Mondial z-one s 180 Modifiye Scrambler-Cafe racer projesi ve sorular.

Katılım
18 Tem 2017
Mesajlar
4
Arkadaşlar öncelikle aranıza yeni katıldım. Bir süredir kafamda olan projeyi bu kış gerçekleştirmeye başlayacağım. mondialin 180 z-one s modelini 0 olarak satın alıp scrambler cafe racer tarzı bir motor yapmak istiyorum ancak bu konuda endişelerim var. örneğin motorun selesini , gösterge panelini değiştirsem , sele için şasiye kaynak yapsam , motorun belirli kısımlarını boyasam/kaplama yapsam herhangi bir sorunla karşılaşır mıyım (muayenede vs.). Aşağıda motorun stok hali ve photoshop üzerinden yaptığım tasarımdan sonraki hali bulunuyor. inceleyip fikir beyan eden arkadaşlara teşekkür ediyorum.
STOK HALİ



PROJE HALİ

 
Katılım
9 Mar 2017
Mesajlar
36
İlk olarak selesi tek kişiliğe dönüştürmek istiyosunuz.Ruhsatta 2 kişilik yazar.Muayenede ağır kusur, kalırsınız.Deposunun renginide eğer o resimdekinin aynisi yapacaksanız rengide ruhsatta yazan yeşil renginden farklı yaptığınız için muayenede yine ağır kusur, kalırsınız.Onun dışında ruhsatta yazan koltuk sayını ruhsata işletebilirseniz tek kişilik olarak yada cafe racer selesini 2 kişilik yaparsanız muayenede sıkıntı çıkarmaz.Renk içinde aynı şekilde ruhsata işletilmesi gerekli.Onun dısında şasi numarasının oldugu kısıma bir şey yapmadıgınız sürece şase numarası okundugu sürece sıkıntı yaşamazsınız.
 
Katılım
18 Haz 2017
Mesajlar
200
Kanka çok iyi shop yapmışsın sorduğun soruların yanıtı bende yok çünkü anlamam o dediklerinden ama shop çalışması muazzam olmuş eline sağlık .. bi de anladığım kadarıyla ucuz yollu bi cafe racer yapma peşindesin bajaj ın olsun regal raptor un olsun ucuz yollu cafe racerlar var benim bildiğim.. senin fikrine saygı duyarım ama yerinde olsam o masrafı da dökmem o zahmeti de ..
 
Katılım
18 Tem 2017
Mesajlar
4
teşekkürler cevaplar için. cafe racer selesini 2 kişilik ayarlayarak o sorunu çözebilirim ama aşağıda paylaştığım resimdeki gibi sele için kaynak gerekiyor bu kaynak şasi numarasını bozmadıkça sorun çıkarmaz mı acaba.
 
Katılım
9 Mar 2017
Mesajlar
36
Yok hacı yok.Muayenedeki elemanlar sadece sasi numarasi,motor numarasi,frenlerin calisip calismadigini,sinyallerin ve stop lambasinin calisip calismadigini,lastiklerin diş derinligini ve far ayarlarini kontrol ediyolar.Hiçbirisi bu motorun orjinalinde burda kaynak yok diyip agir kusur yazmaz.Yazamaz.Bilmiyolar çünkü.Bende gs500 ün arka sele komple kesilip boruyu büküp tek kişilik sele kaynattirildı.Muayeneden kaldim.Ruhsat 2 kisilikti cunku.Ruhsata işlettim 88 tl sorunsuz gecti.
 
Katılım
28 Tem 2016
Mesajlar
852
dostum sasi ile oynayacaksan simdiden konfora elveda de. cafe racer motorlar genelde ss makina gibi surulmek icin yapilir. depoya iyice yatarak ruzgar direncini en aza indirmek icin.

simdi sen bu mondial motoru alip selesini su anki halinden daha uzaga, daha alcaga alip, gidonu da dusurup, ayak peglerini o haliyle birakirsan, yarim saat surusten sonra sirtini komple aldirmak icin devlet hastanesi aciline gidersin.

ama tabi bunun gibi bir amac degil de sadece gorsel amacli degisiklikler yapacaksin ama inan bana kullanirken her yerini agritan bir motorun olacak. ayrica sasede yaptigin her bir degisiklik, uretilirken muhendislik hesabi yapilan(agirlik dengesi, ruzgar direncine katkisi, ergonomi, vs. vs.) seylerin tamamini bozmak demektir.

bir de o depodan turkiyede bulamayabilirsin :) ben zamaninda bayaa aramistim. cb 750 four deposu bugun bile e-bay de buyuk paralara bulunuyor.

bir de donor olarak cok ama cok modern bir secim yapmissin. belki baska modellere bakip, hic degilse sasiyi kesmezsin sadece sele degisikligi ile bu isi halledebilirsin. bajaj boxer bunlardan biri mesela. ornegi de var bu forumda guzel bir bajaj boxer cafe racer yapmis arkadaslar.

iste boyle biseyler. sen bi karar ver bi basla bakalim.

kolay gelsin.
 
Katılım
18 Tem 2017
Mesajlar
4
Yok hacı yok.Muayenedeki elemanlar sadece sasi numarasi,motor numarasi,frenlerin calisip calismadigini,sinyallerin ve stop lambasinin calisip calismadigini,lastiklerin diş derinligini ve far ayarlarini kontrol ediyolar.Hiçbirisi bu motorun orjinalinde burda kaynak yok diyip agir kusur yazmaz.Yazamaz.Bilmiyolar çünkü.Bende gs500 ün arka sele komple kesilip boruyu büküp tek kişilik sele kaynattirildı.Muayeneden kaldim.Ruhsat 2 kisilikti cunku.Ruhsata işlettim 88 tl sorunsuz gecti.
hocam teşekkürler bilgiler için.

dostum sasi ile oynayacaksan simdiden konfora elveda de. cafe racer motorlar genelde ss makina gibi surulmek icin yapilir. depoya iyice yatarak ruzgar direncini en aza indirmek icin.

simdi sen bu mondial motoru alip selesini su anki halinden daha uzaga, daha alcaga alip, gidonu da dusurup, ayak peglerini o haliyle birakirsan, yarim saat surusten sonra sirtini komple aldirmak icin devlet hastanesi aciline gidersin.

ama tabi bunun gibi bir amac degil de sadece gorsel amacli degisiklikler yapacaksin ama inan bana kullanirken her yerini agritan bir motorun olacak. ayrica sasede yaptigin her bir degisiklik, uretilirken muhendislik hesabi yapilan(agirlik dengesi, ruzgar direncine katkisi, ergonomi, vs. vs.) seylerin tamamini bozmak demektir.

bir de o depodan turkiyede bulamayabilirsin :) ben zamaninda bayaa aramistim. cb 750 four deposu bugun bile e-bay de buyuk paralara bulunuyor.

bir de donor olarak cok ama cok modern bir secim yapmissin. belki baska modellere bakip, hic degilse sasiyi kesmezsin sadece sele degisikligi ile bu isi halledebilirsin. bajaj boxer bunlardan biri mesela. ornegi de var bu forumda guzel bir bajaj boxer cafe racer yapmis arkadaslar.

iste boyle biseyler. sen bi karar ver bi basla bakalim.

kolay gelsin.
çok teşekkürler dediğiniz gibi clip on handle bar kullanırsam ayak pozisyonundan kaynaklı sorun çıkabilir. beni bu motora iten açıkçası öndeki kalın ters amortisörü. bu tarz amortisör kullanan 0 ve uygun fiyatlı başka motorsiklet bulamadığım için buna yöneldim.

ayrıca ilgilenen olursa şuan benzin tankı hariç eklemeyi düşündüğüm parçalar bunlar.

















 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Üst