benzinlikte arabasını yıkayan lüks araç sahibi

Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
hiç unutmam ben 14 yaşındayken yani 2007 li yıllarda oto yıkamamız vardı ve bir mercedes geldi. mercedesi kullanan adam özel şöfördü ve paşa torunu ise arka koltukta oturuyordu. paşa torunu diyorum çünkü o kadar sosyetik yada yüksek makamda biri olmalı ki kendi arabasını kullanması için uşak tutmuş.

ben şahsen trilyonlukta olsam kendi motosikletim yada arabam için özel şöför tutmam. neyse konuya geleyim.

-şoför: iç dış yıkama ne kadar?
-biz: sadece iç yada dış 6 lira, iç dış 10 lira.
-...bu esnada şoför paşa torununu yani arkaya yöneldi ve sonrasında paşa torunu şunu dedi şoförüne: sor bakalım iç dış 6 liraya yıkarlar mı?
-... aralarında fısıldamayı duyduktan sonra şoför bize sormadan adamları gönderdik; biz sizin arabanızı yıkamıyoruz dedik.

yani allahım ya sabır, intihar edilecek rezalet bir durum. araba lüks, özel şoförün var ve mülkü kim bilir ne kadardır fakat 4 liranın hesabını yapıyor.

allah belasını versin böylelerinin çünkü hangi biriyle uğraşayım gücüm yetmez ki :pale:
-
 
Katılım
11 Mar 2016
Mesajlar
441
olay parasal değil , bende aracımı hayatta yıkatmam huyumdur. Uzun yolda mola yerlerinde görevli aracı ücretsiz yıkasa bile durdurur sadece camı yıkattırırım araca fırça vurdurmam. Yıkamacılar zaten işini düzgün yapmıyor , araç yıkayanların çoğu yoldan gelmiş aracın nar gibi disklerine özellikle buz gibi suyu tutuyor diskler çarpılıyor. 1.5 bar basan makineyle 10 cm yakından kaportaya tazyikli su tutuyor,fırçayla jantları lastikleri yıkayıp toz toprağın yapıştığı fırçayla tekrar aracın kaportasına masaj yapıyor... Neden yıkatayım ki :)
ayrıca benim en büyük hobimdir aracımı motorumu yıkamak.. Alırım meguiars'tan lastik parlatıcısı olsun hızlı cilası olsun kendim bi güzel yıkar bakımını yaparım. Özel yıkattırmakdan daha masraflı ama zevki burda :)
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
arkadaşlar o tipler genelde şoför oluyor..yani lüks makan aracları kullanan patron gibi görüntü veren kişiler genelde iyi giyimli ama 2000-25000 liraya talim eden makam veya aile şoförleridir :)
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache

biz bir toplumda yaşıyoruz ve bu yüzden bizi doğrudan ilgilendiriyor. halden anlayan insanlar istiyoruz ve herkes bir birine yardım edip destek olsun istiyoruz bu yüzden bencilleri her türlü topa tutarız ve kimse çıkıp "size ne" diyemez. toplumda yaşıyor isen toplumsal sorumlulukların var demektir ve bunları yerine getirmen gerek.

yukarıda ben eskiden yaşadığımız bir anımı anlattım ve bahsettiğim namussuz herif bu cimriliğini kim bilir daha nerelerde yapmıştır? kim bilir daha kimlerin hakkını yemiştir? biz arabasını yıkamadan gönderdik fakat bunun emri altında çalışıpta hakkından olan kim bilir ne insanlar vardır?

bunların hakkın ölüm çünkü topluma zararları var.

arkadaşlar o tipler genelde şoför oluyor..yani lüks makan aracları kullanan patron gibi görüntü veren kişiler genelde iyi giyimli ama 2000-25000 liraya talim eden makam veya aile şoförleridir :)

desene mazlumun günahını aldık... (yaa abi gülücük koyacağım ama hiç içimden gelmiyor gerçekten :pale: uzun bir süre üzüntümüz geçmez)
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Ağu 2011
Mesajlar
173
bu zengin olduğu söylenen kardeşimiz, lüks arabasını alabilmek için çalışıp çabalayıp o arabayı alabilecek duruma gelirken;
konuyu açan fakir kardeş onunla beraber mi çalışıp kendini paralamış? ya da alın terine mi ortak olmuş?
Eğer ki olmadıysa da, bu zengin arkadaşın parasının hesabı onun haddine mi düşmüş?

Ya da yarın öbürgün, farz-ı misal, bir hastanede bu fakir kardeş bir sağlık sorunu için sıra bekliyorken; şuan da sıradan insan gibi davranmasından dolayı irite olduğu o zengin kardeşimiz arkadan gelip, bu fakir kardeşin tavsiyesine uyup, parasıyla zenginliğini konuşturarak öne geçerse o zamanda takdir ettim parasının hakkını verdi diye başlık açar mı? yoksa nerede insanlık nerede adalet nerede eşitlik mi der?

Bence fakirler ölsün diye video çeken dengesizle, bu konuyu açanı aynı odaya kilitlemek lazım :)
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
biz bir toplumda yaşıyoruz ve bu yüzden bizi doğrudan ilgilendiriyor. halden anlayan insanlar istiyoruz ve herkes bir birine yardım edip destek olsun istiyoruz bu yüzden bencilleri her türlü topa tutarız ve kimse çıkıp "size ne" diyemez. toplumda yaşıyor isen toplumsal sorumlulukların var demektir ve bunları yerine getirmen gerek.

yukarıda ben eskiden yaşadığımız bir anımı anlattım ve bahsettiğim namussuz herif bu cimriliğini kim bilir daha nerelerde yapmıştır? kim bilir daha kimlerin hakkını yemiştir? biz arabasını yıkamadan gönderdik fakat bunun emri altında çalışıpta hakkından olan kim bilir ne insanlar vardır?

bunların hakkın ölüm çünkü topluma zararları var.



desene mazlumun günahını aldık... (yaa abi gülücük koyacağım ama hiç içimden gelmiyor gerçekten :pale: uzun bir süre üzüntümüz geçmez)

hocam senin yaşadığın toplumu bilmem ama, benim yaşadığım toplumda herkes özgürdür.
ister zengin olsun ister fakir, istediği yerde aracını yıkar, istediği yerden alışverişini yapar.
hiçbir benzinlikte şöyle bir tabela görmedim, "zenginler 1 TL lik yıkamayı kullanamaz".
 
Katılım
19 Ocak 2016
Mesajlar
1,484
Sen pahalı arabaya binsen demek ki benzinlikte 1 liraya araba yıkatmayı eziklik, pintilik olarak değerlendireceksin. Her önüne gelene 20 lira ateşlemeyi de zenginlik sanacaksın. Yanlış. Zenginlik ayrı birşey. Senin zenginlik sandığın şey gösteriş, hava atma, ne oldum deliliği. Bu da bir sınavdır unutma.

Çok paralı adam sapıtmazsa, zenginliği hazmedebilmişse sıradan yaşar.

Rahmetli babam bu konuda güzel bir söz söylerdi;
Asil azmaz bal kokmaz. Kokarsa yağ kokar, kökeni ayrandır.
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
şu küçük hikayeyi bırakıp gidiyorum.

New York'ta bir bankanın önünde duran son model Rolls Royce otomobilden inen adam, hızlı adımlarla bankaya girdi ve önüne çıkan ilk görevliye, bireysel kredi için başvuruda bulunmak istediğini söyledi. Görevli onu, müşteri temsilcisine götürdü. Adam, çok acele bir is için Avrupa'ya gitmek zorunda olduğunu ve bu nedenle bir hafta vadeli beş bin dolar krediye gereksinim duyduğunu söyledi. Müşteri temsilcisi kısa bir araştırma yaptıktan sonra, "ticari ve mali sicilinizi inceledik. Bu krediyi almanız için bir engeliniz yok" dedi ve ekledi: Fakat bir konuyu belirtmeliyiz. Bizim bankamızla daha önce hiç çalışmamışsınız. Banka olarak sizi resmen tanımıyoruz. Bu nedenle, söz konusu krediyi verebilmemiz için karşılığında sizden bir teminat almak zorundayız". Adam cebinden Rolls Royce'un anahtarını çıkardı, bankanın müşteri temsilcisine uzattı: "Çok acelem var, uçağa yetişeceğim." dedi. "kapıdaki Rolls Royce' umu teminat olarak alabilirsiniz". Kredi işlemleri çok hızlı bir bicimde tamamlandı. Banka Rolls Royce otomobili bankanın garajına çektiler, adama da beş bin dolar krediyi verdiler. Müşteri temsilcisi, kişisel merakını gidermek için bir hafta boyunca özel bir araştırma yaptı ve bankalarının bu yeni müşterisinin çok büyük bir is adamı ve çok büyük bir servet sahibi olduğunu öğrendi. Bir hafta sonra adam yeniden gelip, borcunun anaparası beş bin dolarla, bir haftalık faizi dokuz buçuk doları ödedikten sonra, müşteri temsilcisi bir turlu yenemediği merakının dürtüsüyle sordu: "Sizin, çok büyük bir is adamı ve çok büyük bir servetin sahibi olduğunuzu öğrendim" dedi. "Yalnızca kişisel merakımdan soruyorum. Lütfen söyler misiniz, sizin için çok küçük bir miktar olan beş bin dolarlık krediye neden gereksinim duydunuz?" Adam hafifçe gülümsedi: "Siz de bana lütfen söyler misiniz?" dedi. "Böyle lüks bir otomobili, New York'ta hangi kapalı garaja, bir hafta boyunca dokuz buçuk dolara bırakabilirsiniz?

"para kazanmak sadece çalışma ve hırsla olmaz, zeka da gerekir."
 
Katılım
17 Haz 2012
Mesajlar
3,797
biz bir toplumda yaşıyoruz ve bu yüzden bizi doğrudan ilgilendiriyor. halden anlayan insanlar istiyoruz ve herkes bir birine yardım edip destek olsun istiyoruz bu yüzden bencilleri her türlü topa tutarız ve kimse çıkıp "size ne" diyemez. toplumda yaşıyor isen toplumsal sorumlulukların var demektir ve bunları yerine getirmen gerek.

yukarıda ben eskiden yaşadığımız bir anımı anlattım ve bahsettiğim namussuz herif bu cimriliğini kim bilir daha nerelerde yapmıştır? kim bilir daha kimlerin hakkını yemiştir? biz arabasını yıkamadan gönderdik fakat bunun emri altında çalışıpta hakkından olan kim bilir ne insanlar vardır?

bunların hakkın ölüm çünkü topluma zararları var.



desene mazlumun günahını aldık... (yaa abi gülücük koyacağım ama hiç içimden gelmiyor gerçekten :pale: uzun bir süre üzüntümüz geçmez)

Yanlış düşünüyorsunuz.

Evet toplum halinde yaşıyoruz fakat herkes özgür.

Eğer benim yaptığım sizin hayatınızı etkilemiyorsa size sana ne diyebilirim.

Ha eğer benim 1 tl ye arabamı yıkamam size zararda bulunuyorsa ozaman diyemem.

Sonuç olarak orda kendi halimde 1 tl ye araba yıkadığım için size en ufak zararım yok dolayısı ile sana ne! deme hakkım var.
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
şu küçük hikayeyi bırakıp gidiyorum.

New York'ta bir bankanın önünde duran son model Rolls Royce otomobilden inen adam, hızlı adımlarla bankaya girdi ve önüne çıkan ilk görevliye, bireysel kredi için başvuruda bulunmak istediğini söyledi. Görevli onu, müşteri temsilcisine götürdü. Adam, çok acele bir is için Avrupa'ya gitmek zorunda olduğunu ve bu nedenle bir hafta vadeli beş bin dolar krediye gereksinim duyduğunu söyledi. Müşteri temsilcisi kısa bir araştırma yaptıktan sonra, "ticari ve mali sicilinizi inceledik. Bu krediyi almanız için bir engeliniz yok" dedi ve ekledi: Fakat bir konuyu belirtmeliyiz. Bizim bankamızla daha önce hiç çalışmamışsınız. Banka olarak sizi resmen tanımıyoruz. Bu nedenle, söz konusu krediyi verebilmemiz için karşılığında sizden bir teminat almak zorundayız". Adam cebinden Rolls Royce'un anahtarını çıkardı, bankanın müşteri temsilcisine uzattı: "Çok acelem var, uçağa yetişeceğim." dedi. "kapıdaki Rolls Royce' umu teminat olarak alabilirsiniz". Kredi işlemleri çok hızlı bir bicimde tamamlandı. Banka Rolls Royce otomobili bankanın garajına çektiler, adama da beş bin dolar krediyi verdiler. Müşteri temsilcisi, kişisel merakını gidermek için bir hafta boyunca özel bir araştırma yaptı ve bankalarının bu yeni müşterisinin çok büyük bir is adamı ve çok büyük bir servet sahibi olduğunu öğrendi. Bir hafta sonra adam yeniden gelip, borcunun anaparası beş bin dolarla, bir haftalık faizi dokuz buçuk doları ödedikten sonra, müşteri temsilcisi bir turlu yenemediği merakının dürtüsüyle sordu: "Sizin, çok büyük bir is adamı ve çok büyük bir servetin sahibi olduğunuzu öğrendim" dedi. "Yalnızca kişisel merakımdan soruyorum. Lütfen söyler misiniz, sizin için çok küçük bir miktar olan beş bin dolarlık krediye neden gereksinim duydunuz?" Adam hafifçe gülümsedi: "Siz de bana lütfen söyler misiniz?" dedi. "Böyle lüks bir otomobili, New York'ta hangi kapalı garaja, bir hafta boyunca dokuz buçuk dolara bırakabilirsiniz?

"para kazanmak sadece çalışma ve hırsla olmaz, zeka da gerekir."

ohhha müthiş, mükemmel. Türkiyede de motoru kapalı garaja çekerler mi teminat versek?
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
sizin gibi özgür insanları görüyoruz ortalıkta, olmasanız da bu toplum bir şey kaybetmez. ben bazen oto yıkamada bazen ise benzinlikte yıkıyorum motorumu ve oto yıkamada yıkadığım zaman esnafa para kazandırıyorum.

siz yardım etmemeyi özgürlük olarak görüyorsanız bir şey diyemem ama o sizin kötü bir değeriniz olduğunu gösterir. benzinlikte araba yıkamak herkesin hakkı fakat örnek hareketlerde bulunmakta herkesin hakkıdır ama örnek hareketlerde bulunan cömert insanlar azınlıkta.

ben yanlış düşünmüyorum siz benden farklı düşünüyorsunuz ve sizin gibi düşünen insanlar bana göre biraz daha soğuk ve insancıl olmayan insanlardır.

birini sevindirmek beni de mutlu eder fakat sizde böyle bir değer yok yada ben yanlış anlıyorum çünkü ben birisinin bana iyilik yapmasına çok sevinirim ve bu yüzden aynı şeyi bende yapmayı severim.

param var ise oto yıkamada bahşiş vermek ve motosikletimi yada arabamı yıkamacıyla beraber yıkamak benim için çok eğlenceli bir şey ama siz parayı basar yıkatırsınız dimi?

küçücük bir ricam var biraz insanlık öğrenin yada en azından insanlığın gerekçelerinin önüne geçen şeyleri özgürlük olarak dile getirmekten vazgeçin.

bir insan ya iyidir yada kötü, ortası yok bunun. iyilik yapmıyorsanız kötüsünüz bu kadar basit. her şeyi paraya bağlamayın, iyilik yapmak kolaydır sadece para ile yapılmaz.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
şu küçük hikayeyi bırakıp gidiyorum.

New York'ta bir bankanın önünde duran son model Rolls Royce otomobilden inen adam, hızlı adımlarla bankaya girdi ve önüne çıkan ilk görevliye, bireysel kredi için başvuruda bulunmak istediğini söyledi. Görevli onu, müşteri temsilcisine götürdü. Adam, çok acele bir is için Avrupa'ya gitmek zorunda olduğunu ve bu nedenle bir hafta vadeli beş bin dolar krediye gereksinim duyduğunu söyledi. Müşteri temsilcisi kısa bir araştırma yaptıktan sonra, "ticari ve mali sicilinizi inceledik. Bu krediyi almanız için bir engeliniz yok" dedi ve ekledi: Fakat bir konuyu belirtmeliyiz. Bizim bankamızla daha önce hiç çalışmamışsınız. Banka olarak sizi resmen tanımıyoruz. Bu nedenle, söz konusu krediyi verebilmemiz için karşılığında sizden bir teminat almak zorundayız". Adam cebinden Rolls Royce'un anahtarını çıkardı, bankanın müşteri temsilcisine uzattı: "Çok acelem var, uçağa yetişeceğim." dedi. "kapıdaki Rolls Royce' umu teminat olarak alabilirsiniz". Kredi işlemleri çok hızlı bir bicimde tamamlandı. Banka Rolls Royce otomobili bankanın garajına çektiler, adama da beş bin dolar krediyi verdiler. Müşteri temsilcisi, kişisel merakını gidermek için bir hafta boyunca özel bir araştırma yaptı ve bankalarının bu yeni müşterisinin çok büyük bir is adamı ve çok büyük bir servet sahibi olduğunu öğrendi. Bir hafta sonra adam yeniden gelip, borcunun anaparası beş bin dolarla, bir haftalık faizi dokuz buçuk doları ödedikten sonra, müşteri temsilcisi bir turlu yenemediği merakının dürtüsüyle sordu: "Sizin, çok büyük bir is adamı ve çok büyük bir servetin sahibi olduğunuzu öğrendim" dedi. "Yalnızca kişisel merakımdan soruyorum. Lütfen söyler misiniz, sizin için çok küçük bir miktar olan beş bin dolarlık krediye neden gereksinim duydunuz?" Adam hafifçe gülümsedi: "Siz de bana lütfen söyler misiniz?" dedi. "Böyle lüks bir otomobili, New York'ta hangi kapalı garaja, bir hafta boyunca dokuz buçuk dolara bırakabilirsiniz?

"para kazanmak sadece çalışma ve hırsla olmaz, zeka da gerekir."

bu kadar saçma ve uçuk bir hikayeye inanan var mı? salla salla ipe diz. peh!
 
Katılım
22 Eyl 2016
Mesajlar
829
şu küçük hikayeyi bırakıp gidiyorum.

New York'ta bir bankanın önünde duran son model Rolls Royce otomobilden inen adam, hızlı adımlarla bankaya girdi ve önüne çıkan ilk görevliye, bireysel kredi için başvuruda bulunmak istediğini söyledi. Görevli onu, müşteri temsilcisine götürdü. Adam, çok acele bir is için Avrupa'ya gitmek zorunda olduğunu ve bu nedenle bir hafta vadeli beş bin dolar krediye gereksinim duyduğunu söyledi. Müşteri temsilcisi kısa bir araştırma yaptıktan sonra, "ticari ve mali sicilinizi inceledik. Bu krediyi almanız için bir engeliniz yok" dedi ve ekledi: Fakat bir konuyu belirtmeliyiz. Bizim bankamızla daha önce hiç çalışmamışsınız. Banka olarak sizi resmen tanımıyoruz. Bu nedenle, söz konusu krediyi verebilmemiz için karşılığında sizden bir teminat almak zorundayız". Adam cebinden Rolls Royce'un anahtarını çıkardı, bankanın müşteri temsilcisine uzattı: "Çok acelem var, uçağa yetişeceğim." dedi. "kapıdaki Rolls Royce' umu teminat olarak alabilirsiniz". Kredi işlemleri çok hızlı bir bicimde tamamlandı. Banka Rolls Royce otomobili bankanın garajına çektiler, adama da beş bin dolar krediyi verdiler. Müşteri temsilcisi, kişisel merakını gidermek için bir hafta boyunca özel bir araştırma yaptı ve bankalarının bu yeni müşterisinin çok büyük bir is adamı ve çok büyük bir servet sahibi olduğunu öğrendi. Bir hafta sonra adam yeniden gelip, borcunun anaparası beş bin dolarla, bir haftalık faizi dokuz buçuk doları ödedikten sonra, müşteri temsilcisi bir turlu yenemediği merakının dürtüsüyle sordu: "Sizin, çok büyük bir is adamı ve çok büyük bir servetin sahibi olduğunuzu öğrendim" dedi. "Yalnızca kişisel merakımdan soruyorum. Lütfen söyler misiniz, sizin için çok küçük bir miktar olan beş bin dolarlık krediye neden gereksinim duydunuz?" Adam hafifçe gülümsedi: "Siz de bana lütfen söyler misiniz?" dedi. "Böyle lüks bir otomobili, New York'ta hangi kapalı garaja, bir hafta boyunca dokuz buçuk dolara bırakabilirsiniz?

"para kazanmak sadece çalışma ve hırsla olmaz, zeka da gerekir."

Harika.
Bir an kendimi alamayıp ayağa kalkıp alkışlamak istedim.
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
fatih.met in ne dediğini anlayan varsa açıklasın lütfen...

hokahey, hikayenin ne demek olduğunu bilmiyorsunuz sanırım?
 
Katılım
22 Eyl 2016
Mesajlar
829
Fatih.met ben bahşiş olayına karşıyım.

Ortada bir emek söz konusu ise işsözleşmesi ile hakları korunuyor.
Gündelik ücretini de alıyor.
Diyebilirsiniz hakkı olandan az alıyor sözleşmesiz çalışıyor,o zaman bu durumu kabul ediyorsa bu kendi rızasıdır.

Iyi çalıştı diye bahşiş vermekte yanlıştır,zaten olması gereken iyi iş ahlakıdır.Eğer siz iyi çalıştı bahşişi hak etti derseniz,bu hizmet kalitesini düşürmeye sebeptir.
Iyi hizmet=iyi bahşiş döngüsüne girersiniz o zaman.

Gönlünden gelmiştir extra cebine kalması için vermek istersin o zaman belirtceksiniz,yaptığı iş ile alakalı olmadığını.
Çalışanda bilecek,iyi bahşiş için iyi hizmet vermemesi bunu devamlı yapması gerektiğini.

Hayır yardımlarınızdada böyle olmalı.

Sanmayın ki trafikte aracınızın yanına gelen çocuğa verdiğiniz harçlık cebine giriyor.Hepsi aileleri tarafından sömürülüyor.
Küçük çocuk bile olsa davranışının suç olduğunu belirtmek gerek.

Gerçekten yardıma ihtiyacı olan isteyemez,gözlerinden anlarsınız,muhtaç bile olsa,söyleyemez.

Bir insanın gözünden,yürüşünden,duruşundan çilesini,zorunu,muhtaçlığını veya gururunu herşeyini anlayabilirsiniz.
 
Katılım
6 Eyl 2016
Mesajlar
245
insan sevdiği ve değer verdiği şeylerle özel olarak ilgilenmeyi seviyor. Ne yapsın sırf zengin diye değer verdiği aracını kendi elleri ile yıkamaktan vaz mı geçsin ? Evinde çocuğuna akşam yemeğini kendi elleri ile yemek yedirmek dururken bakıcısının yedirmesini mi beklesin ? Lütfen hemen ön yargılarınızla davranmayın.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst