erik dalı

Katılım
29 Mar 2012
Mesajlar
615
Bro (kardeşim), internette "erik dalı" olarak arattığında çıkıyor yaw (yahu). :)

Aynen kardeşim, ben de öyle diyorum ama şarkı türküyle alakası ne?

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:26 ----------


15 gündür günde 12 saat mesai yapıyorum, yoldu hazırlıktı 3 saat daha ekle. Ayağım morarmış, ayakta durmaktan sanki sırtım ikiye ayrılıyor. Beni bu durumda güldürdün ya.. Allah da seni güldürsün. :)
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Ağaç dalı, çiçek dalı bizim bir çok türkümüze konu olmuştur.
Manda yuva yapmıştır nereye?
Söğüt dalına.
Amanın yeşillenmiştir ne o?
Fındık dalları.
Halimeyi samanlıkta bastıklarında şalvarını nereye asmışlardı?
Gül dalına.
Velhasıl bizim memleketin bülbülleri bile hep gül dalına konar.
Kiraz dalları çiçeklenir türkü yakılır.
Olgunlaşır söyleriz
Dalları bastı kiraz.

Üzüldüğümüzde de yakarız türküyü.
Ne deriz?
Dallarımı kırdılar.

Çapkınımız bile daldan dala konar.

Karga ve baykuşu sevmeyiz o yüzden onları dallara bulastirmayız.
Damımıza konarlar.

Velhasıl o dallar çok şey anlatır bizim kültürümüzde.
İdrak edebilene.

Takmayın fazla.
O dallar kimini oynatır.
Kimini ağlatır.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Ağaç dalı, çiçek dalı bizim bir çok türkümüze konu olmuştur.
Manda yuva yapmıştır nereye?
Söğüt dalına.
Amanın yeşillenmiştir ne o?
Fındık dalları.
Halimeyi samanlıkta bastıklarında şalvarını nereye asmışlardı?
Gül dalına.
Velhasıl bizim memleketin bülbülleri bile hep gül dalına konar.
Kiraz dalları çiçeklenir türkü yakılır.
Olgunlaşır söyleriz
Dalları bastı kiraz.

Üzüldüğümüzde de yakarız türküyü.
Ne deriz?
Dallarımı kırdılar.

Çapkınımız bile daldan dala konar.

Karga ve baykuşu sevmeyiz o yüzden onları dallara bulastirmayız.
Damımıza konarlar.

Velhasıl o dallar çok şey anlatır bizim kültürümüzde.
İdrak edebilene.

Takmayın fazla.
O dallar kimini oynatır.
Kimini ağlatır.

prafa eline sağlık.
 
Katılım
22 Eyl 2016
Mesajlar
829
Planlarında evlilik olmayan kadrolu bir bekar olarak ileride çok çok çok ileride birgün evlenirsem;

Buraya yazıyorum,uçmasın düğün yapıp ekonomiyi canlandırmayı düşünmüyürum.
Düğünlerede gitmeyi sevmem.

Ona verilecek masraf bütçesi ile daha dahiyene şeyler yapabilirim.

Güzel bir gelinlik,çiçek,sade bir nikah olabilir.
Yabancı filmlerde sahil kasabasında deniz feneri dolaylarında yapıyorlar bu işleri öyle olabilir.Evide dağda modern bir dağ evi şeklinde düşünüyorum.Çiçekler,bahçesinde müzik dinleyebileceğim,mangal yapılacak biryer

Maalesef ülkemizde gençler evlenirken tonla borca giriyor,ödeyemiyor,şiddetli geçimsizlikten ayrılıyor.Bilmem kaç parça çatal,tencere takımı almanın ne anlamı var ki? Yok misafir odasıymış yok çeyiz.
Emek kaybı...
Düğün masrafı yapacaklarına yesinler gezsinler,dünyayı dolaşsınlar,motosiklet alabilirler:) milleti oynatmak dışında herşey yapılabilir.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
Bunlar bizim kültürümüz. Ve kültürümüzden uzaklaşmaya şiddetle karşıyım. Gelenek görenekler devam etmeli.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Bunlar bizim kültürümüz. Ve kültürümüzden uzaklaşmaya şiddetle karşıyım. Gelenek görenekler devam etmeli.

ege'de "davetiye karşılığı" diye bir anane vardı. düğüne gelen tabak-çanak getiriyordu. dugun sahibinin evinde bir oda tabak çanak birikiyordu. atsan atılmaz, satsan satılmaz.

çok şükür eleştire eleştire bitirdik bu adeti. şimdi gelenler bir zarf içinde para getiriyor. düğün sahibi için çok faydalı oluyor.

eskiden yapıldığı için sorgulamadan devam ettirdiğimiz adetleri eleştirerek yok edebiliriz. akıl var, mantık var canım..
 
Katılım
16 Eyl 2014
Mesajlar
3,050
Bir arkadasim yeni evlenirken 1+1 ev kiraladi, bir karyola ve temel beyaz esya ve oturma grubu aldi..
Dugun masrafini yatirima cevirdi, nikahta gelen takilarin ustune kredi cekip hatiri sayilir bir muhitte ev aldi.
Sifir stress, akilli yatirim!

Ne mantikli şey yapmışlar

Iyi güzel de .. evlilik hakkında tek düşündüğüm bir gelinliğe 5000 bir damatliga keza ayni derecede küsur paralar vermenin manyaklik olduğu.

Sırf düğünde takılacak takilari almak icin salon falan tutup düğünü yapmak sart bence.
Bin motoruna git düğün salonuna , eglen takıları al :)
Saca başa ne paralar veriyolar. Insanın ici acir.

O paralar kutup gezisi kumbarisinda olmalı...
 
Son düzenleme:
Katılım
13 May 2017
Mesajlar
1,702
Planlarında evlilik olmayan kadrolu bir bekar olarak ileride çok çok çok ileride birgün evlenirsem;

Buraya yazıyorum,uçmasın düğün yapıp ekonomiyi canlandırmayı düşünmüyürum.
Düğünlerede gitmeyi sevmem.

Ona verilecek masraf bütçesi ile daha dahiyene şeyler yapabilirim.

Güzel bir gelinlik,çiçek,sade bir nikah olabilir.
Yabancı filmlerde sahil kasabasında deniz feneri dolaylarında yapıyorlar bu işleri öyle olabilir.Evide dağda modern bir dağ evi şeklinde düşünüyorum.Çiçekler,bahçesinde müzik dinleyebileceğim,mangal yapılacak biryer

Maalesef ülkemizde gençler evlenirken tonla borca giriyor,ödeyemiyor,şiddetli geçimsizlikten ayrılıyor.Bilmem kaç parça çatal,tencere takımı almanın ne anlamı var ki? Yok misafir odasıymış yok çeyiz.
Emek kaybı...
Düğün masrafı yapacaklarına yesinler gezsinler,dünyayı dolaşsınlar,motosiklet alabilirler:) milleti oynatmak dışında herşey yapılabilir.

İş arkadaşım 2-3 kadına sordum düğünü hayvan gibi masraf yapmak yerine beraber mantıklı bişiler alsanız cevap şöyle oldu nerdeyse hepsinde ''Beni alıyorsa diğerlerini de almasını bilecek''.Yeni nesil hatunlar kendilerini çok değerli görüyorlar.4 saatlik akşamın sonundaki yarım saat için fazla para veriyorlar.
 
Katılım
16 Eyl 2014
Mesajlar
3,050
Bir de bunun
"gümbür gümbür davullu zurnali alsin seni" cileri
"Iyi ışte ya, çocuğumuz iyi evlen otur koye"cileri
" hicbirseyini sakin eksik ettirme akıllım, düğün masraflarını azalt koluna bilezik yaptır" cilari
"Sakin 15 bilezikten aşağı yaptirma" cilarii
Varrr da vaaarrr
Bu kulaklar duyduklarina artık gayret etmeyo.
 
Katılım
29 Mar 2012
Mesajlar
615
Kız evlat sahipleri daima "anlı şanlı", "telli duvaklı" düğün isterler. Ben o gelinlerin asıl "bahtlarının (gelecek)" güzel olmasını isterim. Maalesef gazetelerin 3.sayfaları bu düğünlerden bazıları sonrası bir kaç yıl sonraki şiddetli geçimsizlik, kıskançlık sonucu dökülen kan haberlerinden geçilmiyor. Telli duvaklı gelin olsunlar tabi ki ama olgun, kadına saygılı, aile olmanın bilincine varmış insanlarla hayatlarını birleştirsinler. Bana kalsa nikah yeterli olmalı, durumu uygun olanlar takılarını orada da takabilirler. Bu durumda düğün için yapılmayan masraflar gençlerin gelecekleri için ayrılmış olur.

Kendi adıma buraya yazıyorum ki, ben evleniyor olsaydım kimse bana düğün yaptıramazdı. Tasarruf edilen paraya ihtiyacım olmaması durumunda da o parayı ihtiyaç sahibi olan canlar için kullanırdım. Allah insanlara akıl ve fikir vermiş, insanlar doğru eşi seçebilmeli. Bu durumda olan herkesin karşısına Allah doğru insanı çıkarsın inşallah.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
bizim insanımız başkaları için yaşıyor. elalem ne der mantalitesi ile yaşıyor. dolayısıyla, düğün yaparken herkese fark atmak, dudak ısırtmak istiyor. gösteriş had safhada olsun istiyor.

bu sebepten o kadar çok masraf yapılıyor ki, düğünden sonra üç beş sene belini dogrultamiyorlar.

iste bu yüzden boşanmalar da arttı. gelin ve damadın mutluluğu kimsenin umrunda değil.. önemli olan konu komşuya hava atıp onları çatır çatır çatlatmak.. peh!
 
Katılım
22 Eyl 2016
Mesajlar
829
Gelenek ve göreneklerden ayrılmak değil yorumumda anlatmak istediğim.

Eğer birgün evlenirsem asla bu masraflara girmem dedim çünkü akıl karı değil.
800 parça çatal bıçak takımını kim kullanır Allah aşkına?
Düğün saçıda öyle arkadaş örnek vermiş bir gelin başı 500 tl bu fiyatla kuaför akşam evinde çiftetelli oynar.
O masraflarla canlandırılacak tüccarlardan daha zengin değilim.Gelenekti diye de zorlukla çalışılan parayı sokağa dökmek saygısızlık olur.
(Gelecekteki henüz gelmeyen meçhul damat adayının şimdiden iyiliğini düşünüyorum:)şanslı adam kimse :):):)

Gelenek ve tarih düşmanı değilim kendi adıma konuşuyorum bir ekmek parası kazanmak kolay değil,şu anki gelenek şartları lüksün de üstünde.

Çanak çömlek,takımlar almak kız tarafınaymış ya ben yıllardır motosiklet alamıyorum, kimse kusura bakmasın öyle bütçem olsun evlenmekten vazgeçer motosiklet alırım.
 
Katılım
15 Haz 2014
Mesajlar
3,215
Motosikleti
600RR
erik şeftali anlamam.benim tek bildiğim şey Trakya çiftetellisidir.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Bir vakit evlenecektim...
Kiz tarafiyla kuyumcu alisverisine gittik.
Onlar taki begenirken bir baktim ki bir afet-i devran duruyor kaldirimda; maviş maviş... aklim uctu!
Ciktim ve bakistik ve sahibi geldi.
30 saniyelik pazarlikla karsi kaldirimdaki notere gectik ve O guzel benim oldu..
Hemen kuyumcuya girip kizin kulagina mujdeyi verdim!
Kizin annesi "nasil yani" dediydi. Zaten son diyalogumuz bu oldu :)
Omrumun en guzel zamanlarini gs500'umle yasadik...
Yine olsa, yine yaparim!
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
bütün masraflar bir sürü ne idüğü belirsiz, hayatında görmediğin ve bir daha göremeyeceğin insanlar erik dalı oynasın diye..

çalgıcısı, pastacısı, masa sandalye, düğün salonu, kuaför, berber, araba süsleme.. hepsi damat beyi ...mek için sıraya girmiş bekliyor.

bunun yerine git hayalindeki motoru al daha iyi.
 
Katılım
19 Ağu 2017
Mesajlar
264
Evlenme hayalinde olan ("yaşında" demiyorum, dikkat edin) bütün Türk kadınları, kendilerini "alacak" kişinin çok şanslı olduğunu düşünmeden edemezler - her ne hikmetse.
Bana göre özelliklede yeni nesil Türk kadını hem kel hemde fodul. Ama farkında bile değiller.
Evlenecek bir şanssız gariban bulurlarsa, birde bu gariban silik, kolay yönetilecek bir tipse... ballı lokma tatlısı.
2 yıl sonrada boşanıp kendine hayat boyu sürecek bir maaş bağlattımı değmeyin keyfine.

https://eksisozluk.com/hem-kel-hem-fodul--42099
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
ege'de "davetiye karşılığı" diye bir anane vardı. düğüne gelen tabak-çanak getiriyordu. dugun sahibinin evinde bir oda tabak çanak birikiyordu. atsan atılmaz, satsan satılmaz.

çok şükür eleştire eleştire bitirdik bu adeti. şimdi gelenler bir zarf içinde para getiriyor. düğün sahibi için çok faydalı oluyor.

eskiden yapıldığı için sorgulamadan devam ettirdiğimiz adetleri eleştirerek yok edebiliriz. akıl var, mantık var canım..

Sizde sistemde bi sıkıntı var. Bizim buralardada var benzer adet. Ama kutusu bile açılmadan başka düğüne hediye götürülüyor. :mrgreen::mrgreen:

Hatta bununla alakalı bir karikatür vardı buraya koyayım.



Ben kültür derken bu tip adetleri söylemiyorum. Bir düşün mesela. Deden ve babaannen nasıl evlenmiş? Annen baban nasıl evlenmiş? Sen nasıl evlendin/evleneceksin?

Her geçen gün dahada batıya özenip onların kültürlerini alıyoruz. 500 sene evvel Kanuni fransızlara dansı yasaklatmışken bugün düğünlerimizde dans vazgeçilmezimiz. Hatta bazıları dahada abartıp nedime vs olayınıda getirmişler. Türkiye'nin her bölgesinin kendine özgü adetleri var. Ama gün geçtikçe hepsi birbirine benziyor ve taklit ettiğimiz yer belli.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst