Yamaha Yamaha XCITY 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
6 Eki 2007
Mesajlar
2,237
tekeriniz düz bassın arkadaşlar 20bin bakımı geliyor yağ olarak motul scooter koyacagım v-kayışı olarak orjinal dışında önerebileceğiniz bir kayış var mı
ve dr. pulley 13gr. baga koymayı düşünüyorum bilgisi ve tecrübesi olan var mı
Ben de motul scooter expert kullanıyorum.Orijinal kayış tavsiye ederim.Dr. pulley 11 gr bağa kullanıyorum. 13 gr. belki çok atık olur. Fakat son hız epey düşer diye tahmin ediyorum.
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
401
Ben de motul scooter expert kullanıyorum.Orijinal kayış tavsiye ederim.Dr. pulley 11 gr bağa kullanıyorum. 13 gr. belki çok atık olur. Fakat son hız epey düşer diye tahmin ediyorum.

ben de orjinal bagalar yerine 11 gr taktım. kalkış hissedilir derecede serileşti. ağır baga kullanmak son hızı arttırırken kalkışı ağırlaştırır. orjinalleri 12 gram. kalkışta ve ara hızlanmada bir nebze olsun serilik isterseniz 10 ya da 11 gram, son hızda artış isterseniz 13 ya da 14 gram kullanabilirsiniz. kullancağınız baganın ağırlığının orjinalinin %10 dan fazlasını aşmamanız önerilir.
 
Katılım
19 Şub 2016
Mesajlar
8
12-13gr kalmış sadece sanırım 12gr alacagım önemlı olan bnenım için ara gazlama kayışı malossi alabilirim orjinalinden farklı deneyen yok mu
 
Katılım
11 Ocak 2011
Mesajlar
479
@acemi60 Hocam teşekkür ediyorum tekrardan problemim çözüldü.
İnternetten aldığım benzin pompasını taktık dün, normale döndü.
MotoAlp'e de teşekkürler, dürüst bi satıcı ve fiyatlar uygun.
 
Katılım
28 Ocak 2010
Mesajlar
3
Öncelikle herkese merhabalar. Ben yaklaşık 4 ay kadar önce ikinci el bir x city sahibi oldum. Herşey güzel gidiyordu fakat geçenlerde yaşadığım motorun hararetden ötürü stop etmesi yüzünden x city beni düşündürmeye başladı. İlk etapta radyatör fanının çalışmadığını farkettim ufak araştırmalar sonucu. Normalde radyatör fanı yamahada acayip pahalı. Bende arkadaşın tanıdığı bir ustadan öğrendim ki bajaj pulsar ile benzer bir fan kullanıyormuş. Ve ucuza o şekilde hallettim olayı. Başta sorun halloldu gibi oldu 100 km den fazla yolda yaptım sorunsuz. Ancak bugün daha az tempolu bir sürüş yapmama rağmen harareti yükseldi ve stop etti yolumun bitmesine yakın. Sizce sorunun nedeni ne olabilir? Buna benzer bir problem yaşayan oldu mu? (model yılı 2011 km 37500)
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
Antifriz i değiştir, komple boşaltır, muhtemelen küf ve pas dolmuştur, yenisini koyun.
 
Katılım
25 Eki 2007
Mesajlar
629
x city cilere selamlar
sevgili arkadaşlar yenide burda güzel bir duygu
yeni motorumla buradayım 2013 model 25 binde yamaha x city aldım
kafama takılan hararet olayı sabit durmaması
giderken orta seviye de ışıkta yada trafikte artıyor vede ara ara fan açıyor bu normal mi
servise gidiyim mi

sorun var mı yok varsa neden dir ?
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
401
x city cilere selamlar
sevgili arkadaşlar yenide burda güzel bir duygu
yeni motorumla buradayım 2013 model 25 binde yamaha x city aldım
kafama takılan hararet olayı sabit durmaması
giderken orta seviye de ışıkta yada trafikte artıyor vede ara ara fan açıyor bu normal mi
servise gidiyim mi

sorun var mı yok varsa neden dir ?

gayet normal bir problem yok. sıcak havalarda şehir içi dur kalklarda hararet ortanın biraz üzerine çıkabilir ve fan açar. ben biraz daha ince yağ kullanarak hararetin büyük oranda azaldığını gözlemledim. 5w40 veya 5w30 kullandığımda 10w40 a göre daha az hararet yapıyor şehir içinde.
 
Katılım
25 Eki 2007
Mesajlar
629
gayet normal bir problem yok. sıcak havalarda şehir içi dur kalklarda hararet ortanın biraz üzerine çıkabilir ve fan açar. ben biraz daha ince yağ kullanarak hararetin büyük oranda azaldığını gözlemledim. 5w40 veya 5w30 kullandığımda 10w40 a göre daha az hararet yapıyor şehir içinde.

Çok teşekkür ediyorum scoter yeniyim uzun zamandır vitesli ile hayatım geçti biraz geç kalmış gibi his ettim rahatlık konfor acısından çok iyi
 
Katılım
2 Ara 2015
Mesajlar
32
Uzun süre rampa aşağı inerken fren balatalarının aşırı ısınmasından dolayı frenlerde hassasiyetsizlik oluşuyor, bir defa başıma geldi,uzun rampa aşağı inerken bir süre sonra fren maneti neredeyse elciğe değecekti, varmı başına gelen? Çözümü varmı? Vitesli de düşük viteste kompresör le inerdim böyle bişey olmazdı
Bide bugün ilk defa artçılı düzde hız denemesi yaptım,4 km kadar stabil 138 km hızda seyrettim düz Yolda normalmi? hafif rampa aşağı 145 civarına çıktım bıraktım, anlık olarak,
tarlaya çıkayım dedim çamura saplandım, bir saat değneklerle çamur arıtmaya çalıştım, bidaha yağmur arkasından toprak yola girmem tövbe
Tekeriniz düz basın.

Üstat mesajı yeni gördüm. Ben böyle bir durumda fren hidroliğinden de şüphelenirim. Kontrol etmenizde fayda var. Özellikle sistemde biraz hava varsa, kaynama yapıyor olabilir.

Epeydir yoktum buralarda. Bizim emektarı yeniden kullanmaya başladım. Bugün 20.000 km oldu. Sarıyer-Küçükçekmece gidip geliyorum her gün.

En son bakımını Ankara Superbike'da yaptırıp garaja koymuştum. 17.000 bakımında bagaları ve kayışı değiştirmiştim. 2 defa yatması nedeniyle grenaj tırnaklarında kırılar vardı, onları yaptırmıştım.

En son da lastiklerini değiştirdim. Uzun bir direnişin ardından biraz da mecburiyetten CityGrip'e geçtim.

Yaklaşık 2 ay önce Ankara'ya gidip alıp geldim. Uzun yolda fazla zorlamadan ağır ağır geldim. Sonra da bahsettiğim rotada kullanmaya başladım.

Öncelikle lastiklerden epeyce memnunum. Daha önceleri sıkıntı yaşadığım motosikletin asfalttaki çizgileri takip etme eğiliminde olması durumu neredeyse tamamen geçti. Frenlemeler çok stabil ve rahat artık. Sadece çok aşırı sıcak havalarda frenlemelerde çok daha erken kaymaya başladığını hissettim. 2-3 kere başıma geldi. Panik frenlerde hemen kilitledi ve bırakmak zorunda kaldım.

Kalkışlarda titreme olayından kurtulamadım. En başlarda pek yoktu ama km ilerledikçe yine başladı. Özellikle sabahları motor soğukken deprem gibi titriyor. Ancak ısınınca titreme epeyce azalıyor. Çok ısındığı zaman ise tekrar başlıyor. Tabi bunda benim 140 kilo biri olmamın da önemli bir katkısı var. Motosiklet sürekli artçılı gibi kullanılıyor aslında :)

Şimdi tekrar bakımı geldi ve İstanbul'da Maslak civarında bu işleri temiz yapacak birileri lazım. Servise gitmeyeceğim artık.

Bir de bu grenajların tırnakları mevzusu var. Ben bunları biraz toplatmıştım ama süper yollarımız sağolsun, bir kaç büyük çukurdan sonra kafa grenajı yine çıktı yerinden. Bununla ilgili bir öneriniz var mı? Değiştirmek mi en mantıklısı?

Son olarak da muayenesi geldi bizimkinin. Bu muayenelerde neye dikkat ediyorlar? Neleri yaptırmam lazım? Kolay geçer mi?
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
Hidrolik ler tam, balatalar yeni, neyse sorun yok,ön ve arka fren tutacak,ön kısa ve uzunlar yanacak, arka lamba ve fren lambası yanacak, sağ sol sinyal yanacak, plakada çatlak kırık olmayacak,rakamlar okunacak,rakamlar üzerinde vida pul vs olmayacak,plaka üzerinde yapıştırma,başka yazı olmayacak, lastik diş derinliği ölçülüyor,korna çalacak,bunlar tamsa geçersiniz, vizeye giderken motorun cezası veya eksik vergisi olmayacak, iyi günler.
 
Katılım
6 Eki 2007
Mesajlar
2,237
@mamutsmoto
Grenaj tamirini Ümraniye Geçit Oto'da en iyi şekilde yaptırabilirsiniz. Link

@adem80
Arka fren diski delikleri içine dolan toz toprak diski zor soğur hale getiriyor. Temizlemekte fayda var. Ayrıca disk tasarımı soğumaya elverişli değil. Çok ısınıyor balata da erken bitiyor. Bir dahaki fren diskini Galfer
alacağım. Tasarımı kolay soğuyacak şekilde. Balata ömrüne de katkısı olur. Biraz pahalı ama denemeye değer.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:59 ----------

Kalkışlardaki titreme Dr.Pulley baga ile çözülüyor. Dr.Pulley baga taktırdıktan sonra bir daha orijinal bagaya kuruş vermezsiniz.
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
Tertemiz zaten, vitesli motorla aynı inişi boşta kompresör e bindirmeden sadece frenle inersen oda şişer sadece vitesliden İlk defa scootere geçtiğim için devamlı frene abanarak inmek bir süre sonra frenlerde hassasiyetsizlik yapmaya başlıyor ısındığı için, soğuyunca düzeliyor,
Bide motorunuzun kıymetini bilin, modeli düşük olsada 10 binden aşağı fiyat koymayın, YBR olmuş zaten 10 Bin, beğenmezlerse gitsinler YBR ye binsinler 😁 xmax olmuş 20 bin, yani bedavaya motor vermeyin, fiyatlara bakın öyle karar verin
 

DKN

Katılım
11 Ocak 2013
Mesajlar
4,727
Tertemiz zaten, vitesli motorla aynı inişi boşta kompresör e bindirmeden sadece frenle inersen oda şişer sadece vitesliden İlk defa scootere geçtiğim için devamlı frene abanarak inmek bir süre sonra frenlerde hassasiyetsizlik yapmaya başlıyor ısındığı için, soğuyunca düzeliyor,
Bide motorunuzun kıymetini bilin, modeli düşük olsada 10 binden aşağı fiyat koymayın, YBR olmuş zaten 10 Bin, beğenmezlerse gitsinler YBR ye binsinler xmax olmuş 20 bin, yani bedavaya motor vermeyin, fiyatlara bakın öyle karar verin

almayı düşünen arkadaşlar için 2. el fiyatlarını arttırır ama bu yazdıklarınız :mrgreen:
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
almayı düşünen arkadaşlar için 2. el fiyatlarını arttırır ama bu yazdıklarınız :mrgreen:
Sıfırı Yok onun için ikinci el değere bindi 😁olsada baya pahalı, gene değere bindi, yapacak bişey yok, 10 bine ya sıfır YBR alacaklar yada 2 ci el x-cty 😋
 
Katılım
2 Ara 2015
Mesajlar
32
Farlardan çok memnun değilim. Bakınırken şöyle bir şeye denk geldim :

https://www.ledperf.co.uk/yamaha-xcity-250-xenon-hid-conversion-kit-p-18448.html

Bu veya benzer önerileriniz var mı? Farları nasıl geliştirebiliriz?
 
Katılım
27 Ocak 2013
Mesajlar
51
Konuyu hortlatayim :). Lastik degistiren elinde cikma ideal is görür lastigi olan veya bulabilirim diyen dostlar yokmu ;)
 
Katılım
6 Eki 2007
Mesajlar
2,237
Konuyu hortlatayim :). Lastik degistiren elinde cikma ideal is görür lastigi olan veya bulabilirim diyen dostlar yokmu ;)
Bu motorun lastik ihtiyacını karşılamada bile sıkıntı varsa sat yerine daha küçük bir şey al bence. Hadi birinden uyduruk çıkma bir şeyler buldun diyelim. Bakımlarını nasıl halledeceksin. Sırf iki filtresi 100 TL yi geçiyor. Ağır bakım falan derken seni üzer. Yada sen motoru üzersin.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst