Kendime 250 lik motosiklet yapmayı düşünüyorum.

Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Eyvallah kardeşim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:22 ----------

Motorsiklet ile ilgili konu açın motosiklet mi motorsiklet mi? Yeterki benim actığım konudan çıkın lütfen. Çünkü benim açtıgım konu Edebiyat değil!

sakin ol şampiyon
 
Katılım
21 Ara 2016
Mesajlar
645
Aynini dusundum.
Ayrica, motosiklet.net yazarak girdigi sitede ve TDK'ya bile hata isnad ederek motorsiklet diye israr etmek...
Forum sahipleri de ogrensin iste ( @eskiden Tubiş vardi, onun "motoRsiklet değil, motosiklet" bir basligi mevcuttu. Simdi teldeyim diye bulamiyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:11 ----------



Kahramanmaras..
Az once Kahramanmarasla ilgili uzunca bir yazi yazdim ama, halki ayrimciloga tesvik vs diye sildim geri..
10 yila yakinfir iclerindeyim.
Inatlasmayin, Kahpe Fransizlar bile basa cikamadi, siz mi cikicaksiniz?
Neticede burasi onuncu köy!

Edit: " motoRsiklet falan kullaniyorum" derken "falan"dan kastiniz nedir Ede'm?
Umarim en kisa zamanda baslarsiniz da biz de keyifle okur ve tecrubeleniriz ;)

Teşekkür ederim. Kahramanmaraş, kayseri,Gaziantep, Konya vs il'lerde bazı kelimeler'de ve konuşmalar da bazı farklıklar var. Sadece Bilim adamları ne hikmet ise (uçak ile gecmişler sanırım) bunu görmezden mi gelmiş veya görememiş mi bilemiyorum
 
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
2,767
Moturlu velespid deyip gidiyorum...

Yer ayırın, keyifle izleriz :cherry:

Öyle bir niyetin varsa, işe halihazırda plakası olan bir motor ile başlamanı öneririm. Aksi halde, bizzat tasarlayıp, sanayi ustalarının yardımları ile yaptığın herhangi bir şeye uygunluk alman gibi bir olasılık yok maalesef. Devlet diyor ki, "iş çıkartma, hazır yapılmışını al, yoksa nah sana uygunluk". Öte yandan, piyasada ölü fiyata satılanlardan alıp modifiye işine girişebilirsin. Ancak senin yapacağın motoru mal edeceğin paraya, hazır yapılmışı alınır bunu bil. Seri üretimi olan bir ürünü pahalı bulup onu kendin daha ucuza maledemezsin.
 
Katılım
21 Ara 2016
Mesajlar
645
Size tuhaf gelse bile gerçek bu. ve bu gerçek dizilerde, filmlerde yer almış hala göremediniz ise. Belirttiğim illeri iyi bilen birine sorun.
Benim türkce sözlüğe itirazım yok. Konu o değil zaten. Neden anlamıyorsunuz sizin motosiklet bizim burda motorsiklet

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:44 ----------

Moturlu velespid deyip gidiyorum...

Yer ayırın, keyifle izleriz :cherry:

Öyle bir niyetin varsa, işe halihazırda plakası olan bir motor ile başlamanı öneririm. Aksi halde, bizzat tasarlayıp, sanayi ustalarının yardımları ile yaptığın herhangi bir şeye uygunluk alman gibi bir olasılık yok maalesef. Devlet diyor ki, "iş çıkartma, hazır yapılmışını al, yoksa nah sana uygunluk". Öte yandan, piyasada ölü fiyata satılanlardan alıp modifiye işine girişebilirsin. Ancak senin yapacağın motoru mal edeceğin paraya, hazır yapılmışı alınır bunu bil. Seri üretimi olan bir ürünü pahalı bulup onu kendin daha ucuza maledemezsin.

Aynen bende kendi motorsikletimi modifiye usulü 250 lik yapacam sanırım. Belki 390 lık motor şanzıman da olabilir.
İrtibat kurabilirsem türk malı alırım

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:50 ----------

sakin ol şampiyon

Teşekkür ederim uyardığınız için. Daha dikkatli olacağım. Yeterki konunun dışında olmayalım başka bişey istemiyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:56 ----------

Moturlu velespid deyip gidiyorum...

Yer ayırın, keyifle izleriz :cherry:

Öyle bir niyetin varsa, işe halihazırda plakası olan bir motor ile başlamanı öneririm. Aksi halde, bizzat tasarlayıp, sanayi ustalarının yardımları ile yaptığın herhangi bir şeye uygunluk alman gibi bir olasılık yok maalesef. Devlet diyor ki, "iş çıkartma, hazır yapılmışını al, yoksa nah sana uygunluk". Öte yandan, piyasada ölü fiyata satılanlardan alıp modifiye işine girişebilirsin. Ancak senin yapacağın motoru mal edeceğin paraya, hazır yapılmışı alınır bunu bil. Seri üretimi olan bir ürünü pahalı bulup onu kendin daha ucuza maledemezsin.

Her olasılığı gözden geçireceğim hangisi uygun ve sağlıklı olacaksa tercihimde öyle olacak. Köklü bir değişiklik yapacam, tabi yapabilirsem diyorum artık.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:01 ----------

Bugün Diyarbakır'da ustalar ile görüşecegim neler yapabiliriz. Ayrıca motorumun görünüşünü yeniden tasarlamam gerekecek.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:06 ----------

Motosiklet yapmak için yeterli bilgin ve ekipmanın, atölyen var mı?

İşcilik ve diger konular başkası tarafından gerçekleştirilecek. Sadece fikir bana ait.
Motorumun görünüşünü de kendim tasarlaycam. Şuan kulladıgım motorumu da dahil edecem
 
Katılım
3 Nis 2017
Mesajlar
220
Eyvallah kardeşim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:22 ----------

Motorsiklet ile ilgili konu açın motosiklet mi motorsiklet mi? Yeterki benim actığım konudan çıkın lütfen. Çünkü benim açtıgım konu Edebiyat değil!

Türklükle övünüyosun falan ya bari övündüğün şeyin dilini düzgün kullan. Bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp. Adam sana doğrusu bu diyor ama sen o kadar sığ bir insansın ki bunu reddediyosun.
 
Katılım
9 Nis 2017
Mesajlar
693
İmkansız değil ama çok zor olur be hocam.Genede kolay gelsin umarım birşeyler ortaya çıkar.

İnsanlar imla hatalarına takıldığı kadar gel bende kaynak var,bende çıkma gidon var,al bu da kaynak benden deseler.
Kesinlikle olur mu diye sormayız kim kim yapalım deriz de işte.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
olayı tdk'na dökerseniz, kelimenin aslı "motorcycles"dır. "moğdursaykıls" diye okunur.

mustafa bey haklı. dağılın..
 
Katılım
18 Tem 2005
Mesajlar
1,144
Bol resimli çalışma bekliyoruz sizden. Ruhsat alıp yola çıkamasa da ilginç bir konu olacak ...
 
Katılım
21 Ara 2016
Mesajlar
645
Türklükle övünüyosun falan ya bari övündüğün şeyin dilini düzgün kullan. Bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp. Adam sana doğrusu bu diyor ama sen o kadar sığ bir insansın ki bunu reddediyosun.

Sizin yazdıklarında bile yazım hatası var. Sadece bu konuya fazla takılmamak gerekir diyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:29 ----------

İmkansız değil ama çok zor olur be hocam.Genede kolay gelsin umarım birşeyler ortaya çıkar.

İnsanlar imla hatalarına takıldığı kadar gel bende kaynak var,bende çıkma gidon var,al bu da kaynak benden deseler.
Kesinlikle olur mu diye sormayız kim kim yapalım deriz de işte.

olayı tdk'na dökerseniz, kelimenin aslı "motorcycles"dır. "moğdursaykıls" diye okunur.

mustafa bey haklı. dağılın..

Bol resimli çalışma bekliyoruz sizden. Ruhsat alıp yola çıkamasa da ilginç bir konu olacak ...
Çalışmalarım olumlu gidiyor ve tahmin ettiginiz gibi biraz fazla para harcayacam. Usta gerekli ve uyumlu parcaların bir listesini verecek. Bu hafta bir liste verecek fiyat da ortaya çıkacak.
Dış görünüm de ise uygun parçaları en sona bırakacam. Çünkü koyduğumuz malzemeye uydurmam gerekiyor
 
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
2,684
Yardımcı olmayacaksan ugraşma arkadaş benimle. 16 17 yıldır motorsiklet falan kullanıyorum bu makineyi sırf sen öyle diyorsun motosiklet olmaz Motorsiklet

Hocam doğrusu motosiklet, zaten motorsiklet diye bir şey yok. bakınız http://www.tdk.gov.tr/
motosiklet; isim, Fransızca motocyclette
Dilimize Fransızcadan gelmiş yerleşmiş bir kelime olup mesaj attığın forumun adı içinde de olan bir kelime yani. uzatma istersen.

Esas konuya dönecek olursak bu bütçe ile sıfırdan motor yapamazsın .net
fiyatı önemli değil yapsan bile ruhsat çıkarman mümkün değil. Bürokrasi buna engel.
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
Diğer konulara değinmeyeceğim, hepsine belki çözüm bulunur, lakin yasal olarak o aracı trafiğe çıkarma işi, abartısız sana 100 tane 250 cc motosiklet fiyatına patlar, ha o da eğer yasal prosedürü geçebilirsen.
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Yapabilirsin elbette. Ancak şaseyi kafana göre değil de internette de bulabileceğin denenmiş şase planlarından bakarak yapmanı tavsiye ederim. Ancak bu durumda ruhsat sorunu ortaya çıkabilir. En mantıklısı ruhsatlı pert bir motorun şasesi üzerine inşa etmen. Üzerine istediğin motoru koyabilirsin. Motor numarası uyumsuzluğu veya motor numarasının okunmaması hafif kusurdur. Geniş teknik bilgi ve el becerisi gerektirdiğini söylememe gerek yok. Atölyeye , aletlere ve paraya ihtiyacın var. maliyet de tamamen kullanacağın malzemeye göre değişir. 10 a da çıkabilir 50 ye de , sana kalmış. Kolay gelsin
 
Katılım
21 Ara 2016
Mesajlar
645
Yapabilirsin elbette. Ancak şaseyi kafana göre değil de internette de bulabileceğin denenmiş şase planlarından bakarak yapmanı tavsiye ederim. Ancak bu durumda ruhsat sorunu ortaya çıkabilir. En mantıklısı ruhsatlı pert bir motorun şasesi üzerine inşa etmen. Üzerine istediğin motoru koyabilirsin. Motor numarası uyumsuzluğu veya motor numarasının okunmaması hafif kusurdur. Geniş teknik bilgi ve el becerisi gerektirdiğini söylememe gerek yok. Atölyeye , aletlere ve paraya ihtiyacın var. maliyet de tamamen kullanacağın malzemeye göre değişir. 10 a da çıkabilir 50 ye de , sana kalmış. Kolay gelsin

Yani motorum ruhasatlı dır. Önce pert'e çıkaracam. Doğru anladım demi?
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Edit: " motoRsiklet falan kullaniyorum" derken "falan"dan kastiniz nedir Ede'm?
Umarim en kisa zamanda baslarsiniz da biz de keyifle okur ve tecrubeleniriz ;)
Aynını bende sordum cevap alamadım..
Biraz büyükçene yazalım belki dikkat çeker...

Merakla bekliyoruz...
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
arkadaşlar, motordu, motoydu, kıldı, tüydü, yündü.. muhabbeti sonlandırıyorum:

doğrusu: "oturgaçlı götürgeç"

bakın mis gibi öztürkçe hem de.

fransizi ingilizi bırakın, özünüze dönün.

***** OTURGAÇLI GÖTÜRGEÇ *****
 
Katılım
21 Ara 2016
Mesajlar
645

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst