her ürüne sabit bir % x vergi konsa. x de artık kaç para lazımda ona göre çok ya da az ayarlansa mesela. Daha çok tüketen zenginler daha çok öder, daha az kazanan az tüketenler daha az öder. Hem de daha basit, etkili, denetimi kolay bir sistem olmaz mı? Bu düşünce, uluslararası iş yapan şirketler konuya dahil olunca mı cortluyor? Hem gelirden hem de harcamadan vergi alınması ne sağlıyor?

Yok aslında intel gibi dünya devi bir şirketin de bulunduğu oregon eyaletinde bu sistem uygulanıyor. Sadece gelir vergisi var, harcarken kdv yok diye biliyorum.
 
Katılım
26 Şub 2013
Mesajlar
1,118
Çiçek sevgiyle, devlet vergiyle büyür.
Böyle bir pankart görmüştüm :queen:
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Pırlantanın ötv'si halen %0 mı ? Bence şeytan orada saklı, ondan yola çıkarak basitçe bir sistem çıkarımı yapabilmek bence oldukça mümkün.
 
Katılım
25 Nis 2016
Mesajlar
571
Gelir, harcama(yatırım, tüketim), tasarruf ekonomik döngünün parçalarıdır. Hangisi teşvik edilmek istenirse vergileri nispeten azdır. Yatırım harcamaları ve tasarruflarda daha az vergi yükü var. Tüketimden veya gelirden vergi indirilirse millet fazla fazla harcar, bütçe açık verir. Konuyu anlamak için siyasi gerçekleri kafadan silip teorik olarak düşünmek gerek.
 
Katılım
15 Mar 2008
Mesajlar
467
asaf hoca TV de bir programda dedi ki "devlet ondan alamıyor bundan alamıyor kimden alıyor bu vergiyi? yanıt manidar : tuttuğundan..." vergiyi vermesi gerekenden, çok kazanandan, güçlüden zenginden hakkıyla toplayamayınca daha kolay olanı yapıyor, adaletli bir şekilde vergi toplamayı değil, gereken miktarda vergi toplamayı ön plana koyuyor.
küçük esnafın ufak borçlarına yapılan %2-3 vergi indirimlerini lütuf gibi sunarken büyük firmaların milyonluk vergi borçlarına "vergi barışı" adı altında %90 - %100 indirim uygulanıyor, kimse de demiyor ki %100 indirim mi olur. bizde bu kafa oldukça bu iş böyle gider.
 
Katılım
16 Ara 2012
Mesajlar
1,634
Konuyu neden yerel algıladınız? Bu uygulamayı yapan tek ülke burası değildir muhtemelen. Konunun siyasal gündemle, Türkiye'yle ilgisi yok, düz ekonomi sorusu.

Ne atarı yaw bu arada? Hani adam burada ürün satar, gelir elde eder, parayı ülke dışında harcarsa o adamdan hiç vergi alınmamış olur gibisinden gerekçeleri mi var diye ekledim.

Berber muhabbetinden veya atar giderden ziyade alanı bu olan birileri açıklar da konuyu anlarız diye umut etmiştim.
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
aaa hiç olur mu öyle şey. bu memlekette çok harcayan az vergi öder.
motosiklette ötv %37
yatta ötv %0 (ötv YOK)
 
Katılım
29 Mar 2012
Mesajlar
615
Konuyu neden yerel algıladınız? Bu uygulamayı yapan tek ülke burası değildir muhtemelen. Konunun siyasal gündemle, Türkiye'yle ilgisi yok, düz ekonomi sorusu.

Ne atarı yaw bu arada? Hani adam burada ürün satar, gelir elde eder, parayı ülke dışında harcarsa o adamdan hiç vergi alınmamış olur gibisinden gerekçeleri mi var diye ekledim.

Berber muhabbetinden veya atar giderden ziyade alanı bu olan birileri açıklar da konuyu anlarız diye umut etmiştim.

Hadise de burada kazanıp, diğer ülkeye gönderiyor, burada vergi vermiyormuş . (Ben medyanın yalancısıyım).
 
Katılım
19 Ara 2017
Mesajlar
74
Teorik olarak düşündüğünüzde sistemi çok kolay analiz edebilirsiniz, dolaylı vergiler ve dolaysız vergiler dersiniz, dolaysız vergi gelir vergisi dolaylı vergi tüketimden alınan vergiler der sonra da devletler dolaysız vergilerin tahsilini daha kolay yaptıkları için bunu tercih ederler ancak bu da gelir adaletsizliğine yol açar diye özetleyebiliriz.

Her iki verginin de olması ara da vergi tahsilatı ile vergi adaleti arasında denge sağlanmasını sağlıyor.

Gelirden vergi alınmasa sadece tüketim üzerinden vergi alınsa vergi oranlarının artması gerekecek ve bu kez vergi kaçakçılığı artacak.

Sonra satıcılara "Fiş almaz isem ne olur abi?" diye sorup ürünü sadece Kdv kadar değil de üstüne yaklaşık %20 kadar gelir vergisi kadar daha ucuza alsak kaçımız fiş alırız ?

Ayrıca bunun ötesinde biz ÖTV nin KDV sini ödüyoruz verginin üstünden vergi hesaplayıp mal bedeline bindiriyoruz. Diğeri sorun değil ancak bu kocaman bir sorun :pr:
 
Katılım
6 Tem 2014
Mesajlar
1,890
Çünkü alabiliyor.
Neden alıyora gelince pompa gibi düşünebiliriz.
Kdv Özal'la girdi hayatımıza hatta Gırgır dergisinin kapağını hiç unutmam.
Kazım Daima Vatandaşa
 

'-'

Katılım
16 Kas 2017
Mesajlar
804
bari ödediğimiz vergiler çalınmasa, kazaya uğramasa; hırsızlık, pert durumunda. yeniden ödememiz gerekmese. (dardayım aney)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst