internet bağlantı ve kopma sorunu

Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
konu motor dışı ama anlayan arkadaşlar varsa bir sorunum var, dinlemenizi rica edeceğim.

6 ay önce ttnet internet baglattim. ilk üç ay sorunsuz çalıştı. sonra bağlantı hızım fevkalade düştü.

modem ayarları ile oynadım, modeme reset attım, kanal ayarını değiştirdim, olmadı.

evdeki her odaya takıyorum sorun geçmiyor.

şöyle: mesela youtube'a giriyorum. üç beş dakika bekle. bekle babam bekle. daha sonra video açılmaya başlıyor. fakat bir dakika video, bir dakika bekleme şeklinde devam ediyor.

arıza kaydı açtım. görevli geldi. sizin evin tesisatında sorun var dedi. ev daha yeni mk! tesisat döşeneli daha iki sene oldu! elektrikçiyi aradım, abi onlar yalan söylüyor, suçu bize atıyor, tesisatta sorun yok dedi.

şu an modemi parçalamamak için inanın kendimi zor tutuyorum. kıracağım ya, nefret ettim mk!

daha önce böyle bir sorunu tecrübe etmiş arkadaşla varsa, ya da bilen bir kişi; sizden ricam bu sorunun kaynağı nedir?

not: 8mbit baglantim vardı, 16mbite yükselttim, hiz daha da düştü ya, delirmemek elde değil.
 
Katılım
29 May 2016
Mesajlar
714
Ttnet boyledir daha 1 tane mutlu musterisini gormedim herkes kufrediyor. Yeni baglattiysan 15 gun icinde cayma hakkin var onu kullan derim
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Ttnet boyledir daha 1 tane mutlu musterisini gormedim herkes kufrediyor. Yeni baglattiysan 15 gun icinde cayma hakkin var onu kullan derim

maalesef 6 ay oldu.

eğer sorun ttnet ise, böyle dev bir şirketin bu kadar kötü bir hizmet sunması akıl alır gibi değil diyorum...
 
Katılım
5 Ara 2016
Mesajlar
177
Sorun baglantı yavaslıgından ıse sıstemsel bır durum lakın bu beklemeler baglantı kopmalarından ıse asagıdakı yazımı okumanızı tavsıye ederım. Ilk paragraf sorunu anlayabılmek adına okunmalı. Sonrakıler ıse tecrubelerım ve son paragraf tavsıye ettıklerım Ilgınıze gore okursunuz :)

Sorunu anlamak acısından ev telefonunuzu kaldırıp kulagınıza koyun, ınternet kac dakıkada bır gıdıp gelıyorsa o kadar sure kulagınızda tutun ve cevır sesı gıdıp gelıyor mu dıye dınleyın. Eger cevır sesı gıdıp gelıyorsa aradakı splıtterı cıkartın ve telefon kutusundan gelen kabloyu telefona takıp aynı sekılde tekrarlayın. Cevır sesı gıdıp gelıyorsa sorun alt yapınızdan, kronede (telefon kutusu) yapılan bır degısıklıgın sonucunda sızın kablonuzda olusan temassızlıktan ya da telekomun santralınden kaynaklı. Splıtterı cıkarttıgınızda cevır sesınde bır gıdıp gelme meydana gelmıyorsa sorun splıtterınızde, degıstırdıgınızde problem cozulecek.

FAKAAT;

Son zamanlarda sık yasanan bır durum halıne geldı bu. Buyuk ıhtımalle sorun sızden veya altyapından kaynaklı degıl. Bu ısı yapan bırı olarak soyluyorum. Telekom bır seyler yaptı ve her ne yaptıysa santrallerı aptallasmaya basladı. Once baglantı kesılıp gelmelerı, sonra baglantı kopmaları yasanıyor.

Aynı derdı hazıran ve agustos olmak uzere 2 kez yasadım. Hazıranda eskı bır bınada oldugumdan sanırım bırılerı kablo cektı, bızım kabloyu da zedeledıler zaten yılların kablosudur sımdı kısa devre oluyodur deyıp kroneden(telefon kutusundan) modeme yekpare kablo cektım. Bır suru ek yerı gordugumden ılk basta ıhtımal verdım ama sorunun o olmadıgını kabloyu cektıgımde komsunun gelıp "ya onlar geldıler sorun santrallerındeymıs" dedıgınde ogrendım. Telekomu aradıgımda kımse gelmedı kı hıc oraya dedıler. Alt yapınızda bır sey var dedıler. Haftalar sonra santrallerındekı kartı degıstırdıler ve sorun cozuldu. Bır suru telefon trafıgı oldu, her seferınde benımde bu ısı yaptıgımı, sıfırdan kablo cektıgımı, sorunun altyapı kaynaklı degıl santral kaynaklı oldugunu soyledım, alt yapı dıye ısrar edıldı. Bu yav bızden ıyı mı bılıyon gerı zekalı demekle es deger verdıklerı cevaplar.

Agustosta aynı durum yıne yasandı, yıne altyapıdan kaynaklı oldugu soylendı, yıne altyapı kaynaklı degıl dedım. 1.5 2 haftalık telefon trafıgının altından santrallerını yakmakla tehtıt etmemın ardından 15-20 dakıka gecmeden ınternetım geldı. Arayıp sorunu sordugumda sıstemden cozuldugunu sıstemde ne sekılde cozuldugunun gozukmedıgı cevabını aldım.

INTERNETINI KULLANMADIGIM SURE ZARFINDA GELEN HER FATURAYI seve seve ODEDIGIMI BELIRTMEK ISTERIM.

Demem o kı TURKTELEKOM bu ulkenın tekelı olmanın rahatlıgını sonuna kadar kullanıyor. Bır sorun oldugunda teknık ekıplerıne para kazandırmak amacıyla altyapınızda kusur bulup ucretlı servıs gondermek ıstıyor.(Nasıl ezberlettılerse pıyasada o servısı zaten ben yapıyorum benım meslegım bu dedıgım halde servıs gelıp bakacak dıye o telefon kapanana kadar dıretıyorlar.) Arıza kaydı bırakıp ekıp geldıgınde sorunun ne oldugunu ogrenmem acısından sısteme not dusulsun, ekıp geldıgınde de benı arasınlar orda olacagım dedıgım halde ne arayan var ne not dusen. Ekıp gelıyor bına sakınlerı goruyor, sıstemde ekıp geldıgı gozukmuyor. Ekıp gelıyor/gelmıyor sorunun teknık bır arıza oldugu belırtılıyor bu teknık arıza nedır sıstemde yok. Sorun cozuluyor sorunun ne oldugu sıstemde gozukmuyor, nasıl cozuldugu gozukmuyor. Tıcaret mantıgı "YAV KARDES SEN HER AY PARANI DUZENLI YATIR, ARIZALAR OLUR OYLE SEN PARANI YATIR BIZ COZDUKCE SANA INTERNET VERIRIZ ARTIK AYIN KAC GUNUNDE SISTEM SAGLAMSA, IDARE EDIVER ISTE" seklınde bır fırma. Alt yapı bunların evet, dıger servıs saglayıcıları da bunların alt yapısını kıralayıp hızmet satıyor evet. Yanı onlara mecbursunuz ama dıger servıs saglayıcıları daha kalıtelı hızmet verıyor. TTNET kullanmayın, kullandırmayın.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Sorunu anlamak acısından ev telefonunuzu kaldırıp kulagınıza koyun, ınternet kac dakıkada bır gıdıp gelıyorsa o kadar sure kulagınızda tutun ve cevır sesı gıdıp gelıyor mu dıye dınleyın. Eger cevır sesı gıdıp gelıyorsa aradakı splıtterı cıkartın ve telefon kutusundan gelen kabloyu telefona takıp aynı sekılde tekrarlayın. Cevır sesı gıdıp gelıyorsa sorun alt yapınızdan, kronede (telefon kutusu) yapılan bır degısıklıgın sonucunda sızın kablonuzda olusan temassızlıktan ya da telekomun santralınden kaynaklı. Splıtterı cıkarttıgınızda cevır sesınde bır gıdıp gelme meydana gelmıyorsa sorun splıtterınızde, degıstırdıgınızde problem cozulecek.

FAKAAT;

Son zamanlarda sık yasanan bır durum halıne geldı bu. Buyuk ıhtımalle sorun sızden veya altyapından kaynaklı degıl. Bu ısı yapan bırı olarak soyluyorum. Telekom bır seyler yaptı ve her ne yaptıysa santrallerı aptallasmaya basladı. Once baglantı kesılıp gelmelerı, sonra baglantı kopmaları yasanıyor.

Aynı derdı hazıran ve agustos olmak uzere 2 kez yasadım. Hazıranda eskı bır bınada oldugumdan sanırım bırılerı kablo cektı, bızım kabloyu da zedeledıler zaten yılların kablosudur sımdı kısa devre oluyodur deyıp kroneden(telefon kutusundan) modeme yekpare kablo cektım. Bır suru ek yerı gordugumden ılk basta ıhtımal verdım ama sorunun o olmadıgını kabloyu cektıgımde komsunun gelıp "ya onlar geldıler sorun santrallerındeymıs" dedıgınde ogrendım. Telekomu aradıgımda kımse gelmedı kı hıc oraya dedıler. Alt yapınızda bır sey var dedıler. Haftalar sonra santrallerındekı kartı degıstırdıler ve sorun cozuldu. Bır suru telefon trafıgı oldu, her seferınde benımde bu ısı yaptıgımı, sıfırdan kablo cektıgımı, sorunun altyapı kaynaklı degıl santral kaynaklı oldugunu soyledım, alt yapı dıye ısrar edıldı. Bu yav bızden ıyı mı bılıyon gerı zekalı demekle es deger verdıklerı cevaplar.

Agustosta aynı durum yıne yasandı, yıne altyapıdan kaynaklı oldugu soylendı, yıne altyapı kaynaklı degıl dedım. 1.5 2 haftalık telefon trafıgının altından santrallerını yakmakla tehtıt etmemın ardından 15-20 dakıka gecmeden ınternetım geldı. Arayıp sorunu sordugumda sıstemden cozuldugunu sıstemde ne sekılde cozuldugunun gozukmedıgı cevabını aldım.

INTERNETINI KULLANMADIGIM SURE ZARFINDA GELEN HER FATURAYI seve seve ODEDIGIMI BELIRTMEK ISTERIM.

Demem o kı TURKTELEKOM bu ulkenın tekelı olmanın rahatlıgını sonuna kadar kullanıyor. Bır sorun oldugunda teknık ekıplerıne para kazandırmak amacıyla altyapınızda kusur bulup ucretlı servıs gondermek ıstıyor.(Nasıl ezberlettılerse pıyasada o servısı zaten ben yapıyorum benım meslegım bu dedıgım halde servıs gelıp bakacak dıye o telefon kapanana kadar dıretıyorlar.) Arıza kaydı bırakıp ekıp geldıgınde sorunun ne oldugunu ogrenmem acısından sısteme not dusulsun, ekıp geldıgınde de benı arasınlar orda olacagım dedıgım halde ne arayan var ne not dusen. Ekıp gelıyor bına sakınlerı goruyor, sıstemde ekıp geldıgı gozukmuyor. Ekıp gelıyor/gelmıyor sorunun teknık bır arıza oldugu belırtılıyor bu teknık arıza nedır sıstemde yok. Sorun cozuluyor sorunun ne oldugu sıstemde gozukmuyor, nasıl cozuldugu gozukmuyor. Tıcaret mantıgı "YAV KARDES SEN HER AY PARANI DUZENLI YATIR, ARIZALAR OLUR OYLE SEN PARANI YATIR BIZ COZDUKCE SANA INTERNET VERIRIZ ARTIK AYIN KAC GUNUNDE SISTEM SAGLAMSA, IDARE EDIVER ISTE" seklınde bır fırma. Alt yapı bunların evet, dıger servıs saglayıcıları da bunların alt yapısını kıralayıp hızmet satıyor evet. Yanı onlara mecbursunuz ama dıger servıs saglayıcıları daha kalıtelı hızmet verıyor. TTNET kullanmayın, kullandırmayın.

üstat benimki yalın internet. telefon yok.

dediğiniz gibi, ttnette son aylarda kötü giden bir seyler var gibi.

çok pişman oldum fakat taahhüt verdim, cayamam!!!
 
Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
4,123
Yalın internette olsa hatta elektrik yani sinyal vardır yapmanız gereken modeme giden telefon kablosunu çıkarın bir ahizeli telefon bağlayın çevir sesi berrak bir şekilde diiit ediyor ise hatta sorun yoktur ama hiç yoksa ya da haşır huşur cızzz cuz tarzı sesler geliyor ise hattınız da sıkıntı vardır unutmayın yalın internette olsa hattınızda sinyal vardır..Ahize bağladığınızda çevir sesi alırsınız..
 
Katılım
5 Ara 2016
Mesajlar
177
üstat benimki yalın internet. telefon yok.

dediğiniz gibi, ttnette son aylarda kötü giden bir seyler var gibi.

çok pişman oldum fakat taahhüt verdim, cayamam!!!

Yalın ınternetse modemın dsl ısıklarını takıp edın. Dsl ısıgında kopmalar meydana gelıyorsa sorun altyapınızda, kronede yapılan bır degısıklık sebebıyle kablonuzda meydana getırdıklerı temassızlıkta ve ya telekomun santralındedır. Dsl ısıgında kopma durumu soz konusu degılse sıstemsel bır durumdur. Akn'lerı kaldırıyoruz adı altında bellı bır ındırme lımıtınden sonra hızları eskıye oranla daha ıyı bır hıza dusuruyorlar ama dusurduklerı hızda bıle vıdeolarda o kadar beklemezsınız. Google'da hız testı olarak aratıp bır kac sıteden hız testı yapın. 8mbıt uzerındeyse 720p vıdeoları kesıntısız ızlemenız gerekıyor. 1, 2, 3 cıvarında download hızıyla karsılasırsanız anlasma yaptıgınız paketın asma durumunda kac mbıt'e dusuruldugunu ogrenıp telekomu arayın. Atıyorum 16mbıt paketımde hız dusmesı soz konusu, lımıtı astıgımda 5mbıt'e dusurulecegı yazıyor ama benım hızım 2, 3 mbıt noluyor deyın, olay cozulmeye baslar.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Yalın internette olsa hatta elektrik yani sinyal vardır yapmanız gereken modeme giden telefon kablosunu çıkarın bir ahizeli telefon bağlayın çevir sesi berrak bir şekilde diiit ediyor ise hatta sorun yoktur ama hiç yoksa ya da haşır huşur cızzz cuz tarzı sesler geliyor ise hattınız da sıkıntı vardır unutmayın yalın internette olsa hattınızda sinyal vardır..Ahize bağladığınızda çevir sesi alırsınız..

teşekkürler panpam..

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:42 ----------

Yalın ınternetse modemın dsl ısıklarını takıp edın. Dsl ısıgında kopmalar meydana gelıyorsa sorun altyapınızda, kronede yapılan bır degısıklık sebebıyle kablonuzda meydana getırdıklerı temassızlıkta ve ya telekomun santralındedır. Dsl ısıgında kopma durumu soz konusu degılse sıstemsel bır durumdur. Akn'lerı kaldırıyoruz adı altında bellı bır ındırme lımıtınden sonra hızları eskıye oranla daha ıyı bır hıza dusuruyorlar ama dusurduklerı hızda bıle vıdeolarda o kadar beklemezsınız. Google'da hız testı olarak aratıp bır kac sıteden hız testı yapın. 8mbıt uzerındeyse 720p vıdeoları kesıntısız ızlemenız gerekıyor. 1, 2, 3 cıvarında download hızıyla karsılasırsanız anlasma yaptıgınız paketın asma durumunda kac mbıt'e dusuruldugunu ogrenıp telekomu arayın. Atıyorum 16mbıt paketımde hız dusmesı soz konusu, lımıtı astıgımda 5mbıt'e dusurulecegı yazıyor ama benım hızım 2, 3 mbıt noluyor deyın, olay cozulmeye baslar.

çok sağolun..

speedtest'te bırakın hızı, bağlantı teste bile girmiyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Ara 2016
Mesajlar
177
Üstat. Ne kullanalım?

Alternatif iyileri de yazsaydın ne güzel olurdu. :)
Fiber.

Ttnetten henuz cayamadıgımdan bır tavsıye veremıyorum. Turknet revacta su aralar, gercekten aknsız paket verıyorlar uygun fıyata dıye okudum, kullanıcılarına sormak lazım. Turkcell Superonlıne ıcın pek sıkayet duymuyorum. Iss tavsıyelerı/onerı veya sıkayetlerı seklınde forumlarda arama yaparsanız emınım bır seyler cıkacaktır. Dendıgı gıbı turknet aknsız ınternet sunuyorsa, baglantısı sorunsuzsa ben turknet kullanırdım. Akn standart ev kullanıcısı ıcın pek problem degıl ama. Facede, ınstada gezıyorum arada vıdeo ızlıyorum falan denk gelırse de telefona bır kac oyun yukluyorum dıyorsan 50-75gb aralıgında bır kotayı bır ayda anca doldurursunuz. Bız 4 kısı mobılden anca o kadar kullanıyoruz. Pc oyunu ındıreceksenız durumlar farklı tabı.
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
1,792
Eyvallah..

Superonline kullanıyoruz. Fakat, nasıl oluyorsa ayın 24ü olduğunda akn ye geçiyor. Sinirimi bozuyor.
Sanki her ay standart kullanıp, indirme yapıyoruz. :cherry:
 
Katılım
16 Eyl 2011
Mesajlar
627
Uzun yıllardır ttnet kullanmıyorum.
4 yıl Dsmart kullandım memnundum ama taşındım ve apartmanda boş port yok dendi, iki ay bekledim fakat bağlantı yapılamadı.

Şu an Kablonet kullanıyorum. 9 ay oldu.
Sadece geçen ay iki gün bağlantı kopmaları yaşandı onun dışında sorun çıkmadı.
Şimdilik kendilerinden memnunuz.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Haz 2017
Mesajlar
41
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar hem ttnet kullanıyorum hem türkcell ama ekonomik yönden ttnet daha avantajlı 69 tl ye 16mbs türkcell hattım var ama 59 tl ye 24 mbs ttnet var.Turkcell türk telekomun alt yapısını kullanıyor.
Sorununa gelince belki tüm mahallenin şebekesi sorunlu belki gelen kablolarda bir sıkıntı var seni başlarından geçistiriyorlar.İyi bir ustayla sorunu çözebilirsin sorun olduğunu söylüyorlar ama neden yapmıyorlar anlamadım.
Eğer tesisatta sorun varsa hangi operatöre geçersen geç sorun devam eder.Evin yeni döşenmesi onemli değil demekki onemli bir sorun var bunun üstüne git mecbur yapacaklar biraz kararlı konuş ttnettekilerle

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:43 ----------

Ben bile sinirlendim aynı şehirde olsak gelir bakardım 😡
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Arkadaşlar hem ttnet kullanıyorum hem türkcell ama ekonomik yönden ttnet daha avantajlı 69 tl ye 16mbs türkcell hattım var ama 59 tl ye 24 mbs ttnet var.Turkcell türk telekomun alt yapısını kullanıyor.
Sorununa gelince belki tüm mahallenin şebekesi sorunlu belki gelen kablolarda bir sıkıntı var seni başlarından geçistiriyorlar.İyi bir ustayla sorunu çözebilirsin sorun olduğunu söylüyorlar ama neden yapmıyorlar anlamadım.
Eğer tesisatta sorun varsa hangi operatöre geçersen geç sorun devam eder.Evin yeni döşenmesi onemli değil demekki onemli bir sorun var bunun üstüne git mecbur yapacaklar biraz kararlı konuş ttnettekilerle

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:43 ----------

Ben bile sinirlendim aynı şehirde olsak gelir bakardım 😡

teşekkür kardeşim. şimdi yapacağım şey şu: evin girişine kadar olan tesisatta sorun yok dendiğinde göre, evin girişine bir giriş bağlayıp deneme yapacağım. eğer sorun yoksa demek ki evin tesisatında sorun var demek. eğer sorun devam ederse modemi kırıp çöpe atacağım.
 
Son düzenleme:
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
teşekkür kardeşim. şimdi yapacağım şey şu: evin girişine kadar olan tesisatta sorun yok dendiğinde göre, evin girişine bir giriş bağlayıp deneme yapacağım. eğer sorun yoksa demek ki evin tesisatında sorun var demek. eğer sorun devam ederse modemi kırıp çöpe atacağım.

Ben de bunu demek için sayfanın sonuna gelmeyi bekliyordum :)

"Madem sorun bizde değil sizde" diyorlar en basit yolu bu. Giriş kattaki komşudan rica et bi üçlü priz çek modemi bağla, varsa laptop yoksa üşenme desktop ile bina girişinde bağlan dene hattı.

Tabi ki önce telefon kutusundaki hattın sana ait olanı bulman lazım, telefon hattı yok yalın internet ise nasıl deneyerek bulunur düşünmek lazım.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Ben de bunu demek için sayfanın sonuna gelmeyi bekliyordum :)

"Madem sorun bizde değil sizde" diyorlar en basit yolu bu. Giriş kattaki komşudan rica et bi üçlü priz çek modemi bağla, varsa laptop yoksa üşenme desktop ile bina girişinde bağlan dene hattı.

Tabi ki önce telefon kutusundaki hattın sana ait olanı bulman lazım, telefon hattı yok yalın internet ise nasıl deneyerek bulunur düşünmek lazım.

saol kardeşim. ev müstakil olduğu için hat bulmada sorun yok :) bunu deneyeceğim. o modem çöpe gidecek!
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Modem neden çöpe gitsin?

Ayrıca yanında test için mutlaka başka modem, başka kablo olsun.
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
Ben 8 mbs ile aboneyim,düşük fiyata. Sürekli arayıp sizi "16 yapalım, çok yavaş bu" deyip duruyorlar.
Ben de diyorum ki : Siz daha 8 hızı beceremiyorsunuz, 16'yı nerde be*****eksiniz? Çöpe atacak param yok benim.
Çok sinir oluyorlar.Ama gerçek bu.Boşa para vermeyin, en düşük hızdan alın arkadaşlar.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Ben on seneden fazla ttnet abonesiyim son bir seneye kadar hiç bir sorun yaşamadım son bir senedir kopma sorunu yaşıyorum sorun sadece bende zannediyordum. Bir kaç sefer telefon ettim düzelttik dediler bir şey değişmedi demek ki sorun kendilerinde bir çok şikayet olduğunu göre.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst