Kask Takmayan Artçının Benim Adıma Yazılmış Cezasına İtiraz

Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
76
Merhabalar bu cezalar sanırım hiç peşimi bırakmayacak ama ben yinede sorayım. 16 aralıkta arkamda artçım ile Kızılayda ilerliyordum. O sırada bir polisin yanından geçtik ilk seferde iyi hoştu ancak aynı yoldan tekrar döndüğümüzde polis yanından geçerken "Bak ceza yazarım haaa" manasında şakayla karışık birşey söyledi ve gülüp devam ettik ancak. Bugün 22 aralıkta evime ceza tutanağı geldi kasksız motosiklet kullanmaktan 95 TL trafik cezası yemişim. Şakaydı gerçek oldu desek yeridir herhalde. Ancak yazılan ceza maddesine baktığımda 78/1-b sayılı maddede cezanın uymayanlara yazılabileceği belirtilmiş ancak cezayı bana yazmışlar. Benim buna itiraz etmem lazım ancak bu konularda pek bilgili sayılmam. Sanırım bir dilekçe yazmamız gerekiyormuş ancak nasıl dilekçe nasıl olmalı veya nasıl kendimi ifade etmeliyim bilmiyorum. Eğer daha önce böyle bir şey ile uğraşan varsa bu dilekçe konusunda bana yardımcı olabilirler mi ?
 
Katılım
19 Kas 2016
Mesajlar
351
Eğer doğru anladıysam artçında kask yokmuş, öyleyse polis ceza yazarak gayet iyi yapmış çünkü arkana artçı alıyorsan onun bütün cezai yükümlülüğü sana aittir. Kimse zorla arkana bindirmiyor, kask yoksa bindirmezsin. Ha eğer bindirdiysen ceza ödemeyi hatta kaza durumunda yasal zorunluluğu kabul edersin. Senin canın değerliyse arkandaki adamın da değerli.
Eğer ikinizde de kask varsa işler değişir.
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Nis 2009
Mesajlar
454
Oh olmuş. İster sürücü isterse artçı kask takmakta kanunen zorunludur. Artçı kask takmıyorsa mesuliyeti ruhsat sahibindedir diye biliyorum.
95 tl ile ucuz yırtmışsınız, ketçabınız asfalat akmamış iyi ki. Ucuz bi tecrübe olmuş.
 
Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
76
Tabi zorla binmedi ancak bazı anlar oluyor ki mecburen almak zorunda kalıyorsun. Arkadaşımın kendiside motor kullanıyor kask kullan dememe rağmen dinlemedi ee adama bizde zorla kask taktıramıcağımıza göre bazı durumlarda yapacak pek bir şey kalmıyor. Sürekli yanımda fazladan kask dolandıracak halim yok sonuçta. Ayrıca onunla ilgili maddeleri okursanız cezanın kimlere yazılacağı belirtiliyor. Onun yediği halttan bana yaptırım uygulanma hakkı yok. Ayrıca konu ile ilgili herhangi bir bilginiz bulunmuyorsa konuyu gereksiz meşgul etmezseniz sevinirim. Ben sizde nasihat veya düşünceleriniz hakkında soru sormadım dilekçe konusunda ne yapabilirim diye sordum.
 
Katılım
21 Ara 2016
Mesajlar
645
Acaba taksi yada otobüs'te yolcular emniyet kemeri takmaz ise yolcuya mı yoksa sürücüye'mi yazılıyor?
Eger diğer araçlarda da sürücüye yazılıyorsa senin yapacak bişeyin yok. Çünkü arabalar ile motosiklet sorumlulukları aynı yoldan geçiyor.
 
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
2,684
İtiraz etsen de bir şey değişmez cezayı indirimli olarak ödeyip arkadaşından tahsil et. Nasihat istemem demişsin ama gerçek bu, ötesi boş beleş vakit kaybı.
 
Katılım
29 May 2016
Mesajlar
714
Motorda tüm sorumluluk sürücüye aittir. Arkadaşın kask tak demene rağmen takmadığı için cezayı ona ver o ödesin. 15 gün içinde %25 indirimli ödersiniz.
 
Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
76
Motorda tüm sorumluluk sürücüye aittir. Arkadaşın kask tak demene rağmen takmadığı için cezayı ona ver o ödesin. 15 gün içinde %25 indirimli ödersiniz.

Arkadaşım zaten yaptığının farkında cezayı ödemeyi kabul ediyor ama yine de ödemesine gönlüm razı değil. Böyle olunca da belki benim adıma geldiği için itiraz edebiliriz diye düşünmüştüm ama o da pek uğraşmak istemiyor sanırım itirazla filan.
 
Katılım
19 Kas 2016
Mesajlar
351
Tabi zorla binmedi ancak bazı anlar oluyor ki mecburen almak zorunda kalıyorsun. Arkadaşımın kendiside motor kullanıyor kask kullan dememe rağmen dinlemedi ee adama bizde zorla kask taktıramıcağımıza göre bazı durumlarda yapacak pek bir şey kalmıyor. Sürekli yanımda fazladan kask dolandıracak halim yok sonuçta. Ayrıca onunla ilgili maddeleri okursanız cezanın kimlere yazılacağı belirtiliyor. Onun yediği halttan bana yaptırım uygulanma hakkı yok. Ayrıca konu ile ilgili herhangi bir bilginiz bulunmuyorsa konuyu gereksiz meşgul etmezseniz sevinirim. Ben sizde nasihat veya düşünceleriniz hakkında soru sormadım dilekçe konusunda ne yapabilirim diye sordum.

Bilinçli motosiklet kullanıcıları olarak şu lafı duyar ve dinleriz: 'arkadaşın sana küssün kırılsın ama hayatta olsun'
Bu işin bilincinde değilken kasksız bindirdiğim arkadaşımla beraber kaza yaptım. Kırmızıda geçen bir şahine çarptım. Tutanağa baksan yüzde yüz haklıydım ama gerçek hayatta işler böyle olmuyor. O adamın kafasına atılan 12 dikişin hakkını ödeyemedim, ödeyemem de.
O gün sonucu ne olursa olsun onu arkama bindirmemem gerekiyordu. Belki bana küser kırılırdı ama ertesi gün barışırdık. Bak şimdi dikiş izleri hala duruyor.
Hadi dikişi yarayı falan boşver, adam ölseydi ne yapacaktım? Burada konuşuyorsak kendi iyiliğimiz için değil senin ve arkadaşının iyiliği için. Olağanüstü bir durum olmadığı sürece arkana kimseyi bindirmeye mecbur değilsin, otobüs var taksi var bilmem ne var.
İlla ki binmesi gerekiyorsa fedakarlık yapıp kaskını ona verirsin ondan sonra ceza konusunu konuşuruz.
Benim başıma geldi, başkasının başına gelmesin diye çabalıyorum.
 
Katılım
18 Haz 2014
Mesajlar
954
Sanırım hukuk ve kanunların yaptırımları hakkında pek bir bilgin yok. Bilgin olmadığı gibi bu konuda olmayacak hayaller peşindesin.

Öncelikle "bundan haberim yoktu, şunun haberi yoktu, herkesin yaptığı kendine" mantığından çıkman lazım.

Arkadaki artçı düşüp ölürse bunun sorumlusu sensin. Kask taktırmadıysan onun hayatını değersiz gördüğün ve güvenliğe önem vermediğin net olarak anlaşılır. Zaten yazdıklarından anlaşılıyor.

Kısaca hatırlatalım.
Şöfor olarak bulunduğun araçta kaza sırasında kusurlu bulunursan ve yolcu sakatlanırsa/ölürse suç sana aittir, tazminat ödersin.
Ruhsatı sana ait aracı ehliyetsiz birine verirsen ve o kişi ölümlü/yaralanmalı bir kazaya karışırsa suç sana aittir, tazminat ödersin.

Ve tabi ki mahkemede ben bilmiyordum, haberim yoktu diyebilirsin. İşe yarar mı bakarız.
 
Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
76
Sanırım hukuk ve kanunların yaptırımları hakkında pek bir bilgin yok. Bilgin olmadığı gibi bu konuda olmayacak hayaller peşindesin.

Öncelikle "bundan haberim yoktu, şunun haberi yoktu, herkesin yaptığı kendine" mantığından çıkman lazım.

Arkadaki artçı düşüp ölürse bunun sorumlusu sensin. Kask taktırmadıysan onun hayatını değersiz gördüğün ve güvenliğe önem vermediğin net olarak anlaşılır. Zaten yazdıklarından anlaşılıyor.

Kısaca hatırlatalım.
Şöfor olarak bulunduğun araçta kaza sırasında kusurlu bulunursan ve yolcu sakatlanırsa/ölürse suç sana aittir, tazminat ödersin.
Ruhsatı sana ait aracı ehliyetsiz birine verirsen ve o kişi ölümlü/yaralanmalı bir kazaya karışırsa suç sana aittir, tazminat ödersin.

Ve tabi ki mahkemede ben bilmiyordum, haberim yoktu diyebilirsin. İşe yarar mı bakarız.

"Kask taktırmadıysan onun hayatını değersiz gördüğün ve güvenliğe önem vermediğin net olarak anlaşılır. Zaten yazdıklarından anlaşılıyor." Bir insanı tanımadan yargılamak internette moda olsa gerek bilmiyorum ama. Çevremde o gün arkama aldığım arkadaşımda dahil motor kullanan tanıdıklarım birinin ne zaman eksik ekipmanla bindiğini görsem veya ekipman işinde ucuza kaçtığını görsem bunu espriyle karışık veya değil o anda yüzüne karşı söylerim ama sonuç sizinde tahmin edebileceğiniz gibi her zaman aynı olmuyor. Kendim şurdan 400 metrelik bir yere bile gitsem çizmeme kadar giyer öyle çıkarım evden çünkü bu işi ciddiye almak lazım motor üzerinde yaşadığım olumsuz durumlarda da her seferinde bunun farkına varıyorum çünkü. Bu arada evet tek bir konuda yanlış yaptım masraflarımdan dolayı arkamda ki adama bir kask satın almak hala nasip olmadı ama en kısa zamanda borçlarım azaldığı zaman onuda yapacağım artçım için bir dizliğim bile var halbuki. Bu yüzden birşey karalayıp buraya çizmeden insanları yargılamamak lazım.
 
Katılım
6 Eki 2007
Mesajlar
2,237
Pratik bir çözüm var. Arkadaşından parayı al, yatır. Borç onun borcu :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Aynısı Amerika'da başıma geldi, 10-15 sene önce. Bende kask vardı, artçımda yoktu. Polis artçıma ceza yazdı, bana hiç bir şey demedi.

"bana ceza yazacak mısınız?" siye sordum. "hayır, senin kaskın var. Ama kaza geçirseniz ve arkadaşının başına bir şey gelse napacaksın" diye sordu. Haklıydı adam.
 
Katılım
22 May 2011
Mesajlar
660
Sanırım hukuk ve kanunların yaptırımları hakkında pek bir bilgin yok. Bilgin olmadığı gibi bu konuda olmayacak hayaller peşindesin.

Öncelikle "bundan haberim yoktu, şunun haberi yoktu, herkesin yaptığı kendine" mantığından çıkman lazım.

Arkadaki artçı düşüp ölürse bunun sorumlusu sensin. Kask taktırmadıysan onun hayatını değersiz gördüğün ve güvenliğe önem vermediğin net olarak anlaşılır. Zaten yazdıklarından anlaşılıyor.

Kısaca hatırlatalım.
Şöfor olarak bulunduğun araçta kaza sırasında kusurlu bulunursan ve yolcu sakatlanırsa/ölürse suç sana aittir, tazminat ödersin.
Ruhsatı sana ait aracı ehliyetsiz birine verirsen ve o kişi ölümlü/yaralanmalı bir kazaya karışırsa suç sana aittir, tazminat ödersin.

Ve tabi ki mahkemede ben bilmiyordum, haberim yoktu diyebilirsin. İşe yarar mı bakarız.

Konuyu sulandirmayi amma da seviyorsunuz. Adam bence hakli bu dusuncesinde suc sahsidir. Eger kanunda kasksiz motosiklet kullanmak seklinde epe alinmissa yolcuya yazilmali, mahiyetindeki araca kasksiz yolcu almak seklinde ele alinmissa surucuye yazmakta hakli daha sonra arastirip kanun maddesini bulmaya calisirim
 
Katılım
20 Mar 2017
Mesajlar
1,365
Polis arkadaşın elleri dert görmesin. Alnından öpmek lazım..

NAsıl itiraz edeceksi ,önce parayı yatıracaksın sonra Sulh Ceza Mahkemesi itiraz edeceksin orada seni haksız bulacaklar , dava parası dosya parası posta parası oradan da bir 50 - 100 gidecek en az ,

İtiraz et onu da buraya yaz biraz da oana gülelim..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sanırım hukuk ve kanunların yaptırımları hakkında pek bir bilgin yok. Bilgin olmadığı gibi bu konuda olmayacak hayaller peşindesin.

Öncelikle "bundan haberim yoktu, şunun haberi yoktu, herkesin yaptığı kendine" mantığından çıkman lazım.

Arkadaki artçı düşüp ölürse bunun sorumlusu sensin. Kask taktırmadıysan onun hayatını değersiz gördüğün ve güvenliğe önem vermediğin net olarak anlaşılır. Zaten yazdıklarından anlaşılıyor.

Kısaca hatırlatalım.
Şöfor olarak bulunduğun araçta kaza sırasında kusurlu bulunursan ve yolcu sakatlanırsa/ölürse suç sana aittir, tazminat ödersin.
Ruhsatı sana ait aracı ehliyetsiz birine verirsen ve o kişi ölümlü/yaralanmalı bir kazaya karışırsa suç sana aittir, tazminat ödersin.

Ve tabi ki mahkemede ben bilmiyordum, haberim yoktu diyebilirsin. İşe yarar mı bakarız.

Asil sizin hukuk bilginiz eksik.

Suc sahsidir. Kasksiz bindirme diye bir suc yok. Kasksiz binme diye bir suc var. Adam cikardi atti kaski otoyolda n'apacaksiniz? Ya da arabada yaninizdaki yolcu cikardi emniyet kemerini, n'apacaksiniz?

Ama eger kaza olur da artciya ciddi bir sey olursa iste o zaman ailesi motosiklet surucusune dava acabilir.

Yani kasksiz artci almakla suc islemiyorsunuz, ama ciddi risk aliyorsunuz.
 
Katılım
23 May 2014
Mesajlar
779
Arkadaşım zaten yaptığının farkında cezayı ödemeyi kabul ediyor ama yine de ödemesine gönlüm razı değil. Böyle olunca da belki benim adıma geldiği için itiraz edebiliriz diye düşünmüştüm ama o da pek uğraşmak istemiyor sanırım itirazla filan.

Bu nasıl mantık. Arkadaşın ödemeyi kabul ediyor. E sorun ne o zaman? Ödemesine gönlüm razı değil ne demek? bi açık mı var acaba iptal ettirebilir miyim gibi saçma bir düşünceye mi kapıldın? Kendi üstünden sildirip arkadaşına yazdırmak istiyorsan eline ne geçecek o da ayrı bi konu. Ama böyle düşünmediğin "ödemesine gönlüm razı değil" sözünle anlaşılıyor
 
Katılım
28 Eyl 2016
Mesajlar
213
Arkadaşımızın konusuyla alakasız belki ancak kusuruma bakmasın; işyerinde bir akımının cup motoru var.Ehliyet yok,motorda sigorta muayene yok.Neyse polis denetimleri siklasinca ehliyet almaya karar vermiş sigorta ve muayenesini de yaptırdı .Muayene için kaskta lazımmış.Geldi emaneten benden istediğin naif şekilde kasksiz binmemesini kask almasını Anlattım.sohbet sonrası içimden geçen his şuydu ağzını burnunu kırmak istedim.Gul gibi çocukları var hayatında birkez gelir başına vs.Demedigim kalmadı.Simdi bu adamin basina is gelse ahah vah vah.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst