*** Bu Başlık Senin Fikirlerine Aittir Lütfen Paylaş ***

Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Merhabalar,

Ülkedeki en geniş motosiklet sohbet ortamlarından biri olan MT bile aslında toplam motorcu sayısının %90 ından fazlasına ulaşamıyor. Bu nedenle buradaki değerli paylaşımlar , bilgiler yine burada kalıyor.

Benim önerim şudur;

Bilgiye ulaşamıyan kardeşlerimizi yolda durdurup uyararak bilgi sahibi olmalarını sağlayacak ve MT nin varlığını onlar ile paylaşacak belli başlı bahaneler üretmek.

Ancak;

Burada dikkat edilmesi gereken en önemli husus , insanları yollarından basit bir şey için çevirmiş olmamak ve kısa sürede net olarak problemi kendisine aktarabilmek.

Ben kendi önerimi sunuyorum (Bunu aslında yolda çok yapıyorum.)

Özellikle fastfood dağıtımında çalışan (Kurye olmayan genellikle firma motoru kullananlarda görüyorum) çok genç yaşta kardeşlerimiz kullandıkları küçücük lastikli scooterların veya elektrikli bisikletlerin lastik havaları ile hiç ilgilenmiyorlar. Büyük çoğunluğu ciddi şekilde inik lastiklerle dolaşıyor.

Kendilerini durdurup lastiğinin inik olduğunu , patlamış veya bakımsız kalmış olabileceğini , motosiklet lastiklerinin araba lastiği gibi olmayıp yuvarlak profilini korumak için sert olmalarını gerektiğini ve eğer bilmiyorlarsa lastik basınçlarının nerede yazdığını anlatıyorum. Genellikle bir dakikayı geçirmemeye özen gösteriyorum çünkü hemen hepsinin acelesi oluyor.

Eğer dükkan önünde bu tür bir motor görürsem hem dükkan sahibini hemde motosiklet sürücüsünü uyarmaya çalışıyorum.

Tabi bu arada MT den bahsedip , aradıkları her türlü bilgiye ulaşabileceklerini de söylemeyi ihmal etmiyorum.

Biliyorum %90 ı beni deli zannediyor ama beni dinleyen %10 luk kısmının hatrına diğerlerinin alaycı tavrına katlanıyorum.

Sizlerden de bu tür fikirler bekliyorum.

Bir motorcuyu yolda durdurmamızı gerektirecek kadar önemli bir mazeret ne olabilir ?

Sevgilerimle


MT Yönetimine Önemli Not : IBAN numaramı özelden yolladım :queen::queen::queen::queen:
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
buraya değil ama kasksız gördüğüm birçok sürücüyü durdurup bedava kask alabileceğini söyleyerek Turing e yönlendirdim , acelesi bile olsa inanamayıp hemen açıp bakıyorlar telefondan..

bedava bilgi için MT ile ilgilenirlermi bilemeyeceğim ama denerim :)
 
Katılım
8 Mar 2013
Mesajlar
3,527
Benim daha geçen hafta başıma benzin istasyonunda başıma geldi.
Cüzdanı evde unutmuşum istasyonda mahsur kaldım :queen:
Arkadaşımın gelmesini beklerken 2 cg kullanan genç, birisinin eşi arkasında.

Şaka ile abi motorları takas yapalım dedi.
Velhasıl giderken kask takmıyorlar baktım.
Durdurdum hemen. İyice risklerini anlattım.
Kötü de olsa takın dedim.
İlerde takarız dediler.
Bir kaza fotoğrafı gösterince kararları değişti.
Hoş kaskın kayışını bağlamıyorlardı. O konuda da düzeltme yaptık.

Hakikaten bir musibet bin nasihatten iyi oluyor bazen.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Önce eğitimle algıyı doğru etkilemek gerek. Sosyal devlet olarak, 30 saniyelik Kenan Sofuoğlu ile "kask tak" spotuyla ( ki en az 6 ayfır böyle bir dpot görmedim )

Onu da, motosiklet federasyonu zorunlu olarak hazırlamış olabilir.
Ehh, buna şükür bile diyemeyiz.
Çünkü; bir inşaat işçisi " inşaat içinde çalışırken, baretini takarak "baret takın" derse, bu; "inşaatta çalışırken baret takılır" olarak algılanmaz mı genel olarak?
Eee, Kenan kardeşimiz de, tulumlu, ss motosikletiyle görünerek, yani halktan biri olarak değil, - yarış motoruyla ve çok hız yaparken, pistte kask takılır - algısı ya da vuna yakın algı oluşturulmuş olmuyor mu?
Halkun adamı imajıyla, ver tüpçüsünü, pizzacısını, grup sürüşçüsünü ve kask taknayanların son halini, ameliyat izlerini...
Bir bakın, tv lerde ve radyolarda kask ve korumalık reklamı var mı?
İstemiyorlar bilinçlenmemizi, çünkü bilinçlenirsek işine gelmez birilerinin.
Halkın spotunu yaparken, halk " gibi " görünmek başka, halkın kendisi olmak başka! ( kenan için değil, o spotu çeken zihniyete diyorum. Bence bu spotu hazırlayan belki hayatında motora bile binmemiştir )
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Ağu 2017
Mesajlar
349
Hatalı, eksik ekipmanlı kullananların neredeyse tamamı zaten ne yaptığının farkında olan tipler. Çevirip sen kendi zamanından 15-20 dk ayırıp anlatsan bile seni dinlemiyorlar emin olun. Bacak, dizi geçtim eldivensiz kullanan adama diyorsun ki yere düşersen elin soyulur, derin yanar gider (Barkın Abi' nin deyimiyle pipini tutpup çişini yapamazsın, başkasına tutturmadan tuvaletini yapamazsın) umrunda değil. Ve bu adam düşse bileğini kırsa işinden gücünden olsa emin olun bir sonraki motora binişinde yine eldivensiz kullanacak. Bunun farkına varmak için illa başına gelmesi lazım hoş çoğu bundan da ders almıyor da neyse..
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
Kişisel mücadele de güzel birşey, bravo ancak yinede çok yavaş bir yöntem. Kitlelere ulaşmak lazım. Reklam işini yabancılar güzel yapıyorlar. Bizimkiler ilgi çekicilikten daha uzak sıkıcı kamu spotu yayınlıyorlar.(Örn: Türkçeyi bile düzgün konuşamayan aksanlı bayana kalp mesajı anlattırmaya çalışmak gibi...)

Mesela yabancıların yaptığı arabada emniyet kemeri takmayla ilgili, yolda telefon kullanmanın neden olacağı kazalarla ilgili, motosikletleri fark etmeyle ilgili, kask kullanmanın önemiyle ilgili o kadar güzel ve etkileyici reklamlar gördüm ki...

Bunların benzerlerini ülkemizde her akşam malum çok sevilen yerli dizilerin reklam arasında uzun uzun yayınlamak lazım. Hatta işi ileri götürüp, "Vatanını seven dikkatli sürer, kendini ve kardeşini trafikde riske atıp öldürmez!" , "Vatanını seviyorsan kaskını tak" vs gibi ağır,çarpıcı ve etkileyici sloganlar bulunmalı.

Çünkü ancak eğitim seviyesi düşük kesimin dikkatini böyle çekebiliriz.
Hatta toplumca çok sevilen dizilerin başrol oyuncularına tamda bu dizilerin reklam arasında yayınlanacak reklamlarda oynatıp onlara söylettik mi bunları, o zaman daha da güzel olur.

Forum ortamına girip araştırıp okuyacak kadar bile meraka sahip kişiler zamanla kendini elbet geliştirip doğruyu bulur zaten. Asıl hiç erişilemeyen o aşırı cahil kesime erişmek lazım diye düşünüyorum.

Ama hiç sanmıyorum ki böyle bir uygulama yapılsın. Ancak o çok meşhur karakterler rezidans satmaya, banka tanıtmaya çıkarlar reklamlara.
Trafik mi? Kimin umurunda ki...
 
Son düzenleme:

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Bu yaz Bursa'da kahve içerken gelen birkaç motosikletliye motosiklet mağazalarının nerede olduğunu sordum.
Biri ne alacağımı sordu.
Ben de fiyatlara bakacam dedim.
Bir tane delikanlı amca internete giriyon mu diye sordu.
Giriyom dedim.
Bak şimdi motorrrsiklet net var oraya gir dedi.
Orada marka modellerle ilgili ne ararsan var. Bulamazsan üye ol konu aç sor dedi.
Almadan önce mutlaka oraya bak sonra al pişman olmazsın diye de ilave etti.
Benim kulaklar amca dediği andan itibaren uğuldamaya, gözlerim kararmaya falan başladığından sağol deyip elemanları uğurladım.
Fincanımda kalan artık zehir olmuş kahvemi bitirip son bir defa o gruba hiddetli bir bakış fırlatıp çiktım.
Yürürken beynimde amca,amcaaa, amca kelimesi yankılanıyordu.
Buralardalarsa o kardeşlerime seslenmek istiyorum
İçimde kalmasın.
Amca senin babandır.

Bana bu fırsatı veren Okan hocama ayrıca teşekkür ederim.:)
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Bu yaz Bursa'da kahve içerken gelen birkaç motosikletliye motosiklet mağazalarının nerede olduğunu sordum.
Biri ne alacağımı sordu.
Ben de fiyatlara bakacam dedim.
Bir tane delikanlı amca internete giriyon mu diye sordu.
Giriyom dedim.
Bak şimdi motorrrsiklet net var oraya gir dedi.
Orada marka modellerle ilgili ne ararsan var. Bulamazsan üye ol konu aç sor dedi.
Almadan önce mutlaka oraya bak sonra al pişman olmazsın diye de ilave etti.
Benim kulaklar amca dediği andan itibaren uğuldamaya, gözlerim kararmaya falan başladığından sağol deyip elemanları uğurladım.
Fincanımda kalan artık zehir olmuş kahvemi bitirip son bir defa o gruba hiddetli bir bakış fırlatıp çiktım.
Yürürken beynimde amca,amcaaa, amca kelimesi yankılanıyordu.
Buralardalarsa o kardeşlerime seslenmek istiyorum
İçimde kalmasın.
Amca senin babandır.

Bana bu fırsatı veren Okan hocama ayrıca teşekkür ederim.:)

Sanırım aynı çetenin başka bir üyesi de bana burada aynı muamelede bulundu!
Savunmamı yapıyorum:
Amca senin de babandır..
Hatra İlkay abindir amca :bounce:
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
Eh işte.. Benim gibi genç olaydınız beyle olmazdı..
Yanlız amca demeyeydi eyiydi... :queen:
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Bu arada Okan hoca ne kadar saf ve temiz hislerle dolu yahu!
Hocam forumdakilere laf anlatamiyoruz sen baya baya sokaktaki adamın derdine düşmüşsün.
Adam sürüş videosu koyuyor.
Hizlısın diyorlar kim hızlı değil ki diyor.
Kırmızıda geçmişsin diyorlar,kim geçmiyor ki diyor.
Yanlış şerittesin diyorlar, kim ordan gitmiyor ki diyor.
Araçların arasından öyle geçme diyorlar, o zaman motora niye biniyoruz ki diyor.

Kimse bana kurallara tam uyuyorum demesinciler var bide.

Kendi uymuyor ya herkesi kendi gibi zannediyor. Hatta zannetmiyor gayet emin!

Forumdakiler böyle.
Sokaktaki adamı rahat mı bıraksak acaba?
Buraya gelip bizim forum ahalisine benzerlerse sakat olacak çünkü.
 
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
1,667
Bizde küçüklere "abisi", büyüklere "abi", daha büyüklere "amca", beyaz sakalı olanlara da "hacı amca" veya "hacı dede" denir. Forum üyeliğiniz bile 10 senelik bence amca demeleri gayet normal:).
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Bu arada Okan hoca ne kadar saf ve temiz hislerle dolu yahu!
Hocam forumdakilere laf anlatamiyoruz sen baya baya sokaktaki adamın derdine düşmüşsün.
Adam sürüş videosu koyuyor.
Hizlısın diyorlar kim hızlı değil ki diyor.
Kırmızıda geçmişsin diyorlar,kim geçmiyor ki diyor.
Yanlış şerittesin diyorlar, kim ordan gitmiyor ki diyor.
Araçların arasından öyle geçme diyorlar, o zaman motora niye biniyoruz ki diyor.

Kimse bana kurallara tam uyuyorum demesinciler var bide.

Kendi uymuyor ya herkesi kendi gibi zannediyor. Hatta zannetmiyor gayet emin!

Forumdakiler böyle.
Sokaktaki adamı rahat mı bıraksak acaba?
Buraya gelip bizim forum ahalisine benzerlerse sakat olacak çünkü.

Hocam,

Lauren Tseley'nin bir öyküsü ile cevap vermek istiyorum;

"Bir zamanlar yazılarını yazmak üzere okyanus sahiline giden aydın bir adam varmış. Çalışmaya başlamadan önce sahilde bir yürüyüş yaparmış. Bir gün sahilde yürürken plaja doğru baktığında dans eder gibi bir hareketler yapan bir insan silueti görmüş. Başlayan güne dans eden biri olabileceğini düşünerek gülümsemiş ve ona yetişebilmek için adımlarını hızlandırmış. Yaklaştıkça bunun bir genç adam olduğunu ve dans etmediğini görmüş. Birkaç adım koşuyor, yerden bir şey alıyor ve yumuşak bir hareketle okyanusa fırlatıyormuş. Biraz daha yaklaşınca seslenmiş:
Günaydın. Ne yapıyorsun böyle?
Genç adam durmuş, başını kaldırmış ve cevap vermiş:
- Okyanusa deniz yıldızı atıyorum.
- Sanırım şöyle sormalıydım, demiş, bilge adam.. Neden okyanusa deniz yıldızı atıyorsun?.
- Güneş çoktan yükseldi ve sular çekiliyor. Eğer onları suya atmazsam ölecekler.
- Ama delikanlı, görmüyor musun ki kilometrelerce sahil var ve baştan aşağı deniz yıldızıyla dolu. Hiçbir şey fark etmez.
Genç adam kibarca dinlemiş, eğilerek yerden bir deniz yıldızı daha almış ve dalgalanan denize doğru fırlatmış.
- Bunun için fark etti.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
OMM'nin açılışına uygun bir başlık bence;
One Mile More : bir mil daha..
Eskisinden iyiye, daha da iyiye..
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,948
okan abi bu güzel haraketinden dolayı seni kutlarım .
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Bizim onları değil onların bizi arayıp bulması gerekiyor. Bunu için de merak olması lazım. Malesef meraksız bir milletiz.
 
Katılım
25 Nis 2016
Mesajlar
571
Gereksiz duyar kasmaya gerek yok. Adamı durduracam da lastiğinin profilinden bahsedicem. Sen de iyi biliyorsun ki, kimin lastiği inik, kim ne gibi riskler altında senin de benimde umrumda olmaz. Hocalık yaptığın için sen duyarlı gözükmeye çalışırsın, ben ise ekmeğimi motosiklet dışında bir sektörden kazandigimdan umrumda olmaz. İnsanlar samimiyeti hemen sezer.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst