Ülkemiz deki Kargo Firmaları..

Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
4,123
Bunlar kadar sorumsuz ve sorunlu firmalar var mı , iki kere kargomu yanlış kişiye yollamışlar birisi içinde resimler olan cep telefonum idi..Ve bayramada denk gelmesi ile 1 ay telefonsuz kaldım..Geçen gün yine kargom gelmedi gittim şubeden aldım , ne göreyim o koliler kutular hani çöp olsa öyle fırlatılmaz..10 tane kargo geliyor ise 5-6sı sorunlu , al mng kargo diyorsun 3 gündür kargo ankaradan gelmedi.. :farao::jocolor:
 
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
2,684
Bunlar kadar sorumsuz ve sorunlu firmalar var mı , iki kere kargomu yanlış kişiye yollamışlar birisi içinde resimler olan cep telefonum idi..Ve bayramada denk gelmesi ile 1 ay telefonsuz kaldım..Geçen gün yine kargom gelmedi gittim şubeden aldım , ne göreyim o koliler kutular hani çöp olsa öyle fırlatılmaz..10 tane kargo geliyor ise 5-6sı sorunlu , al mng kargo diyorsun 3 gündür kargo ankaradan gelmedi.. :farao::jocolor:

Sen bir de bunları bayramlarda yılbaşında falan bir gör, tam facia. Hepsi aynı, al birini vur ötekine.
Kargom var der çağırırsın akşam 6 olur gelmezler sen koşa koşa gider şubeye kendin götürürsün.
Beklediğin kargo yanlışlıkla Denizliye gitmiştir ordan gelsin diye ekstra beklersin.
Kargo gelir dağıtıma çıkmadan geri geldiği yere yollanır
daha neler neler saymakla bitmez.
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
Yurtiçi kargo iyi gibi sanki, yıllardır hiç sorun yaşamadım. Diğerleri evet, epey sıkıntı çıkardıkları oldu.
 
Katılım
9 Haz 2016
Mesajlar
1,836
Yurtiçi kargo iyi gibi sanki, yıllardır hiç sorun yaşamadım. Diğerleri evet, epey sıkıntı çıkardıkları oldu.

yurtici-kargo


Kargo firmasının iyisi kötüsü olmaz. İyi kargo şubesi kötü kargo şubesi oluyor genelde.

Şube yoğunluğuna göre değişkenlik gösteriyor.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
panpa sana bir hediyem var:



ek: bu zamana kadar binlerce alışveriş yaptım, hiçbir kargo firması ile sorun yaşamadım.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
MNG epey sorunlu geliyor bana. Adamlar dolaşıma çıkarıp teslim etmeye vakit yetmeyen paketleri direkt alıcı adreste yoktu diye işaretliyorlar. Adrese gelmedikleri için ihbar notu da bırakmıyorlar. Siz de şubeden alıyorsanız. Tabii bu alışveriş yapmışsanız ve kargoyu takip ediyorsanız. Atıyorum anneniz babanız size paket gönderse, sürpriz olsun diye haber de vermese, sizin o paketten nasıl haberiniz olacak?
 
Katılım
21 Ara 2016
Mesajlar
645
Bu arada hicbir kargo firması evime gelip bana ürün teslim edemedi. Buna ptt de dahil hepsi de bizim mahalleye ürün getirmiyor.
Ptt ye gidiyorum ve diyorumki; benim her ay banka hesap özeti ve ödeme bilgilerimin düzenli olarak gelmesi gerekiyor diyorum, ptt görevlisi tm diyor adres istiyor ve adresi veriyorum (zaten zarfta adres bilgisi var) görevli biz oraya gelemiyoruz felanca market'e haftada bir tüm gelenleri gönderiyoruz diyor. İyi ama bu adrese teslim edilmesi gerekmiyormu??
Yıllardır böyle gidiyor !!!
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
önemli olan kırmaması bana göre ve henüz gönderiyi güveneceğim bir kargo firması yok. sırf bu yüzden istanbul-anamur arası yolda hem gitar hem de bağlamamı cbr ile taşıdım.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
Ben şoförüm. Ve mesleğin acemiliğini dayımın kamyonlarda attım. Kargo firmasında çalışıyorduk. Yoldan gelince yada yola çıkmadan önce kamyonda uyurdum. Kargo aktarma çalışanları ise arabayı yükler yada boşaltırdı. Bazen gürültüden uyuyamazdım. Sizin o narin paketleriniz fırlatılarak yükleniyor arabaya. Uzaktan atarlar küt diye düşer kasaya. Bazısı ağırdır kamyonu sallar gürültüden uyandırır. :D yığın halinde yüklenir yani. Ve bu yükleme boşaltma işi her parça için en az 3 defa yapılır. Gideceği yere göre daha fazla aktarılır.

Yinede içlerinde en iyisi yurtiçi kargo. Arastan uzak durun. Arasın araba tam dolmadan çıkmazdı. Kargonun geç kalması mühim değil. Ama yurtiçi boş arabayla bile çıkarırdı bizi. Aksatmazdı.

Bide aras kargo gönderene göre adres teslimi yapmaz. Evde bulamadık gelin şubeden alın derler ve bu yalandır. Mesaj atarlar. Aramaylada ulaşılmaz kuryeye şubeye. Ama diğerleri evde bulamayınca arar nereye bırakalım diye.

Arasla gönderen sağlam firma ise (mesela n11) eve teslim yapılabilir. Ama şahış gönderdiyse pek takmazlar. Yol üstü filan değilse sizi evde bulamazlar (!) Ve şubeden almak zorunda kalırsınız.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
en boktan olanı mng bi defasın kargo yu alıcı adreste yoktu diye mesaj attı lar bende aradım bi dünya küfür kıyamet eşşek gibi getirler ayağıma kadar
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
yetersiz personel, piyasadaki ağır rekabet şartları ve zamanla yarışmanın normal sonucu olarak problemli kargo firmaları.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Geçerli bahane değil. Bakın kimse kargom geç geliyor demiyor. Çoğunluk kargonun hiç dağıtıma çıkmamasından bahsediyor. Personel azdır, paket çoktur, kargo araca yüklendiği gün süre yetmez, adrese gelemezler, bunu anlarım. Anlamadığım, ikinci gün, veya üçüncü gün getirmek yerine adrese bile uğramadıkları halde alıcı adreste bulunamadı işlemi yapmaları. Bir siparişimi MNG getirecekti. Adamlar adresime getirmedi paketi, ben de gidip şubeden almadım. Paket 1 hafta şubede bekledi, sonra göndericiye iade oldu. Tabii bu arada hem MNG merkeze, hem alışveriş yaptığım yere durumu bildirdim. MNG merkez dönmedi bile. Ama alışveriş yaptığım yer paket geri gidince fırçalayıp tekrar yollamış. Sonuç? Bir taşıma ücreti ile MNG kargo aynı paketi 3 kez taşımış oldu. Müstehak onlara.
Bir keresinde de PTT kargo, daha ben işyerinden çıkmadan (paket işyerine gelecekti), alıcı adresinde bulunamadı ibaresi düşmüş sisteme.
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
Geçerli bahane değil. Bakın kimse kargom geç geliyor demiyor. Çoğunluk kargonun hiç dağıtıma çıkmamasından bahsediyor. Personel azdır, paket çoktur, kargo araca yüklendiği gün süre yetmez, adrese gelemezler, bunu anlarım. Anlamadığım, ikinci gün, veya üçüncü gün getirmek yerine adrese bile uğramadıkları halde alıcı adreste bulunamadı işlemi yapmaları. Bir siparişimi MNG getirecekti. Adamlar adresime getirmedi paketi, ben de gidip şubeden almadım. Paket 1 hafta şubede bekledi, sonra göndericiye iade oldu. Tabii bu arada hem MNG merkeze, hem alışveriş yaptığım yere durumu bildirdim. MNG merkez dönmedi bile. Ama alışveriş yaptığım yer paket geri gidince fırçalayıp tekrar yollamış. Sonuç? Bir taşıma ücreti ile MNG kargo aynı paketi 3 kez taşımış oldu. Müstehak onlara.
Bir keresinde de PTT kargo, daha ben işyerinden çıkmadan (paket işyerine gelecekti), alıcı adresinde bulunamadı ibaresi düşmüş sisteme.

ne bahanesi arkadaş;
olan biten budur diyoruz, sazı ille kızma-sızlanma makamında çalmak istiyorsunuz.
al buyur;
-he yaa bu nalet kargo firmaları neğadder gıcıh insanlardan mürekkep.

gönlün oldu mu?

fesüphanallah
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
4,123
Ben şoförüm. Ve mesleğin acemiliğini dayımın kamyonlarda attım. Kargo firmasında çalışıyorduk. Yoldan gelince yada yola çıkmadan önce kamyonda uyurdum. Kargo aktarma çalışanları ise arabayı yükler yada boşaltırdı. Bazen gürültüden uyuyamazdım. Sizin o narin paketleriniz fırlatılarak yükleniyor arabaya. Uzaktan atarlar küt diye düşer kasaya. Bazısı ağırdır kamyonu sallar gürültüden uyandırır. :D yığın halinde yüklenir yani. Ve bu yükleme boşaltma işi her parça için en az 3 defa yapılır. Gideceği yere göre daha fazla aktarılır.

Yinede içlerinde en iyisi yurtiçi kargo. Arastan uzak durun. Arasın araba tam dolmadan çıkmazdı. Kargonun geç kalması mühim değil. Ama yurtiçi boş arabayla bile çıkarırdı bizi. Aksatmazdı.

Bide aras kargo gönderene göre adres teslimi yapmaz. Evde bulamadık gelin şubeden alın derler ve bu yalandır. Mesaj atarlar. Aramaylada ulaşılmaz kuryeye şubeye. Ama diğerleri evde bulamayınca arar nereye bırakalım diye.

Arasla gönderen sağlam firma ise (mesela n11) eve teslim yapılabilir. Ama şahış gönderdiyse pek takmazlar. Yol üstü filan değilse sizi evde bulamazlar (!) Ve şubeden almak zorunda kalırsınız.

Abe yurtiçi diyorsunuz da 5 gün yazmış kargonun varış süresine ya..13 aralık kargolama tahmini teslim tarihi 18 aralık bunların 24 saat sözü yokmuydu ben mi yanlış hatırlıyorum..
 
Katılım
14 Haz 2008
Mesajlar
625
ne bahanesi arkadaş;
olan biten budur diyoruz, sazı ille kızma-sızlanma makamında çalmak istiyorsunuz.
al buyur;
-he yaa bu nalet kargo firmaları neğadder gıcıh insanlardan mürekkep.

gönlün oldu mu?
fesüphanallah

Tamda bizim sektöre değinmiş sin kardeş :D, bizim birader İstanbul da ilk kurye işi yapanlardan biridir, bende sıkılıp bıraktığım zamanları saymazsak 2000 li yıllardan beridir bu sektörün içindeyim, Kuvvetmira arkadaş bahsetmiş zaten, ben detaylı açıklayayım birader 2000 li yıllardan önce bu işe başladı günlük 100.150 tl kazanırdı, dikkat edin yıl 2000 li yılların başı 1996 gibi ,zamanla farklı kurye şirketleri açılmaya başlayınca, fiyatlarda da rekabet başladı ve 25 ,30 arası çalışan personelden, geriye 7.8 çalışan kaldı ,ben Ankarada yım onlar İstanbul da her yıl çalıştığımız firma ile sözleşme yaparız ,karşı tarafa düşük teklifler verildiği için, firmada fiyat artışı yapmıyor ,bizde yıllardır çalıştığımız firmaya kaliteden taviz vermedik ama işçiden taviz vermek zorunda kaldık, Yur... Ar... kargo ilk açılan kargo firmalarından dır ,zamanla diğer kargo firmaları sektöre girince fiyatlarda rekabetler yaşandı (halen yaşanıyor)hal böyle olunca firmalar fiyat düşürdü, fiyatlar düşünce ,çalışan personelinde maaşı düştü ,yetmedi personel sayısı da azaldı ve mesai fazlalaştı, böyle ağır ve yorucu bir sektörde, çalışan personelin durumu kötüleşince kalitesiz bir kargo sektörü oluştu
Bazı tanıdıklarım da yabancı kargo şirketlerinde çalışıyor, onların maaşı daha yüksektir, neredeyse yarı yarıya maaş farkı vardır ve iş ortamı daha kalitelidir, bu çoğu sektörde böyledir, vatandaş gelirine göre ucuz hizmet arayışında ,haksız rekabetten dolayı düşük fiyatla hizmet veren firmalarda mecburen kalitesiz hizmet sunuyor
Benimde çoğu kargom adrese gelmiyor yada not bırakıp gidiyorlar, merkez de olduğumuzdan ,bütün kargo şirketleri yakında, gidip alıyorum , firma ismi vermeyeyim 1500 tl maaş alıyor yaya bir dağıtıcı bize de kargo getirir, akşama kadar sırtında 10.20 kilo dosya yüküyle dağıtım yapmaya çalışıyor, şimdi bu çocuk, benim dosyamı getirmezse, kalkıp bu çocuğa bir şey diyemem, çünkü aldığı paranın kat ve kat fazlasını, alın teri vererek, çalışarak yerine getiriyor
Ha ülkemizde ki bazı şirket patronları, sürekli karı yüksek oranda cebe indiriyor, işine, işçisine ,yeterli maaşı ve iş ortamını sağlamıyor, laf söylemek gerekiyorsa bu tarz patronlara ve bu sistemi bu hale getirenlere söylemek gerekir
Kısaca ülkemize taşeron işçi ordusu sistemi getirildi, çok detaya inmeyelim, bildiğim bütün kargo şirketlerinin şubesi Franchise tarzında veya kar oranı üzerinden işletilen bayiler dir, bende bir zamanlar işletip bırakmıştım %25 kar alıyorlar, belki oranlar firmalara göre değişebilir ve bütün işyeri kiralama ,araç satın alma masraflarını franchise veya bayi sahibi karşılıyor, buna karşılık kar %25 asıl pasta büyük patrona, böyle bir sistemde kızılması gereken asıl kim ? sizce, bende kar oranı az ,iş stresi çok diye bıraktım ama herkese beğenmiyorsan bırak diyemeyiz,ekonomi çarkı maalesef düzensiz çalışıyor, gelir adaletsizliği demek işte bu sistem demek ve dünya da gelir adaletsizliğinde ilk sıralardayız

Not:Genel anlamda anlatmaya çalıştım, maaşı iyi olup ta, işini düzgün yapmayan, tamirci, tesisatçı, masa başı çalışanları v.b kastetmedim

Zamanında gerçekten güzel paralar kazanıyormuşuz :D 20 yıl öncenin 100. 150 tl si şimdi ne yapardı acaba ? sıfır Cbr 1100 XX almıştım bordo renkliydi
hatırladığım kadarıyla 8 bin tl ye almıştım, sıfır peugeot 306 platinum almıştım oda 9.500 tl idi, Mecidiyeköy de Gülbağ taraflarında daireler 15.20 bin tl idi,Feriköy de daire almıştım 15 bin tl ye hemde çalışarak ( patron yok sayılırdı iş başına %50,50) şimdi çalışarak alanın alnından öperim :D,taşerona köleliğe devam, ekonomi çok iyi beyaaa
 
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
1,488
Tamda bizim sektöre değinmiş sin kardeş :D, bizim birader İstanbul da ilk kurye işi yapanlardan biridir, bende sıkılıp bıraktığım zamanları saymazsak 2000 li yıllardan beridir bu sektörün içindeyim, Kuvvetmira arkadaş bahsetmiş zaten, ben detaylı açıklayayım birader 2000 li yıllardan önce bu işe başladı günlük 100.150 tl kazanırdı, dikkat edin yıl 2000 li yılların başı 1996 gibi ,zamanla farklı kurye şirketleri açılmaya başlayınca, fiyatlarda da rekabet başladı ve 25 ,30 arası çalışan personelden, geriye 7.8 çalışan kaldı ,ben Ankarada yım onlar İstanbul da her yıl çalıştığımız firma ile sözleşme yaparız ,karşı tarafa düşük teklifler verildiği için, firmada fiyat artışı yapmıyor ,bizde yıllardır çalıştığımız firmaya kaliteden taviz vermedik ama işçiden taviz vermek zorunda kaldık, Yur... Ar... kargo ilk açılan kargo firmalarından dır ,zamanla diğer kargo firmaları sektöre girince fiyatlarda rekabetler yaşandı (halen yaşanıyor)hal böyle olunca firmalar fiyat düşürdü, fiyatlar düşünce ,çalışan personelinde maaşı düştü ,yetmedi personel sayısı da azaldı ve mesai fazlalaştı, böyle ağır ve yorucu bir sektörde, çalışan personelin durumu kötüleşince kalitesiz bir kargo sektörü oluştu
Bazı tanıdıklarım da yabancı kargo şirketlerinde çalışıyor, onların maaşı daha yüksektir, neredeyse yarı yarıya maaş farkı vardır ve iş ortamı daha kalitelidir, bu çoğu sektörde böyledir, vatandaş gelirine göre ucuz hizmet arayışında ,haksız rekabetten dolayı düşük fiyatla hizmet veren firmalarda mecburen kalitesiz hizmet sunuyor
Benimde çoğu kargom adrese gelmiyor yada not bırakıp gidiyorlar, merkez de olduğumuzdan ,bütün kargo şirketleri yakında, gidip alıyorum , firma ismi vermeyeyim 1500 tl maaş alıyor yaya bir dağıtıcı bize de kargo getirir, akşama kadar sırtında 10.20 kilo dosya yüküyle dağıtım yapmaya çalışıyor, şimdi bu çocuk, benim dosyamı getirmezse, kalkıp bu çocuğa bir şey diyemem, çünkü aldığı paranın kat ve kat fazlasını, alın teri vererek, çalışarak yerine getiriyor
Ha ülkemizde ki bazı şirket patronları, sürekli karı yüksek oranda cebe indiriyor, işine, işçisine ,yeterli maaşı ve iş ortamını sağlamıyor, laf söylemek gerekiyorsa bu tarz patronlara ve bu sistemi bu hale getirenlere söylemek gerekir
Kısaca ülkemize taşeron işçi ordusu sistemi getirildi, çok detaya inmeyelim, bildiğim bütün kargo şirketlerinin şubesi Franchise tarzında veya kar oranı üzerinden işletilen bayiler dir, bende bir zamanlar işletip bırakmıştım %25 kar alıyorlar, belki oranlar firmalara göre değişebilir ve bütün işyeri kiralama ,araç satın alma masraflarını franchise veya bayi sahibi karşılıyor, buna karşılık kar %25 asıl pasta büyük patrona, böyle bir sistemde kızılması gereken asıl kim ? sizce, bende kar oranı az ,iş stresi çok diye bıraktım ama herkese beğenmiyorsan bırak diyemeyiz,ekonomi çarkı maalesef düzensiz çalışıyor, gelir adaletsizliği demek işte bu sistem demek ve dünya da gelir adaletsizliğinde ilk sıralardayız

Not:Genel anlamda anlatmaya çalıştım, maaşı iyi olup ta, işini düzgün yapmayan, tamirci, tesisatçı, masa başı çalışanları v.b kastetmedim

Zamanında gerçekten güzel paralar kazanıyormuşuz :D 20 yıl öncenin 100. 150 tl si şimdi ne yapardı acaba ? sıfır Cbr 1100 XX almıştım bordo renkliydi
hatırladığım kadarıyla 8 bin tl ye almıştım, sıfır peugeot 306 platinum almıştım oda 9.500 tl idi, Mecidiyeköy de Gülbağ taraflarında daireler 15.20 bin tl idi,Feriköy de daire almıştım 15 bin tl ye hemde çalışarak ( patron yok sayılırdı iş başına %50,50) şimdi çalışarak alanın alnından öperim :D,taşerona köleliğe devam, ekonomi çok iyi beyaaa

Altına imzamı atarım ayrıca 1996 nufuz la şuanki nufuz arasında dağlar var bizi yönetenler 81 vilayet 2 3 yere balık gibi istifledi diyer ülkelerden gelen kaça göcekler hiç girmim
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst