Yamaha Yamaha XCITY 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
6 Eki 2016
Mesajlar
56
Diğer iki motoru kullanmadığım için eksiksiz bir tavsiye veremeyeceğim. Fakat XCITY kronik sorunları olmayan güzel bir motosiklet. Bir bayanın kullanamayacağı kadar ağır da değil. Kız kardeşiniz zayıf-çelimsiz değilse sorun olmaz. Fakat boyu kısa ise PCX ile daha rahat yere basar.

Bir soru da ben sorayım. Benim debriyaj balatası ve çanı orijinal(45 bin km.de). Normalde ne kadar dayanıyor acaba?

Bilgiler için teşekkürler,kardeşimin de benim de boy konusunda sorunumuz yok. Bir de kendim de xmax kullanıcısı olduğum için Yamaha konusunda ona daha çok yardımcı olabilirim diye XCity e daha yakınım.
 
Katılım
6 Eki 2007
Mesajlar
2,237
@Merto54
Evet motoru, bir çok parçası aynı. Bir çok konuda kolaylıkla yardım edersiniz.
 
Katılım
12 Nis 2015
Mesajlar
9
2. soruna şöyle cevap verebilirim. Ben kullanmadım ama arkadaşım buradan temin edip hava ve debriyaj filtrelerini kullanıyor. Bayaa makul fiyatları var. Tabii yan sanayi. Aslında bir ara ben de satın alıp test etmeyi düşünüyorum. Bakalım orjinal ile farkını fark edebilecek miyim. Son zamlardan sonra hava filtresi 100 TL oldu. Burada hava filtresi 26, debriyaj filtresi 11 TL

http://www.dokuyucu.com.tr/MOTOSIKLET-YEDEK-PARCA,LA_2-2.html#labels=220-2

Merhaba,
Dokuyucudan malzemeleri aldim, daha onceden arka balata alimistim hepsi beraber yaklasik 100tl tuttu. Dokuyucudan aldigim filtrelerde sorun yok, orjinale cok yakin, serviste 105tl istedikleri filtre 26tl, diger filtre de 65tl yerine 12tl. cikanlar ile karsilastirdigimda aralarinda cok ta bir fark gormedim.
dokuyucudan aldiklarim; hava ve debriyaj filtresi,motul 10-40 yag, balata temizleyici kargo dahil 74tl.
servis 7.000km bakimi icin 300-320 civari tutar demisti, arka fren balatasi icin de 120tl fiyat verdi.
Cumartesi Bursa Besyol tarafinda bir serviste 80tl karsiliginda bakim yaptirdim.
yani serviste yaklasik 450tl tutacak bakimi 180tl'ye yaptirmis oldum.
Bilginize.
tesekkurler @aLoneman
 
Katılım
4 Ocak 2014
Mesajlar
44
dostum size teşekkür mesajı yazmıştım ama silinmiş galiba ...tekrar çok teşekkür ederim ...
 
Katılım
6 Eki 2007
Mesajlar
2,237
XCITY 250 motorum 46 bin km.ye geldi. Bugün ilk defa debriyaj balatası değişimi yapıldı. Eski balata kaçırmaya başlamıştı. Orijinal balata taktırmayı tercih ettim. Pahalı ama yan sanayi kullanmaya cesaret edemedim. Şimdi motorun kavraması çok güzel. Kazasız belasız sürüşler...

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:06 ----------

Motorumun aküsü biraz zayıfladığı için şarj etmeye karar verdim. Şarj cihazı şu;
kd8y973v.png

Önce aküyü eğer soğuk bir yerden aldıysanız 15 dereceye kadar ısınmasını beklememiz gerekiyormuş. Adaptörün arkasındaki anahtar 12 volt ta olmalıymış. Daha sonra adaptör cihazını prize taknadan artı kutubu sonra eksi kutubu bağlayıp adaptörü prize takmak gerekiyormuş. Prize taktıktan sonra kırmızı ışık yanarsa yanlış bağlantı yaptığınız için hemen çıkarmak gerekliymiş. Ortadaki yeşil ışık şebeke elektiriğini, sağdaki turuncu şarj olduğunu gösteriyormuş. Şarjda kalma süresi bir formüle göre hesaplanıyor. XCITY aküsü 15-16 saat durması gerekiyor. Kazasız belasız sürüşler...
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
Motor kendi kendini şarj etmiyormu? Yada ayda bir falanmı kullanıyorsunuz? Belkide akü değişim zamanı gelmiştir.
 
Katılım
6 Eki 2007
Mesajlar
2,237
Kışın artık az biniyorum. Ayrıca şehir içi kullanımı azaltmaya karar verdim. Yani motor yatıyor. Aküyü de söktum zaten. Yalnız uzun sure akü sökük kalınca bir mahsuru olur mü?
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
Kışın artık az biniyorum. Ayrıca şehir içi kullanımı azaltmaya karar verdim. Yani motor yatıyor. Aküyü de söktum zaten. Yalnız uzun sure akü sökük kalınca bir mahsuru olur mü?

Hiçbir sorun olmaz hocam için rahat olsun. Yukarıda bahsettiğiniz şarj cihazını da kullanıyorum, gayet kaliteli bir alet, almayı düşünenelere tavsiye ederim.
 
Katılım
12 Şub 2016
Mesajlar
10
Arkadaşlar merhaba , benim motorun aynalarının plastik korumaları yırtıldı. Metal çubuklar görünüyor, bu şekilde çok çirkin oldu. Sadece bu plastik koruyucuları nerden nasıl temin edebilirim ?
 
Katılım
14 Eki 2017
Mesajlar
15
Arkadaşlar ön ve arka lastik hava değerlerini kaç olarak yapıyosunuz.Ve benzincilerdeki cihazlara güveniyomusunuz doğru sonuç veriyormu?benim hiç güvenim yokta...
 
Katılım
10 Mar 2016
Mesajlar
6
Konuyu hortlatayım, 2012 model 8000 KM de city aldım. Donanımla alakalı bazı sorularım var. Deneyimli arkadaşlar cevaplarsa çok makbule geçer... :)
1.Çakmak Şarjı bağlanır mı, nereye bağlanır marka model bilgisi ?
2.Elcik rüzgar koruma almak istiyorum, yine marka model fiyat link vs tavsiye ?
3.Cep tel tutacağı almak istiyorum, marka model link satıcı bilgisi ve nereye bağlanacağı bilgisi paylaşır mısınız?
4.Yan rüzgar çıtaları çıkma bulabileceğim ya da yaptırabileceğim bir adres verebilir misiniz?
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Hoşgeldiniz. Hayırlı olsun. 8000 km mi? Yoksa 80 bin mi? Hiç kullanmamışlar. Ya da geri geri gitmişler. Benimki de 2012 az kullandığım halde 46 bin oldu.

1.Çakmak Şarjı bağlanır mı, nereye bağlanır marka model bilgisi ?

Bağlanır;
https://urun.n11.com/yedek-parca/motosiklet-ikili-usb-sarj-girisi-soketi-su-gecirmez-12v-gido-P203550327

2.Elcik rüzgar koruma almak istiyorum, yine marka model fiyat link vs tavsiye ?

Tavsiye ederim;
https://urun.n11.com/bakim-ve-koruma/tucano-urbano-termoscud-r363-el-koruma-kilifi-P159882866?gclid=EAIaIQobChMIosyf7__y2AIVS4myCh11bAFEEAQYBSABEgJpZvD_BwE&gclsrc=aw.ds

3.Cep tel tutacağı almak istiyorum, marka model link satıcı bilgisi ve nereye bağlanacağı bilgisi paylaşır mısınız?

Tavsiye ederim;
https://urun.n11.com/telefon-tutucu/motosiklet-telefon-tutucu-tutacagi-su-gecirmez-tam-uyum-P201928731?gclid=EAIaIQobChMIosn4y4Dz2AIVRagYCh2EWAGTEAQYAiABEgKRHPD_BwE&gclsrc=aw.ds

4.Yan rüzgar çıtaları çıkma bulabileceğim ya da yaptırabileceğim bir adres verebilir misiniz?

Hiç şansın yok. Sıfır alacaksın;
http://www.yamaha-aksesuar.com/Yamaha-X-City-Bacak-Koruyucu,PR-557.html
 
Katılım
10 Mar 2016
Mesajlar
6
Evet 8 bin, ben motorun 3. sahibiyim. İlk sahibi bir emekli ve motoru sadece hafta sonları kullanmış. Eylül ayında benim satın aldığım arkadaşa 7200 km de satmış. Ama adam iki ay sonra motoru sağ bacağının üzerine yatırmış ve diz kapağını kırmış. İşinden gücünden olunca da motoru satılığa çıkarmış. İlanı gördüm ve aldım :)

Linkleri inceleyeceğim, teşekkür ederim
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Havalar iyi gidiyor diye iki aydır yatan motorumu uykudan uyandırayım dedim.
Aküyü taktım. Yıkadım. Dolaşmaya çıktım. Dur-Kalk trafiğinde ilerlerken hararet göstergesine gözüm ilişti. Kırmızıya gelmişti. Bir kaç kilometre ilerideki servise kapağı attım.
Kötü haberi verdiler. Radyatör fan motoru yanmış. Fanın içine giren çamur-kir zor dönmesine neden olunca fan motoru yanmış. Sigortası da atmış.
Yenisi 950 TL dediler. Ne yazık ki bir de 15 gün parça gelmesi beklenecekmiş. Eve nasıl giderim dedim. Hararet yükselince 10 dakika stop et. Devam et bir şey olmaz dediler. Dönüşte çevreyolundan gittim. Hızlı gidince hararet yükselmedi. Bu durumda fan olmasa da oluyor. Bu motorun karakteri enteresan. Büyük motorlar gibi şehir içi trafiğini sevmiyor. Hızlı gidildiğinde ise fan açacak kadar ısınmıyor. Bu arada fan pervanelerinin arada bir motorun altından tazyikli su ile yıkanmasının faydalı olabileceği söylendi. Artık iş işten geçmiş olsa da bu bilgiyi bir kenara not ettim.
Son 4 ayda toplam 3.300 TL masraf çıkaran motorumu yine de seviyorum. Arka jant-disk, komple debriyaj, Baga-kayış v.s. Şimdi de fan ve fan motoru değişince motorum neredeyse sıfır oldu diye kendimi avutuyorum :)
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Bu yazdıklarını "Uzun yolda motoru saat başı dinlendirmek lazım yoksa şişer" diye sallayan arkadaşlar bir okusunlar.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Bu yazdıklarını "Uzun yolda motoru saat başı dinlendirmek lazım yoksa şişer" diye sallayan arkadaşlar bir okusunlar.

Şehir efsanesi diyorlar buna galiba :)

XCITY kullananlara önemli not; Kaldırıma çıkarken zaman zaman motorun altını sürteriz. İşte o sürtmelerde büyük ihtimalle radyatörün altında yere bakar konumda olan fan temas ediyor yere. Dikkat edin derim... 950 TL. masraf çıkınca birden zihnim açılıverdi :)
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Radyatör fan motoruna işçilik hariç 850, işçilikle beraber 950 TL ödeyeceğim için. motosiklet radyatör fan fiyatlarına baktım;

KTM 250 : 200 TL.
Suzuki Hayabusa : 245 TL.
Suzuki GSX-R 600 : 221 TL.
Suzuki Burgman AN 400 : 381 TL.
Kaynak: TIKLAYIN

Yamaha XCITY-XMAX 250 : 850 TL komik değil mi?
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
401
Radyatör fan motoruna işçilik hariç 850, işçilikle beraber 950 TL ödeyeceğim için. motosiklet radyatör fan fiyatlarına baktım;

KTM 250 : 200 TL.
Suzuki Hayabusa : 245 TL.
Suzuki GSX-R 600 : 221 TL.
Suzuki Burgman AN 400 : 381 TL.
Kaynak: TIKLAYIN

Yamaha XCITY-XMAX 250 : 850 TL komik değil mi?


hem komik hek acıklı. x city nin en çok arıza veren parçası. bilinçli bir fiyatlandırma söz konusu.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst