Aslında pek çok sadece ritüel veya alışkanlık olan uygulamanın bazı faydacı sebepleri var. Cenaze ve onun kapsamındaki dini ritüller de aslında ölü için değil sağlar için. Uzak yoldan gelen aç mı geliyor tok mu geliyor, dışarıda yemeye parası var mı yok mu belli olmaz. Cenaze yarım saatte biten bir iş değil. Sabahın köründen itibaren bol beklemeli bir çok işlem yapılıyor, oradan oraya koşturuyorsun. Evraktı, selaydı, cenaze aracıydı, namazdı, eve gelme gitme, defin derken bir hayli zaman bu işlerle uğraşanlar yemek filan görmeden aç kalıyorlar. Mezarlıkta defin için kürek sallayan insanların küreği elden ele dolaştırması bile işin yorucu olmasıyla, işi bölüşmekle ilgili. Hemen defin işleminin ardından mezarlıktan ayrılmadan yiyecek bir şeyler verilmesi de o işlemler için koşturan insanların artık acıkması ile alakalı. Orada bulunan herkese verilmesi de biri yerken diğerinin bakmasının uygun olmamasıyla açıklanabilir. Uzak yoldan gelen insanlar hemen mezarlıktan gönderilmez. Eve gelirler. Hem konu komşu yemek getirerek acılı insanları düşünmüş olurlar. Komşulardan yemek gelmese bile hızlı ve pratik bir şekilde hazır yemek sipariş edilerek eve gelen misafir aç gönderilmemiş olur. Aslında yalnız olsalar çok daha kötü hissedecek acılı insanların da kursaklarından bir kaç lokma geçmesi, tanıdıkları insanların yanında "normal" hayattan çok uzaklaşmamaları sağlanmaya çalışılmış olur.
Sadece yemek yemek için oraya gelmiş insanlarla bu yemeğin paylaşılmasında da hiç bir sıkıntı yok. Bir insan yemek yemek için normalde bulunmak istemeyeceği bir yerde bulunuyorsa aslında empati kurabileceğimiz bir sebebi mutlaka vardır. Kedilerin leş gibi kokan çöp tenekelerine zevk için girdiğini düşünmüyoruz, değil mi? Veya kendilerine tekme atıp yaralayan insanların yakınında bulunup miyavlamalarını anlamsız bulmuyoruz. Yemek zorunda olmasa bu insanın yüzüne bakmaz. Bir laf var, açlık belası olmasa hiç bir kuş kafese düşmez diye. O hesap, yemek için gelen de buyursun yesin, afiyet olsun. Acıyı yalnız çekmek zordur. Yemek de organize dinlerden çok çok öncesinden beri insanları bir arada tutan bir ritüeldir. Ayıplanacak hiç bir yanı yoktur. Mal gibi motosiklet sürenlere cevaben hızlıca helva tarifinin verildiği bu yerde; ölüm, düğün vb. insanların bir araya geldiği her toplantıda yiyeceğin bu kadar iç içe olmasını yadırganması şaşırtıcı.