- Katılım
- 14 Ocak 2008
- Mesajlar
- 4,154
OKAN HOCA BİZE HİKAYE ANLATMA !!!!
(yukarıda anlatmış)
hocam en basitinden "çayı güzel mekan arıyorum" diye konu açalım,
2 sayfaya kalmaz birbirine hakaret eden mesajlar görürsün.
pirsig'in zen ve motosiklet bakım sanatı isimli kitabını okurken,
(nerede motosiklet bakımı ?)
diye sormak kaçınılmaz oluyor.
biraz kurcalayınca motosiklet konusunun ilişkisi bulunduğu disiplinler ve bunlar hakkında kalın bilgiler içerdiğini fark ediyoruz.
pirsig her ne kadar felsefe tarafının ucunu kaçırmış olsa da düşünce sistematiğini hissettiriyor.
makine ve insan,
insan ve çağdaş yaşam şekli,
bireysel çırpınışlar ...
gibi konuları derinlemesine incelediği bir kitap olmuş.
sen denize deniz yıldızı attığını sanırsın da elindeki deniz kestanesidir.
zira sen kendi aklın ile kavrayabildiğin doğa içerisinde deniz yıldızının denizde olması gerekir.
oysa ki denizde değil dışarıdadır,
deniz onu dışarı atma gereği hissetmiştir.
rift vadisi çöktüğü için ayağa kalkma gereği hissetmem gibi.
insanları ihtiyaçları ya da talepleri olmadığı halde kendi istediğin kadar bilinçlendirmek gerekir mi ?
benzinlikte yanında park eden kasksız motosiklet sürücülerine uyarmanı sağlayan itki nedir ?
(yukarıda anlatmış)
hocam en basitinden "çayı güzel mekan arıyorum" diye konu açalım,
2 sayfaya kalmaz birbirine hakaret eden mesajlar görürsün.
pirsig'in zen ve motosiklet bakım sanatı isimli kitabını okurken,
(nerede motosiklet bakımı ?)
diye sormak kaçınılmaz oluyor.
biraz kurcalayınca motosiklet konusunun ilişkisi bulunduğu disiplinler ve bunlar hakkında kalın bilgiler içerdiğini fark ediyoruz.
pirsig her ne kadar felsefe tarafının ucunu kaçırmış olsa da düşünce sistematiğini hissettiriyor.
makine ve insan,
insan ve çağdaş yaşam şekli,
bireysel çırpınışlar ...
gibi konuları derinlemesine incelediği bir kitap olmuş.
sen denize deniz yıldızı attığını sanırsın da elindeki deniz kestanesidir.
zira sen kendi aklın ile kavrayabildiğin doğa içerisinde deniz yıldızının denizde olması gerekir.
oysa ki denizde değil dışarıdadır,
deniz onu dışarı atma gereği hissetmiştir.
rift vadisi çöktüğü için ayağa kalkma gereği hissetmem gibi.
insanları ihtiyaçları ya da talepleri olmadığı halde kendi istediğin kadar bilinçlendirmek gerekir mi ?
benzinlikte yanında park eden kasksız motosiklet sürücülerine uyarmanı sağlayan itki nedir ?