Ucuz Et Afiyet Olsun

Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
1,639
Bu konuyu genelde Ayetlerle konuşan birisinin açmasını daha çok yeğlerdim ama olmadı.
Bakan Ahmet Eşref Fakıbaba Bim ve A101 marketlerinde yapılacak UCUZ ET satışlarının başlamasının mimarlarından.
http://www.sabah.com.tr/ekonomi/2017/11/06/marketlerde-ucuz-et-satisi

Açıklandımı yada bildirildimi bilmiyorum bu UCUZ ET 'ler hangi ülkenin yada yerli üretiminmi bilemiyorum fakat Sırbistan'dan 5.000 ton et ithalatının arkasından bu şekilde bir projenin başlatılması akla Sırp eti olduğu kanatini uyandırıyor bende.

Zaten bu konuda çok hassas olmamdanmıdır bilemiyorum bu et ithalatı kendine Müslüman diyen herkesin kanına dokunurdu ama dokunmamış. aynı gün saat 11:00 de daha öğlen olmadan bitmiş.

UCUZ ET Almaya niyetli veya almış kişiler ne et ve kimlerin etini yediğini hatırlatma adına bu yazıyı yazıyorum.

209536-bosnakatliami9.jpg


hatidzamehmedovicsrebrenicagenocidesurvivor10july2  010.jpg


serbernitsa.jpg


maxresdefault.jpg



Şunu'da yazmadan geçmiyeyim bu anlaşmayı başka bir zihniyet yapsaydı hep birlikte bu anlaşmayı yapanların Müslümanlığını sorgulardık.
 
Katılım
9 Haz 2016
Mesajlar
1,836
Gereksiz duyar kasmaya gerek yok. Millet proteinsizlikten kafası çalışmıyor. Hamur işi yiye yiye beyinler hep hamur olmuş.
 
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
2,684
Ben öte yandan olaya bakarım neden sadece BİM ve A101 e verildi bu iş. Migros, Carrefour, Hakmar, Rammar, Kipa vs milletin alışveriş yaptığı tonla market var. Büyük haksızlık bence. Yine birilerinin cebi dolacak belli ki. Zaten dikkat ederseniz TV kanalları da eti kötülemeye başladı bile. Herkese vermezsen böyle olur işte birisi çıkar kalitesiz bu der öteki çıkar sırp eti der. 1-2 ay geçer gündem değişir balık hafızalı olduğumuzdan bu konu da kapanır.

KOSKOCA ÜLKEDE HAYVANCILIĞI BİTİRDİNİZ, HALKA İTHAL ET YEDİRİYORSUNUZ, NEDEN? diye kimse sormaz.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
2,003
Motosikleti
NC 750 xdct Norden 901
Bu konuyu genelde Ayetlerle konuşan birisinin açmasını daha çok yeğlerdim ama olmadı.
Bakan Ahmet Eşref Fakıbaba Bim ve A101 marketlerinde yapılacak UCUZ ET satışlarının başlamasının mimarlarından.
http://www.sabah.com.tr/ekonomi/2017/11/06/marketlerde-ucuz-et-satisi

Açıklandımı yada bildirildimi bilmiyorum bu UCUZ ET 'ler hangi ülkenin yada yerli üretiminmi bilemiyorum fakat Sırbistan'dan 5.000 ton et ithalatının arkasından bu şekilde bir projenin başlatılması akla Sırp eti olduğu kanatini uyandırıyor bende.

Zaten bu konuda çok hassas olmamdanmıdır bilemiyorum bu et ithalatı kendine Müslüman diyen herkesin kanına dokunurdu ama dokunmamış. aynı gün saat 11:00 de daha öğlen olmadan bitmiş.

UCUZ ET Almaya niyetli veya almış kişiler ne et ve kimlerin etini yediğini hatırlatma adına bu yazıyı yazıyorum.

https://sv102.piclect.com/4a1fd52bf...3f036107/o/13/10/12/209536-bosnakatliami9.jpg

https://justiceinconflict.files.wor...brenicagenocidesurvivor10july2 010.jpg?w=640

https://themuslimtimesdotinfodotcom.files.wordpress.com/2012/07/serbernitsa.jpg?w=620

https://i.ytimg.com/vi/67Q8Ee4sHvk/maxresdefault.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=YhJ_f0uVAMw

Şunu'da yazmadan geçmiyeyim bu anlaşmayı başka bir zihniyet yapsaydı hep birlikte bu anlaşmayı yapanların Müslümanlığını sorgulardık.

Hassasiyetiniz için tebrikler. İnsanların yediklerini ve içeriklerini kontrol etmeleri üzerlerine farzdır. Herkes kendinden bu konuda sorumludur.

Aynı hassasiyeti diğer gıdalarda da göstermek gerekir...
İthal çikolata...vs
İthal. İçecek...vs
İthal süt ürünleri...vs

Han gibi et sorusunun cevabını vermişler..

https://sorularlaislamiyet.com/gayr...leri-muslumanlara-helal-midir-maide-suresinin
 
Katılım
28 Nis 2009
Mesajlar
454
Avrupanın en iyi kasabından alıyoruz... Müslüman kasabı sırplar :(
Duygularınıza katılıyorum. Gerçekten de bu ithalatı chp yada başka bir parti yapsaydı kimbilir neler yaparlardı, neler derlerdi...

Bir de hani hayvanların besmele ile kesilmesi gerekiyordu, hani nerede helal et sertifikası... Sırpların hayvanları besmele ile keseceklerini hiç düşünmüyorum.
 
Katılım
29 Kas 2015
Mesajlar
1,029
sırbistandan gelen etler sancak bölgesindeki boşnak müslümanlardan geliyor.
eti satan marketlerin 81 ilde şubeleri olması ve marketlerin de sadece bu eti satmaları gerekiyor. migros falan neyse ama kipa rammar hakmar yaygın değil.
 
Katılım
21 Eki 2017
Mesajlar
28
muslumanlarin kestigi soyleniyor.. ama zaten ehli kitabin kestigi ette caizdir, peygamber efendimiz kendisine ikram et getiren ehli kitabin etini geri cevirmemis ve yemistir... kaldi ki musluman dedigimiz bu ulkede aceba kac tane kasap helal dairesinde hayvan kesiyor? hangisi dogru sekilde gusul aliyor, hangisinin akaidinden eminiz? malum bir cok insan burda dini kendi kafasina gore yorumluyor ve yasiyor... lakin nerde nasil kesildigini teferruatli arastirmadigim icin bende henuz almadim bu etlerden
 
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
1,639
Gereksiz duyar kasmaya gerek yok. Millet proteinsizlikten kafası çalışmıyor. Hamur işi yiye yiye beyinler hep hamur olmuş.

Gerekli veya değil bilemem fakat tarihini sinemalardan öğrenen neslin bunları bilmeye hakkı var.

Hassasiyetiniz için tebrikler. İnsanların yediklerini ve içeriklerini kontrol etmeleri üzerlerine farzdır. Herkes kendinden bu konuda sorumludur.

Aynı hassasiyeti diğer gıdalarda da göstermek gerekir...
İthal çikolata...vs
İthal. İçecek...vs
İthal süt ürünleri...vs

Han gibi et sorusunun cevabını vermişler..

https://sorularlaislamiyet.com/gayr...leri-muslumanlara-helal-midir-maide-suresinin

İthal edilen ürünlerle sorunum yok Müslümanları katletmiş bir ülkeyle ticaret yapılmasıyla sorunum var. Helal veya değil tartışma konusu

Avrupanın en iyi kasabından alıyoruz... Müslüman kasabı sırplar :(
Duygularınıza katılıyorum. Gerçekten de bu ithalatı chp yada başka bir parti yapsaydı kimbilir neler yaparlardı, neler derlerdi...

Bir de hani hayvanların besmele ile kesilmesi gerekiyordu, hani nerede helal et sertifikası... Sırpların hayvanları besmele ile keseceklerini hiç düşünmüyorum.

Ne acınası bir durum değilmi.

sırbistandan gelen etler sancak bölgesindeki boşnak müslümanlardan geliyor.
eti satan marketlerin 81 ilde şubeleri olması ve marketlerin de sadece bu eti satmaları gerekiyor. migros falan neyse ama kipa rammar hakmar yaygın değil.


Yüzyılın yalanıdır bunlar antlaşma Sırp hükümetiyle yapıldı ve sırpların belirlediği işletmelerden alındı.


muslumanlarin kestigi soyleniyor.. ama zaten ehli kitabin kestigi ette caizdir, peygamber efendimiz kendisine ikram et getiren ehli kitabin etini geri cevirmemis ve yemistir... kaldi ki musluman dedigimiz bu ulkede aceba kac tane kasap helal dairesinde hayvan kesiyor? hangisi dogru sekilde gusul aliyor, hangisinin akaidinden eminiz? malum bir cok insan burda dini kendi kafasina gore yorumluyor ve yasiyor... lakin nerde nasil kesildigini teferruatli arastirmadigim icin bende henuz almadim bu etlerden

Kesimden ziyade kimlerle iş yaptığımızı görmemiz lazım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:33 ----------

Ben öte yandan olaya bakarım neden sadece BİM ve A101 e verildi bu iş. Migros, Carrefour, Hakmar, Rammar, Kipa vs milletin alışveriş yaptığı tonla market var. Büyük haksızlık bence. Yine birilerinin cebi dolacak belli ki. Zaten dikkat ederseniz TV kanalları da eti kötülemeye başladı bile. Herkese vermezsen böyle olur işte birisi çıkar kalitesiz bu der öteki çıkar sırp eti der. 1-2 ay geçer gündem değişir balık hafızalı olduğumuzdan bu konu da kapanır.

KOSKOCA ÜLKEDE HAYVANCILIĞI BİTİRDİNİZ, HALKA İTHAL ET YEDİRİYORSUNUZ, NEDEN? diye kimse sormaz.

Sonuna kadar haklısın.
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Haz 2016
Mesajlar
1,836
Sen eti takozlamaya kalkarsan, daha bir çok nesil tarihi dizilerden öğrenmeye devam eder. Kafasını çalıştırabilecek yeterli protein yok insanlarda.
 
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
1,405
Motosikleti
2013 Honda Cbf150
Pirzola ithal ederlerse organize olalım çok çabuk bitiyormuş yahu
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Kafaya takmayın eğer çok dile gelirse verirler bir fetva olur biter.
Bir kaç bilirkişi! de televizyona çıkar konuşur milletçe rahatlarız.

Hak yerken aranmayan mevzu et yerken hiç aranmaz.
İkisi de tatlıdır.:)

80'li yılların başlarında sur dibinde at,eşek kesildiği ve sucuk yapılıp satıldığı ortaya çıkmıştı.
Millet;
-vay şerefsizler!
falan dedi ama bunun sucuk satışlarına negatif bir etkisi olmadı.

Sonraki yıllarda millete domuz yedirildiği ortaya çıktı.
Bir kaç homurdanma dışında kimseden yine tık çıkmadı.

Sonra tonton Özal et krizini çözmek için sığır ithal etmeye karar verdi.
Ortalık ayağa kalktı.
Ülkemizin çağ atlamasını hazmedemeyen kılışdar zihniyetliler gevurun eti yenmez diye söylenmeye başladılar.
Hemen fetva yetişti.
Hayvanlar canlı geliyordu.
Türkiye'de müslüman kasaplar tarafından kesilecekti.
Yani öyle olunca helal oluyordu.
Millet rahatladı.
Fakat memlekette sadece kılışdar zihniyetliler yoktu.
Bir de erbakan zihniyetliler vardı.
Bunlardan bir tanesi çıkıntılık yapıp,
-Kuran'da üzerine Allah'ın adı anılmış hayvanları yiyin yazıyor. Bu hayvanların üzerine Allah adı anılmamıştır yenmez deyiverdi.
Hadiii ortalık yine karıştı.
Gerçi bu tartışma çıkana kadar gelen hayvanlar çoktan dereye,denize karışmıştı bile.
O tartışmaya da ben nokta koydum.
"Yeryüzünde ve şu alemde üzerine Allah'ın adı anılmamış bir tek toz zerresi varmıdır benim mümin kardeşlerim?"
Tabi ben imam değil de kasap olduğum için bu sözüm kuşkuyla karşılandı ama çarşı cami imamı bunu beğendi.:cherry:

Sonraki yıllarda canlı hayvan işi yetmeyince et ithal edilmesine karar verildi.
Tabi bu sefer tartışmalar daha şiddetlendi.
Gevurun kestiği et yenir mi soruları ortalığa düştü.
Özellikle erbakan zihniyetliler sıkı itiraz ediyorlardı.
Bilindik sistem devreye sokuldu.
O ayet aslında öyle değil de böyle.
Şu kelime aslında o anlama değil de bu anlama geliyor şeklinde yeni bir bakış açısı geliştirildi ve yeni fetva geldi.
"Ehli kitabın kestiği yenir"
Destek için yeni hadisler ve hikayeler bulundu.
Meğer peygamber efendimiz de bir yere misafir gitmiş, Orda yahudinin mi ne kestiği eti yemiş.
Yani islam anında ithal ete uyduruldu.
Bu yeni fetvanın herkes üstüne atladı çünkü yurt dışında yaşayan Türkler özellikle et konusunda çok sıkıntı çekiyorlardı.
Bu fetva herkesi rahatlattı.

Fakat memleketimizin 3 tarafı deniz,4 tarafı memleket düşmanı.
Çıkıntının biri çıkıp bu hayvanları şokla uyutuyorlar,kanı akmadan ölen hayvan mundardır demez mi?
Hadeee ortalık bi daha karıştı.

Neyse ki fetva yetişti.
Hayvanların uyutulmasının hiç bir sakıncası yoktu.
Zaten etin parçalanması için hayvan mecbur kesiliyordu.
Yani kesilmeme ve kan akmama gibi bir mevzu mümkün değildi.
Bu fetva diğerlerinden daha çok tutuldu çünkü o sıralar hayvan hakları savunucuları hayvanlar vahşice katlediliyor diye ortalığı karıştırıp duruyorlardı.
Böylece onların da sesi kesildi.
Tabi bu şok uygulamalı etler Türkiye'de bol bol satıldı ve hala satılıyor ama uygulamanın kendisi Türkiye'ye asla gelmedi.
Madem dinimize uygun biz niye böyle yapmıyoruz diye de kimse sormadı.:)


Geldik bu güne.
Bu etlere de itiraz çok olursa yeni fetva ve hikayeler gelir merak etmeyin.
Sırplar aslında havaya ateş ediyorlardı ama o sırada F16'ların üzerine atlayan bazı müslümanlar yanlışlıkla vuruldu diyebilirler.

Orda öldürülen müslümanlar fetöcüydü vatan hainiydi diyebilir ispat için varsa orda açılmış fetö okullarını gösterebilirler.

Fetö uymazsa İşid olur o da olumlu.

Hiç bir şey olmadı, sırplarla savaşırken dönemin başbakanına mı sormuşlar diye açıklama yapılabilir.

Siz takılmayın böyle şeylere.
Alın bir kilo kıyma cevapcici yapın.
Tadını çıkarın.
 
Katılım
9 Haz 2016
Mesajlar
1,836
Kafaya takmayın eğer çok dile gelirse verirler bir fetva olur biter.
Bir kaç bilirkişi! de televizyona çıkar konuşur milletçe rahatlarız.

Hak yerken aranmayan mevzu et yerken hiç aranmaz.
İkisi de tatlıdır.:)

80'li yılların başlarında sur dibinde at,eşek kesildiği ve sucuk yapılıp satıldığı ortaya çıkmıştı.
Millet;
-vay şerefsizler!
falan dedi ama bunun sucuk satışlarına negatif bir etkisi olmadı.

Sonraki yıllarda millete domuz yedirildiği ortaya çıktı.
Bir kaç homurdanma dışında kimseden yine tık çıkmadı.

Sonra tonton Özal et krizini çözmek için sığır ithal etmeye karar verdi.
Ortalık ayağa kalktı.
Ülkemizin çağ atlamasını hazmedemeyen kılışdar zihniyetliler gevurun eti yenmez diye söylenmeye başladılar.
Hemen fetva yetişti.
Hayvanlar canlı geliyordu.
Türkiye'de müslüman kasaplar tarafından kesilecekti.
Yani öyle olunca helal oluyordu.
Millet rahatladı.
Fakat memlekette sadece kılışdar zihniyetliler yoktu.
Bir de erbakan zihniyetliler vardı.
Bunlardan bir tanesi çıkıntılık yapıp,
-Kuran'da üzerine Allah'ın adı anılmış hayvanları yiyin yazıyor. Bu hayvanların üzerine Allah adı anılmamıştır yenmez deyiverdi.
Hadiii ortalık yine karıştı.
Gerçi bu tartışma çıkana kadar gelen hayvanlar çoktan dereye,denize karışmıştı bile.
O tartışmaya da ben nokta koydum.
"Yeryüzünde ve şu alemde üzerine Allah'ın adı anılmamış bir tek toz zerresi varmıdır benim mümin kardeşlerim?"
Tabi ben imam değil de kasap olduğum için bu sözüm kuşkuyla karşılandı ama çarşı cami imamı bunu beğendi.:cherry:

Sonraki yıllarda canlı hayvan işi yetmeyince et ithal edilmesine karar verildi.
Tabi bu sefer tartışmalar daha şiddetlendi.
Gevurun kestiği et yenir mi soruları ortalığa düştü.
Özellikle erbakan zihniyetliler sıkı itiraz ediyorlardı.
Bilindik sistem devreye sokuldu.
O ayet aslında öyle değil de böyle.
Şu kelime aslında o anlama değil de bu anlama geliyor şeklinde yeni bir bakış açısı geliştirildi ve yeni fetva geldi.
"Ehli kitabın kestiği yenir"
Destek için yeni hadisler ve hikayeler bulundu.
Meğer peygamber efendimiz de bir yere misafir gitmiş, Orda yahudinin mi ne kestiği eti yemiş.
Yani islam anında ithal ete uyduruldu.
Bu yeni fetvanın herkes üstüne atladı çünkü yurt dışında yaşayan Türkler özellikle et konusunda çok sıkıntı çekiyorlardı.
Bu fetva herkesi rahatlattı.

Fakat memleketimizin 3 tarafı deniz,4 tarafı memleket düşmanı.
Çıkıntının biri çıkıp bu hayvanları şokla uyutuyorlar,kanı akmadan ölen hayvan mundardır demez mi?
Hadeee ortalık bi daha karıştı.

Neyse ki fetva yetişti.
Hayvanların uyutulmasının hiç bir sakıncası yoktu.
Zaten etin parçalanması için hayvan mecbur kesiliyordu.
Yani kesilmeme ve kan akmama gibi bir mevzu mümkün değildi.
Bu fetva diğerlerinden daha çok tutuldu çünkü o sıralar hayvan hakları savunucuları hayvanlar vahşice katlediliyor diye ortalığı karıştırıp duruyorlardı.
Böylece onların da sesi kesildi.
Tabi bu şok uygulamalı etler Türkiye'de bol bol satıldı ve hala satılıyor ama uygulamanın kendisi Türkiye'ye asla gelmedi.
Madem dinimize uygun biz niye böyle yapmıyoruz diye de kimse sormadı.:)


Geldik bu güne.
Bu etlere de itiraz çok olursa yeni fetva ve hikayeler gelir merak etmeyin.
Sırplar aslında havaya ateş ediyorlardı ama o sırada F16'ların üzerine atlayan bazı müslümanlar yanlışlıkla vuruldu diyebilirler.

Orda öldürülen müslümanlar fetöcüydü vatan hainiydi diyebilir ispat için varsa orda açılmış fetö okullarını gösterebilirler.

Fetö uymazsa İşid olur o da olumlu.

Hiç bir şey olmadı, sırplarla savaşırken dönemin başbakanına mı sormuşlar diye açıklama yapılabilir.

Siz takılmayın böyle şeylere.
Alın bir kilo kıyma cevapcici yapın.
Tadını çıkarın.

Yılmaz özdil yazdı sandım :queen:
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
Geçenlerde migrosta kıyma indirime girmiş, kilosu 30 tl idi.
Devletin bu hamlesi piyasayı regüle mi edecek, kasapları zarara mı uğratacak göreceğiz.
 
Katılım
7 Mar 2016
Mesajlar
1,086
Hassasiyetiniz için tebrikler. İnsanların yediklerini ve içeriklerini kontrol etmeleri üzerlerine farzdır. Herkes kendinden bu konuda sorumludur.

Aynı hassasiyeti diğer gıdalarda da göstermek gerekir...
İthal çikolata...vs
İthal. İçecek...vs
İthal süt ürünleri...vs

Han gibi et sorusunun cevabını vermişler..

https://sorularlaislamiyet.com/gayr...leri-muslumanlara-helal-midir-maide-suresinin

Cevap zaten burada net şekilde anlatılmış. Ahmet Turan doğru bilgiyi sağlamış, öğrenmek isteyen bakar olur zaten.

•••Nerden vursam diye kıvranan insanlar görüyorum bu başlıkta.

Konu iman etmeyenlerin dert etmeyeceği bir konu. Bunları İslam için inceleyenler merak edenler; 5 farzdan biri olan Namazlarını kılıyorlar mı merak ettim cidden?


Neden a101 ve bim? TR de en yaygın marketler hangileridir sorusuna cevap zaten bu 2 market. İnlara en kolay ulaşabilecek marketler zinciri de dolayısıyla bunlar.Bunların ihaleyi kazanmasında şaşılacak ne var sanki bizim mahalle bakkalı ihaleyi kazanmış gibi ilginç tepkiler var.

Devlet ucuz et sağlar bu sefer kasaplar ne kazanacak deriz. Et pahali olur millet et yemesin mi deriz. Deriz oğlu deriz. Herşeye birşey deriz ama hiçbirşey yapmayız.
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
1,405
Motosikleti
2013 Honda Cbf150
Bazı mesajları okuyunca hülooooooooğ çekesim geldi.
Üstünüze alınmayın :queen::queen::queen:
 
Katılım
11 May 2014
Mesajlar
172
Topu topu 5000 kg et dağıtılmış. Bim ve A101 için şube başına yarım kilo düşüyor diye hesaplamışlardı. Alabilen yoktur herhalde. Zaten yüklü miktarda geldiğinde de işletmeler (lokantalar, büfeler) kapışacaktır. Halka kalmaz.
 
Katılım
18 Ağu 2015
Mesajlar
389
30 liraya et satıyorlar. Ucuz mu geldi? Geçen alamanyadaydım. 3.49 avroya dana kıyma veriyorlardı bir kilo
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
13 Ağu 2017
Mesajlar
2,510
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Valla ben Ankara lıyım , ikametimde Ankara da . Ucuz et fln anlamam , 3-4 ayda bir ete vereceğim parayı biriktirir civar köylerden koyun kuzu alır keserim atarız buzluğa bitince tavuk balık devam. Temiz iş.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
2,003
Motosikleti
NC 750 xdct Norden 901
Kafaya takmayın eğer çok dile gelirse verirler bir fetva olur biter.
Bir kaç bilirkişi! de televizyona çıkar konuşur milletçe rahatlarız.

Hak yerken aranmayan mevzu et yerken hiç aranmaz.
İkisi de tatlıdır.:)

80'li yılların başlarında sur dibinde at,eşek kesildiği ve sucuk yapılıp satıldığı ortaya çıkmıştı.
Millet;
-vay şerefsizler!
falan dedi ama bunun sucuk satışlarına negatif bir etkisi olmadı.

Sonraki yıllarda millete domuz yedirildiği ortaya çıktı.
Bir kaç homurdanma dışında kimseden yine tık çıkmadı.

Sonra tonton Özal et krizini çözmek için sığır ithal etmeye karar verdi.
Ortalık ayağa kalktı.
Ülkemizin çağ atlamasını hazmedemeyen kılışdar zihniyetliler gevurun eti yenmez diye söylenmeye başladılar.
Hemen fetva yetişti.
Hayvanlar canlı geliyordu.
Türkiye'de müslüman kasaplar tarafından kesilecekti.
Yani öyle olunca helal oluyordu.
Millet rahatladı.
Fakat memlekette sadece kılışdar zihniyetliler yoktu.
Bir de erbakan zihniyetliler vardı.
Bunlardan bir tanesi çıkıntılık yapıp,
-Kuran'da üzerine Allah'ın adı anılmış hayvanları yiyin yazıyor. Bu hayvanların üzerine Allah adı anılmamıştır yenmez deyiverdi.
Hadiii ortalık yine karıştı.
Gerçi bu tartışma çıkana kadar gelen hayvanlar çoktan dereye,denize karışmıştı bile.
O tartışmaya da ben nokta koydum.
"Yeryüzünde ve şu alemde üzerine Allah'ın adı anılmamış bir tek toz zerresi varmıdır benim mümin kardeşlerim?"
Tabi ben imam değil de kasap olduğum için bu sözüm kuşkuyla karşılandı ama çarşı cami imamı bunu beğendi.:cherry:

Sonraki yıllarda canlı hayvan işi yetmeyince et ithal edilmesine karar verildi.
Tabi bu sefer tartışmalar daha şiddetlendi.
Gevurun kestiği et yenir mi soruları ortalığa düştü.
Özellikle erbakan zihniyetliler sıkı itiraz ediyorlardı.
Bilindik sistem devreye sokuldu.
O ayet aslında öyle değil de böyle.
Şu kelime aslında o anlama değil de bu anlama geliyor şeklinde yeni bir bakış açısı geliştirildi ve yeni fetva geldi.
"Ehli kitabın kestiği yenir"
Destek için yeni hadisler ve hikayeler bulundu.
Meğer peygamber efendimiz de bir yere misafir gitmiş, Orda yahudinin mi ne kestiği eti yemiş.
Yani islam anında ithal ete uyduruldu.
Bu yeni fetvanın herkes üstüne atladı çünkü yurt dışında yaşayan Türkler özellikle et konusunda çok sıkıntı çekiyorlardı.
Bu fetva herkesi rahatlattı.

Fakat memleketimizin 3 tarafı deniz,4 tarafı memleket düşmanı.
Çıkıntının biri çıkıp bu hayvanları şokla uyutuyorlar,kanı akmadan ölen hayvan mundardır demez mi?
Hadeee ortalık bi daha karıştı.

Neyse ki fetva yetişti.
Hayvanların uyutulmasının hiç bir sakıncası yoktu.
Zaten etin parçalanması için hayvan mecbur kesiliyordu.
Yani kesilmeme ve kan akmama gibi bir mevzu mümkün değildi.
Bu fetva diğerlerinden daha çok tutuldu çünkü o sıralar hayvan hakları savunucuları hayvanlar vahşice katlediliyor diye ortalığı karıştırıp duruyorlardı.
Böylece onların da sesi kesildi.
Tabi bu şok uygulamalı etler Türkiye'de bol bol satıldı ve hala satılıyor ama uygulamanın kendisi Türkiye'ye asla gelmedi.
Madem dinimize uygun biz niye böyle yapmıyoruz diye de kimse sormadı.:)


Geldik bu güne.
Bu etlere de itiraz çok olursa yeni fetva ve hikayeler gelir merak etmeyin.
Sırplar aslında havaya ateş ediyorlardı ama o sırada F16'ların üzerine atlayan bazı müslümanlar yanlışlıkla vuruldu diyebilirler.

Orda öldürülen müslümanlar fetöcüydü vatan hainiydi diyebilir ispat için varsa orda açılmış fetö okullarını gösterebilirler.

Fetö uymazsa İşid olur o da olumlu.

Hiç bir şey olmadı, sırplarla savaşırken dönemin başbakanına mı sormuşlar diye açıklama yapılabilir.

Siz takılmayın böyle şeylere.
Alın bir kilo kıyma cevapcici yapın.
Tadını çıkarın.

Aynı Demirel gibisin çok söz söyleyip hiçbir şey söylemiyorsun. Kurallar bugünkü yada dünkü değildir. Yüzyıllardır hangi yiyeceğin ne şartlarda helal olduğu bellidir.
28 Şubat döneminin değerli ""hocaları" Zekeriya beyaz gibi her dönemde zındıklar çıkıp istediğini söyleyebilir. Bunlara inananlarda bulunabilir. Ama gerçek olanı öğrenmek çok zor değildir.....

Mezhep nedir hangi mezhep nasıl tarif eder. Bilmeden konuşmamak lazım( tabii ki inanan için geçerli mezhep kavramı)

Sonuçta bu ekonomik bir hamledir. Hayvancılık alt yapısını ucuzlatmadan yem... Vs ucuzlatmadan bu iş biraz zor bugün yapılır yarın yine aynı olur.

Canlı dana kg fiyatı 15 TL civarında. Bunun % 30-40 civarı işe yaramaz çıkar. Yani etin maliyeti kasaplara en çok 25 TL ye gelir bunu 45 e satmak nedir.... İşte bunu durdurmak amaç ama Türkiye'de zor
 
Katılım
3 May 2016
Mesajlar
576
Hadi BİM ve A 101 besmelesiz ucuz sırp eti satıyor diyelim.
Ama Migros, 29 TL'ye satabildiği kıymayı neden daha evvel pahalı satıyordu?
Demek ki isteyince inebiliyormuş et fiyatları.
Diğer marketlerin de aynı seviyeye inmesi bekleniyor.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst